• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ZGAN: Bugatti EB110 GT

Auteur: ricardo, gepost 28 december 2010 om 13:04 – 49 Reacties

Bugatti EB110 GT

Begin jaren negentig werd onze aardkloot opgeschrikt door de komst van een nieuwe geweldenaar uit de Bugatti-stal: de EB110. Een supercar van de hand van designer Marcello Gandini (ook verantwoordelijk voor de Diablo) met aan boord twaalf cilinders, zes versnellingen, vier turbo’s en 561 pk’s die over vier wielen verdeeld worden. Weet je nog niet wat je met de kerstbonus van dit jaar gaat doen? Wellicht is deze EB110 GT wat voor je.

De turbogeblazen 3.5L V12 weet niet alleen een monsterlijk geluid te produceren, wanneer je het toerental naar 8.000 rpm jaagt en alle 561 pk vrijkomen is deze bolide in staat een top van 343 km/h te behalen. Met recht een geduchte concurrent voor de Jaguar XJ220. De productie begon in 1991, en bleef zo’n vier jaar aan de gang. Dit exemplaar is een van de laatste EB110 GT’s die in Italië gebouwd werden (1995).

Het schijnt dat deze Bugatti lange tijd in handen van een Japanse verzamelaar is geweest en ergens nutteloos stof stond te verzamelen. Dat is ook wel af te lezen aan de kilometerstand, daar staan niet meer dan 1.510 kilometers op. Een echte Garage Queen dus. De auto’s is destijds geleverd met een formula black kleurtje en een leder interieur met “navy accents”.

En waar het eigenlijk op neer komt is dat deze bolide het predicaat ZGAN mag dragen. Wellicht dat de verkopende partij in Amerika daarom de prijs (nog) niet bekend heeft gemaakt. Oh, je hangt inmiddels kwijlend boven je toetsenbord en kan niet wachten om ‘m naar Nederland te halen? De advertentie bekijken kan bij Canepa Design.

Ook interessant!

  • Bugatti van Schumacher
    Bugatti van Schumacher totall loss door vloed
  • Nederlander koopt Bugatti EB110 voor €2,2 miljoen
  • Bugatti wielen
    Bugatti wielen voor een schijntje te koop
  • Vergeten raceauto: de Bugatti EB110 Sport Competizione

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, eb110, eb110-gt, occasion

Vorig bericht: « Teveel geld? Ferrari helpt je er graag vanaf!
Volgend bericht: Strooizout op? Turkije helpt. »

Lees Interacties

Reacties

  1. kro zegt

    28 december 2010 om 13:07

    what the fok !! een 3.5 v12 en een top van 343 km/u met 561 pk

    Login om te reageren
    • jp zegt

      28 december 2010 om 13:11

      @kro: das met 4 turbo’s, of is het de top wat je verbaasd?

      Login om te reageren
      • kro zegt

        28 december 2010 om 13:26

        @jp:

        oooww ok thanks man, ben nog nie echt wakker denk et!

        Login om te reageren
  2. jp zegt

    28 december 2010 om 13:08

    Mooier in het bugatti blauw, maar zeker niet verkeerd.

    Login om te reageren
  3. bakkerst zegt

    28 december 2010 om 13:12

    Zwart staat hem eigenlijk best goed, helaas is het interieur qua kleur om te janken, maar dat neem ik graag op de koop toe.. :D
    ik vermoed alleen dat deze auto nog een poosje buiten (financieel) bereik blijft..

    Login om te reageren
  4. paul zegt

    28 december 2010 om 13:19

    Ach, heb er al 1. ( op 1:18)

    Login om te reageren
    • Celica zegt

      28 december 2010 om 14:25

      @paul: Ik ook, in het blauw (1:24)

      Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    28 december 2010 om 13:20

    Zo’n wagen hoort in het (smurfen)blauw, de franse race-kleur. Daarbuiten is het ondanks z’n rare looks toch nog wel een sexy ding.
    Alleen vind ik de Mclaren F1 toch wel meer DE ’90 supercar.

    Login om te reageren
    • Dawg zegt

      28 december 2010 om 16:13

      @Hupke: Waarom de Franse racekleur als het een Italiaanse sportauto is ? Oke oke, dat blauw staat ‘m inderdaad goed :)

      Login om te reageren
      • koluh zegt

        28 december 2010 om 18:37

        @Dawg: omdat bugatti frans is ?

        Login om te reageren
        • Yeelen zegt

          28 december 2010 om 23:51

          @koluh: Half Frans, half Italiaans (en nu dus ook Duits). Opgericht door Ettore Bugatti, later overgekocht door de Fransen denk ik. Kan ook anders zijn.

          Login om te reageren
        • Stopwearingpants zegt

          29 december 2010 om 02:14

          @koluh: toentertijd niet, eerst frans toen italiaans nu duits

          Login om te reageren
  6. paul zegt

    28 december 2010 om 13:21

    jongens wat een auto, mooi hoor. inderdaad dat interieur.

    Login om te reageren
  7. Burdy zegt

    28 december 2010 om 13:22

    Zwart staat op iedere auto goed, of je moet ene multipla hebben ofzo. Alleen dat interieur is om te huilen. Als je hem kan kopen, kan je dat ook wel veranderen.

    Voor mij is die denkt ik net te ver weg. Al kom ik met mijn eindejaarsuitkering een heel eind……

    Login om te reageren
  8. De Pilsvogel zegt

    28 december 2010 om 13:22

    Niet moeders mooiste, maar wel een van de supercars die altijd tot de verbeelding zal blijven spreken! Wie zal er destijds die wansmaak (dat notenhout) in zo’n geweldenaar hebben gehad?

    Login om te reageren
  9. Donstil zegt

    28 december 2010 om 13:23

    Geweldig als je dit zou kunnen betalen.
    Elke car fanaat moet toch dromen van een aankoop als deze.

    Jammer alleen dat 15jaar stilstaan nou niet geweldig is voor het blok.

    Login om te reageren
  10. jasper zegt

    28 december 2010 om 13:25

    Ik vind het echt een enorm lelijke wagen.. Snap niet wat mensen er zo mooi aan vinden, maarja smaken verschillen he! De specs zijn wel indrukwekkend!

    Login om te reageren
    • passat zegt

      28 december 2010 om 13:42

      @jasper: hier kan ik me alleen maar bij aansluiten

      Login om te reageren
  11. ferre9n3 zegt

    28 december 2010 om 13:27

    ik vind hem geweldig, als je er in rijd denk ik dat je echt voelt dat het een auto is dat gemaakt is met passie en dat hij ERG hard zal knallen :)

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    28 december 2010 om 13:32

    * Gaat een eindejaarslot halen *

    Login om te reageren
  13. rc1990 zegt

    28 december 2010 om 13:57

    In 15 jaar 1500 kilometer, dan ben je niet wijs. Gemiddeld 100 km per jaar met zo’n auto, eeuwig zonde. Zet er dan minstens een nulletje achter..

    Login om te reageren
  14. AGERA zegt

    28 december 2010 om 13:57

    Autoblog heeft gekozen voor een foto van de achterkant van de Bugatti, omdat de voorkant spuuglelijk is.

    Login om te reageren
  15. Jimmie zegt

    28 december 2010 om 14:05

    Wat een beauty, maar als ik ooit in de markt zou zijn zou ik een SS variant zoeken.

    @ricardo: de EB110 werd in Italie geproduceerd..
    –edit: dank u, is inmiddels gefixt–

    Login om te reageren
  16. ExOtiC zegt

    28 december 2010 om 14:06

    Vind de achterkant super, maar de voorkant lijkt wel de syndroom van Down te hebben.

    Login om te reageren
    • Harie zegt

      28 december 2010 om 15:52

      @ExOtiC: ‘de’ syndroom van Down…? Gelukkig heb jij zelf ze wel allemaal op een rijtje….

      Login om te reageren
  17. sab993s zegt

    28 december 2010 om 14:08

    @ricardo: De EB110 werd volgens mij in Campogalliano Italie geproduceerd en niet in Frankrijk.

    Login om te reageren
  18. marco zegt

    28 december 2010 om 14:12

    koeliejoelie, maar geef mij toch maar de F1

    Login om te reageren
  19. Homer55 zegt

    28 december 2010 om 15:20

    Voorkant lijkt net op een botsauto met een dakje…

    Login om te reageren
  20. M52B28 zegt

    28 december 2010 om 15:46

    Dit vindt ik echt een geweldig mooie wagen. Ook nu nog ziet hij er wat mij betreft niet gedateerd uit.
    Had deze vroeger op mijn slaapkamer staan ;) (zo’n 1:18 Burago modelletje)

    Login om te reageren
  21. de sjonnies zegt

    28 december 2010 om 16:15

    Ding komt uit Japan
    Japan heeft een progressieve APK
    Japan stimuleert met hun APK verkoop van nieuwe auto’s
    Na zo’n zes jaar moeten je remleidingen vervangen owrden en moet je wagen aan de nieuwste emissie eisen voldoen.
    Daarom zijn dit trailer queens in Japan.

    Verder is de eigenaar maar in 1 ding geinteresseerd :

    De foto van zijn Bugatti die hij op recepties kan laten zien; dit geldt overigens ook voor Superjachten en prive jets.

    Login om te reageren
  22. Dawg zegt

    28 december 2010 om 16:15

    een 561pk v12 en toch slechts 2 ‘beschaafde’ uitlaatjes, zo hoort het; tegenwoordig geeft met een 1.4T al 4 uitlaten (waarvan 3 overbodig) :(

    Login om te reageren
  23. Dennis zegt

    28 december 2010 om 17:27

    Dan is hij op top maar 3 km/u sneller dan een RUF CTR 01 Yellow Bird uit 1986.
    Dit zijn zeer goeie prestaties voor een auto uit die tijd.

    Login om te reageren
    • Max zegt

      28 december 2010 om 20:09

      @Dennis: Nog steeds wel hoor…:-P

      Login om te reageren
  24. Guust Flater zegt

    28 december 2010 om 19:27

    Prachtwagen, m.i. mooier dan de Veyron, maar de onderdelenvoorziening zal niet geweldig zijn. Maar wat maakt het uit, ik kan hem toch niet betalen.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      28 december 2010 om 20:19

      @Guust Flater: Daar heb je een goed punt inderdaad.. weet iemand hoe dat zit? Stel je kunt hem betalen.. en hij staat in je garage.. en je gebruikt hem waarvoor hij bedoeld is.. rijden.. dan zul je hem toch een keer moeten servicen.. zijn alle onderdelen nog op voorraad ergens bij iemand? Want dit is geen VAG Bugatti.. dit is nog een ouderwetse..

      OT: hij is inderdaad poepnieuw.. dat interieur.. check die vloermatjes.. daar heeft nog nooit een schoen op gestaan.. prachtig. Alleen een draak van een kleurkeuze binnen.. creme stoelen / blauw dash / houten sierlijsten.. gadver.. gelukkig zijn dit van die dromen waar ik mij nooit druk over hoef te maken.. ;)

      Login om te reageren
    • San Sebastiano zegt

      29 december 2010 om 09:50

      @Guust Flater: http://www.cybermasters.de/dauer-automobile/eb/gerteile.html

      Login om te reageren
    • San Sebastiano zegt

      29 december 2010 om 09:52

      @Guust Flater: nog een dan: http://www.cybermasters.de/dauer-automobile/eb/gerservice.html

      Login om te reageren
      • slakkegang zegt

        29 december 2010 om 11:08

        @San Sebastiano: geweldig dit, alles kan als je genoeg euro’s op tafel gooit :)

        Login om te reageren
        • San Sebastiano zegt

          29 december 2010 om 12:55

          @slakkegang: ja… waren we maar rijk ;-)

          Login om te reageren
  25. Nico94 zegt

    28 december 2010 om 19:31

    Laat maar lekker in de US!

    Login om te reageren
  26. Vanquish zegt

    28 december 2010 om 20:17

    Wat een verschrikkelijk brute en mooie auto!

    Login om te reageren
  27. San Sebastiano zegt

    29 december 2010 om 09:44

    Ettore was een Italiaan die in de Franse Elzas auto’s ging bouwen. In de jaren ’90 de rechten gekocht door Roman Artioli (een Italiaan) die een gloednieuwe fabriek in Modena uit de grond stampte en en passant ook nog eigenaar van Lotus was.. Een aantal jaar later kocht VW de rechten en bracht Bugatti terug naar de Elzas en is de cirkel weer rond!

    Login om te reageren
  28. San Sebastiano zegt

    29 december 2010 om 09:48

    @Freewarefreak: onderdelen zijn nog te koop bij Jochen Dauer in Duitsland. Hij heeft zo ongeveer de hele inboedel opgekocht van het failliete Bugatti onder Artioli. Ook wil hij nog wel op bestelling een compleet nieuwe EB110 SS voor je in elkaar schroeven ;-) Deze wordt dan opgebouwd uit de restchassis en onderdelen uit de failliete boedel. http://www.cybermasters.de/dauer-automobile/eb/gerindex.html

    Login om te reageren
  29. your boy zegt

    29 december 2010 om 10:44

    er klopt niks van de specifiecaties

    Login om te reageren
  30. PantheraLeo205 zegt

    29 december 2010 om 10:48

    Anders is er nog altijd de 300ZX; een EB110 voor de gewone man.

    Login om te reageren
  31. Tw zegt

    29 december 2010 om 13:56

    Door de tekst “turbogeblazen” lijkt het net of er gesproken wordt over 1 turbo. Hij heeft er natuurlijk 4. Zoals andere hierboven zou ik ook gaan voor een SS(Super Sport) waar er maar 31 van gebouwd zijn, 600 pk heeft 0-100 in 3.2 doet en 348km/h aantikt… NB er waren er altijd een paar in NL in stalling/onderhoud bij Franco Auto in Kwintsheul…Zowel de “gewone” als de SS.

    Login om te reageren
  32. BobbyD zegt

    29 december 2010 om 14:45

    Hmmm… Een Supersport met 525 km op de teller……

    http://www.euro-classics.com/bugatti-eb110ss.htm

    Login om te reageren
  33. Flamingo zegt

    29 december 2010 om 17:11

    zo vet altijd he, die nieuwe oude auto’s!

    Login om te reageren
  34. Shenkie zegt

    27 januari 2011 om 13:23

    *Zwijmel*

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North