Jullie weten niet wat een schade kost?

Auteur: , 53 Reacties

Een paar weken geleden begonnen we met het posten van schadegevalletjes, waarbij we een beroep deden op jullie immer onfeilbare kennis van schadetaxatie. Hoog tijd voor een korte analyse.

FBTO en Care Schadeservice vroegen ons of we jullie een vijftal schades wilden voorleggen. Niet al te ernstig misvormde auto’s, waarbij je uit vier antwoorden kon kiezen hoeveel het zou kosten om het blik weer in de juiste vorm te krijgen. En jullie hebben massaal geklikt! Maar helaas niet altijd op het juiste antwoord… Hieronder staan de 5 delen in het kort beschreven. De winnaars zijn inmiddels benaderd en mogen een weekendje schadevrij cruisen in een Porsche Boxster. FBTO en Care Schadeservice willen jullie hierbij nog even hartelijk danken voor het raden en klikken. Tot de volgende keer, en rij voorzichtig!

Deel 1: Passat Variant met schade
Schade
Het begon goed, het bedrag met de meeste stemmen was de juiste: 589,88 Euro. Uiteraard werd de Passat vakkundig gefixt.

Deel 2: Opel Corsa met schade
Schade
Ditmaal een schade van maar liefst 856,21 Euro. Ja, de meeste menssen hadden dit fout!

Deel 3: Citroen C1 met schade
Schade
Een kleine schade op een Citroen C1 kan makkelijk oplopen, ditmaal ging het om 730,99 Euro. Ondanks het bedrag hadden de meeste mensen dit goed!

Deel 4: Ford Ka met schade
Schade
In dit geval gokten de meeste mensen fout, het juiste antwoord was slechts 275,80 Euro. Gefixt!

Deel 5: BMW Z4 met schade
Schade
Het bedrag met de minste stemmen was de juiste: 386,62 Euro. Uiteraard is ook deze laatste schade gefixt, resultaat is een tevreden eigenaar.



53 reacties

Zo, de schade bij die Opel Corsa had ik nooit zo hoog geschat!

Is hij dan niet total loss? haha
@roberto: wat zou een nieuwe motorkap kosten..?
@roberto: Dat moet een speciaal gevalletje zijn geweest met die Corsa. Blijkbaar kan je die motorkap niet gewoon uitdeuken. Je kan er zelfs goed bij van de onderkant. En de lak zag er ook nog goed uit.
@roberto: Opel heeft geld nodig…
@roberto: Bij deze schade zijn we op het verkeerde been gezet. Blijkbaar zat er ook nog schade op het zijscherm, maar die stond niet op de foto… Gediskwalificeerd dus!!!
49
Ken je nagaan wat een afzetters, die verzekeraars (trololol)
@kaasboerin: wat een flashers. Ik heb onlangs mijn voorschot en passagiersschepen laten vervangen voor 225 euro. (onderdelen van de sloop gehaald). Waarom laten deze maatschappijen zich zo hard naaien? Of pakken ze een onbehoorlijk grote marge?
@alassad: voorscherm en passagiersdeur. Autocorrect
@alassad: mijn god…passagiersschepen… ;)
maar waar zit bij die opel de prijs dan in, het feit dat ze heel de motorkap overspuiten? had niet verwacht dat die zover van de schade aan de passat zou verschillen
@darkpluisje: Volgens mij was een vriend van me laatst aardig over de zeik omdat die een dergelijke motorkapschade had op z’n Astra omdat het bedrag schrikbarend was.
Denk ik dat ze idd de hele motorkap moeten overspuiten.
Je kan beter je motor in de soep draaien dan een winkelwagentje tegen je bumper laten rollen…
Niet te geloven, wat een prijzen!! Het is duidelijk dat Care nog geen “AllInOne-cabines” heeft. Klaar terwijl u wacht en alleen dat plekje wordt bijgewerkt.
@dotternetta: dat is dus: all in one-cabines
En deze dan?

http://static.autoblog.nl/images/wp2012/Skoda-Yeti-Russisch-schadeherstel.jpg
@C220AMG: Easy fixxer upper.
@C220AMG: 5 flessen vodka.
@C220AMG: Waarschijnlijk goedkoper om te repareren dan die Opel!
@C220AMG: Met de resultaten van hierboven in mijn hoofd zal ik het zo schatten op: €2.529.581
@drivingpleasure: Je bedoelt dus 101.735.934,827 Roebel?
ik ben nog steeds aan het wachten, tot dat ze contact met me opnemen, wanneer ik me prijs kan innen, want ik had de schade bedrag van de corsa goed geraden!!
Schadeherstelbedrijven zijn gewoon afzetters. Paar jaar geleden had ik schade. Kreeg bij Care te horen dat het mij €750 zou kosten. Paar weken later was ik in Spanje bij de BMW dealer!!! was ik nog maar €320 voor die zelfde schade kwijt…
@Rick-dos: Alleen hebben ze in spanje geen hoge milieu heffingen en hoge personeelskosten, kijken ze niet zo krap naar het strakmaken en kleurverschil maakt ze ook geen donder uit. En ze spuiten nog met goedkope thinnerbasislak en geen watergedragen lakken. Hoeft een spuitcsbine daar minder brandstof te verstoken dan hier door de hogere buitentemperatuur enz. enz. enz. Verder valt het verschil best mee…
@dragspert: ondergetekend een schadeherstelbedrijf toevallig?
@dragspert: (misschien)Op personeelskosten na, allemaal drogredenen om je juist meer te laten betalen. Het is jammer dat ik de auto niet meer heb anders had jij mij op het kleurverschil en lagere niveau van vakmanschap mogen wijzen. En mag ik je er nog een keer op wijzen dat het niet bij een of andere beunhaas is geweest maar bij een BMW-dealer.

Kijk nou eens naar de schadegevallen hierboven en de bedragen die er bij horen. Absurd gewoon.
@Rick-dos:
Ik heb dat hier in Nederland weleens gehad.
Volgens de importeur/dealer was het 5500 euro schade en volgens Möller autoschade (aangewezen door Centraal Beheer) was de schade 15000 euro.
Als plijster op de wond kon ik een week een Mustang mee krijgen….
@dragspert: lijkt me sterk dat de bwm dealer in spanje mindere lak gebruikt als die uit nederland ?
@Rick-dos: Bewust gedaan? Of toevallig daar bij de dealer en een goede prijs gekregen.
@E34M5Touring: In die tijd pendelde ik nogal veel tussen Nederland en Spanje. Een kennis van mij en ik hadden het over die schade en hij wees mij erop dat ik langs de dealer moest gaan. Was later toevallig in de buurt van de dealer en voor de ‘gein’ naar binnengegaan maar toen ik weer naar buiten liep had ik een afspraak staan. ;)
@Rick-dos: Kijk, goeie! Scheelt de helft en als je er toch in de buurt bent. En bovendien als het gewoon Dealer is gebruikt hij dezelfde lak en methoden als elke andere BMW dealer.
@E34M5Touring: Dat lijkt mij ook. Ik had niets te klagen over het eindresultaat in ieder geval.
Een schade?

Autoblogger niet weten wat gehandicapte spelling is?



Ugh. Grote Sachem heeft gesproken.
Belachelijke bedragen! een aantal van bovenstaande beschadigingen (ik noem het echt geen schades) kunnen eenvoudig en goedkoop bij je thuis voor de deur worden gemaakt door een spotrepair bedrijf op locatie, voor een fractie van de prijs! De Z4 en de sport Ka zouden mij bij elkaar opgeteld € 250,– inclusief BTW gaan kosten! Voor een particulier misschien € 350,–!!!!
@EPI: Vind je het gek dat je het nu raar dat je je scheel betaald aan verzekeringspremies?
@ErikkNL: Knappe spelling…. Vind je het gek dat je je scheel betaald aan verzekeringspremie..
@ErikkNL: dat je je scheel betaalT… ;)

Als je dan toch bezig bent met corrigeren… ;)
@Emile_Benz: Geen samengestelde zin, Vind is de persoonsvorm. Betaald.

Alstu
@lamborgfan: Voorbeeld: zet voor betalen eens het werkwoord lopen neer… ;)
Dan liever een andere motorkap voor de corsa bij de sloop halen, of beter: niet repareren.
@W115: Volgens mij komt hier inderdaad het stukje waarde om de hoek kijken.
Wanneer je de schade laat bijwerken, krijg je het bedrag dan nog (grotendeels) terug voor je auto bij verkoop?
Als die kans klein is, lekker laten voor wat het is, en onder de categorie ‘gebruikssporen’ laten vallen bij de verkoop.
Als ik door dit bedrijf alle butsen in mijn oude beestje laat fixen kan ik zo’n beetje een nieuwe auto in de showroom op gaan halen :P Wat een geld voor een beetje hameren en een likje verf >.<
En daarom fixen mensen het zelf, gaan ze naar beun de haas, of laten ze het voor wat het is. Afzetters.
Natuurlijk heb ik niet gewonnen, ik heb bij elke opdracht telkens het laagste bedrag gekozen omdat het me allemaal wat aan de hoge kant leek. Er is een dusdanig overschot aan schadeherstellers dat ze blijkbaar de prijzen omhoog doen om te kunnen overleven.
Ik zou verwachten dat het bij de meeste veeeeeel goedkoper kan als je gewoon een pot plamuur pakt ipv nieuwe onderdelen
Valt me op, dat vele bloggers serieus een inschatting van de kosten heeft gemaakt..en aan een reclame heeft meegepolld…tss…
leuk allemaal, al zou ik schade hebben dan zou ik mijn auto niet graag naar care brengen.
Je kan het ook niet maken, de Franse instelling zeg maar. Met dergelijke bedragen jaag je klanten wel weg zeker in deze tijd.
FBTO en Care beiden mijden dus.
Véééél te duur allemaal.
Weet veel TOP carrossiers die deze zaken voor véél minder geld doen en minstens even goed!!!!!!!!!!!!!!!
Is het nou de bedoeling dat dit een reclame is voor die bedrijven?

Want ik weet wel dat FBTO zeker niet de goedkoopste is qua premie en als ik schade heb weet ik nu ook dat ik bij Care niet hoef te informeren…

Heb zelf ook wat imperfecties aan m’n auto, maar bij verkoop zoek ik gewoon een koper die daar niet over valt
Ik had er 3 goed! Wel achterlijk duur natuurlijk…
Gemiddelde van Care gaat wel omhoog zo, iig 5 auto’s die wel in 1x goed zijn…

Schade van de Corsa verbaast mij zeer, dit was een simpel spotrepair deukje. Absurd om daarvoor zoveel geld voor te vragen. Maar aangezien ze al 180 euro voor 1 parkeerdeukje regelen verbaasd mij dit ook weer niet om eerlijk te zijn…

En die schade van de Citroën, of die zat er allang onder of het lakwerk en de onderlaag is zo dun en van belachelijk slechte kwaliteit dat het snel gaat roesten.
Al dat filmpje gezien van die hennep Ford en die hamer?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).