• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zorgt de 3-deurs Hyundai i30 voor angst in Duitsland?

Auteur: robbie, gepost 27 september 2012 om 21:17 – 21 Reacties

Hyundai i30 driedeurs @ Parijs 2012


En daar is dan de derde telg van de Hyundai i30-familie. Na de vijfdeurs en Wagon is er nu ook een versie met drie deuren onthuld. Speciaal voor mensen die nooit passagiers meenemen, ofzo.

We weten al dat bavianen, Batman en VW baas Martin Winterkorn een zwak hebben voor de i30 dus deze 3-deurs variant zal ongetwijfeld ook de nodige kopers weten te vinden.

In Parijs liepen we tegen een rood en een blauw exemplaar aan. Uiteraard werden ze allebei even op de foto gezet. Onder de motorkap kan je kiezen tussen een 1.6 GDI-benzinemotor met 135 pk/164 Nm of en 1.6-liter CRDi-dieselmotor met 128 pk/260 Nm (uitstoot: 97 g/km, dus 20% bijtelling).


Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, Autoshows, blauw, Hyundai, i30, parijs, parijs-2012, rood

Vorig bericht: « Suzuki S-Cross Concept – Grappige crossover
Volgend bericht: Nieuwe Honda CR-V kost 29.990 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    27 september 2012 om 21:21

    Zal qua prijs wel veel beter in de markt liggen dan de Golf. En misschien zelfs kwalitatief veel beter…

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      27 september 2012 om 21:47

      @rufctr01: Kun jij je niet beter ’tufctr01′ noemen? Altijd de kant van VAG op liggen tuffen…

      Login om te reageren
    • desoper zegt

      28 september 2012 om 19:45

      @rufctr01: jij snapt er ook geen zak van.

      Let maar eens op of we over een aantal jaren meer i30’s of golfjes tegenkomen op de weg.

      Login om te reageren
  2. Carreza zegt

    27 september 2012 om 21:25

    Het wordt druk in het C-segment. Een mens zou voor minder niet meer weten wat te kopen…

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    27 september 2012 om 21:45

    De i30 heeft echt grotere wielen nodig (waarom je er zoveel op 15″ staal ziet is me een raadsel), dat geldt voor deze nette 3 deurs dank de hoge flank lijn nog sterker dan voor de 5 deurs.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      27 september 2012 om 22:54

      @mashell: simpel: de i30 is tot nu toe een auto geweest in de categorie ‘veel voor weinig’, niet een auto voor imago-builders. Weggedrag: hooguit gemiddeld, maar verwacht er geen lekker bochtgedrag van.
      Er zijn dus maar weinig i30-kopers die (veel) geld willen uitgeven aan grotere wielen met bijbehorende banden.

      Met deze coupé gaat dat misschien wel veranderen, dit is een redelijk kek ogende auto, en dat trekt meestal wel kopers die bereid zijn geld uit te geven om het geheel wat meer op te leuken. Kia kan daarover meepraten met de Pro-Cee’d.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        29 september 2012 om 08:43

        @potver7: Coupé? Hatchback, toch?

        Login om te reageren
  4. norge zegt

    27 september 2012 om 21:47

    Tja, ik vind het mooi en ik weet dat het met de kwaliteit wel goed zit.En het rijdt nog lekker ook.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      28 september 2012 om 10:48

      @norge: -1

      Login om te reageren
      • integraturbo zegt

        28 september 2012 om 19:38

        @bofkont: We doen hier alleen aan “plussen”.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          28 september 2012 om 21:29

          @integraturbo: ;)

          Login om te reageren
  5. speedie zegt

    27 september 2012 om 22:09

    De voorkant is maar zo zo en de zijkanten lijken platgedrukt om over het slechte zicht naar achteren niet te hebben. Dan is de Golf bv veen evenwichtiger.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    27 september 2012 om 22:12

    De Kia Pro-c’eed is fraaier van buiten, het interieur van deze zou ik wel willen zien. Dat van Kia is wat onrustig.

    Login om te reageren
  7. Sciurida zegt

    27 september 2012 om 23:42

    We weten in ieder geval dat dit apparaat in Korea zeer goed werkt:

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      28 september 2012 om 19:40

      @Sciurida: Als het een koreaanse kopieermachine is, dan zal het wel een goeie zijn, niet kapot te krijgen.

      Login om te reageren
  8. Ridikulos zegt

    28 september 2012 om 00:12

    Dit is bijna te vergelijken met telefoons. Pak je een dure,conventionele, solid Iphone (Golf) die veel mensen hebben, of ga je voor de goedkopere, goed uitziende, maar wellicht onzekere keus van een Samsung of HTC (I30, Pro-Cee’d). Ik ga in ieder geval niet voor een winkel liggen :)

    Login om te reageren
    • 850t5r zegt

      28 september 2012 om 09:31

      @Ridikulos: En nu de vraag, welke telefoon verkoopt er beter? K geef het nog 5 jaar en de koreanen halen het ook met hun auto\’s in… De stappen die de duitsers in pakweg 15 jaar hebben gemaakt hebben de koreanen in ongeveer 5 jaar gemaakt… So they comming hard and fast…

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        28 september 2012 om 10:49

        @850t5r: Ja puur door spionage alleen helaas.

        Login om te reageren
        • Ridikulos zegt

          28 september 2012 om 13:43

          @bofkont: Hoe ging die ook alweer, beter goed gejat..

          Login om te reageren
      • Benny_Weisz zegt

        28 september 2012 om 13:02

        @850t5r: Door alles na te maken kun je dingen op de markt zetten die hooguit net niet zo goed/mooi zijn/aanvoelen/presteren enz. dan het origineel. Dus aansluiten bij de rest gaat wel lukken. Maar hoe zit het met het beter worden dan de rest? Want dat is niet na te apen.

        Login om te reageren
        • 850t5r zegt

          28 september 2012 om 16:01

          @bennyweisz: zoals ik het al zei… Geef het een jaar of 5… Hoe is Toyota ook alweer begonnen? Daar riep men begin jaren 80 precies het zelfde over en kijk waar ze nu zijn…

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North