Zo wordt Max’ nieuwe RB13 van circuit naar circuit vervoerd

Auteur: , 32 Reacties

Met de vlam in de pijp...

Hoewel de eerste wintertrainingen in de F1 minder dan een maandje van ons verwijderd zijn, heeft Red Bull Racing nog steeds geen datum bekend gemaakt waarop ze de RB13 aan het publiek voorstellen. Maar naast Max en Daniel heeft het team nog wat andere coureurs in dienst en zij weten vanaf vandaag wel hoe hun bolides van dit jaar eruit gaan zien. Red Bull Racing deelt vandaag op haar sociale media namelijk plaatjes van de trucks die in seizoen 2017 de RB13’s naar de Europese races vervoeren. Bij de races in verre oorden zoals Singapore en de Verenigde Staten komen er uiteraard ook schepen en vliegtuigen bij het vervoer in actie. Een klassieke trains, planes and automobiles dus. Alleen dan zonder treinen en met schepen.

vervoer

De trucks reflecteren doorgaans de livery die ook de racebolides siert. Op de Renault’s zien we echter de combinatie van (mat) blauw, rood en geel terug die we kennen van vorig jaar. Mocht je dus gehoopt hebben op een terugkeer van het paars dat voorheen op de auto’s zat kom je bedrogen uit. Persoonlijk vind ik deze livery mooier.

De opleggers zijn bíjna net zo groot als de exemplaren die sommige teams inzetten bij de Junk Yard Race. Uiteraard worden de auto’s en alle toebehoren er zo efficiënt en voorzichtig mogelijk ingereden. Denk daarbij echter niet aan de verticale opslagmethode die General Motors ooit gebruikte, maar meer aan supersterke dozen waarin elk schroefje op de juiste plaats ligt.

De auto’s worden doorgaans ontdaan van alle vleugels en dergelijke die toch alleen maar af kunnen breken in zo’n truck. Uiteraard worden ze ook op een manier in de bak geïnstalleerd waardoor slechte vibraties en dergelijke tegen worden gegaan. De trucks zijn tenslotte bedoeld voor vervoer door Europa en België hoort daar ook nog steeds bij. Het onderstaande timelapse filmpje van Sauber geeft je een idee hoe een en ander in zijn werk gaat.



32 reacties

Afgaande op de vrachtwagens dus geen grote veranderingen op de liveries van de auto’s. Weten we dat ook weer.
Sorry maar die gouwe ouwe Magnum had honderdduizend keer meer stijl dan deze nieuwe Renault T trekker, ik vind deze zo’n chagrijnig smoeltje hebben, alsof’íe geen zin heeft.
http://images.adrivo.com/images/950/q_80/sw_adrivo/se_sutton/0200631.jpg
@desjonnies: smaken verschillen. Vind m wel tof zo
@desjonnies: ?
@potjak: ? Is een duimpje
@desjonnies:

Van die schuurdeuren in dat ding word ik altijd helemaal blij ..
Ben er nog steeds niet achter waarom precies ..
@desjonnies: mijn idee! De Magnum was/is echt een karakterbak. De enige van Renault Trucks die ik zou overwegen te rijden. Vooral met een machtige Mack motor!
@rd1991: was inderdaad, nu is de helft volvo wat de klok slaat, motor, bak en achteras geloof ik sowieso, misschien wel meer
@zjonnie: bij de latere types Magnum was er ook al veel Volvo. Alleen een veel ruimere cabine whahaha
@zjonnie: dat is dan ook het enige voordeel van zo’n rammelbak!
@desjonnies: Niet mijn favoriete bedrijfswagen; maar wel revolutionair met vlakke cabinevloer en uitstekend comfort. Eigenzinnig blijven ze nog steeds, geldt ook wel in een mindere mate voor de nieuwe T serie; met name in het interieur.
Waarom noemen ze hem niet RB17?
@broekhoest: Bij Red Bull zijn ze gaan nummeren vanaf het eerste jaar dat ze deelnemen. Dit wordt hun dertiende auto, dus de RB13. Vergelijkbaar met hoe Williams, Sauber, Toro Rosso, Mercedes en Force India dat ook doen. Al moet ik wel zeggen dat Williams van FW38 naar FW40 gaat vanwege hun veertigjarige bestaan. Die reden in hun eerste jaar nog met gekochte wagens van March en zijn gaan tellen vanaf de eerste eigen wagen.
@Edge: Hebben ze ook geen FW14B gehad?
@rohrl-fan: Yup, da’s die legendarische wagen met z’n actieve vering en weet ik veel wat voor andere hoogstandjes die daarna verboden werden. Dat was overigens niet de enige B of C versie die Williams heeft gehad. Vanaf de FW07 (eind jaren 70) tot de FW17 (midden jaren 90) heeft Williams van elke auto wel een B of C variant gehad.
Volgens mij omdat ze in 2003 begonnen zijn. En dat was de rb01
Al die kosten voor een nieuwe trekker en trailer.. En dat voor die enkele races in Europa.
@misterdrogba: Het zijn nog steeds dezelfde trekkers en trailers als ze vorig jaar en in 2015 gebruikten, enkel de livery is geüpdatet naar het huidige matte kleurenschema. Kost al een heel stuk minder dan een volledig nieuwe vloot
@Edge: oh oke.. dan is het idd een ander verhaal.
Jammer dat ze de trailer volledige stroomlijnen, maar dat bij de trekker dan weer niet doortrekken… (daar bij de dieseltank)
Nederlandse coureur en geen DAF, slechte zaak.
@bram95: Ferrari rijdt met Iveco al jaren.
@dailydriver: Is toch logisch Iveco is van de fiat groep en daar valt ferrari ook onder.
@bram95: de meeste Dafs zijn inderdaad halfbloedjes uit NL/BE.. net als Max.
@bram95: Heb je dan toevallig ook nog een Australisch vrachtwagenmerk voor de spullen van Ricciardo in te vervoeren?
@bram95: Red Bull rijd ook met DAF.
Maar daar zit het motorhome in.
Ik vraag mij af hoeveel ton die laadbrug kan heffen ?
Ziet er wel lekker uit. We weten dus nu ook dat de F1 auto ook deze kleurstelling heeft
Beetje crisis uitvoering: side skirts en meegespoten spiegels zou er een stuk netter uitzien.
@rrk147: volgens mij zijn sideskirts zijn niet leverbaar voor lowdeck trekkers, en idd kale spiegels=kansloos ;)
Hebben die vrachtwagens dan eigenlijk ook tag heuer motoren?
Ik had een FH16 750pk of een Actros 1862 als trekker gekozen. Nu een Renault….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).