• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeg maar nee dan krijg je er twee: Ferrari Testa Rossa

Auteur: Alwood, gepost 2 oktober 2009 om 22:45 – 25 Reacties

Afbeelding Zeg maar nee dan krijg je er twee: Ferrari Testa RossaAfbeelding Zeg maar nee dan krijg je er twee: Ferrari Testa RossaAfbeelding Zeg maar nee dan krijg je er twee: Ferrari Testa RossaAfbeelding Zeg maar nee dan krijg je er twee: Ferrari Testa RossaAfbeelding Zeg maar nee dan krijg je er twee: Ferrari Testa RossaAfbeelding Zeg maar nee dan krijg je er twee: Ferrari Testa RossaAfbeelding Zeg maar nee dan krijg je er twee: Ferrari Testa RossaAfbeelding Zeg maar nee dan krijg je er twee: Ferrari Testa Rossa

Testarossa nummer 18
Zo heb je één Testarossa, maar met hetzelfde gemak heb je er twee. Je moet er wel praktisch voor naar de andere kant van de wereld.

De twee testi’s zijn gespot op Laguna Seca. Jawel, dat circuit waar er deze zomer nog een van de baan raakte. Net als de brokken-Testarossa waren deze Ferrari’s aanwezig in verband met Rolex’s Monterey Historical Racing op het Laguna Seca circuit. Een snelle observeerder ziet echter dat het hier gaat om de nummers 8, 9(crash) én 18. De eerste raakte van de baan, de andere twee bleven onder hun dakje staan.

De moraal van het verhaal: gewoon racen met je (bijzonder) oude klassieker. Oude auto’s zijn er sowieso gewoon om te gebruiken, conserveren doe je maar met bruine bonen. Het hele idee achter een oude auto is toch het rijplezier en knutselen? Haal je het rijden weg, dan is het knutselen niet meer nodig, en dan verliezen oldtimers al hun nut. Er stond overigens maar één Ferrari Enzo bij.

Testarossa nummer 8

Ook interessant!

  • Gespot - Gele Ferrari F12berlinetta is waanzinnig lekker
  • Gespot: Nederlandse Ferrari SF90 heeft gewaagde kleurstelling
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Gespot - De enige Ferrari GTB Turbo op gele platen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Gespot, Klassiekers, testarossa

Vorig bericht: « Renault Twingo RS 133 Cup
Volgend bericht: Belgie heeft sinds vandaag een Rolls Royce dealer »

Lees Interacties

Reacties

  1. sven2 zegt

    2 oktober 2009 om 22:51

    WOW? een enzo, een testarossa… ik wou dat ik er zo eens een paar tegenkwam!!!

    Login om te reageren
  2. Jip zegt

    2 oktober 2009 om 22:58

    Wat een mooie lijnen heeft die Testarossa. Echt heel vloeiend .

    Login om te reageren
  3. micheloo0 zegt

    2 oktober 2009 om 23:00

    Dat motorblok is gewoon prachtig met die 12 cylinderkoppen

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      3 oktober 2009 om 02:16

      LOL @ “micheloo0” met z’n cilinderkoppen.

      Je bedoelt waarschijnlijk de open inlaatkelken van de 6 dubbele Webers.

      Login om te reageren
      • micheloo0 zegt

        5 november 2009 om 09:59

        @Svensson: owwwwwww :D jah het zal dat zijn XD techniek is nie men beste punt.

        Login om te reageren
  4. Withgold zegt

    2 oktober 2009 om 23:09

    @michelooO: 12 Cillinderkoppe,, nounou doe maar ruig (6) (h)

    on:
    DIe testarossa is & blijft er nicee…………,

    Login om te reageren
  5. Vis 18 zegt

    2 oktober 2009 om 23:12

    12 cylinderkoppen?

    Het artikel gaat over de TR, en dan zijn de meeste foto’s van de Enzo;) Neemt niet weg dat de eigenaren van de TR een pluim verdienen om hiermee voor de dag te komen

    Login om te reageren
  6. Coen zegt

    2 oktober 2009 om 23:25

    Met die 12 cilinderkoppen? ;)

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    2 oktober 2009 om 23:49

    Laat ik voorzichtig uitdrukken dat ik het niet echt de mooiste Ferrari ooit vind…

    Login om te reageren
  8. Wessee zegt

    2 oktober 2009 om 23:52

    Is geen Testarossa. Die werd pas vanaf 1984 gemaakt. Hij is wel vernoemd naar de 250 Testa Rossa van de foto’s. En die dankt zijn naam weer aan rode cilinderkoppen. Hence Testa Rossa, rood hoofd.

    Login om te reageren
  9. Wessee zegt

    2 oktober 2009 om 23:52

    Wel ontzettend prachtig overigens. :)

    Login om te reageren
  10. Peperbus zegt

    3 oktober 2009 om 00:08

    Alleen heeft deze geen Testa rossa

    Login om te reageren
    • vla zegt

      3 oktober 2009 om 00:29

      @Peperbus:
      Ik dacht ook al, zijn de Testarossa’s niet die zonder koplampen?

      Login om te reageren
  11. Duidelijk zegt

    3 oktober 2009 om 00:36

    Waarom een auto conserveren? Zelfde reden waarom je een schilderij zou kopen: Geld omzetten in iets waardevols. Tegenwoordig, met de banken die zot doen en zo, wordt er veel goudstaven opgekocht om die dan ergens in een kluis te steken. Geld is en blijft maar een beetje papier met wat inkt op.

    Echter vind ik het, net als citrofiel, niet echt de mooiste van haar klas…

    Login om te reageren
  12. Osca zegt

    3 oktober 2009 om 02:18

    enzoooo :D

    Login om te reageren
  13. BmwMPower zegt

    3 oktober 2009 om 03:36

    Het feit dat daar een Enzo staat, doet me niks als daar verderop een 250 Testa Rossa staat.
    Heerlijk apparaat, begin deze auto steeds meer te waarderen! In het rood is deze wel het mooist, mooier als de duurste 250 ooit! Die was namelijk zwart met wit/rode lippenstift.

    Login om te reageren
  14. papa zegt

    3 oktober 2009 om 09:30

    tsk tsk tsk

    12 cilinderkoppen… testarossa…. zucht.

    http://www.youtube.com/watch?v=Ul-t3ql8ywQ

    wel een slagje anders dan de testarossa van na 84 (zonder spatie) die heb je al voor 40k

    Login om te reageren
  15. BOHH zegt

    3 oktober 2009 om 10:03

    hahahah, conserveren doe je maar met bruinen bonen.
    1-0!

    Login om te reageren
  16. Peperbus zegt

    3 oktober 2009 om 10:12

    @vla

    Er waren Testarossa´s die met kapjes over het glas reden (zie de #0714) maar daar zaten wel lampen onder. Ik doelde meer op het kleppendeksel van #8: die is niet rood en daar heeft dit type zijn naam aan ontleend (rood hoofd)

    Login om te reageren
  17. Wessee zegt

    3 oktober 2009 om 12:07

    Dan zijn ze niet origineel meer. Want het hoort zo:

    Die twee van hierboven zijn ook allebei uit een ander jaar. Kun je zien aan het verschil in bodywork.

    Later is dat body overigens nog een keertje helemaal gereviseerd door Pininfarina en daaruit kwam de 250 TR61 en dat is weer de auto waar de F430 zijn neusgaten aan heeft te danken.

    Login om te reageren
    • micheloo0 zegt

      5 november 2009 om 09:59

      @Wessee: dat zijn ze jah XD

      Login om te reageren
  18. peperbus zegt

    3 oktober 2009 om 12:18

    precies…zo hoort het kleppendeksel eruit te zien

    Login om te reageren
  19. Brokkenpiloot zegt

    3 oktober 2009 om 14:38

    Dit is wel het beste antwoord op de discussie van gister over waar Ferrari nu mee bezig is. Dít zijn auto’s die iedereen wil hebben, nu én over tig jaar!

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    3 oktober 2009 om 17:40

    @Alwood: Doe maar 250 Testa Rossa.
    Anders gaan bezoekers misschien andere dingendenken.

    Login om te reageren
  21. Wat_een_gezeik zegt

    3 oktober 2009 om 19:50

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North