• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zijn stretched limo’s veilig?

Auteur: Wouter, gepost 27 mei 2006 om 13:29 – 9 Reacties

Hummer H2 Limousine

Iedere nieuw ontworpen auto wordt voor deze de weg op gaat aan strenge tests blootgesteld. Maar wat gebeurt er als je zo’n auto door het midden zaagt en verlengt met een paar meter. De Amerikaanse merken Cadillac en Lincoln ontwerpen sedans op een dusdanige manier dat ze makkelijk verlengd kunnen worden.

Als een auto verlengd wordt, wordt deze veel zwaarder. Dus moeten ook ophanging, remmen en andere onderdelen steviger worden uitgevoerd. Ook de verlenging van de carosserie zelf moet goed worden uitgevoerd. Helaas wordt in de USA (waar het meerendeel van de stretched limo’s vandaan komt) niet gecontroleerd door de instanties. De fabrikant van Hummer (AM General) beveelt niet aan om de H1 of de H2 te verlengen, maar er zijn zat verlengde exemplaren te vinden.

Overigens zijn er ook fabrikanten die zelf verlengde uitvoeringen fabriceren, bijvoorbeeld Mercedes, dus je kunt met een gerust hart in een verlengde E-klasse taxi stappen.

Bron.

Ook interessant!

  • limo
    Dit is de goedkoopste stretched limo van Marktplaats
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, Cadillac, Hummer, Limousine, Mercedes

Vorig bericht: « Het blijft rommelen rond TopGear’s thuisbasis
Volgend bericht: Politie duikt in betonbadje »

Lees Interacties

Reacties

  1. silasse zegt

    27 mei 2006 om 13:52

    is dat alleen in amerika dat de limo’s onveilig zijn?

    Login om te reageren
  2. Jan zegt

    27 mei 2006 om 14:16

    Je hebt van alle auto’s limo’s, je moet maar eens op google afbeeldigen kijken :-)

    Login om te reageren
  3. JeffreyG zegt

    27 mei 2006 om 15:57

    ze zullen vast wel minder veilig zijn
    maar neem niet aan dat je met topsnelheid gaat rijden met zo’n ding
    heb nog nooit in een limo gereden
    maar zal wel erg moeilijk te besturen zijn
    gaat dus ook voornamelijk om de chauffeur ;)

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    27 mei 2006 om 16:17

    is dit nieuws?

    Login om te reageren
  5. Ruben zegt

    27 mei 2006 om 16:45

    Er zijn een aantal fabrikanten van limo’s (en hearses/lijkwagens) in de VS die al decennia lang meedraaien, zoals Superior, Miller-Meteor en LCW. Die hebben bergen ervaring en zullen hun producten echt wel grondig testen.

    Bij LCW is te lezen hoe de productie in zijn werk gaat: http://www.lcwlimo.com/process/index.php

    Overigens zien die verlengde Mercedessen (zes deuren) er echt niet uit.

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    27 mei 2006 om 17:13

    ik kom regelmatig een oude mercedes (zwart) tegen met zes deuren
    vind het niet lelijk hoor ;)

    Login om te reageren
  7. Kevin zegt

    2 juni 2006 om 10:27

    http://www.rijck.com

    Limotjes!

    Login om te reageren
  8. impala zegt

    5 juni 2006 om 21:48

    de HUMMER H2/1 die zijn al to zwaar dan zijn die verstevegingen heeel hard nodig. voral de lincol towncar zie je veel rijden als limo zowel wit als zwart de hummer limo staat ook op autotelegraaf.nl al je naar hummer gaat zoeken.

    Login om te reageren
  9. J.Klavers zegt

    8 oktober 2008 om 21:45

    Reken maar van yes dat al die verlengde auto’s ook aan de strengste eisen moeten voldoen, ze worden net als normale produktie modellen uitgebreid getest en ook gecrasht.
    Heb wel eens een docu gezien waarbij o.a de Lincoln’s en Cadillac’s van American Coachworks flink onder handen werden genomen voordat een produkt werd goedgekeurd tot daadwerkelijke produktie.
    jk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North