Tanken: € 1,83 per liter staat leuker dan fl. 4,03

Auteur: , 98 Reacties

Onderhand zullen de meeste mensen wel gestopt zijn met het terugrekenen van de euro naar de gulden. Behalve bij de PVV, want als het aan de partij van Geert ligt, dan keren we liever gisteren dan vandaag terug naar de gulden. Maar dan tanken we wel voor 4 gulden per liter!

Als we de gulden nog zouden hebben, dan hadden we deze week een nieuwe magische grens doorbroken voor wat betreft de brandstofprijs. Een dikke 4 gulden voor een litertje Euro95 en dus zo’n 240 gulden voor een volle tank. Oftewel 4x tanken voor een rug.

Van de vijf grote benzineboeren in Nederland, hanteren er nu vier een adviesprijs van 1,829 euro, en één een adviesprijs van 1,825 euro. Een einde van de prijsstijging lijkt nog steeds niet in zicht. Ook LPG heeft een nieuw record bereikt van 0,916 euro per liter. De dieselprijs staat nu op 1,501 euro per liter en nadert daarmee het record van 1,503 euro uit 2008.

De prijs naar beneden bidden, lijkt vooralsnog geen vruchten af te werpen en euro of gulden maakt natuurlijk ook geen reet uit. Wanneer je je moet zien te redden zonder tankpas van de baas, kun je altijd nog proberen om zelf wat zuiniger te rijden.

Oh ja, in Koeweit betaalt men 17,7 cent per liter, dus nog geen 11 euro voor een volle tank. Maar dat is voor mij toch nog geen reden om daarheen te emigreren.



98 reacties

Hoeveel Florijnen zei U ?
Tankpasje van de baas, geldig voor gehele Benelux en Duitsland …

Vanuit Luxemburg of München nog ruim 650 km bereik op een tankje, wie doet me wat !?

:-)
@rechercheur: 650km das mijn totale bereik.. Per week 3/4e tank weg..
@rechercheur: De klant betaalt voor mijn pasje ,dus wie doet mij wat .Duur he die loodgieters? :)
@norge:

sommige mensen hebben nu eenmaal een baas nodig ..
“wie doet ze wat” ..
@norge:

Grote bek, maar ondertussen sta je gewoon braafjes je i30 CW 1.6 CRDi vol te tanken, en keurig af te rekenen met de pinpas van je vrouwtje. Dus geen stoere praatjes ….
@rechercheur: haha gevoelige snaar?
@mikkeloentje:

Dat Norge z’n dieselbonnetjes voor zijn 105 pk Volkswagen bestelbusje mag declareren geloof ik meteen. Echter de tankbeurtjes voor z’n 1.6 Hyundai’tje betaalt hij gewoon braafjes helemaal zelf. Dus geen stoere praatjes …. en voorlopig blijft Norge ook nog lekker tweeënhalf jaar in die i30 CW i-Catcher rond tuffen, dus kletspraatjes over een nieuwe i40 kan hij ook beter voor zich houden.
@rechercheur: maar die i30 is wel lekker suunnig!
@mikkeloentje:

met een topsnelheid van circa 185 km/h en acceleratie van 0-100 in zo’n 12 seconde, … dan mag ik toch hopen dat dit niet al te veel brandstof zou kosten. Stel je voor zeg … Een beetje auto doet dit tegenwoordig met een A-label, zo’n i30 1.6CRDi poept er maar liefst 128 g/km CO2 uit, schandalig. Gore bak!
@rechercheur: Gore bak is het zeker, maar niet vanwege de CO2. Diesel stoot nog veel meer rotzooi (oa fijnstof) uit dan benzineblok.
integralechubasco
wat moet je met je pas in duitsland als je het land uitmag met je leasebak..
@integralechubasco:

Wintersport, aftanken in München … en op de terugkomst idem.
Gisteren nog 1,889 de liter voor Ultimate betaald. Ff tanken voor 160,- KAKOVERHEID!!!!!
@E34M5Touring: Volgende keer maar in de bebouwde kom en gewone benzine tanken? Scheelt, in de portemonnee ;)
@mitch306:

niet alle auto’s rijden op 95 zooi, voor mij altijd 100 of als dat niet in de buurt is 98 bij de BP.

Bovendien meer vermogen (bij een leuke turbo benzine al snel 10% meer) en zuiniger met 100 of 98.
@bassie: Wat voor auto rij je zelf, als ik vragen mag? 100?
Ik weet niet precies hoe het zit, maar adviseren fabrikanten die benzine motoren met turbo’s altijd minimaal E98 of kan het ook best op E95?
@mitch306: Bij de Gulf pompen in NL kan je soms 100 tanken, en met een audi s3 met meer dan 150pk per liter is dat een wereld van verschil in hoge toeren.
Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat het verschil al snel 40-50 pk is t.o.v 95. Dit omdat de motor onder bij hoge toeren onder hoge druk niet gaat pingelen, wat met 95 al snel wel het geval is.
Gebeurt pingelen niet juist bij hele lage toerentallen? En hebben ze daar geen klopsensoren voor uitgevonden?
@sir_smokalot: kan volgens mij beide..
@dennisr: Bonuspunt voor DennisR. :)
@sir_smokalot: Het kan inderdaad bij beide gebeuren, maar de stroom van het brandstofmengsel bij hoge toeren en de hoge vuldruk door de turbo zorgt voor zelfontbranding als ik 95 tank. Bij lage toeren kan het ook ontstaan maar daar is de compressie verhouding te laag voor denk ik, omdat het een turbo motor betreft.
@bassie: Dat scheelt behoorlijk inderdaad. En hoe zit het dan tot turbuloze motoren tot 2 liter zeg maar? Maakt het type brandstof dan veel uit. Zelf tank ik vaak V-Power, omdat ik heel duidelijk het verschil kan merken, vooral in koppel. Maar, dit zal over het algemeen minimaal zijn, of niet?
@mitch306: ‘Hoe zit het dan met’ moet het zijn..
@mitch306: Bij turboloze motoren die toch redelijk wat pk per liter hebben is ook wel degelijk een winst te behalen, mits het een flink hoge compressie motor betreft. Oudere motoren zonder drukvulling en met niet al te hoge compressie kunnen echter weer moeite hebben om de brandstof uberhaupt te verbranden. Mijn trackday speeltje, een oude bmw e34 535i, liep totaal niet lekker op 100 of 102 octaan.
V-power is inderdaad beter dan 95, maar het is vooral schoner, de brandstof die daarwerkelijk een hoog 98 octaan hebben zijn BP ultimate en nog hoger (100) die bij het gulf station.
@bassie: 40-50 pk? Je bent niet goed bij je hoofd!
@Benz65: Je taalgebruik geeft al aan dat het zeker niet iets is waar jij verstand van hebt, laat staan ervaring mee. Standaard scheeld het al 30 pk, dus nu met tuning (350 pk uit een 2.0 tfsi) zal het zeker meer zijn.
Feit blijft dat de lange koolstofketens en zuiverheid van een goeie brandstof met hoog octaan gewoon veel meer energie bevat, PUNT.
@bassie: Aan mijn taalgebruik is niets op te merken in tegenstelling tot jouw reactie. Je wilt graag geloven dat er een verschil is, maar het verschil is bijna nihil; het is iets psychologisch, iets wat jij niet zal begrijpen. Wat jij daar voor je deur hebt staan is geen Audi S3 maar een afgetrapte Volkswagen Golf 1.9 TDI uit het jaar 1995!
integralechubasco
@Benz65: hoe weet jij dat het nihil is, mijn beste neuroloog?
@Benz65: lutser, 1000 euro en je zet hem maar op de testbank voor me, met 95 en met premium hoog octaan, zul je het zelf zien.
Heb al genoeg tests gemaakt op een dyno en gezien dat het meer dan 10% vermogen verschil geeft. Waarom denk je anders dat we op het circuit met 106 octaan rijden ipv 95.. Misschien dat je niet goed begrijpt wat het octaan getal betekend, het is simpelweg een sterkere keten die meer energie bevat bij verbranding.
@bassie: Dit klopt niet. Het is niet zo simpel als: hogere energiedichtheid, dus meer vermogen uit je blok. Het gaat om de verhouding tussen wat de fabrikant ontworpen heeft voor jou blok, en wat je erin gooit. Een bestaande motor heeft een vaste compressieverhouding. Dus als je daarvoor een brandstof met een hoger octaangetal gebruikt verandert het rendement niet en het brandstofgebruik, uitgedrukt in MJ, ook niet. Dus ja, hogere octaanbenzine heeft de potentie om meer energie te leveren, maar nee, dat kan jou conventionele straatblok er niet uithalen, vanwege de vaste compressieverhouding.
@mitch306: lang leve de e100 benzine van de duitse aral
@mitch306: Zoals @Bassie: al zegt, mijne loopt alleen op Ultimate. En dan maakt het niet uit of je van de snelweg af tankt of aan de snelweg. Is allemaal nagenoeg even duur.
@E34M5Touring: Het zal op de paar cent aankomen, maar uiteindelijk maakt dat onderaan het bonnetje van de pomp helaas vrij weinig uit inderdaad..
Belachelijk, deze prijzen. Maar goed, we blijven toch wel rijden (en tanken)
@mitch306: Op de sticker op mijn tankmeter staat minimum 98 ron. Dus ik kom er niet onderuit. Hij zal vast niet kapotlopen op 95 maar het zal ook niet goed zijn.
@E34M5Touring: kapotlopen zal-ie niet doen nee, maar las pas in de Autoweek een rollerbanktest met een F430. Had 40(!)PK minder omdat hij 95 getankt had…
@prominent: Onze supercharged Camaro scheelde het zo’n 60-70.. Tussen 95 en 98 that is.
@kaasboerin:

Zou je toch niet verwachten van een amerikaan, daar is alles volgens mij 93-94 ron.
@jack_abarth: Vooral het cilinderinhoud + supercharger doet ’t ‘m denk ik.. Maar goed, er zit gelukkig een BP 10 mins verderop op de A8.. Waar 98 te halen valt.
@prominent: Ja het scheelt echt veel. Ook al zeggen de meesten van niet. Bij mijne kun je echt het verschil merken. Hij klimt veel minder snel in de toeren en zeker mid range voelbaar minder koppel op budget benzine.
@E34M5Touring: Eigenlijk zou je sowieso alleen aan de snelweg mogen tanken als lievhebber, de pompen binnen de bebouwde kom en in dorpjes worden vaak weinig bezocht.
Zo loop je de kans oude benzine te tanken, en als je pech hebt krijg je in de zomer “winterbenzine”, of in de winter “zomerbenzine”. Dat vind de motor allerminst fijn..
@bassie: liev met de V van V-power… hmm, voutje!
@bassie: Ja ik let er niet op. Ik tank als het nodig is. Wel altijd Ultimate. Heb wel eens 98 van een vrije pomp gehad maar dat is slecht bevallen. Veel minder fel dan ultimate.
Ach BP is blij met me. Die lachen wel met 80l per keer.
Had al zo’n vermoeden dat dit nog wel even door zou gaan. Ik vraag me af wat het punt is dat Nederlanders (of Europeanen) het domweg niet meer kunnen betalen?
De economische schade door het thuisblijven van mensen zal eens toch groter moeten worden dan de verdienste van de accijzen?
Waar dit naartoe gaat word duidelijk binnen 8maanden zo heb ik begrepen. Dan is of de boel in Iran ontploft & is Amerika binnengevallen, worden alle olietankers tegengehouden of is het rustig & gaat alles zijn gangetje.
@Melvivio: Gebeurt niet. Men is te afhankelijk.
En maar melden dat de auto geen melkkoe is… ronduit absurd wordt het.
Vroeger tankte ik na een zaterdagje beunen, en had ik dan daarna nog een paar tientjes over. Nu moet er geld bij!
En nederland accepteert het allemaal maar..

Ook grappig dat de overheid zegt dat er sprake is van bezuinigingen, terwijl iedereen weet dat zodra de economie verbetert alles net zo duur blijft of nog duurder wordt. Het woord bezuinigingen mogen ze van mij vervangen door uitmelkerij
@akrapovic: De overheid zegt: Men moet uit blijven geven om uit de crisis te komen, zodat de economie gestimuleerd wordt.

Als alles constant duurder wordt, dan blijft er aan het einde van de maand weinig meer over om uit te geven toch.
@knalfa: precies, hoe duurder het wordt hoe meer mensen ook gaan sparen ipv uitgeven
De prijs mag van mij nog wel hoger. Laat Shell de marge zakken, de overheid nog een kwartje erbij doen, de houderschapsbelasting afschaffen en de BPM weer verhogen. Gevolg: de rijder betaald (door geen houderschapsbelasting per saldo voor consument gene hogere kosten), winst autofabrikant gaat weer deel naar onze overheid, overheidstekort daalt, grotere vervuiler betaald meer, dus iedereen blij!
Leukste vind ik nog dat bedrijven als Shell, die het uiteraard verschrikkelijk moeilijk hebben in deze periodes…, “noodgedwongen” de prijzen moeten verhogen. En op het einde van de maand weer miljarden winst! Inderdaad, die prijsverhogingen zijn hard nodig…
@RC: Miljardenwinsten is uiteindelijk wat de aandeelhouder wil. Een de aandeelhouders zijn ook gewone mensen zoals jij en ik. Het is allemaal heel dubbel.
Het tanken begint zelfs pijn te doen met een hybride… Ruim 70 euro voor een volle tank van mijn Auris :(

De M5 vol tanken met zijn 70 liter is al helemaal niet leuk meer.

Overigens kunnen mensen nu wel lekker makkelijk op de overheid afgeven, maar dit is gewoon een stijging van de brandstof zelf.

Accijns is GEEN percentage. Er zit alleen 19% op brandstof, die neemt dus enkel in absolute getallen toe. De accijns _NIET_.
@widodh: Dat is wat ze je wijsmaken ja..
@widodh: Een hoge benzineprijs is voordelig voor de schatkist. Lees dit bericht anders nog even.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/22/benzineprijs-spekt-schatkist-in-2008-met-112-miljard-extra
@widodh: waarom daalt de brandstofprijs dan nooit als de olieprijs daalt?
@widodh: prijs in het buitenland 17.7 cent. Hoeveel anders is hun brandstof dan? Is onze brandstof gemaakt van gesmolten goud? Wij betalen hier dus 10x zoveel, terwijl het goedje veel goedkoper kan. Goed, vervoerskosten, maar dan nog, ik weet zeker dat er een euro af kan. Als het in een welvarend land als VS al kan..
4x tanken voor een rug. Dat spreekt wel tot de verbeelding. Paar jaar terug spraken we nog over de onmogelijke 3 gulden grens, kun je nagaan hoe snel de prijzen nu gaan.
Lang leve de TravelCard :D
Het is een truc om de huizenmarkt vlot te trekken…
@baasbas: *het h-woord*
Er wordt ook al aan tankpashouders verzocht om buiten de snelweg te tanken!! Dat kan per jaar zo een flinke duit geld schelen.
@knalfa: Het scheelt mij op een volle tank 12 euro per maand (ik tank 2x per maand) en daarmee rijd ik dan in december een maand gratis. Relatief gezien dan, hè.
Dat deden ze bij mij in 2008-2009 al… Is ook logisch natuurlijk, waarom zou je snelwegprijzen betalen?
denk dat verzekeringsmaatschappijen hier last van gaan krijgen. Gewoon je all risk auto tegen een boom aan zetten en met de fiet/scooter/openbaar vervoer naar je werk. aangezien je auto tweedehands toch geen flikker op levert, helemaal niet als er een beetje fatsoenlijke motor in zit.
@hasjwandje: ligt er aan hoe vol de tank zit op het moment van verkoop ;)
Mensen, mensen, mensen, mocht de euro ooit klappen, dan wisselen we de euro tegen een op een in voor de nieuwe gulden. Mark, frank, escudo, drachmen, kroon, peseta, allemaal één nieuw gulden waard. De eerste dag. Binnen een jaar is de drachme tien cent en de mark 1,10 gulden.
Mijn 2012 VW Polo 1.2 TDi BlueMotion doet, als ik rustig (max 110 op de snelweg) rijd, 1 op 37 ;)

Diesel welteverstaan.

Heb ook net mijn benzine-Up binnen (vorige week dinsdag), die doet 1 op 28 ;)

Kosten VW Polo: 18.750€ inclusief winter/zomerpakket
Kosten VW Uppi: 09.450€ inclusief winter/zomerpakket

Mijn 2002 Lambo Murcièlago doet echter helaas 1 op 3.3 … maar ja .. je moet wat om je droom in ere te houden :)
@JaxDryke: dus jij bent ook 1 van die dwazen die met 110 een vrachtwaggel in gaat halen?? :p
@prominent: ik zei dat ALS ik rustig rijd, ik zeer zuinig rijd.
Meestal rijd ik 140-160 :) weet precies waar de controles staan zeg maar. Heb nog nooit een snelheidsbekeuring gehad in al die vele jaren dat ik mijn rijbewijs heb ;)
@JaxDryke: En nu..?
Wat een bedragen.. Ben meestal zo’n 80-90 piek kwijt met 1/4 tank over. + 2 Pakjes marlboro is dus 90-100 euro per keer. Top zeg.
@kaasboerin: hier ook, 1/4 tank staat nu aangegeven, gaat weer 90 euro kosten. Denk dat ik toch maar weekje wacht met tanken of rijden. Rijd net aan 1:11..
the-budel-guy via iPhone app
@jzaero: als je een weekje wacht met tanken betaal je het verschil dan wel. We begonnen deze week op volgens mij 1,81 en zitten nu al flink hoger.
@the-budel-guy: maar dat verschil zal zeker geen 50 euro zijn wat ik per week op rijd.
klopt dat wel @Dennis? hebben ze in de tijd van gulden naar euro niet het tekentje voor het getal gewoon veranderd? dat toen 1 gunden ofzo gewoon 1 euro werd? hebben ze met wel meerdere dingen gedaan.. dus dan zou het gewoon 1.83 gulden worden..

kan zijn dat het bij de brandstof niet gebeurd is.. maar kan me ook niet herinneren dat we voor die tijd tegen de 2 gulden zaten?
@dennisr: Veel mensen hadden indertijd, kort na de introductie van de euro, het gevoel dat door de nieuwe munt alles ineens veel duurder geworden was. In een aantal gevallen was dit ook zo, maar uit onderzoek is toen gebleken dit toch vooral een gevoel was.
@dennis: ja ik weet nog wel dat een antaal dingen gewoon het tekentje veranderd was terwijl ieders rekening gewoon ”gehalveerd” werd..

nja, jammer.. :lol:
@dennis: Deze mensen zeggen toch iets anders : http://www.sdnl.nl/hp-prijzen.htm
@Bartholomeo: ja alles is duurder geworden, maar niet zozeer het veranderen van het tekentje.. denk ik dan.. zal bij elkaar op gegaan zijn, het tekentje veranderde waarmee ze dingen stiekem wat duurder gemaakt hebben, en door de jaren heen hebben ze sowieso alles duurder gemaakt..
@dennis:

o joh .. is daar onderzoek naar gedaan ..

dan weten we het wel he ..
De miljoenenbonus van de directeur van Shell moet ook betaald worden.Shell is Nederlands,snapt iemand dan waarom deze benzine in ons land duurder is als in Duitsland of Oostenrijk?
Vond het niet zo erg dat onze Tce130 maar 1 op 10 liep, maar met deze benzineprijzen begint het toch wel pijn te doen!!! Maar ik blijf maar in mijn achterhoofd houden dat de grootste kostenpost van elke (nieuwe) auto de afschrijving is … :-)
the-budel-guy via iPhone app
En de reden is. De onrust in Syrië en Iran. Fl*kker toch op. Dit is gewoon PUURE winst maken. Gewoon uitproberen hoe lang dit land nog door blijft betalen. En ik moet ze toe geven wij Nederlanders pikken het aardig. Nu staan we te schreeuwen dat we genaaid worden. Maar als we morgen het land in gaan staan we massaal te tanken. Ik geef toe wij blijven ook door rijden. Maar tanken wel in België. Denhaag krijgt geen cent van onze auto’s meer.
@the-budel-guy: ja, jij snapt het helemaal. Ooit van de verzorgingsstaat gehoord? Enig idee hoe we deze vorm van welvaart bekostigen? Belastingen misschien? Hoe minder inkomsten de overheid heeft, hoe duurder zorg, onderwijs etc. wordt en hoe meer de premies voor sociale verzekeringen zullen stijgen. Dus ga lekker in het buitenland tanken; heel slim maar de meesten hier blinken niet uit in lange termijn visie of sowieso iets wat op visie lijkt. Nee, we denken lekker aan onszelf, onze auto en de maatschappij boeit ons niets. Tot we het over de zorg hebben: zooooooo duur! Ja, hoe zou dat nou komen…..
Benzine prijzen omhoog, iedereen koopt muesli auto..
Maar dat is niet de bedoeling. Het is al saai genoeg op de wegen..
@Homer55:
Voor de overheid wel de bedoeling, muesli kan niet zo snel dus plus voor verkeersveiligheid, en co2 uitstoot etc.
Jongens wat zeuren jullie nou? Het rupsje-nooit-genoeg-gedrag van de overheid mag toch niet eindigen? Die arme Grieken moeten toch ook betaald worden van onze centen, en wat te denken van het zwarte declareergat dat Brussel heet! En de bankdirecteur wil z’n Maserati Quattroporte, z’n Bentley en de mini Cooper S Cabrio voor z’n dochter plus chalet in Zwitserland en villa op Ibiza ook graag behouden? Betalen dus, niet zeuren.
100 euro voor een tank benzine, het voelt als pure diefstal. Tijd om dat beruchte kwartje van Kok weer eens terug te gaan geven, met accijns en btw ript de staat ons al genoeg. En graag meer en voordeliger elektrische auto’s, want daarmee ben je voor 3 euro weer even vol en kun je 150 km verder. Is toch maar amper een tiende van het bedrag aan benzine. Kom dus maar door met die goedkope elektrowaggies. Een Nissan Leaf is geen straf voor dagelijks gebruik.
En toch blijven we met z’n allen lekker door tanken. De prijzen zijn inderdaad hoog… Maar wat kan je er aandoen? Ga lekker fietsen als je het te duur vindt.
Wat een gezeur allemaal, iedereen praat er over en niemand doet wat.
Mijn auto rijd gemiddeld 1 op 7 en ik tank vrolijk verder.(gewone 95 werkt perfect)
Ga dan lekker elektrisch rijden in plaats van alleen maar zeuren over de prijzen. Of een 0,9l 3 pitter….
Allemaal de straat op demonstreren !!!!…..dat moeten we doen !!!
@silly: Als we met z’n allen één dag niet zouden autorijden, loopt de overheid zoveel centen mis dat ze een directe hartverzakking zou krijgen…

Maar ja,hollanders… Een hoop gemekker maar ondertussen laten we ons gedwee naar de slachtbank leiden.
@lemans96: Hollanders wel, Nederlanders gelukkig niet.
Het zal niet bij iedereen aankomen, maar je kan dit ook lezen als goed nieuws.. De steeds stijgende prijs zorgt voor een langzame shift in de manier van vervoer in NL. Steeds meer mensen hebben zoiets van: laat maar, voor €100 tanken vind ik niet normaal meer. Die mensen, meestal forensen, zullen dus andere manieren van transport opzoeken (elektrisch/hybride/OV). Langzaam maar zeker zal de autobranche dus uitdunnen naar de harde kern, de autoliefhebber. Ik denk dat een beeld van de auto als hobby, en niet als vervoersmiddel, goed is voor de harde kern, jullie dus.
niet voor het een of ander, maar dit gaat nergens meer over betreft benzine prijzen! ze hadden nooit de euro in moeten voeren, en ze zeggen wel. meeste rekenen niet meer terug. nou ik DUS WEL. sta je in de winkel 4 dingetjes 14 euro 20 ik zeg tegen de kassa. dat is godverdomme 31 gulden 25! achterlijke. dat ze de luxe spullen zoals tv’s playstation en dat zulke shit lekker duur maken maar geen levensmiddelen. maar goed wou reageren op dit onderwerp. wacht maar tot de benzine prijzen tegen de 2 euro staat. moet je kijken hoe mensen dan gaan tanken. is het tanken en de balle maar. en dan kennen ze wel zeggen Camara’s hier en daar, fuck die camara’s geloof mij de mensen draaien gewoon een nummerplaat van de zelfde type wagen af en als ken zelfde kleur, gooien de tank vol en bekijk het maar. denk je dat de mensen dom zijn. zeker als je het in 2 provincie verder bent kennen ze je toch niet. geloof me dat gaat echt oorlog geven dat mensen gaan tanken zonder te betalen. is gewoon absurd gewoon. dan zeggen vele ja maar je kunt het niet de tankstation mee op late zadelen. dan moeten ze de prijzen niet omhoog doen, dan vragen ze er toch om. betaalde vroeger 1 gulden 20 voor een liter benzine. echt waar kut euro’s! geef mij de gulden maar
bewijs jij maar eens dat jij dan niet getankt hebt die dag , als jou nummerplaten gejat zijn. je hebt pech als iemand de zelfde type auto heeft en de zelfde kleur, maak jij maar eens hard dat je dat dan niet geweest bent. echt zover gaat het komen dat mensen in staat zijn om zover te gaan om aan benzine te komen.vroeger kon je benzine zuigen kan nu ook niet meer. wel op de parkeerplaats bij de snelweg kan je zo diesel uit de vrachtwagen zuigen, dit is met alles. alles wordt duur. maar de benzine?! sorry hoor gaat nergens over, en verbaast mij niet dat mensen zulke acties gaan uithalen of gaan staken met werken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).