Mercedes is inmiddels al druk bezig met het rekruteren van Chinese designers, dus waarom zou Porsche dat niet doen? De Chinese markt wordt immers steeds belangrijker voor Westerse premium merken en dan kan je er maar beter voor zorgen dat je modellen in China een beetje in de smaak vallen.
Bij het ontwerpen van de huidige modellen houdt Porsche al uitgebreid rekening met de “eisen” van Amerikaanse klanten (denk aan grote cupholders), maar gezien het feit dat er in China steeds meer Porsche’s worden verkocht en die markt dus steeds belangrijk wordt is het niet onverstandig om te luisteren naar de wensen van je klanten. Binnen 2 tot 3 jaar zal Porsche in China namelijk al net zoveel auto’s verkopen als momenteel in de VS. Vorige maand verkocht Porsche bijvoorbeeld in China 2.484 auto’s (5x meer dan het jaar daarvoor) en in de VS werden in juli 2.768 Porsche’s verkocht.
De afgelopen jaren zijn we er al achter gekomen dat Chinezen een nogal aparte smaak hebben als het op het design van auto’s aankomt, dus ik vrees het ergste voor de toekomstige Porsche’s. Of kan het alleen maar beter worden als Chinezen zich er mee gaan bemoeien? (via: autonews.com)
bosnialove zegt
Aangezien alles tegenwoordig wordt ‘ver-Chineest’.. Vote for Chinese queen..
Citrofiel zegt
@bosnialove: Gdvr…! :x Dat is geen prettig plaatje om tegen te komen als je naar beneden scrollt… :lol:
jzaero zegt
@bosnialove: Hoe zit het met Nederlandse ontwerpers met een Chinese afkomst?
In 2010 impressie van de 3 serie touring 2013 model
Esprit_de_Flandre zegt
@jzaero: Niet slecht. Van wie is die?
jzaero zegt
@Esprit_de_Flandre: Van mij ;) Ik heb wel meerdere ontwerpen van onder andere een nieuwe Quattroporte, Ferrari 599-4deurs, BMW M1 opvolger en nog wat leuke auto’s liggen maar die zijn niet allemaal openbaar geupload. Momenteel werkende aan een impressie van een jacht.
Esprit_de_Flandre zegt
@jzaero: Smijt ze maar allemaal een keer op het interweb. Ziet er echt goed uit jongen…
volvomaster1 zegt
goed idee!
als het maar een goede is toch?
volvomaster1 zegt
ik vind de turbo s china edition mooier als de gewoone turbo!
Ruben00 zegt
@volvomaster1: Het is mooier DAN, en “gewoone” schrijf je met één O
volvomaster1 zegt
@Ruben00:
stoer hoor!
Bwlian zegt
@volvomaster1: Doe het voor de rest van je leven het nu maar gewoon goed :P
norge zegt
Porsche (VAG) kan natuurlijk geen kopiepapier tekentafeljongens van VAG gebruiken . Er moet wel wat ontwikkeling in een 911 zitten :twisted:
Teerdz zegt
Dat zijn dezelfde aantallen in de VS en China, klopt dat?
-edit: China: 2.484, VS: 2.768-
MarkieS zegt
@Teerdz: nee, 2768 in de USA, but who cares but us?
love4sportcars zegt
JAMAAR NEE! porshe is duits en moet duits blijven!
volvomaster1 zegt
@love4sportcars: het is PORSCHE geen porshe
timberleek zegt
@volvomaster1:
een paar reacties terug kat je iemand af omdat hij je verbeterd. en nu doe je het zelf… -.-
Cedric zegt
@timberleek: verbeterT
Esprit_de_Flandre zegt
@Cedric: :D
MAB zegt
@love4sportcars: dat ze een chinese ontwerper hebben wil geen fuck zegge over hoe duits ze zijn..
jzaero zegt
@love4sportcars: Geen enkel merk is meer puur hoor, elk merk heeft wel te maken met ontwerpers/fabrieken en boven al invloed van andere landen.
amateur zegt
De nieuwe Cayenne vind ik er al aziatisch uit zien.
De oude had meer een eigen gezicht.
De 911 zal wel zijn eigen gezicht houden, maar de rest wordt aangepast aan de markt die het meest oplevert.
In dit geval China dus, China neemt de economische wereld over.
Ik studeer al chinees, dus ik ben voorbereid.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@amateur: da’s wel slim! Ik werk al een tijdje, maar het is dat mijn werkterrein niet buiten Europa ligt, anders had ik het zeeeeker ook gedaan!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Tja het zou natuurlijk ongelooflijk dom zijn om de wensen van de grootste markt ter wereld te negeren… Dus aan alle nono jongetjes die nu gaan roepen ‘neee, niet doen!!!’: zo werkt het in de grote mensen wereld…
maxx1 zegt
hadden ze die nog niet dan? kan wel in tranen uitbarsten. die chinezen kijken eerst naar een bloem en dan gaan ze tekenen, en dan krijg je van die ontzettend lelijke auto’s. gelukkig bij nieuwste generatie cayenne alleen nog maar de achterkant. wat moet het in hemels naam worden met de nieuwere Porsches
smeck zegt
een volk dat bekend staat om dingen EXACT na te maken van origineel
+
een merk dat bekend staat om auto’s EXACT na te maken van vorige model
=
geen enkel verschil…
robbie zegt
@smeck: LOL!
dennisr zegt
eigenlijk is een chinees perfect voor porsche toch ? een chinees kan alleen kopiëren, en al die 911’s lijken ook op elkaar dus kan een chinees dat prima door kopiëren
amateur zegt
@dennisr: Dat zegt smeck net, duh…
dennisr zegt
@amateur: niet gelezen.. boeiend..
The360box zegt
Waarom moet je toch in elk land je ‘designers’ hebben? Volgens mij ging het in het begin al mis met de 911 dus dat zal het nu ook wel weer worden.
sacha zegt
Als ik de nieuwe Cayenne bekijkt zou ik denken dat die Chinese designers er al zitten…
amateur zegt
@sacha: Het begint een beetje op mercedes te lijken.
mashell zegt
@sacha: de reden voor de spleetoog achterlichten in de nieuwe 911 is me nu ook duidelijk. Dat vinden de Chinezen mooi.
HoskamBMW zegt
Ik snap dat ze chinese designers inhuren die. Ze zijn net zo goed in kopieer en plak werk als bij Porsche zelf, misschien wel beter!
agera zegt
Als je het mij vraagt zeg ik nee. Porsche is een Europese merk en moet het ook blijven. Ga niet zonodig je identiteit veranderen omdat je zonodig meer Porsches wil verkopen in het Oosten. Jammer zou ik het vinden
Esprit_de_Flandre zegt
@agera: Ze zijn ondertussen om diezelfde reden die je noemt veranderd van een sportwagenmerk naar een SUV-merk, dus waarom niet?
drivvennet zegt
Yeah right, Porsche en chinezen aannemen.. Er werken praktisch ALLEEN duitsers daar (aan den lijven ondervonden), de voertaal is er duits, een chinese designer kan het dus wel vergeten, aangezien de meesten niet uitblinken in ander talen als chinees, laat staan duits. En waarom zouden ze eignelijk chinezen aannemen. Chinezen willen juist Duitse auto’s omdat dat nou eenmaal extra status geeft..
Esprit_de_Flandre zegt
@drivvennet: Porsche zal ook wel niet rechtstreeks Chinezen aannemen. Ik denk eerder dat er een grote VAG-studio komt in China, waar een paar honderd ontwerpers en ingenieurs zullen werken, die zich vooral zullen bezig houden met het ontwikkelen van VW/Skoda/Audi/nieuw Chinees VAG-merk, specifiek voor de Chinese markt, en dat die ook wel eens een paar ideeën voor Porsche op papier zullen zetten…