Er zijn echt ontzettend veel Duitsers die een Nederlandse boete binnenkrijgen.
Het is bijzonder vervelend, maar het gebeurt ons allemaal weleens. We hebben het natuurlijk over geflitst worden in het buitenland. In heel veel gevallen is het in het begin heel erg schrikken. Een bon! Veel te hard gereden! Vervolgens valt de boete mee en maak je het geld inclusief een fooitje voor de administratieve afdeling over.
Maar andersom gebeurt het natuurlijk ook. In Nederland zijn er veel buitenlanders die te hard rijden en op de bon geslingerd worden. Die krijgen dan post van het CJIB binnen of ze ook de benodigde pecunia kunnen maken vanwege het getoonde wangedrag.
Duitsers
Omdat corona minder en minder een issue is tegenwoordig, zijn er ook meer buitenlanders in ons land. Het aantal hardrijders is namelijk weer toegenomen, aldus het CIJB. Het volk dat het hardste rijdt, zijn natuurlijk de Duitsers. Niet zozeer omdat ze altijd hard rijden, maar voornamelijk omdat ze in grote getale aanwezig zijn. In de eerste vier maanden van dit jaar reden er 70.625 Duitsers te hard. Twee keer zoveel als het jaar ervoor.
Alle boetes van EU-landen worden gewoon verstuurd. Het is in de EU zo geregeld dat we elkaars boetes kunnen innen en betalen. Dat geldt sinds de Brexit dus niet meer voor bestuurders uit Groot-Britannië. Die rijden overigens relatief weinig in Nederland, dus is het niet een groot issue. Voor 2021 stond de teller op iets meer dan 200 overtredingen.
Belgen en Fransen
Uiteraard zijn Belgen en Fransen ook het bokje. Logisch, ook die landen zijn relatief dichtbij. Voor het CIJB was 2020 niet een topjaar. Minder verkeer (iedereen ging thuiswerken) betekent veelal minder boetes. In 2020 kon men ‘slechts’ 6.4 miljoen boetes uitschrijven, dat waren er in 2021 al 300.000 meer. Dat zijn uiteraard niet alleen buitenlanders, maar ook Hollanders die het gaspedaal te diep intrappen.
Via: AD.nl
Dutchdriftking zegt
Ik begrijp dat iemand gisteren Taxi heeft gezien? Blijft een geniale klassieker.
alpina007 zegt
Alors les petits pédés… ça va? On se prend pour Schumacher? 😁😁😁
Dutchdriftking zegt
@alpina007: Jaja, ik weet dat jij hem zonder ondertiteling kijkt.
tortuga zegt
Het is allemaal heel toevallig! Maar afgelopen zondag stond er een taxi replica op de meeting! Incl. de nummerplaat enz…
mashell zegt
Is een meeting met taxi’s niet gewoon een taxi standplaats?
ggj1987 zegt
Welke meeting was dat?
dedokter zegt
https://youtu.be/xL_csNV1Zyk
mashell zegt
Dus 6,7 miljoen boetes in 2021 waarvan 70.625 aan Duitsers en dan is de kop “Zo ontzettend veel Duitsers werden op de bon geslingerd in NL”? Ik vind dat aantal Duisters erg meevallen maar van het totaal aantal boetes in Nederland valt me de mond open, hoe kan dit terwijl er zo weinig controle is? Let er dan echt bijna helemaal niemand meer op in het verkeer?
RiKe zegt
Dat klopt, er letten er bijzonder weinig op. Dat is ook wel te zien aan de dagelijkse acties van deze stunt piloten en ongelukken. Veel zien het ook helemaal niet aan komen, dit omdat er geen notificatie op hun telefoon komt waar ze continu naar kijken
hippopotamus zegt
Op de A2 zie je ze vaak even afremmen bij een van de tussentijdse camera’s / borden, en hup weer het gas erop. Heerlijk.
Robert zegt
Op de A12 tussen Duiven richting Arnhem en daar voorbij zie je ze vaak met 95 km/u over de middenbaan sukkelen; waarschijnlijk omdat ze dus al een keer post uit Leeuwarden hebben ontvangen. Fokking irritant ook, omdat ze vervolgens ook niet meer naar rechts gaan.
mashell zegt
Middenbaan sukkelen kunnen Duitsers inderdaad nog veel beter dan Nederlanders.
pa045 zegt
Chapeau.. File veroorzaker nummer 1 op een drukkere snelweg. Onnodig remmen.
mustang750supersnake zegt
heeerlijke foto👍🏻kan ik blíjvennn kijken die films!!
Portegies zegt
Duitsers rijden standaard allemaal op rijbaan 2, al rijden ze niet harder dan 80 of 90 km. Hun baan bestaat alleen uit baan 2 of 3. Ze wijken er met geen mogelijkheid vanaf. Zie dat dagelijks op de snelwegen. Duitsers met caravan net zo. En bij de A2 traject controle zou je denken dat ze rustiger gaan rijden, dan zitten ze veelal op de uiterste linkerbaan ook met aanhangers waar wij Nederlanders niet eens mogen rijden met een aanhanger of caravan op de uiterste linkerbaan die meer dan 2 rijstroken heeft.