• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi investeert 13 miljard euro om BMW te verslaan

Auteur: robbie, gepost 27 december 2012 om 18:24 – 207 Reacties

Touch die geld


Audi heeft al een aantal keer de wens uitgesproken om per 2020 het label Number One premium brand in the world te dragen. Om die titel van BMW te pikken is besloten om komende vier jaar zo’n €13 miljard te gaan investeren in nieuwe (en bestaande) fabrieken, nieuwe modellen en nieuwe technologie.

Audi heeft zichzelf tot doel gesteld om in 2020 minimaal 2 miljoen auto’s te verkopen. Ter vergelijking: Voor 2012 zal de teller naar verwachting ergens rond de 1,44 miljoen stoppen. En Audi zal flink gas moeten geven om BMW in te gaan halen. De verkopen van BMW stijgen dit jaar namelijk zo’n 4,6 procent terwijl de verkopen van Audi met ‘slechts’ 1 procent stijgen. BMW is dus een aardige voorsprong aan het opbouwen.

Durven jullie te voorspellen welke niches Audi de komende jaren nog gaat opvullen om meer dan BMW te verkopen?

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, BMW, premium

Vorig bericht: « Toyota Crown: Ultieme luxe voor Japan
Volgend bericht: Video: Exploderende motor blaast vuurringen »

Lees Interacties

Reacties

  1. slak zegt

    27 december 2012 om 18:27

    zeker een nieuw groter copieerapparaat.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      27 december 2012 om 18:50

      @slak: Dat kunnen ze ook gewoon van Maserati lenen, dus hopelijk niet.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 december 2012 om 19:57

      @slak:
      Zullen ze wel moeten als ze een A0 willen….
      O wacht, zelfs die volgorde hadden ze nog niet helemaal door….

      Login om te reageren
  2. jobh zegt

    27 december 2012 om 18:30

    misschien moeten ze een keer normalen prijzen vragen voor hun auto’s, dat zou denk ik echt helpen

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 december 2012 om 18:34

      @jobh:

      ze proberen het tegendeel te bewijzen ..
      en het lukt ze nog ook ..

      alleen helemaal doordringen bij jou doet dat nog niet ..

      Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      27 december 2012 om 18:43

      @jobh: De A3 was altijd overpriced maar dat kun je van de A4 niet zeggen. Voor 43K heb je een dikke A4 S-Line voor je deur staan. Dat kost een Passat of een Mondeo ook.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        27 december 2012 om 18:50

        @bartsmit: alleen is volgen TüV de Ford betrouwbaarder en de Audi verre van…

        Login om te reageren
        • bartsmit zegt

          27 december 2012 om 19:15

          @rufctr01: Mijn buurman had een nieuwe Mondeo uit 2008, dat ding heeft vaak de garage gezien, zelf twee keer stil komen te staan.

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            27 december 2012 om 19:24

            @bartsmit: tja, zo ken ik mensen met een Audi die veel elektronische ellende hebben en ook al vaak stil hebben gestaan. In mijn ogen als je roept dat je premium bent moet je op Nr 1 staan met betrouwbaarheid. Audi komt niet in de top 10 voor!

            Login om te reageren
            • CedricH zegt

              27 december 2012 om 20:04

              @rufctr01: bij BMW is dat niet beter (bijna iedereen die ik ken met een BMW heeft wel al eens serieuze problemen gehad) en dat stopt hun verkopen blijkbaar ook niet…

              Login om te reageren
            • heersema zegt

              2 januari 2013 om 15:23

              @rufctr01: even bij de cijfers van het ADAC googlen pannenstatistik.. daar maken AUDI, BMW en MERCEDES mekaar niet zoveel.. met de techniek zit het wel goed.. een auto bouwen waar 15 jaar later nog geen plekje roest op zit is een andere zaak.. ;P

              Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        27 december 2012 om 18:54

        @bartsmit: alleen zit je in een A4 achterin helemaal opgefrommeld en in een passat of mondeo niet. Maar dat maakt een Audi rijder niet uit zo lang er maar vier ringen op staan.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          27 december 2012 om 18:57

          @Kvgorp: helemaal gelijk in! Achterin is de ruimte in een A4 gewoon scharrig!

          Login om te reageren
          • stanoow zegt

            27 december 2012 om 20:57

            @rufctr01: net als de Q5. Als je twee kratten bier en een zak chips in je kofferbak hebt liggen is ie vol…

            Login om te reageren
          • Benjamin1 zegt

            27 december 2012 om 23:36

            @rufctr01: nee de gebakken lucht neemt alle ruimte im.

            Login om te reageren
          • heersema zegt

            2 januari 2013 om 15:25

            @rufctr01: ja gelukkig zit het in een BMW 3 serie koninklijk.. met opgetrokken knieen.. welterusten

            Login om te reageren
        • bartsmit zegt

          27 december 2012 om 19:18

          @Kvgorp:

          Je kunt ook overdrijven. Maar je hoeft geen Audi te rijden. Voor jou zijn er Mondeo’s en Passats uitgevonden of wat dacht je van die hele ruime Superb Combi, het enige waar ze over lullen is de ruimte. Logisch want de rest is ruk.

          Login om te reageren
          • Kvgorp zegt

            27 december 2012 om 21:26

            @bartsmit: liever dan een zwaar overhypte Audi. Ze rijden prima hoor en zien er goed uit. Maar nee niet voor mij.

            Login om te reageren
      • bsxc2 zegt

        27 december 2012 om 19:05

        @bartsmit: Een A4 mag je denk ik niet vergelijken met een Mondeo/Passat.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 december 2012 om 19:23

          @bsxc2:
          Waarom niet? Alle 3 D-segment….
          En kom niet met dat Premiujummie gelul want dat is het niet.
          Rolls Royce en Bentley zijn premium, de rest is gewoon “overpriced”.

          Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          27 december 2012 om 19:26

          @bsxc2: hoezo niet? Zelfde klasse, Audi te duur en geen premium kwaliteit. Niks meer dan een Mondeo, 508, 3 serie, Passat, C5 etc

          Login om te reageren
          • bsxc2 zegt

            27 december 2012 om 19:40

            @rufctr01: Een A4 is veel kleiner dan een Passat/Mondeo, een A4 zou beter passen bij een Jetta.

            Login om te reageren
            • nibor zegt

              28 december 2012 om 00:14

              @bsxc2: een Jetta? Heb je wel eens een A4 in het echt gezien?

              Login om te reageren
            • roller zegt

              28 december 2012 om 00:16

              @bsxc2: een a4 is niet veel kleiner dan een passaat hoor, en als je meer been ruimte wil koop je toch gewoon een a6 of een a8. als de A4 al heel veel been ruimte zou hebben dan zou niemand meer een a6 kopen.

              Login om te reageren
              • rufctr01 zegt

                28 december 2012 om 17:25

                @roller: ik weet niet uit welke ei jij bent gekropen. Een A6 of A8, heel ander segment.

    • kapiteinaudi zegt

      28 december 2012 om 09:16

      @jobh: Dus een BMW of Mercedes is niet overpriced?

      Login om te reageren
  3. fant zegt

    27 december 2012 om 18:30

    Alle 13 miljard richting het design department AUB.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      27 december 2012 om 18:34

      @fant: Dan kunnen die lui eindelijk hun scan- en kopieermachines vervangen!

      Login om te reageren
      • fant zegt

        27 december 2012 om 18:36

        @xilver: Of wat mensen van BMW weglokken. Als ze die 13 miljard gebruiken om 8 jaar lang een paar mensen van BMW een twee keer zo hoog loon te betalen kunnen ze misschien nog wat bereiken :D

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          27 december 2012 om 20:10

          @fant: De kopie cultuur zit er bij BMW net zo in als bij Audi. Neem een 7 serie, stel het kopieer apparaat in op 92% en voilà een 5 serie, doe het grapje nog een keer en je hebt een 3 serie. Een 1 serie is wat lastiger, daar moet je 3 serie design mengen met dat van de VW Golf.

          Login om te reageren
          • fant zegt

            27 december 2012 om 22:09

            @mashell: Ja, het verschil is in mijn ogen echter dat BMW in elk geval een mooie basis pakt en daar op door kopieert.

            Login om te reageren
  4. stevenpoal zegt

    27 december 2012 om 18:32

    al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    27 december 2012 om 18:32

    Audi wil een groter auto-verhuur bedrijf worden dan BMW ..

    logische doelstelling toch ..
    dat doen financieringsmaatschappijen nou eenmaal ..

    Login om te reageren
  6. luuktb zegt

    27 december 2012 om 18:34

    Dat alles voor een knopje , AWD /RWD.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      27 december 2012 om 19:01

      @luuktb: dan had je een nieuwe Saab 9-5 Aero moeten kopen! Die heeft dat. Maarja…

      Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    27 december 2012 om 18:36

    Ik zou met die 13 miljard mij vrijkopen van VAG en een echt merk gaan opzetten.

    Maar goed, dat ben ik…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      27 december 2012 om 18:47

      @Rick-dos: Wat is volgens jou een echt ‘merk’ dan?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        27 december 2012 om 18:56

        @kaasboerin: Eentje die niet in de schappen van het magazijn van VAG shopt. ;)

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          27 december 2012 om 18:57

          @Rick-dos: Och jongen toch, wat zullen ze daarvan balen bij Audi.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            27 december 2012 om 19:01

            @kaasboerin: Lijkt mij ook. Hun levenlang verbonden zijn aan dat kopieerapparaat. Verschrikkelijk. Als ik er wat langer over nadenk zou ik er bijna medelijden mee krijgen…

            Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          27 december 2012 om 19:45

          @Rick-dos: Zou mooi zijn. Sluit naadloos aan bij het idee dat Audi Alfa wil kopen om mee tegen BMW te concurreren. Aankoopprijs van het merk en de hal in Arese zit misschien al in dat bedrag?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            27 december 2012 om 20:01

            @heidekonijn:

            ja ..
            je kan alleen geen 13 miljard lenen en dan denken dat je dan “vrij” bent ..

            dat dacht ik eerst ook met mijn hypotheek ..
            maar ondertussen ben ik meer verweven met ING dan me lief is ..

            da,s dus regelrechte zottepraat ..

            Login om te reageren
            • Rick-dos zegt

              27 december 2012 om 20:25

              @lincoln: Maar wel aardig van ING dat ze jouw hypotheekje van de DSB-bank wilde overnemen.

              Login om te reageren
            • heidekonijn zegt

              27 december 2012 om 21:18

              @lincoln: Ik vrees dat de Alfa trein het station ‘vrij’ al begin vorige eeuw is voorbijgereden, ergens toen Nicola Romeo afstapte. Het zou al een hele verbetering zijn als men enkel nog tweederangsonderstellen van audi zou gebruiken ipv derderangsonderstellen van Opel. En Mazda. En Chrysler. En Fiat. En Mercedes.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                27 december 2012 om 21:27

                @heidekonijn:

                die 13 miljard die Audi gaat lenen bij VAG ..
                daar had ik het over ..

          • Rick-dos zegt

            27 december 2012 om 20:24

            @heidekonijn: Zou wel moeten lukken, toch?

            Maar Alfa is echt zo’n merk dat zich vrij zou moeten kopen of onder ander management moet komen. Weet alleen niet of VAG dan de meest geschikte is. Heb het gevoel dat het dan een geval van: van de regen in de drup. VW/VAG drukt naar mijn mening teveel z’n stempel op de merken binnen de VAG-groep waardoor een Alfa zich bijvoorbeeld niet of niet genoeg kan profileren. Je zou een koper moeten hebben die de kernwaarden weer terug brengt bij Alfa.

            Login om te reageren
            • Emile_Benz zegt

              27 december 2012 om 21:11

              @Rick-dos: eigenlijk blijft dan maar 1 geschikte partij over om Alfa te kopen en er bovenop te brengen…de concurrent: BMW Group AG…

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                27 december 2012 om 21:15

                @Emile_Benz:
                Dat lijkt mij gek genoeg wel een zalig plan.

              • heidekonijn zegt

                27 december 2012 om 21:20

                @jrk68: Jah, maar waarom zouden ze? Ze hebben meer aan complemetaire merken. Mini, Rolls…

              • lincoln zegt

                27 december 2012 om 21:19

                @Emile_Benz:

                en dan gewoon BMW,s met onverzinkt plaatwerk verkopen ..

                om een beetje aan de “roots” tegenmoed te komen ..

              • Rick-dos zegt

                27 december 2012 om 21:30

                @Emile_Benz: Daar zat ik ook aan te denken. Denk alleen net als @heidekonijn dat BMW meer complementair zoekt dan overlappend.

                Weet je wie misschien wel een goede zou zijn? Tata. Zij hebben meer dan genoeg financiële middelen om echt te kunnen investeren. En als je ziet wat ze met LR en Jaguar doen dan is dat wel hoopgevend. Houden hun eigen identiteit terwijl er ook geïnvesteerd wordt. Zouden ze ook een volume-merk aan het portefeuille toevoegen.

            • heidekonijn zegt

              27 december 2012 om 21:32

              @Rick-dos: Volledig mee eens. Alfa heeft maar een model of twee nodig om er terug bovenop te komen: een Spider en een nieuwe Giulia.

              Maar wie heeft de cash en durft het te gebruiken? En als je er over nadenkt, zitten de andere VAG merken niet naast hun kernwaarden. Niet dat de meeste me aanspreken, maar dat is een ander. Mogelijk heeft Audi gewoon een zusje nodig om genoeg aantallen te maken voor een reeks behoorlijke platformen dat de eenheidsworst overstijgt.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                27 december 2012 om 21:45

                @heidekonijn:
                Dat zusje hebben ze al jaren, Seat heet ze….
                Ze doen er alleen geen bal mee, behalve roeptoeteren dat ze de “spaanse Alfa” is….

              • heidekonijn zegt

                28 december 2012 om 07:18

                @jrk68: Kom toch, meen je nu echt dat Seat premium wordt gepositioneerd? In het beste geval zijn ze de Spaanse Skoda. En dan nog hebben ze meer modellen, verkoop en winst dan Alfa tegenwoordig. Niet mijn lievelingsmerk dat Seat maar er toch behoorlijk op vooruitgegaan sinds de Marbella, nee?

              • Rick-dos zegt

                27 december 2012 om 21:58

                @heidekonijn: Zou ook mooi zijn als ze de draad weer oppakken waar de 75 het achterliet. Dus een middenklasse met achterwielaandrijving. Alleen daarom al denk ik niet aan VAG.

                Dan de modellenlijn aan de onderkant en bovekant uitbouwen met een 33 en een 164 opvolger.

                Misschien daarom dat Tata een goede partij zou zijn.

                Maar goed, zolang Marchionne er zit denk ik niet dat we snel zullen meemaken dat Alfa verkocht wordt.

              • heidekonijn zegt

                27 december 2012 om 22:42

                @Rick-dos: Tata zou een schitterende partij zijn, maar eigenlijk als je naar Volvo kijkt doet zelfs Geely het niet slecht. En een rwd transaxle onderstel met vurige v6 , lsd en 25% gewicht op elk wiel zoals de 75… zou vandaag de dag revolutionair zijn.

              • Benjamin1 zegt

                27 december 2012 om 23:39

                @heidekonijn: niemand gaat dat inzetten, markt krimpt, zware concurrentie, lage marges. Kwestie van tijd/ overleven over 4 jaar verder kijken…

              • heidekonijn zegt

                28 december 2012 om 07:14

                @Benjamin1: Je zal waarschijnlijk gelijk hebben. Maar niet noodzakelijk. Geely stopt geld in Volvo, Tata stopt geld in JLR, … en kijk eens naar de titel. Ik ben geen fan van VAG producten maar aan hun strategie valt weinig af te doen. Wie niet zaait zal op termijn niet oogsten.

    • mashell zegt

      27 december 2012 om 20:14

      @Rick-dos: Die 13 miljard krijgen ze natuurlijk van VAG. Uit VAG stappen waar je broertjes als Bentley, Lamborghini en Porsche hebt is net zoiets als uit de koninklijke familie stappen, meer dan een beetje dom…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        27 december 2012 om 20:27

        @mashell: Net alsof ze zoveel profijt hebben van Bentley en Lamborghini.

        Login om te reageren
        • KEV9 zegt

          28 december 2012 om 04:29

          @Rick-dos: Rs6 ? ( de V10 ) nog steeds elke BMW voor lul zettend

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            28 december 2012 om 17:28

            @Soulmaster: welke BMW?

            Login om te reageren
      • heersema zegt

        2 januari 2013 om 15:14

        @mashell: audi maakt miljarden winst.. gewoon even googlen en je bent weer ‘bij’ ;)

        Login om te reageren
      • heersema zegt

        2 januari 2013 om 15:49

        @mashell: even beter bij de les blijven.. Audi verdient miljarden.. net als VW.. ze hebben mekaar niet nodig

        Login om te reageren
  8. koenmb zegt

    27 december 2012 om 18:41

    Er is nog plaats voor een A0, (nieuwe) A2 en A9, met onderlinge varianten Sedan, Break, Coupe, Cabrio, 4-deurs coupe, Shooting break en GT. Dan kan men al die modellen net wat hoger zetten en de A vervangen door een Q. Beetje variatie in prijs, grootte en aantal ledjes en elke idioot kan binnen zijn prijscategorie een Audi aanschaffen.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      27 december 2012 om 18:51

      @koenmb: heel goed voor de idioten, de mensen met verstand blijven BMW rijden.

      Login om te reageren
      • ferrari94tr zegt

        27 december 2012 om 18:53

        @rufctr01: Verstandige mensen rijden Mercedes.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          27 december 2012 om 19:02

          @ferrari94tr: oudere mensen…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            27 december 2012 om 19:59

            @Megakix:
            Wijsheid komt met de jaren toch?
            Wij zitten bijna in de Mercedes doelgroep vrees ik….

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              27 december 2012 om 20:42

              @jrk68: know…kan me wel bekoren, die Mercs (meestal), dus een overstap is zó gemaakt :)

              Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          27 december 2012 om 19:03

          @ferrari94tr: mwah, de Eklasses van een jaar of 6-8 terug waren wel heel slecht. En dan hebben we het nog niet over de eerste generatie Vito gehad! Die donderden van de roest uit elkaar en waren technisch een ramp!

          Login om te reageren
          • heersema zegt

            2 januari 2013 om 16:09

            @rufctr01: de 190 destijds.. de C klasse.. kijk om je heen

            Login om te reageren
      • lincoln zegt

        27 december 2012 om 19:02

        @rufctr01: + @ferrari94tr ..

        lenen.nl is jullie vriend ..

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          27 december 2012 om 19:05

          @lincoln: gelukkig niet, alles is betaald!

          Login om te reageren
        • ferrari94tr zegt

          28 december 2012 om 12:06

          @lincoln: Zo duur is een 190d niet hoor ;)

          Login om te reageren
  9. bartsmit zegt

    27 december 2012 om 18:45

    De laatste generatie quattro’s hebben al een overstuur-karakter. Dat is een goede zaak. Audi; Freude am Fahren ;)

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      27 december 2012 om 18:47

      @bartsmit: Is dat quattro zo goed? Proest…….

      Login om te reageren
      • bartsmit zegt

        27 december 2012 om 19:19

        @kaasboerin: Als jij het zegt….

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          27 december 2012 om 20:22

          @bartsmit: Autobild heeft een paar jaar terug als een een 4WD test gedaan, de klassieke 4WD merken Audi en Subaru vielen door de mand, de systemen van VW, BMW en vooral Mercedes bleken veel beter. Is niet zo gek, de systemen van Audi en Subaru zijn in de basis oud en en niet zo slim as de nieuwe systemen.

          Login om te reageren
          • bartsmit zegt

            27 december 2012 om 22:44

            @mashell: dan snap ik niet dat Audi niet voor het nieuwe systeem kiest. Maar ik kan het me niet voorstellen.

            Login om te reageren
          • imba zegt

            28 december 2012 om 03:20

            @mashell: Lul geen onzin. (dat Subaru) gedeelte.

            Login om te reageren
  10. bullgod76 zegt

    27 december 2012 om 18:48

    De enige mogelijkheid die ik zie voor Audi om BMW te verslaan is door het verlaten van de VAG group.

    Login om te reageren
    • Capibaro zegt

      29 december 2012 om 01:23

      Investeren in design, achterwielaandrijving (hoeven ze met doods stuurgevoel fwd niet meer te verbloemen) en (helaas) heel veel in alternatieve brandstoffen en aandrijftechniek

      Login om te reageren
  11. kaasboerin zegt

    27 december 2012 om 18:48

    Gaat ze heus wel lukken, bijna iedereen is er gek van tegenwoordig..

    Login om te reageren
  12. fkbmw zegt

    27 december 2012 om 18:49

    Wacht maar tot @kapiteinaudi hier komt lullen. Hahaha! Niet dat ik Audi haat, helemaal niet zelfs. Zo’n RS6 en een RS4/RS5 zijn echt super, maar ze moeten geen A0, Q5 RS en andere nutteloze dingen gaan doen. Zoals je dan weer wel kan zien vind ik BMW maar niks. Mercedes vind ik dan wel weer bijna even mooi als Audi persoonlijk.

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      27 december 2012 om 20:11

      @fkbmw: En ik kom inderdaad lullen. Waarom moet BMW toch altijd aan de top staan. Het wordt ééns tijd dat Audi nummer één claimt, zoals het hoort.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 december 2012 om 20:17

        @kapiteinaudi:
        Ze kunnen claimen wat ze willen…,gelukkig is de praktijk een stuk weerbarstiger….

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        27 december 2012 om 20:39

        @kapiteinaudi: haha pannenkoek! Welterusten met je omgekatte Skoda!

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          28 december 2012 om 01:15

          @rufctr01: de rufctr ook

          Login om te reageren
  13. heidekonijn zegt

    27 december 2012 om 18:52

    Kuch, dat is dus 13 keer het bedrag dat Marchionne in de hele Fiat auto groep wil investeren.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 december 2012 om 19:03

      @heidekonijn: tsja…die Marchionne…/zucht…/sukkel

      Login om te reageren
      • fkbmw zegt

        27 december 2012 om 19:06

        @Megakix: Waarom is dat zo een sukkel?

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          27 december 2012 om 19:09

          @fkbmw: zie de discussies hierover over de afgelopen periode van 3 jaren…tussen mij en @heidekonijn

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 december 2012 om 19:49

          @fkbmw:
          Nu ben ik nog al een liefhebber van italiaanse auto’s, maar Marchione maakt het leven van mij en de medeliefhebbers er niet makkelijker op.
          Iets met “gebrek aan aansprekende nieuwe modellen”.

          Login om te reageren
          • fkbmw zegt

            27 december 2012 om 21:13

            @jrk68: Ik moet ook wel zeggen dat ik van die nieuwe Quattroporte meer had verwacht. Hij lijkt gewoon te veel op een Chrysler. De beschikbare 6-cylinder is zelfs een Pentastar. Niet dat ik iets tegen Chrysler heb, die 300 (of Lancia Thema in Europe) is heel mooi, maar je doet dat gewoon niet, een Maserati met Chrysler-onderdelen bouwen. Die Kubang is dan weer heel erg lelijk. Ik ben bang dat de nieuwe GranTurismo en GT Convertible ook niet erg mooi zullen zijn. Het is goed maar ook slecht wat Marchionne doet vind ik. Economisch is het goed, maar inderdaad, als je van auto’s houdt is het minder goed.

            Login om te reageren
            • heidekonijn zegt

              27 december 2012 om 21:34

              @fkbmw: Wie denk je dat Maserati’s doelpubliek is, boekhouders of autoliefhebbers?

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                27 december 2012 om 21:39

                @heidekonijn:
                Vastgoedjongens.

  14. rufctr01 zegt

    27 december 2012 om 19:01

    Als Audi BMW wil verslaan dan mogen ze wel aan de bak. VW verlaten, eigen techniek ontwikkelen en zorgen dat ze kwalitatief beter worden. Dat gaat met VW techniek nooit lukken. Nu koop je een auto voor een BMW prijs met VW ellende!

    Login om te reageren
  15. HDM zegt

    27 december 2012 om 19:03

    Er zijn nog geen Sportbacks in de Q reeks en dat kan echt niet. BMW heeft z’n oerlelijke X6 en Mercedes komt in 2015 met een ongetwijfeld net zo lelijke ML Coupé achtige, dus het lijkt mij toch niet dat Audi hier niets aan gaat doen. Waarschijnlijk zal de A1 nog worden uitgemolken en komt er een A2 revival, dan die R10 supercar en een A8 Sportback (A9 of zo?).

    Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    27 december 2012 om 19:04

    Oh god…NOG meer AB.nl VAG-rijtesten….!!! Aaaarghh

    Login om te reageren
  17. rotarypowah zegt

    27 december 2012 om 19:05

    En zulke grootheidswaanzin is dus wat Audirijders tot Audirijders maakt.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      27 december 2012 om 19:07

      @rotarypowah: van…kijk mij eens geslaagd zijn! Ik rij een Audi!

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        27 december 2012 om 19:11

        @rufctr01: ergens dringt het niet tot hen door…zouden het soms allemaal stoffige boekhoudertjes zijn ? Oogklepjes voor, punteslijper op de desk, debet-credit…boek boek boek :)

        Login om te reageren
        • Emile_Benz zegt

          27 december 2012 om 21:21

          @Megakix: boeken…en 50 tinten grijs…

          Het schijnt (heb het boek zelf niet gelezen) dat de personages in 50 tinten grijs grijze Audi’s rijden… Daardoor denken de Audi-rijders dat ze sexueel aantrekkelijk worden door hun Audi…

          Login om te reageren
      • solmatje zegt

        28 december 2012 om 01:19

        @rufctr01: “kijk mij geslaagd zijn.. Ik rijd een snellere auto dan jij.. succes met je gefrustreerde leven verder” zoiets denk ik, maar weet niet zeker

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          28 december 2012 om 17:24

          @solmatje: ik zou het zeker niet denken! Ik lach de ’trotse’ Audi rijder uit! In mijn ogen een domme pannenkoek die veel te veel voor zijn barrel heeft geleend!

          Login om te reageren
  18. voytekbe zegt

    27 december 2012 om 19:08

    Dat ze dan maar eens beginnen met hun designers op wereldreis te sturen dat ze eindelijk eens wat inspiratie opdoen…
    Audi heeft altijd best mooie wagens maar ze zijn gewoon saai en al jaren niet meer vernieuwend. Designslop…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 december 2012 om 19:11

      @voytekbe:

      verkoopcijfers vertellen hele andere dingen .. feiten bijvoorbeeld ..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 december 2012 om 19:18

        @lincoln:
        Je bedoelde waarschijnlijk “verhuurcijfers”….

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          27 december 2012 om 19:31

          @jrk68: hahaha…

          Login om te reageren
        • Megakix zegt

          27 december 2012 om 19:41

          @jrk68: denk eerder dat ze die 13mrd aanwenden om ‘cijfertjes erbij te liegen’ :)

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            27 december 2012 om 19:46

            @Megakix:
            Al investeren ze 130 miljard, mij zien ze niet meer terug…
            Of ze moeten die 13 miljard in service betrouwbaarheid en personeels trainingen steken (lees: “hoe raak ik mijn misplaatste arrogantie kwijt” trainingen).

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              27 december 2012 om 20:43

              @jrk68: zolang het de doelgroep 25-35 imponeert, is die markt nog grotendeels aan Audi…

              Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        27 december 2012 om 22:23

        @lincoln: Akkoord maar mensen rijden nu ook eenmaal liever rond in een Audi dan in een Ford.

        Een autoliefhebber kan echter niet ontkennen dat de designrichting van audi de laatste jaar weinig tot niets vernieuwend gebracht heeft. Alle modellen zijn op hun dimensies na vrijwel identiek aan elkaar. Hopelijk gaan ze bij BWM die richting ook niet uitgaan want de nieuwe 3-reeks heeft toch wel serieus wat 5-reeks trekjes als je de achterkant bekijkt.

        Login om te reageren
        • kapiteinaudi zegt

          28 december 2012 om 09:22

          @voytekbe: Het design van Audi is véééééééééél verniewender dan dat van BMW. Alle BMW’s hebben hetzelfde saaie en emotieloze interieur. Zelf een 3-jarige kleuter kan beter een auto tekenen dan die mongolen bij BMW.

          Login om te reageren
          • sidelo zegt

            28 december 2012 om 14:11

            @kapiteinaudi: En nu je speen weer in je mond stoppen….

            Login om te reageren
            • kapiteinaudi zegt

              28 december 2012 om 14:40

              @sidelo:

              Login om te reageren
  19. heyaudi zegt

    27 december 2012 om 19:09

    18 miljard om alles te doen wat BMW al gedaan heeft. Succes, not.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 december 2012 om 19:12

      @heyaudi: 13 mrd..maar hae, wat maakt dat uit, blijven ongeïnspireerde meukbakjes.

      Login om te reageren
      • heyaudi zegt

        27 december 2012 om 19:13

        @Megakix: excuus, moet even een bril opzetten.

        Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    27 december 2012 om 19:12

    Het economisch klimaat & de vooruitzichten in Ingolstadt, zijn totaal anders dan in de echter wereld.

    Je kunt ‘de beste?’ kwaliteits-meuk ter wereld wel willen verkopen, als de mensen geen geld meer hebben zal de Aygo/107/C1 de beste oplossing zijn voor velen.

    Me ziet voorlopig alleen maar een schier onstuitbare opmars der Koreanen.
    Value for money principe hebben die gasten.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 december 2012 om 19:19

      @desjonnies:

      onderschat de huurauto-cultuur niet ..
      99% van alle nieuwe MB Audi BMW kneuzen betalen elke maand netjes hun leasebedrag ..
      zonder 1 cent te durven afdingen ..
      gewoon het volle pond ..
      ELKE MAAND ..

      autokopers komen daar niet eens in de showroom ..

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        27 december 2012 om 19:25

        @lincoln:
        Yep dude, maar al die lange termijn huurwagens worden ook ergens gefinancierd en zoals het er naar uit ziet, zal de poen nog wel ff op zijn.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 december 2012 om 19:33

          @desjonnies:
          Yep, volgende week gaat de laatste Audi er bij ons ook uit.
          Die jongens hadden er geen zin meer in om krom te liggen voor de bijtelling van zo’n hok….
          Vraag me niet waarom maar het barst nu van de Megane’s en Focussen….

          Login om te reageren
        • lincoln zegt

          27 december 2012 om 19:37

          @desjonnies:

          sprak laatst iemand die lease/leen/huur meuk confisceert voor BMW ..
          die fags blijken zo overemotioneel te kunnen reageren op “hun” brikkie dat ze liever stront eten dan hun auto weg gesleept zien worden ..

          is voor mij (en jou denk ik ook) een abstracte wereld ..
          want status overkomt alleen geestelijk arme mensen ..

          maar dat paralelle universum is among us .. and alive ..

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            27 december 2012 om 19:59

            @lincoln: soort ‘repo’ dude?
            Lijkt me apart werk overigens.
            Ken je nagaan dat ze dat huurcontract niet eens kunnen betalen ondanks dat je dood wordt gegooid met consumentenbescherming (voor mongolen).

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              27 december 2012 om 20:10

              @kaasboerin:

              yep .. ik ga over 2 weken een paar dagen met hem mee ..
              wil dat wel eens meemaken allemaal ..

              consumenten bescherming is NOOIT opgewassen tegen hebzucht ..
              dat weet je van jezelf ook wel ..

              de autodealers zijn hier de bankiers ..
              allemaal Dirk Scheringa,s ..

              die smeren je veel te dure meuk en opties in je haren ..
              onder het mom van .. “je rijdt wel nieuw” of “je leeft maar 1 keer” ..
              en het obligate verhaaltje dat het belastingtechnisch eigenlijk heel goedkoop is omdat bla bla bla bla ..

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                27 december 2012 om 20:22

                @lincoln: true, maar het is wel z’n werk (ik zou er zelf niet trots op zijn, op zulk werk).
                Ouders moeten het er in gewoon vroeg instampen, bij hun kinders.
                Uiteindelijk ben jij degene die z’n krabbel zet.

              • jrk68 zegt

                27 december 2012 om 20:29

                @kaasboerin:
                Lijkt mij wel een grappig bijbaantje, de droom van Audirijders doorprikken….
                Daar hoeven ze me niet eens voor te betalen….

              • kaasboerin zegt

                27 december 2012 om 20:34

                @jrk68: met werk bedoelde ik trouwens de verkoper.
                Maar ja, lijkt me wel interessant (en spannend) om mee te maken inderdaad, een confiscatie van een auto.

              • Megakix zegt

                27 december 2012 om 20:45

                @kaasboerin: mijn vrouw heeft ooit bij de VAG-bank gewerkt…jochies met petjes die iedere maand hun envelopje droppen aan de balie…of smoezen dat ze geen geld hebben en uitstel willen :).

              • kaasboerin zegt

                27 december 2012 om 21:03

                @Megakix: vag-bank? petjes? huh? ;D

              • Megakix zegt

                27 december 2012 om 22:55

                @kaasboerin: ze hebben een eigen leenbank in Nederland, of wist je dat niet ? Een kennis van mij is daar (zelfs) directeur…kortom, neusvreten en petjes opknopen aan hun ballen…^^

              • kaasboerin zegt

                28 december 2012 om 07:38

                @Megakix: echt waar, veel jongeren??
                Damn….. erger dan ik dacht.

              • lincoln zegt

                28 december 2012 om 10:10

                @kaasboerin:

                zoals @Megakix al schreef .. ook huisvrouwtjes ..
                die gast waar ik het over had werd toen ik erbij zat gebeld door zo,n moppie ..

                met de mededeling dat ‘haar” auto nog niet gehaald kon worden want ze moest nog kerst vieren ..
                betalen kon ze ook niet want ze moest nog kerst vieren ..

                alles voor de schone schijn dus ..

                verdict ..
                BMW / MB / VAG zijn hier niet anders dan verhuurbedrijven /financieringstoko,s ..

              • heersema zegt

                2 januari 2013 om 15:45

                @Megakix: petjes?.. das BWM.. en dan de klep naar achteren anders zie je helemaal niks in die kleine auto’s ;P

              • Megakix zegt

                2 januari 2013 om 22:14

                @heersema: ghi…en dan ook nog een zonnebril op…zodat die ‘pettenklep’ ook echt nut heeft :)

          • desjonnies zegt

            28 december 2012 om 09:11

            @lincoln:
            Quote van het jaar :

            ” Status overkomt alleen maar arme mensen ”

            En nog waar ook, kende ooit 1 van de rijkste mensen van NL, reed tweedehands Mondeo.

            Login om te reageren
      • Hupke zegt

        27 december 2012 om 20:06

        @lincoln:

        Ik weet niet waar je dat haalt. Ik kan me niet inbeelden dat iemand privé zou leasen.
        Volgens mij doen enkel bedrijven dat en die willen nog altijd winst maken. Die krijgen echt wel goede deals.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          27 december 2012 om 20:13

          @Hupke:

          in NL kan je al een X6 leasen als je net een shoarma-toko of telefoonzaakje hebt ..
          als de cijfers een beetje kloppen is dat geen probleem ..

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            27 december 2012 om 22:56

            @lincoln: copy-paste een jaarverslag van firma X met je eigen naam erboven…it will do….

            Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 december 2012 om 20:14

          @Hupke:
          En die bedrijven gaan ook met bosjes tegelijk op de fles….

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            27 december 2012 om 21:58

            @jrk68:

            Dus elk bedrijf in België gaat op de fles? Want zowat iedere loonslaaf (nuja vanaf de rangorde geschoolde arbeider/geschoolde bediende) in België heeft een bedrijfswagen.
            Net niet als jij 300 wagens oid. gaat leasen dan krijg je een vrij goede deal daar mag je zeker van zijn.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              28 december 2012 om 05:32

              @Hupke:
              Snap nu eens dat ik het over de Nederlandse situatie heb….
              En “bij bosjes” betekent gewoon “veel” niet “alle”.

              Login om te reageren
        • Megakix zegt

          27 december 2012 om 20:46

          @Hupke: privélease wordt door BMW Nederland aangeboden…voor de dure huisvrouwtjes van ‘snelle’ managers, die een Z4 caaaabrio willen etc.. :)

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            27 december 2012 om 21:54

            @Megakix:

            Zoiets koop je dan toch gewoon. Tenzij je een goede deal krijgt voor je Z4 als je ook een 5 of 7 serie leased.

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              27 december 2012 om 22:57

              @Hupke: volg de BMW configurator maar tot het einde…kan je kiezen óók voor privé lease…/zucht (het gebeurt!)

              Login om te reageren
  21. phaeton zegt

    27 december 2012 om 19:12

    A2
    A2 Sportback
    A6 Avant Allroad
    A7 (drie-deurs, geen Sportback)
    Q3 en/of Q5 drie-deurs
    Q6
    RS3
    RS6 sedan (misschien toch?)
    RS7

    Ik meende laatst iets gelezen te hebben over een A0.

    Natuurlijk veel hybride varianten.

    En dan de opvolgers van de huidige modellen, te beginnen met de A4.

    Login om te reageren
  22. norge zegt

    27 december 2012 om 19:28

    Gaat ze toch niet lukken.

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      27 december 2012 om 22:45

      @norge: Dat zei Nokia ook toen Apple met mobiele telefoons kwam.

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        28 december 2012 om 00:25

        @bartsmit: en toevallig hebben Audi en Apple best veel met elkaar gemeen. Zelfde doelgroep en zelfde minpunten.

        Login om te reageren
        • bartsmit zegt

          28 december 2012 om 06:19

          @RRenault: aan je naam en reactie te zien lijk je me een geitenwollen sokken type met baard en sandalen. Een stoffig links persoon met principes.

          Login om te reageren
          • nibor zegt

            28 december 2012 om 09:38

            @bartsmit: lol. Ik een links persoon B-)… Ik rijd geen Scenic of Modus hoor. En dan nog weet ik niet wat dat te maken zou hebben met het onderwerp. Maar goed…

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              28 december 2012 om 14:27

              @RRenault:
              Ach, laat Bartje, die rijdt nog op z’n roze driewieler rond….

              Login om te reageren
  23. Orichy zegt

    27 december 2012 om 19:44

    Creativiteit is onbetaalbaar, 13 miljard wordt dus zo door het afvalputje gegooid, als men doorgaat met dezelfde manier van werken.

    Veranderen, net zo rigoreus als BMW dat doet, durft Audi niet, denk ik. Dus blijft het dweilen met de kraan open en gaat het Audi nooit lukken, om nummer 1 in de premium sector te worden.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 december 2012 om 19:57

      @Orichy:

      in NL zit men niet te wachten op creativiteit ..
      althans .. niet zonder subsidie iig ..

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        27 december 2012 om 20:31

        @lincoln: Het is juist omgekeerd, of in iedergeval gedeeltelijk.

        In Nederland is creativiteit achter de voordeur niet gewenst, daar moet alles zo gemoedelijk, saai en gewoon mogelijk gaan, behalve de slaapkamer dan.
        Maar in de werksfeerkringen, daar moet je zo creatief mogelijk zijn, het kan haast niet gek genoeg zijn, anders valt het niet op en levert het geen aandacht, cq. geld op. Dat is Nederland ten voeten uit.

        Maar Audi heeft niet zo veel met Nederland, die paar duizend huurauto’s, om in jouw terechte termen te blijven, zijn een druppel op een gloeiende plaat.
        Audi heeft meer belang bij de creativiteit, om in India, China en in de Verenigde Staten van Amerika een nieuwe bron van inkomsten te vinden en het verkopen van auto’s, eventueel op leenbasis.

        Niet dat het van mij hoeft, of zo. Ik heb zelf liever kleinschaligheid, want om geld zou het mij zeker niet te doen zijn, het is voor mij belangrijker, om iets te ontwerpen/bouwen/creeëren, wat ik mooi en ideaal vind en hopen dat een ander het kan waarderen en het eventueel ook wil hebben, maar dat laatste zou geen vereiste zijn.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          27 december 2012 om 20:53

          @Orichy:

          mooi betoog .. +1 ..

          Login om te reageren
        • dennisr zegt

          27 december 2012 om 20:58

          @Orichy: Dus eigenlijk val je Audi af om uiteindelijk hun mooie wagens de hemel in te prijzen..

          Of lees ik het nou zo slecht..
          Kon dat in elk geval wel uit je tekst halen :P

          Login om te reageren
          • Orichy zegt

            27 december 2012 om 22:21

            @dennisr: Ik ben niet voor, of tegen Audi, maar mijn reactie was nou net geschreven, om aan te geven, wat Audi daadwerkelijk moet doen met de dertien miljard, om nummer 1 in de premiumsector te kunnen worden.
            En dat is simpelweg, blijven innoveren en dus moeten zij zich niet alleen maar blind staren op datgene, wat zij nu bereikt hebben, maar juist vooruit kijken en anticiperen.

            Dit geldt eigenlijk voor één ieder die vooruitgang wil boeken.
            Risico’s nemen en laten zien dat je durft, dan komt succes van zelf, misschien wel in grote getalen, als je daar voor open staat.

            Maar misschien doen zij dat al, of zijn dat van plan, maar voor mij is het nu nog niet duidelijk, met de bijna éénheidsworst die nu door hen wordt aangeboden. Want het lijkt allemaal zo op elkaar en mij staat dat niet zo heel erg aan. Individueel gezien, zijn de modellen niet zo heel onaardig, maar als je de familieleden er naast zet, wordt het een heel ander verhaal.
            Dus ik heb er niet zo zeer een uitgesproken mening over, al hoe wel, maar belangrijker vind ik het, om meer mijn gedachtengang hierover kwijt te kunnen en niet zo zeer een bepaalde vaste mening.

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              28 december 2012 om 09:14

              @Orichy:
              Creativiteit wordt idd niet gewaardeerd heden ten dage.
              De grote innovators zijn of verdwenen, of ze draaien slecht.
              ’t is de grijze gehaktbal die altijd zal zegevieren.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                28 december 2012 om 09:26

                @desjonnies: Dat is meer subjectief denk ik..
                Een fan/eigenaar van een Audi kan flink wat tijd vol lullen over hoe “briljant” die grille van z’n A4 wel niet is..

              • desjonnies zegt

                28 december 2012 om 10:46

                @kaasboerin:
                Waarom is de C6 dan zo mislukt?
                Jemaghethiernietzeggen, maar in mijn ogen zijn de Fransen nog altijd de grote innovators geweest, de beste bedenkers van toevalstreffers, die niches heten.
                En ik dank dan niet aan het merk met de double chevron, maar aan het wybertje van Renault.
                Renault is eigenlijk de enige die ik kan bedenken die echt innoverend is, niet altijd hun eigen ideeën, maar hun timing om een nieuw ‘idee’ neer te zetten is bijna altijd briljant te noemen.
                R4, R16, Espace, Scenic, Twingo, allamaal leiders, die door VAG gevolgd werden.
                En toch doet VAG het beter.

            • kaasboerin zegt

              28 december 2012 om 09:24

              @Orichy: Ingaan op wat het volk wil, dat weet het gigantische VAG concern als geen ander..
              En dát is nou net juist waar het om draait bij een bedrijf.
              Ooit gedacht zelf een zaakje te starten??
              Hoe ga jij brood op de plank krijgen dan??
              Nou dan, snap niet hoe sommige hier een dergelijk bedrijf kunnen “haten”. Kortzichtigheid denk ik.

              Login om te reageren
    • heersema zegt

      2 januari 2013 om 16:16

      @Orichy: blijkbaar wel dus.. want ze zijn BMW inmiddels gepasseerd.. als je puur naar de AUDI en BMW cijfers kijkt en niet mini en de rest van BMW meeneemt, maar alleen deze premium merken dan hebben de investeringen van de afgelopen jaren dus wel degelijk zijn vruchten afgeworpen

      Login om te reageren
  24. bmwuberalles zegt

    27 december 2012 om 19:53

    @Audi http://25.media.tumblr.com/tumblr_m3rpr7EtL71rn75l2o1_500.jpg

    Login om te reageren
  25. partyverhuurzuidplas zegt

    27 december 2012 om 19:57

    Dat er zoveel reacties zijn op dit merk geeft al aan hoeveel jaloerse mensen er zijn. Mijn Audi TT 3.2 S-tronic uit 11-2006 rijdt gewoon waanzinnig goed. Het nieuwe model koop ik dus ook blind.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      27 december 2012 om 20:36

      @partyverhuurzuidplas: een TT is een lelijk geval!

      Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      27 december 2012 om 21:28

      @partyverhuurzuidplas: blind te kopen inderdaad…anders zou je het hok niet kopen…

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      27 december 2012 om 21:56

      @partyverhuurzuidplas: En dat is prima, makke schaapjes moeten er ook zijn, anders kan het merk niet zoveel verkopen/verhuren. Ieder zijn ding.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      28 december 2012 om 10:49

      @partyverhuurzuidplas:
      Geen jaloezie, eerder verbazing over het succes, toch voertuigen die duur cq te duur zijn, niet echt een innoverend zijn en hele hordes die het geweldig vinden.
      Ik weet zeker dat iedere concurrent op hun receptuur loopt te azen.

      Login om te reageren
  26. vintrist zegt

    27 december 2012 om 19:59

    Zelf ben ik ondertussen al met verschillende modellen gaan rijden van duitse merken. En ik moet zeggen dat ik een grote Audi fan was. Maar het probleem bij audi is dat ze vaak emotie missen. Soms verplaats ik me met de 3.0 tdi 245 pk motor met quattro. Heel fijne wagen, maar mist een beetje van de fun factor…. Als ze dan iets bouwen zoals een a1 quattro (met de knipoog naar het verleden), dan is er een beperking in oplagen… what a shame!

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      27 december 2012 om 21:32

      @vintrist: emotie… Dat is een concept van marketingboys…

      Login om te reageren
      • erwh zegt

        27 december 2012 om 23:05

        @Emile_Benz: Inderdaad, maar lol hebben niet en dat is juist wat er mist.

        Login om te reageren
  27. rogierrs zegt

    27 december 2012 om 20:08

    eigenlijk is dit wel grappig om te lezen. BMW en Mercedes gaan een beetje hun eigen gang (letten natuurlijk wel op elkaar) en Audi is helemaal gefocust om BMW te verslaan.

    Login om te reageren
    • Nerekop zegt

      28 december 2012 om 09:37

      @rogierrs: hele dikke +1!

      Login om te reageren
  28. timmyaudifreak zegt

    27 december 2012 om 20:17

    GO GO GO

    Login om te reageren
  29. E34M5Touring zegt

    27 december 2012 om 20:23

    Haal bij alle quattro modellen de voorste aandrijfassen dr is uit….

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 december 2012 om 20:26

      @E34M5Touring:
      Zag gisteren een Ur quattro waarbij ze dat gedaan hadden.
      Wel bizar om zo’n ding te zien driften als een dolle….

      Login om te reageren
  30. spotu2 zegt

    27 december 2012 om 20:30

    Welke niches ze gaan opvullen? Ik houd het op voorwielaangedreven cabrio sport SUV.

    Login om te reageren
  31. dave zegt

    27 december 2012 om 20:33

    Al jaren een audi en nog nooit problemen gehad! Audi is lekker bezig alleen jammer dat de modellen zo veel op elkaar lijken!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 december 2012 om 20:43

      @dave:

      Login om te reageren
  32. Tommy2 zegt

    27 december 2012 om 20:49

    Als het maar Duits is.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 december 2012 om 20:56

      @Tommy2:
      Veel plezier ermee….

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        27 december 2012 om 21:46

        @jrk68: Wat nou, hoef je haar niet mee?

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        27 december 2012 om 22:00

        @jrk68: ik wist niet dat Johannes de Bultrug gereïncarneerd was. Als deze een halfuur in de branding gaat liggen is ze ook begroeid met zeepokken en moeten ze haar met een sleepboot van het strand trekken.

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          27 december 2012 om 22:29

          @rufctr01: Gewoon laten sterven lijkt me een beter plan.

          Login om te reageren
        • Megakix zegt

          27 december 2012 om 22:58

          @rufctr01: Johanna….het was een WIJF… :)

          Login om te reageren
  33. Arnoud zegt

    27 december 2012 om 21:07

    Some things just can’t be bought…

    Login om te reageren
  34. anakiet zegt

    27 december 2012 om 21:53

    Helaas pindakaas.

    Audi is nog nooit zo dichtbij BMW geweest…..

    Lees dit artikel maar als je de echte cijfer wilt weten.

    In april mei en augustus heeft Audi al meer verkocht dan BMW.

    http://www.businessweek.com/news/2012-09-10/audi-trims-bmw-s-2012-global-luxury-lead-to-2-110-autos

    Maar jullie mogen natuurlijk ook autoblog geloven en denken dat BMW flink uit loopt op Audi….

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      27 december 2012 om 22:36

      @anakiet: controleer je bron en de wijze van gegevensverzameling en -verwerking…

      Login om te reageren
    • heersema zegt

      2 januari 2013 om 15:39

      @anakiet: YES!.. eindelijk iemand met cijfers.. voor alle roddeltantes in dit blog zie..

      http://www.autoblog.nl/premium-wars-audi-is-bijna-de-nieuwe-koning

      Login om te reageren
  35. partyverhuurzuidplas zegt

    27 december 2012 om 23:07

    Dat bedoel ik dus. Jaloers op een Audi. Als je het niks vindt dan kan je dat voor je houden neem ik aan. Echter met jaloezie is dat juist andersom, vandaar de reacties.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      28 december 2012 om 00:32

      @partyverhuurzuidplas: ik denk dat de meeste die het niks vinden toch reageren omdat ze zo verbaasd zijn dat zoveel mensen Audi zo de hemel in blijven prijzen en de mindere punten niet willen accepteren. Ik heb zelf op de prijs na niks tegen Audi, maar wel tegen al die Audirijders die zich beter voelen dan de rest omdat ze een Audi van hun baas mogen lenen en omdat ze een auto rijden van een merk dat zichzelf tot premium gebombadeerd heeft door de prijzen met 1.4 te vermenigvuldigen…

      Login om te reageren
      • solmatje zegt

        28 december 2012 om 01:29

        @RRenault: de mensen die hier Audi afzeiken voelen zich beter dan de rest.. Anders zou je niets afzeiken! De grootste grap is dat ze zich voor doen als stoere jongens, maar eigenlijk een stel vaders zijn die thuis de broek niet aan hebben.. En dan lekker de frustraties uiten op een blog.. Stoer hoor, goedkoop volk! Ga sparen en koop een echte auto

        Login om te reageren
        • nibor zegt

          28 december 2012 om 09:50

          @solmatje: dat bedoel ik dus: …goedkoop volk, ga sparen en koop een echte auto… Dan laat je dus duidelijk blijken je beter te voelen dan andere die geen Audi rijden. Nou weet ik niet of je een Audi rijdt, maar je geeft wel een mooi voorbeeld. En ik weet niet of je met Audi afzeiken mij bedoelt, maar ik zeik Audi niet af.

          Login om te reageren
          • solmatje zegt

            28 december 2012 om 10:08

            @RRenault: ik heb het idd niet over jou hoor.. gewoon over dat afzeiken in het algemeen! Maar je beter voelen als een Audi rijder is precies hetzelfde doen als wat jij pretendeert dat Audi rijders doen.. Beetje omgekeerde wereld! Gelukkig oud op nieuw..

            Login om te reageren
          • solmatje zegt

            28 december 2012 om 15:07

            @RRenault: Audi rijders afzeiken betekent dat je je beter voelt dan hen.. Arrogantie dus

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              28 december 2012 om 15:12

              @solmatje:
              Yep, dat durf ik in al mijn arrogantie best toe tegeven….
              Ik hoop dat je minderwaardigheidscomplex hier niet groter van wordt

              Login om te reageren
  36. jeanclaude zegt

    27 december 2012 om 23:14

    Of ik heb de afgelopen tijd heel veel leugens gelezen op engelse/duitse/auto sites, of er klopt echt niet iets in dit bericht over dat Bmw uitloopt op Audi. In China/Russland en de VS groeit Audi tot en met oktober 2012 procentueel harder dan Bmw, in europa gaat het gelijk op maar verkoopt Audi nog steeds het meest. Vraag me af of er zoveel verandering kan komen in 2 maanden.

    Login om te reageren
    • heersema zegt

      2 januari 2013 om 15:55

      @jeanclaude: in juli is Audi BMW gepasseerd in verkoopaantallen.. en das geen wonder.. de andere 2 Duitse Reuzen slapen al jaaaaaren.. denken dat ze op hun sloffen wel bij kunnen blijven.. mis!.. en nu.. te laat.. gepasseerd en Audi blijft gewoon hollen de komende jaren!

      Login om te reageren
  37. speedie zegt

    28 december 2012 om 00:16

    In vergelijking met Mercedes en BMW is Audi nog een heeeel jong merk. Om in relatief zo een korte tijd de 2 anderen bij te benen is al een prestatie op zich.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      28 december 2012 om 09:26

      @speedie: Je zou denken dat Audi nog niet zo oud is, maar het merk werd zelfs eerder opgericht dan BMW. Toch dwingt hun prestatie om in een relatief korte tijd zich te vestigen in het hogere segment respect af. Veel andere merken hebben afgehaakt in dit segment zoals Citroen, Renault Opel en Cadillac. Rover en Saab hebben het uiteindelijk helemaal niet gered.

      Login om te reageren
  38. Rossi zegt

    28 december 2012 om 08:09

    Prima doelstelling! MB is al ingehaald dus het gaat goed!

    Login om te reageren
  39. Capibaro zegt

    29 december 2012 om 01:31

    Wat een bizarre discussie trouwens waar iedereen zit te bitchen naar elkaar wie het grootst en meest megalomaan moet zijn. Waarom zou je willen dat jou favo merk het meest doorsnee is. De merken die ik het interessantst vind zijn helemaal niet groot of op sterven na dood. Als Aalfa niet zou overleven zou dat pijn doen, dus hoop dat ze meer gaan maken en verkopen. maar ik zit er totaal niet op te wachten dat zij ooit het grootst worden. Wat een freaks hier

    Login om te reageren
  40. heersema zegt

    2 januari 2013 om 15:10

    HALLO.. Wakker worden..

    AUDI verkoopt dit jaar wereldwijd 12,3 % meer auto’s dan vorig jaar.. BWM 8,3 % meer dus is AUDI als een speer op weg om (waarschijnlijk dit jaar al!) BMW voorbij te racen na vorig jaar Mercedes te hebben gepasseerd qua verkoopaantallen.

    Kijk even naar een Mercedes van 10 jaar een BMW van 10 jaar en een AUDI van 10 jaar en..

    AUDI is veeeeeeel eerder dan 2020 kampioen.. let op de verkoopcijfers die deze maand uitkomen van audi, bmw en mercedes..

    Login om te reageren
  41. heersema zegt

    2 januari 2013 om 15:15

    Kijk even naar deze link voor de echte cijfers..

    http://www.autoblog.nl/premium-wars-audi-is-bijna-de-nieuwe-koning

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North