• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Zet leger in ter bescherming van truckers rond Calais’

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 december 2015 om 09:03 – 80 Reacties

'Incidentje


Calais begint zo langzamerhand op een war zone te lijken, en dus vindt Transport en Logistiek Nederland (TLN) het gepast het leger in te zetten tegen de rondzwervende en bij vlagen zeer agressieve vreemdelingen die er bivakkeren.

Aan de Franse kant van de Eurotunnel, bij Calais, is het al geruime tijd een – pardon my French – gigantische pleurisbende door ‘vluchtelingen’ die Groot-Brittanië proberen te bereiken. De hierbij horende intimidatie van truckers door de jonge mannen die zich met harde hand toegang verschaffen tot hun opleggers is de belangenorganisaties een doorn in het oog. Transport en Logistiek Nederland (TLN) pleit daarom nu in een persverklaring voor het inzetten van het leger ter bescherming tegen deze Banksy-fanboys.

Traangas en honkbalknuppels

TLN-voorzitter Arthur van Dijk merkt een verharding van het gedrag van de jonge mannen rond Calais, tegenover BNR laat hij weten: “chauffeurs worden letterlijk bedreigd met honkbalknuppels, er worden stenen gegooid, er wordt zelfs traangas en pepperspray gebruikt.” En nou niet vergoeilijkend zeggen: ‘kom kom, dat zijn excessen‘. Ga maar eens in de schoenen van een trucker staan die een paar stenen tegen zijn voorruit gekeild krijgt en zeg het dan nog eens.

Laat ik voorop stellen dat ik de noodkreet van de vervoersorganisatie volledig snap. Het is al maandenlang een totaal zootje rond Calais, en de Franse (en Britse) politiek geeft simpelweg te weinig prioriteit aan bestrijding van de problematiek. Enkele vliegende brigades van Gendarmes inzetten (video) op een kilometerslange strook wegdek waar duizenden gelukszoekers naar hartelust over de vangrails klimmen, een terugtrekkende beweging maken, en daarna weer verder gaan waarmee ze begonnen is dweilen met de kraan open.

Niets te verliezen

Maar daar zit juist het probleem: in de huidige layout moet je een enorme mankracht inzetten om grip op de situatie te krijgen, en ik denk dat Frankrijk momenteel iets drukker is zijn grenzen te bewaken (ondergetekende woont in een grensgebied met Frankrijk, en de verscherpte controles zijn zéér duidelijk merkbaar) in de nasleep van de terreur in Parijs. Bovendien heeft een hardere aanpak wellicht tot gevolg dat de illegalen zich gaan verspreiden, terwijl ze nu lekker overzichtelijk met zijn allen op een kluitje rond Calais zitten. Dat ze minder te verliezen hebben dan wij mag duidelijk zijn, en dat maakt de bereidheid om geweld niet te schuwen groter.

Kortom: leuk idee, TLN, maar ik vrees dat jullie truckers maar moeten leren leven met de status quo, waarin de onveilige situatie rond Calais door de overheid gedoogd wordt. Je kunt moeilijk verwachten dat er elke 10 meter een militair naast de vangrail gaat staan posten. De veiligheid van vrachtwagenchauffeurs heeft geen prioriteit in Frankrijk, vooral wanneer deze niet Frans zijn. Maar dat hadden jullie al gemerkt toen je chauffeurs tijdens de boerenprotesten enkele maanden geleden onder toeziend oog van Gendarmes van hun lading beroofd werden.

Foto: de harde dagelijkse realiteit in Calais

Ook interessant!

  • Gespot - De foutste S 63 AMG ter wereld?
  • Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
    Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
  • Britse soldaten
    Britse soldaten moeten brandstoftekort aanpakken
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

frankrijk, politie, tln, trucks, vluchtelingen

Vorig bericht: « ‘Sjoemelsoftware’ verkozen tot woord van het jaar
Volgend bericht: Rinspeed “Ʃtos” heeft zijn eigen drone-landingsplatform »

Lees Interacties

Reacties

  1. SummerSky zegt

    15 december 2015 om 09:11

    Gewoon al die illegalen laten instappen in een container met een groot bord: Engeland.
    -edit:we houden het hier netjes-

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      15 december 2015 om 09:13

      @SummerSky: Dat je dat nog op internet durft te zetten ook…

      Login om te reageren
      • osmo zegt

        15 december 2015 om 09:20

        @Vanquish: Hij zegt het, de rest denkt het…

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          15 december 2015 om 09:23

          @osmo: Wat zou jou ertoe aanzetten om ditzelfde gedrag te laten vertonen? Probeer jezelf dat eens voor te stellen en denk dan nog eens na over een oplossing.

          Login om te reageren
          • osmo zegt

            15 december 2015 om 09:27

            @Vanquish: Als ik de term “vluchteling” hoor denk ik aan gezinnen en dan vooral aan vrouwen en kinderen die een conflictzone ontvluchten. En dat zijn nu juist de personen die je niet in Calais ziet. Daar zie je hoofdzakelijk mannen tussen de 15-25 die hun land om economische redenen ontvluchten om in het UK een nieuw leven op te bouwen en dan hun gezin over te laten komen om daar te leven. Dat ze daar het leger in zouden zetten om de boel eens op te ruimen heb ik totaal geen problemen mee, hier bij ons zijn genoeg mensen die met moeite rondkomen en buiten slapen en daar doet ook niemand zielig over, dus waarom om hun wel?

            Login om te reageren
            • Vanquish zegt

              15 december 2015 om 09:32

              @osmo: Het leger inzetten vind ik een goed idee. Ze met container en al in de zee pleuren lijkt me dan weer minder een oplossing.

              Login om te reageren
              • joostvis zegt

                15 december 2015 om 10:53

                @Vanquish: iets met plan B…

          • bigfun zegt

            15 december 2015 om 10:49

            @Vanquish: oplossing is waar ze vandaan komen en niet hier!

            Het is bijna te laat jongen

            Wat nou als wij domme mensen gelijk krijgen ?

            Login om te reageren
            • Vanquish zegt

              15 december 2015 om 11:08

              @bigfun: In dit geval is dat helemaal niet van toepassing. Ik ben het met je eens en vind ook dat die gasten daar weg moeten. Waar ik me vooral aan stoor is dat veel mensen op internet “anoniem” allerlei dingen zeggen die nergens op slaan. Dat zijn wat mij betreft de domme mensen.

              Login om te reageren
              • VeniVidiVici zegt

                15 december 2015 om 13:55

                @Vanquish: Sorry reageer op de verkeerde ?

          • VeniVidiVici zegt

            15 december 2015 om 13:49

            @Vanquish: Ga jij maar eens kijken dan bij Calais… Denk dat je dan met een andere kokende gedachte terug komt! Die gelukzoek flikkers smijten letterlijk de hele snelweg vol met troep zodat chauffeurs vaart moeten minderen en ineens… springt er een groep van minstens 100 man voor en achter de truck! En als de truck onder een viaduct stopt springen ze ook op de trailer! Als chauffeur zou je gewoon het liefst per direct een AK47 met 50 volle magazijnen in je cabine leggen!!

            Login om te reageren
      • drsnuggle zegt

        15 december 2015 om 09:21

        @Vanquish: ik denk dat veel truckers die die route hebben afgelegd zo denken. Het lijkt mij doodeng om daar te rijden en ik vraag het mij af waarom truckers in blinde paniek nog niet meerdere vluchtelingen hebben aangereden.

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          15 december 2015 om 09:25

          @drsnuggle: Het lijkt mij ook doodeng, en ik zou het ook begrijpelijk vinden als ze in paniek iemand aanrijden. Toch snap ik ook de andere kant: dit is zo’n beetje hun enige mogelijkheid om in Engeland te komen en ze hebben niks te verliezen.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            15 december 2015 om 09:50

            @Vanquish: ik snap de andere kant niet. Ze zijn veilig dus waarom moeten ze überhaupt naar Engeland. Het is tuig wat daar zit. Tuig waar op een enigszins humane maar wel duidelijke manier mee afgerekend moet worden.

            Login om te reageren
            • Vanquish zegt

              15 december 2015 om 09:52

              @lekbak: Eens.

              Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      15 december 2015 om 09:17

      @summersky: laten ze dat maar bij jou doen.

      Login om te reageren
    • skylinefan zegt

      15 december 2015 om 09:20

      @summersky: en als het jou familie/gezin was zou je het dan nog steeds doen?
      Kom op man dat zijn ook mensen.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        15 december 2015 om 09:37

        @skylinefan: Nee, het zijn alleen maar mannen van de 18 tot 30 jaar oud. Puur voor het geld komen ze.

        Login om te reageren
        • skylinefan zegt

          15 december 2015 om 10:23

          @henkhupelschoten: oke, daar heb je een punt. Maar ze allemaal laten verdrinken zoals @summersky zegt is wel een beetje overdreven.

          Login om te reageren
      • niels062000 zegt

        15 december 2015 om 09:40

        @skylinefan: dat hun leven verziekt is betekent niet dat ze ons leven dan ook maar moeten komen verzieken

        Login om te reageren
    • trolle zegt

      15 december 2015 om 09:40

      @summersky: groot gelijk. Ik ken veel truckers die daar passeren (ikzelf ben heftruckchauffeur) en als je ziet hoe sommige trucks en truckers terugkeren Is het echt schrijnend. Die zogezegd vluchtelingen krijgen meer bescherming dan de voorbijgangers. Niemand zal ze missen als ze er niet meer zijn

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        15 december 2015 om 10:21

        @trolle:

        En dat is misschien nog het meest triest : “Niemand zal ze missen”

        Login om te reageren
        • trolle zegt

          15 december 2015 om 11:16

          @Hubert: vergelijk het met dat klein ventje dat verzopen Is. Het was erg voor een paar dagen en nu kan het niemand meer schelen. -EDIT: netjes houden graag.

          Login om te reageren
          • Hubert zegt

            15 december 2015 om 14:28

            @trolle:
            Je doet je naam eer aan.

            Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 december 2015 om 10:34

      @SummerSky:

      EDIT- netjes houden svp

      Login om te reageren
    • desalen zegt

      15 december 2015 om 10:46

      @summersky: ik hoop dat je verongelukt :)

      Wat een tering nare opmerking maak jij man. Dus kan je er één van mij krijgen

      Login om te reageren
      • sudsprint zegt

        15 december 2015 om 12:48

        @desalen: Jij wenst hem dood, omdat hij mensen dood wenst. Neem aan dat je zelf ook wel in ziet dat je net zo erg bent?

        Login om te reageren
    • sudsprint zegt

      15 december 2015 om 12:06

      @summersky: Misschien wel erg rigoureus. Maar de container terug naar Syrië varen is wel een leuk plan!

      Login om te reageren
    • autobahnverslaafde zegt

      15 december 2015 om 12:57

      @summersky: @autoblog: Suggestie voor massamoord wordt gewoon getolereerd door autoblog?

      Ik vind het daarnaast diep teleurstellend dat er blijkbaar veel mensen in de autoblogcommunity zitten die zich hiermee identificeren.

      Het valt me erg tegen dat autoblog het nodig denkt te vinden op deze manier aan zijn views te komen. Zoals het op mij overkomt wordt de noodkreet van de TLN hier simpelweg afgefakkeld. Er wordt geen alternatieve oplossing genoemd en daarmee heeft dit artikel voor mij geen enkele toegevoegde waarde.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        15 december 2015 om 13:06

        Wat een schaamlap van een reactie. Er wordt hier een actueel thema aan de kaak gesteld, dat wordt aangezwengeld door een vervoersorganisatie en dat kennelijk leeft onder de mensen – gezien de reacties.

        En dan is het beste argument dat sommige reaguurders in durven te zetten dat het artikel gepost wordt om views na te jagen. Lees het artikel nog eens, en beweer dan met droge ogen dat we TLN hier affakkelen. Sorry, maar dan snap je het echt niet. Ik steek TLN hier juist een hart onder de riem.

        Login om te reageren
        • autobahnverslaafde zegt

          15 december 2015 om 13:26

          @sir_smokalot: Na het artikel nogmaals gelezen te hebben is mijn reactie naar autoblog toe te hard geweest, excuses daarvoor.
          Ik erger mij de laatste tijd mateloos aan de manier waarop nederlanders het gepast lijken te vinden doodswensen uit te sturen naar de vluchtelingen en in mijn woede daarin was mijn reactie wellicht ongepast.

          Aan de andere kant vind ik nog steeds dat met duidelijkere communicatie tussen Frankrijk en GB en mits goed opgezet en goed gecoordineerd het leger wel degelijk kan helpen in het beschermen van de chauffeurs, waar het hier om gaat.

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            15 december 2015 om 14:08

            @autobahnverslaafde: Erg volwassen dat je nog even reageert en nuanceert. Een doodsverwensing is van achter het toetsenbord makkelijker gemaakt dan oog-in-oog, hoewel gezegd moet worden dat hier nou ook niet meteen tot nekschoten wordt opgeroepen.

            Dit soort onderwerpen roept emotie op, en we hebben hier en daar de reacties gesnoeid. Aan de andere kant zijn dit wel mobiliteitsvraagstukken die mensen aanspreken, en daarom geef ik het hier een plaats.

            Login om te reageren
  2. ruzzz zegt

    15 december 2015 om 09:22

    Godgeklaagd dat onze overheden dit door goedmensen gepamperde gezwel ongemoeid laten. Vrachtwagenchauffeurs vangen de ellende op, terwijl leger en politie het hele zootje zouden moeten wegbuldozeren.
    Wetten en regels zijn er genoeg, maar worden alleen gehandhaafd in de leefwereld van de brave burgers die deze onzin betalen en voor racist worden uitgemaakt bij klachten of opmerkingen.

    Login om te reageren
    • bouwvakkert zegt

      15 december 2015 om 09:38

      @ruzzz: Juist, it’s a fucked up world.

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    15 december 2015 om 09:43

    Gewoon opruimen die handel. Economische vluchtelingen zijn er al genoeg, daar is geen plaats voor. Gezinnen die uit oorlogsgebieden komen en hun leven niet veilig zijn, daar heb ik geen problemen mee. Maar dit soort gespuis die hun eigen land niet willen opbouwen maar het in Europa willen verdienen hebben we niet nodig. Vrachtwagenchauffeurs, soms haat ik ze (inhalen op snelwegen enzo) maar met dit soort praktijken heb ik echt met ze te doen. Dit is de harde realiteit, de mensen in Brussel doen helaas anders voorkomen.

    Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    15 december 2015 om 09:48

    Ik denk niet dat je in deze situatie van ‘vluchtelingen’ kunt spreken. Allemaal mannen tussen de 20-35 jaar, erg opmerkelijke demografische samenstelling qua leeftijd.

    Als er nu complete gezinnen met hun hebben en houwen aan de kant stonden te smeken, was het wat anders en daar heb ik alle begrip voor. Maar illegale immigranten (in de hele vluchtelingen discussie bestaan deze nog steeds!) die geweld gebruiken behoren evenredig aangepakt te worden.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      15 december 2015 om 09:53

      @gtwillem: Yep, en zolang ze lachend selfies maken met smartphones, facebook hebben en ‘normale’ merkkleding moet ik mijzelf toch mentaal enorm onder druk zetten om het als een heel ander soort ‘vluchtelingen’ te beschouwen dan waarvan ik had gedacht wat daar de definitie van was.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        15 december 2015 om 10:05

        @lekkaah: Als ze merkkleding dragen, zou het zomaar een echte politieke vluchteling kunnen zijn… Dit in tegenstelling tot de armoezaaiers…

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          15 december 2015 om 10:08

          @e1000bmw523i: Misschien wel, maar als je dan vervolgens in een open brief na 3 dagen aanwezigheid gaat piepen over slechte wifi, goor eten (teveel pindakaas), te weinig privacy en gore wc’s (Die ze zelf goor maken, idd) dan mag jij van mij per direct terug gedirigeerd worden.
          Dan ben je echt geen vluchteling die voor kogels heb moeten rennen maar een economische vluchteling.

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            15 december 2015 om 10:13

            @lekkaah: Pindakaas is ook goor! ;-)

            Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 december 2015 om 10:20

        @lekkaah: dat vind ik een beeldvormende drogreden. Als ik NL zou moeten verlaten omdat het niet veilig is, neem ik zeker weten mijn telefoon mee evenals mijn kleding.

        Ik vind het nogal schrijnend in deze hele vluchtelingen-discussie dat er geen ruimte voor nuance lijkt te zijn. Of je hoort de PVV geluiden om onrust te zaaien en op te ruien, of je hoort juist die zwevers die ze wel in huis willen opnemen.

        Er zit nog wat tussen: je moet de vluchtelingen gewoon welkom heten. Als men daar anders over denkt moet je je kapot schamen, mijn inziens.

        Mensen die hier onterecht van willen profiteren terug sturen. En als er geweld gebruikt wordt is het helemaal klaar.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          15 december 2015 om 10:39

          @gtwillem: Je zegt net dat er geen sprake is van vluchtelingen in jouw ogen?
          Anyway, wat ik echt het meest ironische vind is dat wij allemaal enorm sociaallinks zijn, maar dat er slechts een handjevol zijn die die gasten ook daadwerkelijk welkom heten en/of vrijwillig helpen of in huis nemen e.d.

          Het ‘links lullen rechts zakkenvullen’ bewijst zich maar weer mooi. Ja prima, vang ze maar op maar niet in mijn achtertuin.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            15 december 2015 om 10:48

            @lekkaah: in dit specifieke geval bij Calais kan ik niet spreken van vluchtelingen gezien de samenstelling en het gebruik van geweld. Dit zijn illegale immigranten.

            Betreft de tweede stelling: niet helemaal waar, mijn inziens. In de middelgrote gemeente waar ik woon komt een AZC. Tot op heden zijn er 2250 mensen die zich aangemeld hebben als vrijwilliger om te helpen. Uiteraard zijn er geluiden van mensen uit de buurt die het er moeilijk mee hebben, maar het overgrote deel vindt het geen probleem.

            Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          15 december 2015 om 10:40

          @gtwillem: En idd, ik neem mn telefoon mee, maar niet m’n vrouw en kinders..

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            15 december 2015 om 10:46

            @lekkaah: Hier in Nijmegen, wat op het ogenblik de grootste opvang is (capaciteit voor 3000 personen, op Heumensoord), zitten voornamelijk gezinnen.

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              15 december 2015 om 10:52

              @e1000bmw523i: leuk, hier zitten er ook 1000, enkel en alleen 20-30 jarige kerels
              maar goed, de ontkenningsfase heerst nog sterk in NL..
              Cijfers hebben allang al hemelsbreed aangetoond dat ~80% kerels tussen de 20-40 zijn

              Login om te reageren
  5. kriszty zegt

    15 december 2015 om 09:49

    Zijn allemaal gelukszoekers, en ook nog agressief . wat mij betreft inderdaad dumpen die zooi

    Login om te reageren
  6. racerx zegt

    15 december 2015 om 09:56

    Jarenlange bezuinigingen op de strijdkrachten door oogklep dragende politici begint zijn tol te eisen. Voor dit soort zaken is gewoon geen capaciteit meer, hopelijk wordt dat eens een keer duidelijk bij overheden en, nog belangrijker, het stemmende volk.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 december 2015 om 10:19

      @racerx: Ik denk dat het wel weer goed komt met het leger. De “oorlog” tegen IS is namelijk de redding. Er gaat weer geïnvesteerd worden in het leger. De vraag is alleen of het genoeg is en hoelang de investeringen aanhouden.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        15 december 2015 om 10:54

        @berlinetta: er wordt minder bezuinigd op Defensie! Er wordt nog helemaal niks geïnvesteerd.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 december 2015 om 11:51

          @rufctr01: Ik zeg ook niet dat er momenteel al geïnvesteerd wordt. Staat volgens mij wel op de planning.

          Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    15 december 2015 om 09:59

    Was laatst ook even in Frankrijk en het leger was duidelijk zichtbaar. Stonden er een zooitje voor een gebouw met een grote davidsster erop (geen idee of het een synagoge was of niet) en daarnaast ben ik ook 3 groepjes patrouillerende soldaten tegen gekomen. Met aardige guns in de hand.
    Ik stoorde me er niet aan, vind het prima, totdat dit weer rustig wordt.

    Maar goed, elke vluchteling bij Calais, ach, wat moet Frankrijk daarmee? Als de vluchteling weet te ontsnappen naar Engeland: prima, eentje minder voor Frankrijk.
    En zolang ze daar in hun eigen tentenkamp hun eigen ding doen, vallen ze ook ergens anders niemand lastig.
    Jammer voor die truckers, maar die zullen, overwegend, ook niet Frans zijn.

    En als je nu een beveiligingsbedrijf hebt in noord-west Frankrijk, denk ik dat ik een mogelijkheid zie om een paar centjes extra te verdienen.

    Login om te reageren
  8. e1000bmw zegt

    15 december 2015 om 10:11

    @sir_smokalot: je bent de belangrijkste vraag vergeten te stellen. “Welk leger?”… Het Franse heeft het al te druk idd, en het leger van buitenlandse mogendheden (lees: zelfde herkomst als de truckers) mogen niet in een ander land (in dit geval Frankrijk) optreden zonder toestemming van dat land (dito voor politiemachten). Enkel private beveiligingsbedrijven kunnen hierin bijstaan.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 december 2015 om 10:20

      @e1000bmw523i: Aangezien het niet alleen het probleem van Frankrijk betreft, maar ook van Engeland zou dat land dus met toestemming van Frankrijk actie kunnen ondernemen. Bovendien bouwt de EU steeds meer troepenmachten op. Die kunnen hiervoor worden ingezet.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        15 december 2015 om 10:27

        @berlinetta: dat zou nog kunnen idd. Het is voornamelijk een Frans/Engels probleem, waarbij toevallig burgers van andere landen de dupe van zijn.

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      15 december 2015 om 10:54

      @e1000bmw523i: volgens mij heerst er een crisis met zat werkelozen..?

      Login om te reageren
    • Griffin zegt

      15 december 2015 om 12:31

      @e1000bmw523i: Juist Frankrijk heeft er een mooi onderdeel voor: het Légion étrangère (beter bekend als het vreemdelingenlegioen). Kunnen die “vluchtelingen” kiezen, het legioen in of er tegen vechten :-D.

      Overigens kan je de groep die In Calais zit absoluut niet vergelijken met de stroom vluchtelingen die wegtrekken uit oorlogsgebieden (al zitten er op het eerste gezicht wel soortgelijke individuen tussen). De mannen rond Calais zijn puur economische immigranten (vluchtelingen wil ik het niet noemen) die naar GB willen omdat daar weinig tot geen controle is op illegale werkers. Ze willen er naar toe om makkelijk veel geld te verdienen, meer niet. De stroom vluchtelingen die naar noord-Europa komt (De + BeNeLux + Scandinavië) is uiteraard ook op zoek naar een toekomst, maar geïnitieerd door geweld, niet door lamlendigheid.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    15 december 2015 om 10:24

    Calais is al jaren een probleem wat illegalen betreft, het is nu alleen velen malen erger. Wat mij betreft gewoon heel veel extra veerdiensten inzetten bij Hoek van Holland en IJmuiden (voor zover dat mogelijk is) en dan de trein een poosje stil zetten. Als de truckers niet meer oversteken bij Calais hebben de vluchtelingen er ook niets meer te zoeken.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      15 december 2015 om 10:37

      @dutchdriftking: Dan komen ze allemaal hier heen, nee dank je.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        15 december 2015 om 10:46

        @robert110: En dan doen wij de grens gewoon dicht, is dat probleem ook opgelost.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          15 december 2015 om 10:48

          @dutchdriftking: Dat wil niemand…

          Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    15 december 2015 om 10:37

    Ook kut als je weet dat je nergens een toegevoegde waarde kan vertegenwoordigen ..

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    15 december 2015 om 10:53

    Als die mensen daar niet mogen staan …Waarom worden ze niet opgepakt dan? Of denk ik nou te simpel?

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      15 december 2015 om 11:03

      @norge: en waar stuur je ze heen?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        15 december 2015 om 11:09

        @87sandyd: waar ze vandaan komen, en als dat niet bepaald kan worden dan mogen ze onder bewaking in een tenten kamp slapen tot ze terug willen waar ze vandaan komen..

        Login om te reageren
    • JagID3Merc zegt

      15 december 2015 om 11:09

      @norge: Waar moet Frankrijk nu de militairen of agenten vandaan halen om dit te organiseren?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        15 december 2015 om 11:12

        @citroen4life: Die heeft Frankrijk , en meer dan genoeg.

        Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    15 december 2015 om 11:03

    Het probleem is met dat gebied schoonvegen is dat je het probleem alleen maar gaat verplaatsen. Kunnen ze niet meer via Calais dan gaan ze bij Duinkerken, Oostende of bij Rotterdam zitten.
    Vergeet niet dat niemand deze mensen wil hebben.
    Een vluchteling is iemand die zijn gebied is ontvlucht omddat hij/zij vreest voor zijn/haar leven of bang is voor geweld. Heel zwart/wit gezien zijn ze vluchteling als ze in Turkije of Griekenland aankomen, maar als ze doorreizen dan zijn het zwart/wit gezien geen vluchtelingen meer. Het gebied, Griekenland/Turkije is veilig, dus daar hoeven ze niet weg. Nu weet ik wel dat al die landen het niet alleen af kunnen en dat er een verdeling gemaakt moet worden.
    Het feit is dat er heel veel gajes (2% is waarschijnlijk terrorist) en dat er veel mensen tussen zitten met andere bedoelingen. En als ik zo de foto bekijk zitten er bij Calais weinig Syrische vluchtelingen tussen. Dit zijn allemaal mensen uit CAR die een beter leven willen in Engeland.
    Moeten de mensen geholpen worden? Ja! Op deze manier…Nee!
    En ja, de truckers moeten beschermd worden, het kan niet zo zijn dat er chauffeurs gemolesteerd worden, zij zijn toch de mensen die de economie van veel landen draaiende houden met het import en export gebeuren.

    Login om te reageren
    • Griffin zegt

      15 december 2015 om 12:37

      @rufctr01: het doorreizen maakt ze niet opeens tot ongewenst economisch vluchteling. Wat zou jij doen als je de keuze had tussen uitzichtloos (als in: geen uitzicht op een menswaardig bestaan) opgesloten zitten in een groot opvangkamp in België of door kunnen reizen naar Zwitserland bijvoorbeeld waar je kan proberen een alternatief bestaan op te bouwen? Als je toch al op de vlucht bent, dan snap ik wel dat je probeert het ergens beter te krijgen dan uitsluitend water en brood opvang. Zeker als je ook nog vrouw en kinderen bij je hebt. De eenlingen die families thuis laten, dat snap ik dan weer totaal niet…

      Login om te reageren
  13. mashell zegt

    15 december 2015 om 11:22

    De Fransen hebben gelijk, het probleem moeten aan de Britse kant worden opgelost. Zolang de transporteurs dit soort klussen nog aannemen is het probleem blijkbaar nog niet ernstig genoeg. Als de transporteurs weigeren nog van en naar het VK te vervoeren zal ook het VK zich van het probleem bewust worden.

    Login om te reageren
  14. reistje zegt

    15 december 2015 om 12:28

    Het is gewoon een lastige situatie. Oppakken schiet niet op want dan zit je alsnog met die gasten. Terugsturen gaat niet want iedereen heeft zijn papieren in de zee achtergelaten. Wat kan het leger dan doen? Het enigste wat ik mij voor kan stellen is dat ze een soort ME achtige knokploeg worden.

    Het is gewoon een groep die niemand wilt en waar je niks mee kunt, en daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Dit zijn sowieso geen echte vluchtelingen. De helft is zwart van huidskleur, het zijn allemaal maar jonge gasten en bovendien ze zijn al in een veilig land. Tenminste dat was het voor dat ze kwamen….

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    15 december 2015 om 12:41

    Ik zit er deze week weer, voor een paar dagen werken op een veerboot.

    Duinkerken wordt nu ook al geïnfecteerd met dit virus en deze week zijn twee Britse vrachtwagen chauffeurs opgepakt door de Nederlandse Marechaussee omdat er zich een IRAAKSE familie in de trailer van de combinatie bevond.
    Want in Hoek van Holland, daar begint het nu ook te etteren.

    Ik kom al dertig jaar in de ferryhavens van Europa, omdat we veel ferry rederijen als klant hebben en ik heb dit ge-etter zien ontstaan in Calais met nog geen 100 gelukszoekers, het zijn namelijk GEEN vluchtelingen, maar mensen die uit economisch gewin denken een leven op te kunnen bouwen in het Verenigd Koninkrijk

    Dat negen van de tien eindigt in een sweatshop of als modern slaaf aan een leven begint dat vele malen erger en troostelozer is dan zelfs het vluchtelingenkamp in Calais, dat wordt verzwegen.

    En ik neem het de Fransen en de Britten bijzonder kwalijk : Beide landen staan erbij en kijken er naar, maar doen helemaal NIETS om de oorzaak aan te pakken; iets wat de Denen onmiddellijk hebben gedaan met het begin van de zgn vluchtelingencrisis door pamfletten te laten drukken in de moers taal van die lieden en advertenties te plaatsen in lokale kranten in die landen waarin ze duidelijk maken dat ze GEEN KANS maken op een bestaan in Denemarken.

    Verder sta je er als vrachtwagenchauffeur MOEDERZIEL alleen voor : wordt je aangehouden met vluchtelingen in de laadbak of onder je vrachtwagen, dan wordt jij gearresteerd, je vrachtwagen combinatie in beslag genomen en krijg je een boete opgelegd van Twintig Duizend Euro op de koop toe !

    En daar hoor ik nooit iemand over, geen Gutmenschen, geen rechtse rakkers, NIEMAND terwijl ik toch van mening ben en blijf dat DE STAAT of de Regering vanhet land waar jij vertoeft de PLICHT heeft om ook jou te beschermen.

    Ik vind het dan ook bijzonder laf, laag, en vals gemeen van de Franse politieke elite dat ze het Front National zo te kakken hebben gezet, en de bevolking van Nord Pas de Calais vind ik schijtlijsters ; want volgens mijn bescheiden mening is Marine Le Pen de enige die iets aan dit probleem had willen doen.

    De rest kijkt weg , Links Frankrijk en ook die megalomane piggelmee van een Sarkozy gaan dit conflict niet oplossen, simpelweg omdat ze willens en wetens weg blijven kijken !
    Maarmen vergeet dat Adolf Hitler in 1933 op gelijke wijze aan de macht is gekomen, in Duitsland was het toen ook levensgevaarlijk en sneed men je strot door voor een brood !
    En als wij dit probleem niet WILLEN oplossen, zetten we de deur open voor een dictator waarbij Le Pen en Wilders schoothondjes vergeleken zijn !

    Stuur die mensen terug, ze weten waar ze vandaan komen, ik ben NIET van in een container en ze laten verdrinken dat is populistisch, maar mijn medewerkers hebben de schriftelijke instructie van mij gekregen dat indien ze zich bedreigd voelen aldaar of bedreigd worden aldaar door een groep vluchtelingen hun voertuig als wapen in te zetten !

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      15 december 2015 om 13:53

      @desjonnies: Op de manier zoals jij het verwoord kan ik alleen maar beantwoorden met; amen! Zo is het, en niet anders.

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      15 december 2015 om 18:17

      @desjonnies: so true

      Login om te reageren
  16. 13sh zegt

    15 december 2015 om 13:17

    Lekker op tijd

    Login om te reageren
  17. bofkont zegt

    15 december 2015 om 14:42

    Grenzen moeten dicht, potdicht!! Europa heeft genoeg aan zich zelf.
    Wederom heeft Duitsland/Merkel geen specifieke getallen genoemd, kortom zij heeft de poorten van Europa opengezet met alle gevolgen van dien.
    Onze Europese cultuur/normen en waarden en vooral ons welstandsniveau is in zwaar gevaar, al deze extra mensen zullen gebruik maken van ons sociaal stelsel.
    Ik vraag me serieus af Wat Brussel met ons voor heeft, elk weldenkend mens weet toch dat dit niet goed gaat komen!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 december 2015 om 18:38

      @bofkont: “Onze Europese cultuur/normen en waarden en vooral ons welstandsniveau is in zwaar gevaar”.
      Onze cultuur is juist een samenraapsel van alles en nog wat, die is flexibel. En ja ons welstandsniveau is in gevaar, want straks krimpt de bevolking en daarmee de economie en ook de welvaart. Daarom MOETEN we vluchtelingen opnemen. Daarom neemt Duitsland er ook zoveel op. Daarom zou Rutte het voorbeeld van Merkel moeten volgen en actief om vluchtelingen moeten werven.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        15 december 2015 om 20:02

        @mashell: wat een onzin!!
        Een stelletje barbaren met een cultuur die dik 200 jaar op ons achter loopt kwa beschaving met open armen ontvangen ??? Man wat een geestelijke armoede. En jij denkt echt dat wij deze mensen nodig hebben ??
        Recent onderzoek heeft aangetoond dat meer dan 75 procent een sociale uitkering ontvangt ze zullen niets bijdragen enkel opvreten plus dat onze dochters en vrijheid on groot gevaar zijn, weet je hoe tolerant ze daar zijn jegens christenen en andersdenkenden ??
        Als jij denkt dat deze mensen zich gaat aanpassen/integreren heb je het wel heel erg mis.

        Login om te reageren
  18. robinthecarguy zegt

    15 december 2015 om 17:28

    Ik was er snachts 2 weken geleden en toen zag je geen hond (gelukkig)

    Login om te reageren
  19. cthijs zegt

    16 december 2015 om 20:45

    Gewoon een stuk of honderd in iedere vrachtwagen laten klimmen ,deurtje op slot en linearecta terug rijden naar die rimboelandjes waar ze vandaan komen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North