Audi investeert 13 miljard euro om BMW te verslaan

Gepost op 27-12-2012 om 18:24 door - 207 Reacties »

Touch die geld
Audi heeft al een aantal keer de wens uitgesproken om per 2020 het label Number One premium brand in the world te dragen. Om die titel van BMW te pikken is besloten om komende vier jaar zo’n €13 miljard te gaan investeren in nieuwe (en bestaande) fabrieken, nieuwe modellen en nieuwe technologie.

Audi heeft zichzelf tot doel gesteld om in 2020 minimaal 2 miljoen auto’s te verkopen. Ter vergelijking: Voor 2012 zal de teller naar verwachting ergens rond de 1,44 miljoen stoppen. En Audi zal flink gas moeten geven om BMW in te gaan halen. De verkopen van BMW stijgen dit jaar namelijk zo’n 4,6 procent terwijl de verkopen van Audi met ‘slechts’ 1 procent stijgen. BMW is dus een aardige voorsprong aan het opbouwen.

Durven jullie te voorspellen welke niches Audi de komende jaren nog gaat opvullen om meer dan BMW te verkopen?

207 reacties   toon alles
Nationale Autokaart
NAK [ commentorial ]
22-04-2014 om 9:30
Wil je ook levenslang gratis APK en 10% korting op onderdelen en materialen? Check dan de Nationale AutoKaart.
zeker een nieuw groter copieerapparaat.
@slak: Dat kunnen ze ook gewoon van Maserati lenen, dus hopelijk niet.
@slak:
Zullen ze wel moeten als ze een A0 willen….
O wacht, zelfs die volgorde hadden ze nog niet helemaal door….
misschien moeten ze een keer normalen prijzen vragen voor hun auto’s, dat zou denk ik echt helpen
@jobh:

ze proberen het tegendeel te bewijzen ..
en het lukt ze nog ook ..

alleen helemaal doordringen bij jou doet dat nog niet ..
@jobh: De A3 was altijd overpriced maar dat kun je van de A4 niet zeggen. Voor 43K heb je een dikke A4 S-Line voor je deur staan. Dat kost een Passat of een Mondeo ook.
@bartsmit: alleen is volgen TüV de Ford betrouwbaarder en de Audi verre van…
@rufctr01: Mijn buurman had een nieuwe Mondeo uit 2008, dat ding heeft vaak de garage gezien, zelf twee keer stil komen te staan.
@bartsmit: tja, zo ken ik mensen met een Audi die veel elektronische ellende hebben en ook al vaak stil hebben gestaan. In mijn ogen als je roept dat je premium bent moet je op Nr 1 staan met betrouwbaarheid. Audi komt niet in de top 10 voor!
@rufctr01: bij BMW is dat niet beter (bijna iedereen die ik ken met een BMW heeft wel al eens serieuze problemen gehad) en dat stopt hun verkopen blijkbaar ook niet…
@bartsmit: alleen zit je in een A4 achterin helemaal opgefrommeld en in een passat of mondeo niet. Maar dat maakt een Audi rijder niet uit zo lang er maar vier ringen op staan.
@Kvgorp: helemaal gelijk in! Achterin is de ruimte in een A4 gewoon scharrig!
@rufctr01: net als de Q5. Als je twee kratten bier en een zak chips in je kofferbak hebt liggen is ie vol…
@rufctr01: nee de gebakken lucht neemt alle ruimte im.
@Kvgorp:

Je kunt ook overdrijven. Maar je hoeft geen Audi te rijden. Voor jou zijn er Mondeo’s en Passats uitgevonden of wat dacht je van die hele ruime Superb Combi, het enige waar ze over lullen is de ruimte. Logisch want de rest is ruk.
@bartsmit: liever dan een zwaar overhypte Audi. Ze rijden prima hoor en zien er goed uit. Maar nee niet voor mij.
@bartsmit: Een A4 mag je denk ik niet vergelijken met een Mondeo/Passat.
@bsxc2:
Waarom niet? Alle 3 D-segment….
En kom niet met dat Premiujummie gelul want dat is het niet.
Rolls Royce en Bentley zijn premium, de rest is gewoon “overpriced”.
@bsxc2: hoezo niet? Zelfde klasse, Audi te duur en geen premium kwaliteit. Niks meer dan een Mondeo, 508, 3 serie, Passat, C5 etc
@rufctr01: Een A4 is veel kleiner dan een Passat/Mondeo, een A4 zou beter passen bij een Jetta.
@bsxc2: een Jetta? Heb je wel eens een A4 in het echt gezien?
@bsxc2: een a4 is niet veel kleiner dan een passaat hoor, en als je meer been ruimte wil koop je toch gewoon een a6 of een a8. als de A4 al heel veel been ruimte zou hebben dan zou niemand meer een a6 kopen.
@roller: ik weet niet uit welke ei jij bent gekropen. Een A6 of A8, heel ander segment.
@jobh: Dus een BMW of Mercedes is niet overpriced?
Alle 13 miljard richting het design department AUB.
@fant: Dan kunnen die lui eindelijk hun scan- en kopieermachines vervangen!
@xilver: Of wat mensen van BMW weglokken. Als ze die 13 miljard gebruiken om 8 jaar lang een paar mensen van BMW een twee keer zo hoog loon te betalen kunnen ze misschien nog wat bereiken :D
@fant: De kopie cultuur zit er bij BMW net zo in als bij Audi. Neem een 7 serie, stel het kopieer apparaat in op 92% en voilà een 5 serie, doe het grapje nog een keer en je hebt een 3 serie. Een 1 serie is wat lastiger, daar moet je 3 serie design mengen met dat van de VW Golf.
al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding
Audi wil een groter auto-verhuur bedrijf worden dan BMW ..

logische doelstelling toch ..
dat doen financieringsmaatschappijen nou eenmaal ..
Dat alles voor een knopje , AWD /RWD.
@luuktb: dan had je een nieuwe Saab 9-5 Aero moeten kopen! Die heeft dat. Maarja…
Ik zou met die 13 miljard mij vrijkopen van VAG en een echt merk gaan opzetten.

Maar goed, dat ben ik…
@Rick-dos: Wat is volgens jou een echt ‘merk’ dan?
@kaasboerin: Eentje die niet in de schappen van het magazijn van VAG shopt. ;)
@Rick-dos: Och jongen toch, wat zullen ze daarvan balen bij Audi.
@kaasboerin: Lijkt mij ook. Hun levenlang verbonden zijn aan dat kopieerapparaat. Verschrikkelijk. Als ik er wat langer over nadenk zou ik er bijna medelijden mee krijgen…
@Rick-dos: Zou mooi zijn. Sluit naadloos aan bij het idee dat Audi Alfa wil kopen om mee tegen BMW te concurreren. Aankoopprijs van het merk en de hal in Arese zit misschien al in dat bedrag?
@heidekonijn:

ja ..
je kan alleen geen 13 miljard lenen en dan denken dat je dan “vrij” bent ..

dat dacht ik eerst ook met mijn hypotheek ..
maar ondertussen ben ik meer verweven met ING dan me lief is ..

da,s dus regelrechte zottepraat ..
@lincoln: Maar wel aardig van ING dat ze jouw hypotheekje van de DSB-bank wilde overnemen.
@lincoln: Ik vrees dat de Alfa trein het station ‘vrij’ al begin vorige eeuw is voorbijgereden, ergens toen Nicola Romeo afstapte. Het zou al een hele verbetering zijn als men enkel nog tweederangsonderstellen van audi zou gebruiken ipv derderangsonderstellen van Opel. En Mazda. En Chrysler. En Fiat. En Mercedes.
@heidekonijn:

die 13 miljard die Audi gaat lenen bij VAG ..
daar had ik het over ..
@heidekonijn: Zou wel moeten lukken, toch?

Maar Alfa is echt zo’n merk dat zich vrij zou moeten kopen of onder ander management moet komen. Weet alleen niet of VAG dan de meest geschikte is. Heb het gevoel dat het dan een geval van: van de regen in de drup. VW/VAG drukt naar mijn mening teveel z’n stempel op de merken binnen de VAG-groep waardoor een Alfa zich bijvoorbeeld niet of niet genoeg kan profileren. Je zou een koper moeten hebben die de kernwaarden weer terug brengt bij Alfa.
@Rick-dos: eigenlijk blijft dan maar 1 geschikte partij over om Alfa te kopen en er bovenop te brengen…de concurrent: BMW Group AG…
@Emile_Benz:
Dat lijkt mij gek genoeg wel een zalig plan.
@Emile_Benz:

en dan gewoon BMW,s met onverzinkt plaatwerk verkopen ..

om een beetje aan de “roots” tegenmoed te komen ..
@Emile_Benz: Daar zat ik ook aan te denken. Denk alleen net als @heidekonijn dat BMW meer complementair zoekt dan overlappend.

Weet je wie misschien wel een goede zou zijn? Tata. Zij hebben meer dan genoeg financiële middelen om echt te kunnen investeren. En als je ziet wat ze met LR en Jaguar doen dan is dat wel hoopgevend. Houden hun eigen identiteit terwijl er ook geïnvesteerd wordt. Zouden ze ook een volume-merk aan het portefeuille toevoegen.
@Rick-dos: Volledig mee eens. Alfa heeft maar een model of twee nodig om er terug bovenop te komen: een Spider en een nieuwe Giulia.

Maar wie heeft de cash en durft het te gebruiken? En als je er over nadenkt, zitten de andere VAG merken niet naast hun kernwaarden. Niet dat de meeste me aanspreken, maar dat is een ander. Mogelijk heeft Audi gewoon een zusje nodig om genoeg aantallen te maken voor een reeks behoorlijke platformen dat de eenheidsworst overstijgt.
@heidekonijn:
Dat zusje hebben ze al jaren, Seat heet ze….
Ze doen er alleen geen bal mee, behalve roeptoeteren dat ze de “spaanse Alfa” is….
@jrk68: Kom toch, meen je nu echt dat Seat premium wordt gepositioneerd? In het beste geval zijn ze de Spaanse Skoda. En dan nog hebben ze meer modellen, verkoop en winst dan Alfa tegenwoordig. Niet mijn lievelingsmerk dat Seat maar er toch behoorlijk op vooruitgegaan sinds de Marbella, nee?
@heidekonijn: Zou ook mooi zijn als ze de draad weer oppakken waar de 75 het achterliet. Dus een middenklasse met achterwielaandrijving. Alleen daarom al denk ik niet aan VAG.

Dan de modellenlijn aan de onderkant en bovekant uitbouwen met een 33 en een 164 opvolger.

Misschien daarom dat Tata een goede partij zou zijn.

Maar goed, zolang Marchionne er zit denk ik niet dat we snel zullen meemaken dat Alfa verkocht wordt.
@heidekonijn: niemand gaat dat inzetten, markt krimpt, zware concurrentie, lage marges. Kwestie van tijd/ overleven over 4 jaar verder kijken…
@Rick-dos: Die 13 miljard krijgen ze natuurlijk van VAG. Uit VAG stappen waar je broertjes als Bentley, Lamborghini en Porsche hebt is net zoiets als uit de koninklijke familie stappen, meer dan een beetje dom…
@mashell: Net alsof ze zoveel profijt hebben van Bentley en Lamborghini.
@Rick-dos: Rs6 ? ( de V10 ) nog steeds elke BMW voor lul zettend
Er is nog plaats voor een A0, (nieuwe) A2 en A9, met onderlinge varianten Sedan, Break, Coupe, Cabrio, 4-deurs coupe, Shooting break en GT. Dan kan men al die modellen net wat hoger zetten en de A vervangen door een Q. Beetje variatie in prijs, grootte en aantal ledjes en elke idioot kan binnen zijn prijscategorie een Audi aanschaffen.
@koenmb: heel goed voor de idioten, de mensen met verstand blijven BMW rijden.
@rufctr01: Verstandige mensen rijden Mercedes.
@ferrari94tr: oudere mensen…
@Megakix:
Wijsheid komt met de jaren toch?
Wij zitten bijna in de Mercedes doelgroep vrees ik….
@jrk68: know…kan me wel bekoren, die Mercs (meestal), dus een overstap is zó gemaakt :)
@ferrari94tr: mwah, de Eklasses van een jaar of 6-8 terug waren wel heel slecht. En dan hebben we het nog niet over de eerste generatie Vito gehad! Die donderden van de roest uit elkaar en waren technisch een ramp!
@rufctr01: + @ferrari94tr ..

lenen.nl is jullie vriend ..
@lincoln: gelukkig niet, alles is betaald!
@lincoln: Zo duur is een 190d niet hoor ;)
De laatste generatie quattro’s hebben al een overstuur-karakter. Dat is een goede zaak. Audi; Freude am Fahren ;)
@bartsmit: Is dat quattro zo goed? Proest…….
@kaasboerin: Als jij het zegt….
@bartsmit: Autobild heeft een paar jaar terug als een een 4WD test gedaan, de klassieke 4WD merken Audi en Subaru vielen door de mand, de systemen van VW, BMW en vooral Mercedes bleken veel beter. Is niet zo gek, de systemen van Audi en Subaru zijn in de basis oud en en niet zo slim as de nieuwe systemen.
@mashell: Lul geen onzin. (dat Subaru) gedeelte.
De enige mogelijkheid die ik zie voor Audi om BMW te verslaan is door het verlaten van de VAG group.
Gaat ze heus wel lukken, bijna iedereen is er gek van tegenwoordig..
Wacht maar tot @kapiteinaudi hier komt lullen. Hahaha! Niet dat ik Audi haat, helemaal niet zelfs. Zo’n RS6 en een RS4/RS5 zijn echt super, maar ze moeten geen A0, Q5 RS en andere nutteloze dingen gaan doen. Zoals je dan weer wel kan zien vind ik BMW maar niks. Mercedes vind ik dan wel weer bijna even mooi als Audi persoonlijk.
@fkbmw: En ik kom inderdaad lullen. Waarom moet BMW toch altijd aan de top staan. Het wordt ééns tijd dat Audi nummer één claimt, zoals het hoort.
@kapiteinaudi:
Ze kunnen claimen wat ze willen…,gelukkig is de praktijk een stuk weerbarstiger….
@kapiteinaudi: haha pannenkoek! Welterusten met je omgekatte Skoda!
Kuch, dat is dus 13 keer het bedrag dat Marchionne in de hele Fiat auto groep wil investeren.
@heidekonijn: tsja…die Marchionne…/zucht…/sukkel
@Megakix: Waarom is dat zo een sukkel?
@fkbmw: zie de discussies hierover over de afgelopen periode van 3 jaren…tussen mij en @heidekonijn
@fkbmw:
Nu ben ik nog al een liefhebber van italiaanse auto’s, maar Marchione maakt het leven van mij en de medeliefhebbers er niet makkelijker op.
Iets met “gebrek aan aansprekende nieuwe modellen”.
@jrk68: Ik moet ook wel zeggen dat ik van die nieuwe Quattroporte meer had verwacht. Hij lijkt gewoon te veel op een Chrysler. De beschikbare 6-cylinder is zelfs een Pentastar. Niet dat ik iets tegen Chrysler heb, die 300 (of Lancia Thema in Europe) is heel mooi, maar je doet dat gewoon niet, een Maserati met Chrysler-onderdelen bouwen. Die Kubang is dan weer heel erg lelijk. Ik ben bang dat de nieuwe GranTurismo en GT Convertible ook niet erg mooi zullen zijn. Het is goed maar ook slecht wat Marchionne doet vind ik. Economisch is het goed, maar inderdaad, als je van auto’s houdt is het minder goed.
@fkbmw: Wie denk je dat Maserati’s doelpubliek is, boekhouders of autoliefhebbers?
@heidekonijn:
Vastgoedjongens.
Als Audi BMW wil verslaan dan mogen ze wel aan de bak. VW verlaten, eigen techniek ontwikkelen en zorgen dat ze kwalitatief beter worden. Dat gaat met VW techniek nooit lukken. Nu koop je een auto voor een BMW prijs met VW ellende!
Oh god…NOG meer AB.nl VAG-rijtesten….!!! Aaaarghh
En zulke grootheidswaanzin is dus wat Audirijders tot Audirijders maakt.
@rotarypowah: van…kijk mij eens geslaagd zijn! Ik rij een Audi!
@rufctr01: ergens dringt het niet tot hen door…zouden het soms allemaal stoffige boekhoudertjes zijn ? Oogklepjes voor, punteslijper op de desk, debet-credit…boek boek boek :)
@Megakix: boeken…en 50 tinten grijs…

Het schijnt (heb het boek zelf niet gelezen) dat de personages in 50 tinten grijs grijze Audi’s rijden… Daardoor denken de Audi-rijders dat ze sexueel aantrekkelijk worden door hun Audi…
@rufctr01: “kijk mij geslaagd zijn.. Ik rijd een snellere auto dan jij.. succes met je gefrustreerde leven verder” zoiets denk ik, maar weet niet zeker
Dat ze dan maar eens beginnen met hun designers op wereldreis te sturen dat ze eindelijk eens wat inspiratie opdoen…
Audi heeft altijd best mooie wagens maar ze zijn gewoon saai en al jaren niet meer vernieuwend. Designslop…
@voytekbe:

verkoopcijfers vertellen hele andere dingen .. feiten bijvoorbeeld ..
@lincoln:
Je bedoelde waarschijnlijk “verhuurcijfers”….
@jrk68: denk eerder dat ze die 13mrd aanwenden om ‘cijfertjes erbij te liegen’ :)
@Megakix:
Al investeren ze 130 miljard, mij zien ze niet meer terug…
Of ze moeten die 13 miljard in service betrouwbaarheid en personeels trainingen steken (lees: “hoe raak ik mijn misplaatste arrogantie kwijt” trainingen).
@lincoln: Akkoord maar mensen rijden nu ook eenmaal liever rond in een Audi dan in een Ford.

Een autoliefhebber kan echter niet ontkennen dat de designrichting van audi de laatste jaar weinig tot niets vernieuwend gebracht heeft. Alle modellen zijn op hun dimensies na vrijwel identiek aan elkaar. Hopelijk gaan ze bij BWM die richting ook niet uitgaan want de nieuwe 3-reeks heeft toch wel serieus wat 5-reeks trekjes als je de achterkant bekijkt.
@voytekbe: Het design van Audi is véééééééééél verniewender dan dat van BMW. Alle BMW’s hebben hetzelfde saaie en emotieloze interieur. Zelf een 3-jarige kleuter kan beter een auto tekenen dan die mongolen bij BMW.
@kapiteinaudi: En nu je speen weer in je mond stoppen….
18 miljard om alles te doen wat BMW al gedaan heeft. Succes, not.
@heyaudi: 13 mrd..maar hae, wat maakt dat uit, blijven ongeïnspireerde meukbakjes.
@Megakix: excuus, moet even een bril opzetten.
Het economisch klimaat & de vooruitzichten in Ingolstadt, zijn totaal anders dan in de echter wereld.

Je kunt ‘de beste?’ kwaliteits-meuk ter wereld wel willen verkopen, als de mensen geen geld meer hebben zal de Aygo/107/C1 de beste oplossing zijn voor velen.

Me ziet voorlopig alleen maar een schier onstuitbare opmars der Koreanen.
Value for money principe hebben die gasten.
@desjonnies:

onderschat de huurauto-cultuur niet ..
99% van alle nieuwe MB Audi BMW kneuzen betalen elke maand netjes hun leasebedrag ..
zonder 1 cent te durven afdingen ..
gewoon het volle pond ..
ELKE MAAND ..


autokopers komen daar niet eens in de showroom ..
@lincoln:
Yep dude, maar al die lange termijn huurwagens worden ook ergens gefinancierd en zoals het er naar uit ziet, zal de poen nog wel ff op zijn.
@desjonnies:
Yep, volgende week gaat de laatste Audi er bij ons ook uit.
Die jongens hadden er geen zin meer in om krom te liggen voor de bijtelling van zo’n hok….
Vraag me niet waarom maar het barst nu van de Megane’s en Focussen….
@desjonnies:

sprak laatst iemand die lease/leen/huur meuk confisceert voor BMW ..
die fags blijken zo overemotioneel te kunnen reageren op “hun” brikkie dat ze liever stront eten dan hun auto weg gesleept zien worden ..

is voor mij (en jou denk ik ook) een abstracte wereld ..
want status overkomt alleen geestelijk arme mensen ..

maar dat paralelle universum is among us .. and alive ..
@lincoln: soort ‘repo’ dude?
Lijkt me apart werk overigens.
Ken je nagaan dat ze dat huurcontract niet eens kunnen betalen ondanks dat je dood wordt gegooid met consumentenbescherming (voor mongolen).
@kaasboerin:

yep .. ik ga over 2 weken een paar dagen met hem mee ..
wil dat wel eens meemaken allemaal ..

consumenten bescherming is NOOIT opgewassen tegen hebzucht ..
dat weet je van jezelf ook wel ..

de autodealers zijn hier de bankiers ..
allemaal Dirk Scheringa,s ..

die smeren je veel te dure meuk en opties in je haren ..
onder het mom van .. “je rijdt wel nieuw” of “je leeft maar 1 keer” ..
en het obligate verhaaltje dat het belastingtechnisch eigenlijk heel goedkoop is omdat bla bla bla bla ..
@lincoln: true, maar het is wel z’n werk (ik zou er zelf niet trots op zijn, op zulk werk).
Ouders moeten het er in gewoon vroeg instampen, bij hun kinders.
Uiteindelijk ben jij degene die z’n krabbel zet.
@kaasboerin:
Lijkt mij wel een grappig bijbaantje, de droom van Audirijders doorprikken….
Daar hoeven ze me niet eens voor te betalen….
@kaasboerin: mijn vrouw heeft ooit bij de VAG-bank gewerkt…jochies met petjes die iedere maand hun envelopje droppen aan de balie…of smoezen dat ze geen geld hebben en uitstel willen :).
@Megakix: vag-bank? petjes? huh? ;D
@kaasboerin: ze hebben een eigen leenbank in Nederland, of wist je dat niet ? Een kennis van mij is daar (zelfs) directeur…kortom, neusvreten en petjes opknopen aan hun ballen…^^
@Megakix: echt waar, veel jongeren??
Damn….. erger dan ik dacht.
@Megakix: petjes?.. das BWM.. en dan de klep naar achteren anders zie je helemaal niks in die kleine auto’s ;P
@lincoln:
Quote van het jaar :

” Status overkomt alleen maar arme mensen ”

En nog waar ook, kende ooit 1 van de rijkste mensen van NL, reed tweedehands Mondeo.
@lincoln:

Ik weet niet waar je dat haalt. Ik kan me niet inbeelden dat iemand privé zou leasen.
Volgens mij doen enkel bedrijven dat en die willen nog altijd winst maken. Die krijgen echt wel goede deals.
@Hupke:

in NL kan je al een X6 leasen als je net een shoarma-toko of telefoonzaakje hebt ..
als de cijfers een beetje kloppen is dat geen probleem ..
@lincoln: copy-paste een jaarverslag van firma X met je eigen naam erboven…it will do….
@Hupke:
En die bedrijven gaan ook met bosjes tegelijk op de fles….
@jrk68:

Dus elk bedrijf in België gaat op de fles? Want zowat iedere loonslaaf (nuja vanaf de rangorde geschoolde arbeider/geschoolde bediende) in België heeft een bedrijfswagen.
Net niet als jij 300 wagens oid. gaat leasen dan krijg je een vrij goede deal daar mag je zeker van zijn.
@Hupke: privélease wordt door BMW Nederland aangeboden…voor de dure huisvrouwtjes van ‘snelle’ managers, die een Z4 caaaabrio willen etc.. :)
@Megakix:

Zoiets koop je dan toch gewoon. Tenzij je een goede deal krijgt voor je Z4 als je ook een 5 of 7 serie leased.
@Hupke: volg de BMW configurator maar tot het einde…kan je kiezen óók voor privé lease…/zucht (het gebeurt!)
A2
A2 Sportback
A6 Avant Allroad
A7 (drie-deurs, geen Sportback)
Q3 en/of Q5 drie-deurs
Q6
RS3
RS6 sedan (misschien toch?)
RS7

Ik meende laatst iets gelezen te hebben over een A0.

Natuurlijk veel hybride varianten.

En dan de opvolgers van de huidige modellen, te beginnen met de A4.
Gaat ze toch niet lukken.
@norge: Dat zei Nokia ook toen Apple met mobiele telefoons kwam.
@bartsmit: en toevallig hebben Audi en Apple best veel met elkaar gemeen. Zelfde doelgroep en zelfde minpunten.
@RRenault: aan je naam en reactie te zien lijk je me een geitenwollen sokken type met baard en sandalen. Een stoffig links persoon met principes.
@bartsmit: lol. Ik een links persoon B-)… Ik rijd geen Scenic of Modus hoor. En dan nog weet ik niet wat dat te maken zou hebben met het onderwerp. Maar goed…
@RRenault:
Ach, laat Bartje, die rijdt nog op z’n roze driewieler rond….
Creativiteit is onbetaalbaar, 13 miljard wordt dus zo door het afvalputje gegooid, als men doorgaat met dezelfde manier van werken.

Veranderen, net zo rigoreus als BMW dat doet, durft Audi niet, denk ik. Dus blijft het dweilen met de kraan open en gaat het Audi nooit lukken, om nummer 1 in de premium sector te worden.
@Orichy:

in NL zit men niet te wachten op creativiteit ..
althans .. niet zonder subsidie iig ..
@lincoln: Het is juist omgekeerd, of in iedergeval gedeeltelijk.

In Nederland is creativiteit achter de voordeur niet gewenst, daar moet alles zo gemoedelijk, saai en gewoon mogelijk gaan, behalve de slaapkamer dan.
Maar in de werksfeerkringen, daar moet je zo creatief mogelijk zijn, het kan haast niet gek genoeg zijn, anders valt het niet op en levert het geen aandacht, cq. geld op. Dat is Nederland ten voeten uit.

Maar Audi heeft niet zo veel met Nederland, die paar duizend huurauto’s, om in jouw terechte termen te blijven, zijn een druppel op een gloeiende plaat.
Audi heeft meer belang bij de creativiteit, om in India, China en in de Verenigde Staten van Amerika een nieuwe bron van inkomsten te vinden en het verkopen van auto’s, eventueel op leenbasis.

Niet dat het van mij hoeft, of zo. Ik heb zelf liever kleinschaligheid, want om geld zou het mij zeker niet te doen zijn, het is voor mij belangrijker, om iets te ontwerpen/bouwen/creeëren, wat ik mooi en ideaal vind en hopen dat een ander het kan waarderen en het eventueel ook wil hebben, maar dat laatste zou geen vereiste zijn.
@Orichy: Dus eigenlijk val je Audi af om uiteindelijk hun mooie wagens de hemel in te prijzen..

Of lees ik het nou zo slecht..
Kon dat in elk geval wel uit je tekst halen :P
@dennisr: Ik ben niet voor, of tegen Audi, maar mijn reactie was nou net geschreven, om aan te geven, wat Audi daadwerkelijk moet doen met de dertien miljard, om nummer 1 in de premiumsector te kunnen worden.
En dat is simpelweg, blijven innoveren en dus moeten zij zich niet alleen maar blind staren op datgene, wat zij nu bereikt hebben, maar juist vooruit kijken en anticiperen.

Dit geldt eigenlijk voor één ieder die vooruitgang wil boeken.
Risico’s nemen en laten zien dat je durft, dan komt succes van zelf, misschien wel in grote getalen, als je daar voor open staat.

Maar misschien doen zij dat al, of zijn dat van plan, maar voor mij is het nu nog niet duidelijk, met de bijna éénheidsworst die nu door hen wordt aangeboden. Want het lijkt allemaal zo op elkaar en mij staat dat niet zo heel erg aan. Individueel gezien, zijn de modellen niet zo heel onaardig, maar als je de familieleden er naast zet, wordt het een heel ander verhaal.
Dus ik heb er niet zo zeer een uitgesproken mening over, al hoe wel, maar belangrijker vind ik het, om meer mijn gedachtengang hierover kwijt te kunnen en niet zo zeer een bepaalde vaste mening.
@Orichy:
Creativiteit wordt idd niet gewaardeerd heden ten dage.
De grote innovators zijn of verdwenen, of ze draaien slecht.
‘t is de grijze gehaktbal die altijd zal zegevieren.
@desjonnies: Dat is meer subjectief denk ik..
Een fan/eigenaar van een Audi kan flink wat tijd vol lullen over hoe “briljant” die grille van z’n A4 wel niet is..
@kaasboerin:
Waarom is de C6 dan zo mislukt?
Jemaghethiernietzeggen, maar in mijn ogen zijn de Fransen nog altijd de grote innovators geweest, de beste bedenkers van toevalstreffers, die niches heten.
En ik dank dan niet aan het merk met de double chevron, maar aan het wybertje van Renault.
Renault is eigenlijk de enige die ik kan bedenken die echt innoverend is, niet altijd hun eigen ideeën, maar hun timing om een nieuw ‘idee’ neer te zetten is bijna altijd briljant te noemen.
R4, R16, Espace, Scenic, Twingo, allamaal leiders, die door VAG gevolgd werden.
En toch doet VAG het beter.
Dat er zoveel reacties zijn op dit merk geeft al aan hoeveel jaloerse mensen er zijn. Mijn Audi TT 3.2 S-tronic uit 11-2006 rijdt gewoon waanzinnig goed. Het nieuwe model koop ik dus ook blind.
@partyverhuurzuidplas: een TT is een lelijk geval!
@partyverhuurzuidplas: blind te kopen inderdaad…anders zou je het hok niet kopen…
@partyverhuurzuidplas: En dat is prima, makke schaapjes moeten er ook zijn, anders kan het merk niet zoveel verkopen/verhuren. Ieder zijn ding.
@partyverhuurzuidplas:
Geen jaloezie, eerder verbazing over het succes, toch voertuigen die duur cq te duur zijn, niet echt een innoverend zijn en hele hordes die het geweldig vinden.
Ik weet zeker dat iedere concurrent op hun receptuur loopt te azen.
Zelf ben ik ondertussen al met verschillende modellen gaan rijden van duitse merken. En ik moet zeggen dat ik een grote Audi fan was. Maar het probleem bij audi is dat ze vaak emotie missen. Soms verplaats ik me met de 3.0 tdi 245 pk motor met quattro. Heel fijne wagen, maar mist een beetje van de fun factor…. Als ze dan iets bouwen zoals een a1 quattro (met de knipoog naar het verleden), dan is er een beperking in oplagen… what a shame!
@vintrist: emotie… Dat is een concept van marketingboys…
eigenlijk is dit wel grappig om te lezen. BMW en Mercedes gaan een beetje hun eigen gang (letten natuurlijk wel op elkaar) en Audi is helemaal gefocust om BMW te verslaan.
Haal bij alle quattro modellen de voorste aandrijfassen dr is uit….
Welke niches ze gaan opvullen? Ik houd het op voorwielaangedreven cabrio sport SUV.
Al jaren een audi en nog nooit problemen gehad! Audi is lekker bezig alleen jammer dat de modellen zo veel op elkaar lijken!
Als het maar Duits is.
@Tommy2:
Veel plezier ermee….
@jrk68: Wat nou, hoef je haar niet mee?
@jrk68: ik wist niet dat Johannes de Bultrug gereïncarneerd was. Als deze een halfuur in de branding gaat liggen is ze ook begroeid met zeepokken en moeten ze haar met een sleepboot van het strand trekken.
@rufctr01: Gewoon laten sterven lijkt me een beter plan.
@rufctr01: Johanna….het was een WIJF… :)
Some things just can’t be bought…
Helaas pindakaas.

Audi is nog nooit zo dichtbij BMW geweest…..

Lees dit artikel maar als je de echte cijfer wilt weten.

In april mei en augustus heeft Audi al meer verkocht dan BMW.

http://www.businessweek.com/news/2012-09-10/audi-trims-bmw-s-2012-global-luxury-lead-to-2-110-autos

Maar jullie mogen natuurlijk ook autoblog geloven en denken dat BMW flink uit loopt op Audi….
@anakiet: controleer je bron en de wijze van gegevensverzameling en -verwerking…
Dat bedoel ik dus. Jaloers op een Audi. Als je het niks vindt dan kan je dat voor je houden neem ik aan. Echter met jaloezie is dat juist andersom, vandaar de reacties.
@partyverhuurzuidplas: ik denk dat de meeste die het niks vinden toch reageren omdat ze zo verbaasd zijn dat zoveel mensen Audi zo de hemel in blijven prijzen en de mindere punten niet willen accepteren. Ik heb zelf op de prijs na niks tegen Audi, maar wel tegen al die Audirijders die zich beter voelen dan de rest omdat ze een Audi van hun baas mogen lenen en omdat ze een auto rijden van een merk dat zichzelf tot premium gebombadeerd heeft door de prijzen met 1.4 te vermenigvuldigen…
@RRenault: de mensen die hier Audi afzeiken voelen zich beter dan de rest.. Anders zou je niets afzeiken! De grootste grap is dat ze zich voor doen als stoere jongens, maar eigenlijk een stel vaders zijn die thuis de broek niet aan hebben.. En dan lekker de frustraties uiten op een blog.. Stoer hoor, goedkoop volk! Ga sparen en koop een echte auto
@solmatje: dat bedoel ik dus: …goedkoop volk, ga sparen en koop een echte auto… Dan laat je dus duidelijk blijken je beter te voelen dan andere die geen Audi rijden. Nou weet ik niet of je een Audi rijdt, maar je geeft wel een mooi voorbeeld. En ik weet niet of je met Audi afzeiken mij bedoelt, maar ik zeik Audi niet af.
@RRenault: Audi rijders afzeiken betekent dat je je beter voelt dan hen.. Arrogantie dus
@solmatje:
Yep, dat durf ik in al mijn arrogantie best toe tegeven….
Ik hoop dat je minderwaardigheidscomplex hier niet groter van wordt
Of ik heb de afgelopen tijd heel veel leugens gelezen op engelse/duitse/auto sites, of er klopt echt niet iets in dit bericht over dat Bmw uitloopt op Audi. In China/Russland en de VS groeit Audi tot en met oktober 2012 procentueel harder dan Bmw, in europa gaat het gelijk op maar verkoopt Audi nog steeds het meest. Vraag me af of er zoveel verandering kan komen in 2 maanden.
In vergelijking met Mercedes en BMW is Audi nog een heeeel jong merk. Om in relatief zo een korte tijd de 2 anderen bij te benen is al een prestatie op zich.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!