• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zou jij $ 6,6 miljoen betalen voor deze oude Delahaye?

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 maart 2014 om 18:23 – 35 Reacties

Afbeelding Zou jij $ 6,6 miljoen betalen voor deze oude Delahaye?Afbeelding Zou jij $ 6,6 miljoen betalen voor deze oude Delahaye?Afbeelding Zou jij $ 6,6 miljoen betalen voor deze oude Delahaye?Afbeelding Zou jij $ 6,6 miljoen betalen voor deze oude Delahaye?Afbeelding Zou jij $ 6,6 miljoen betalen voor deze oude Delahaye?Afbeelding Zou jij $ 6,6 miljoen betalen voor deze oude Delahaye?Afbeelding Zou jij $ 6,6 miljoen betalen voor deze oude Delahaye?

Delahaye 135
Vooropgesteld: als je dit bedrag (makkelijk) kon missen. Dan was je wellicht spekkoper. Afgelopen weekend werd deze 1937 Delahaye 135 Competition Court Torpedo Roadster op een Amerikaanse veiling voor dat bedrag afgehamerd.

De vooroorlogse klassieker, met een koets van Figoni en Falaschi, behoorde geruime tijd tot de collectie van Malcolm Pray, een zakenman uit Connecticut. Na diens overlijden in augustus 2013 besloten zijn erven echter afstand te doen van een groot deel hiervan. Ook een BMW 507 en Ferrari 250 GT die voor meer dan een miljoen dollar weg gingen kwamen uit zijn collectie.

In totaal verkocht veilinghuis RM Auctions maar liefst 97% van het aanbod op de Amelia Island-veiling, die in totaal bijn 36 miljoen USD in het laatje bracht. Reken met een opslag van 10% voor het veilinghuis zelf, en je weet dat er aardige zaken zijn gedaan.

De top 10, op basis van opbrengst:

1. 1937 Delahaye 135 Competition Court Torpedo Roadster $6,600,000
Delahaye

2. 1958 BMW 507 Series II Roadster $2,420,000

BMW 507

3. 1957 Mercedes-Benz 300 SL Roadster $1,842,500

300SL

4. 1961 Ferrari 250 GT Series II Cabriolet $1,760,000

250 GT

5. 1934 Duesenberg Model SJ Convertible Sedan $1,567,500

Duesenberg

6. 1965 Shelby 289 Cobra $990,000

Shelby

7. 1965 Shelby Mustang GT350 R $984,500

Mustang

8. 1928 Bugatti Type 37A Grand Prix $962,500

37A

9. 1937 Bugatti Type 57C Roadster $902,000

57C

10. 1932 Packard Twin Six Individual Custom Convertible Sedan $840,000

Packard

Ook het kleine spul liep niet onaardig: een Fiat Jolly, Mini Moke, en BMW 600 Isetta brachten respectievelijk 90.000, 49.500 en 50.000 USD op. We vinden het zelf wel verfrissend dat het eens een keer geen Ferrari is die de hoogste opbrengst scoort.

Fotografie: Darin Schnabel

Ook interessant!

  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Influencer sloopt Ferrari van half miljoen euro [video]
    Influencer sloopt Ferrari van half miljoen euro [video]

Nieuwste artikelen

  • Video: Een bizarre verkeersruzie
  • Bied mee op een fabrieksnieuwe BMW M4 CS
  • Oscar Gräper vs. politie: de camerabeelden
  • Max Verstappen haalt op X uit naar Mercedes-coureur
FacebookTweetPinLinkedIn

250-gt, 300SL, 507, BMW, Bugatti, delahaye, duesenberg, Ferrari, Ford, Klassiekers, lijstjes, Mercedes, mustang, record, shelby, top10, type-57, veiling

Vorig bericht: « BMW M235i: rijtest en video
Volgend bericht: Geen driecilinders voor (middel-)grote Mercedessen »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    10 maart 2014 om 18:25

    2. Woow een mooie BMW :o

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      10 maart 2014 om 18:36

      @JamesBond007:
      Ik wist dat de 507 een zeldzame schoonheid was maar bijna 2,5 miljoen? Dat had ik niet verwacht. Wel mooi om te zien dat er ook andere merken geliefd worden onder de beleggers.
      De Delahaye is gewoon een kunstwerk en kunst doet het altijd goed.

      Login om te reageren
  2. 370z_stillen zegt

    10 maart 2014 om 18:28

    nee

    Login om te reageren
  3. mrniesoe zegt

    10 maart 2014 om 18:34

    Jawel emilio

    Login om te reageren
  4. marussia zegt

    10 maart 2014 om 18:45

    Voor $6,6 miljoen zou ik eerder een gigantisch huis kopen met een stel auto’s

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      10 maart 2014 om 20:02

      @marussia: heb je dan al…

      Login om te reageren
      • marussia zegt

        11 maart 2014 om 00:34

        @rolov: Een vakantie huisje met een paar boodschappen auto’s dan maar?

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          11 maart 2014 om 06:52

          @marussia: die ook…

          Login om te reageren
  5. dondeboer zegt

    10 maart 2014 om 18:50

    Indrukwekkend lijstje automobielen, de man had smaak.

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    10 maart 2014 om 19:00

    “Zou jij $ 6,6 miljoen betalen voor deze oude Delahaye?”
    Uiteraard, Delahayes, voisins,… zulk spul dat doet het helemaal voor mij. Dat een ander zich maar amuseert met de shelby cobra’s en de 250’s.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      10 maart 2014 om 21:46

      @Hupke: Neem ik de Duesenberg, oke?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        11 maart 2014 om 13:15

        @406_v6:

        Tuurlijk, joh. Zal ik niet op bieden op voorwaarde dat je er eens af en toe mee buitenkomt zodat de wereld er ook van kan genieten.

        Login om te reageren
  7. Pallas zegt

    10 maart 2014 om 19:02

    Afgezien van die Shelby-rommel wil ik het allemaal wel.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      11 maart 2014 om 01:12

      @Pallas: Ga je mond eens even snel spoelen!

      Login om te reageren
  8. hammerman zegt

    10 maart 2014 om 19:14

    De beste Malcolm zaliger zal zich wel omdraaien in zijn graf als hij zou weten dat zijn geliefde familie zijn collectie de deur uit doet…

    Maar dan hoop ik dat een echte liefhebber zich over de auto’s ontfermt en er ook gebruik van gaat maken!

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    10 maart 2014 om 19:44

    Zitten echt hele mooie wagens tussen, wow!

    Login om te reageren
  10. Vincegail zegt

    10 maart 2014 om 19:49

    Nee, maar negen ton voor die Bugatti Roadster en anderhalf miljoen voor de Duesenberg wel. Tegen zoveel klasse en uitstraling kan toch geen moderne auto op?

    Login om te reageren
  11. rolov zegt

    10 maart 2014 om 20:09

    Die BMW en die Ferrari pleasie.

    Login om te reageren
  12. hdla zegt

    10 maart 2014 om 20:36

    Nou eerder vraagtekens bij de BMW. Zwaar overgewaardeerd model.

    Login om te reageren
  13. denniz zegt

    10 maart 2014 om 20:38

    Zou je 6.6 miljoen betalen voor een oud wijf? Leuk hoor die oude auto’s. Maar de prijzen zijn absurd!
    Snap best dat klassiekers waarde hebben. Maar 6.6 miljoen? Oude rijke mannen met een penis complex… Kijk eens hoeveel geld ik heb…

    Login om te reageren
  14. gemaskerdemuchacho zegt

    10 maart 2014 om 20:38

    O my.. Ik wist niet dat die BMW 507 Series II Roadster zoveel waard was..
    Heb een exemplaar een aantal jaar geleden in de privecollectie van Panini zien staan!

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    10 maart 2014 om 20:47

    Whoehahaha, je blijft lachen met die rijkaards.Je moet wel helemaal idioot zijn om zo’n som geld neer te leggen voor een auto.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      10 maart 2014 om 21:45

      @norge:
      Sommige mensen leggen nog véél meer geld neer voor een stukkie strakgespannen linnen met een beetje verf erop. Kun je alleen maar naar kijken en is nog vaak lelijk ook. Zo’n auto kun je naar kijken én je kunt er in rijden. Eigenlijk een koopje, voor kunst.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      10 maart 2014 om 21:47

      @norge: Betere belegging als je pecunia bij een of andere bank te stallen of “in aandelen” te gaan.

      Login om te reageren
  16. kapiteinaudi zegt

    10 maart 2014 om 21:57

    Stuk voor stuk meesterwerken van auto’s!

    Login om te reageren
  17. roppp zegt

    10 maart 2014 om 22:30

    2, 4 en 9 graag. De rest mag de schroothoop op.

    Login om te reageren
  18. roadrebel123d zegt

    11 maart 2014 om 08:00

    Wat een billenpartij!

    Login om te reageren
  19. Alfarobert zegt

    11 maart 2014 om 08:50

    Zie eindelijk een BMW die ik echt mooi vindt.Kerel had wel smaak zeg.Zitten prachtige auto’s tussen.

    Login om te reageren
  20. davelepeef zegt

    11 maart 2014 om 09:24

    Wtf, 900k voor een GT350? Heeft dat ding historie ofzo? Dacht dat die dingen net twee ton raakten ofzo!? Buiten dat is die Delahaye fantastisch! Ken de modellen amper maar als je ziet wat sommige klassiekers de afgelopen jaren doen dan zou het probleem niet zijn het geld neer te leggen (if available natuurlijk) maar waar aan…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      11 maart 2014 om 13:19

      @davelepeef:

      Een ding is waard wat een gek ervoor wil geven natuurlijk. Maar 900k voor een motige mustang die je kan nabouwen voor een fractie van de prijs… dat ontgaat me toch.

      In tegenstelling tot zo’n delahaye zitten daar geen onderdelen in die uniek zijn. Het is allemaal 13 in een dozijn of the shelve spul.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        11 maart 2014 om 14:47

        @Hupke: true maar er zit wel een drupje wondermiddel in, Shelby heeft er natuurlijk aan gezeten… Maar daarom was ik benieuwd naar de achtergrond want dit verbaast me…

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      11 maart 2014 om 14:33

      @davelepeef: Van die GT350 R zijn er maar 36 gemaakt, en onderhuids zijn die wagens bijna compleet veranderd door Shelby.

      Ik citeer:

      “Wimbledon White with blue stripes, the Shelby GT350 R was a purpose built racecar that became the template for GT350 road cars to follow. Racing in the SCCA’s B/Production class, Shelby was Ford’s answer to winning the Road Racing Championship for several years.

      Prepared in conjunction with Ford, stripped out 271 hp Mustangs left the factory for conversion in Shelby’s facility. The first arrived without side or rear windows, heaters, defrosters, upholstery, headliners, insulation or sound deadening.

      Many changes were done to the body, including the fittament of a distinctive front apron in fiberglass. Flares were added to the fenders to accommodate 15×7 inch wheels. Furthermore the side and rear windows were were replaced by Plexiglas with aluminum frames.

      Underneath, Shelby changed the pickup points on the suspension, added traction bars for the rear suspension and installed a new differential.

      Inside, a new instrument cluster was added with a tachometer and oil pressure gauge. A large 4-point roll cage was installed with a 34 gallon fuel tank.

      The engine was thoroughly reworked to include Cylone Tri-Y headers, A Holley four-barrel carburetor, Cobra high rise aluminum intake manifold which produced around 325 to 360 horsepower. An oil cooler was also fitted.”

      Dus wel wat historie, wellicht heeft dit exemplaar een race gewonnen ofzo…

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        11 maart 2014 om 15:02

        @mopar: hmm… Zit er een verschil tussen een 350 en een 350 R? Ik weet wel dat het geen kwestie van andere veren was, maar aanpassing ophanging gaat best nog ver. Interessant, tnx!

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          11 maart 2014 om 17:12

          @davelepeef: De 350 R werd speciaal gemaakt voor racen in de SCCA. De normale 350 kon je met airco, automaat, verschillende kleuren en comfortabele stoelen krijgen. De “R” was er alleen handgeschakeld, met kuipstoelen en natuurlijk meer vermogen (350 tegenover de +/-290 in de normale 350).

          Zonder super- of turbochargers was 350pk halen uit een 4,7L V8 nog best een nette waarde in de 60’s

          Hier is meer Info: http://www.supercars.net/cars/2872.html

          Login om te reageren
  21. flashevan zegt

    4 juli 2014 om 19:10

    Deze Mustang wordt beschouwd als de “meest winnende Mustang” met 17 achtereenvolgende overwinningen in de SCCA tussen ’68 en ’69. De auto beschikt over ongeveer 450hp en heeft tijdens een race op Daytona in ’69 een topsnelheid gehaald van 296km/h. Inderdaad een erg interessante auto met historie. Via: https://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/shelby-mustang–le-mans-winning-porsche-headline-amelia-island-auctions-160549724.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North