Back to the Future II speelt zich deels af in 2015 en dus bedachten enkele creatieve geesten op de set hoe een BMW er nu uit zou zien. Een leuke poging, maar de tijd heeft de gepimpte BMW 6-serie overduidelijk ingehaald. Vooral als je er een moderne M6 naast zet.
De keuze voor een BMW E24 633 CSi is enigszins opvallend omdat de auto ten tijde van de film (1989) al dertien jaar in productie was en bijna aflossing zou krijgen door de 8 Serie. In coupé-vorm tenminste, een cabrio was er van de E24 officieel nooit. Niet dat dat de heren en dames achter BttF II ervan weerhield om de slijptol in de 6 Serie te zetten. Net zo min als dat het ze tegenhield de wagen te ‘futuriseren’ met een dikke hoodscoop, een funky paintjob en natuurlijk de wielen die ten behoeve van de hoover-functie kunnen wegklappen. Net als bij de Delorean dus.
Het leek iemand (wie die ‘iemand’ is vermeldt GT Spirit helaas niet) een aardig idee om de BMW uit Back to the Future II tegenover een daadwerkelijke BMW uit 2015 te zetten. Om daar dan gelijk een setje fantastische platen van te schieten. En welke auto kan het nu beter opnemen tegen deze toekomstblik op een 6 Serie Cabrio dan een 6 Serie Cabrio? Een heuse M6 wel te verstaan, dus kijk en geniet.
Bmwblog.nl…
@henkhupelschoten: bijna alle nederlanders zijn VAG mensen..
@pudi: praat voor jezelf
@rob5nismo: aan je naam te zien hou je meer van nissan ik ook, maar het is de waarheid zo is nederland nu eenmaal..
@henkhupelschoten: zegt de Mercedes fanboy..
@thomcarspotter: Hoho, fanboy is voor kleine knullen die door een roze bril kijken en alleen maar aan zo’n csl geval denken etc.. Ik ben meer een MB liefhebber, zit een groot verschil in!
@henkhupelschoten: hahaha!
@henkhupelschoten: begin je toch zelf lekker taxi.blog
@marinepower: 1926 belde net, ze wil haar grap terug….
@henkhupelschoten: het is 15 berichten geleden dat er een bmw artikel was, dus was zeur je nou?
@lambo4all: hij is waarschijnlijk ongesteld
Hij is alleszins mooier dan de BMW’s van vandaag.
Ze hadden wel een vooruitziende blik voor de E24, alleen had het 2005 moeten zijn.
In die tijd werden ze wel dusdanig opgetuigd, iets waar velen spijt van zullen hebben gezien de populariteit nu.
Durf zomaar te wedden dat Back to the future part deux niet 30 jaar oud is. Dat is deel uno. Deel dos kwam volgens mij ergens in de jaren ’90 uit…
@Rick-dos: Scherp, de film is uit 1989 en niet uit 1985. Aangepast!
Jezus konden ze echt niks anders bedenken..
@janmetdelangeachternaam: jawel. Zelfstrikkende Nike’s en skateboarden zonder wieltjes…
Liever de Aston Martin Vantage van eind 80.
Dat was/is tenminste ECHT een beest.
De BMW is wel aardig hoor. Maakte de nieuwe eigenlijk best saai :P
Leuk vergelijk. Zo’n Sharknose blijft toch een fantastische auto. De modernde 6 is zeker niet lelijk. Maar toch. Ergens werkt voor mij een M6 Cabrio niet. Een 650i Cabrio of 640d X-Drive vind ik veel geslaagder.
@gtwillem: eens, maar hoe elegant de laatste 6 serie ook mag wezen (voor een auto van dit formaat) die sharknose verslaan zal niet lukken.
@gtwillem: Ja precies, niet teveel opsmuk, en het liefst met deze velgen:
http://image.motortrend.com/f/35959951/2013-BMW-6-series-gran-coupe-left-side-view.jpg
Best vet
@scottishcarspotter2000: prachtige foto’s trouwens!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@lennaert: Back to the Guture, wat anders?
Maar die oude kan vliegen!
De maken dachten waarschijnlijk dat er een fusie aan zat te komen tussen BMW en ford. ‘T is net een mustang.
Bijna…
Ik vind eigenlijk de vergelijking niet kloppen met een moderne 6-serie. Dit was een interpretatie van BttF van een hotrod/sjonniemobiel in de toekomst. Niet een interpretatie van het nieuwste model cabrio van BMW. Eigenlijk lopen we nog steeds achter bij de film. Wie kan er nu aftermarket ‘hooverunits’ op z’n auto zetten? Nee, in plaats daarvan rijden de petjes tegenwoordig rond in een e36 3-serie met bakken plastic eromheen gefabriceerd.
Hadden ze niet beter een mustang kunnen kopen?
Ik zie geen verschil…