• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 130i klapt er hard af op Zandvoort [video]

Auteur: CasperH, gepost 2 december 2013 om 09:05 – 31 Reacties

Crash Zandvoort


Afgelopen weekend ging deze BMW 130i in racetrim er kneiterhard af op het Circuit Park Zandvoort, check de video!

De BMW 130i in handen van Rob ten Herkel komt in de Scheivlak bocht in een slip nadat de achterkant grip lijkt te verliezen. De bandenstapels rechts van de auto zijn niet meer te ontwijken en de 130i gaat nose-first de barrière in waarna een flinke koprol volgt.

Zowel de bestuurder als bijrijder zijn gelukkig ongedeerd gebleven al zal er waarschijnlijk wel sprake zijn van een flinke portie spierpijn. Het ongeluk gebeurde gisteren tijdens een trackday van BMW Drivers Days.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • De goedkoopste BMW 130i op de rollenbank
    De goedkoopste BMW 130i op de rollenbank
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • Video: Hert gebruikt BMW als springplank

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, circuit, crash, Racing, zandvoort

Vorig bericht: « Verso is eerste Toyota met BMW-hart
Volgend bericht: Regula Tuning verbouwt de Audi R8 V10 Spyder »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alfarobert zegt

    2 december 2013 om 09:21

    Maar goed dat er een rolkooi inzit.

    Login om te reageren
  2. rickr zegt

    2 december 2013 om 09:23

    Zo de knetter! Duct-tape tijd…

    Login om te reageren
  3. flippiez06 zegt

    2 december 2013 om 09:23

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      2 december 2013 om 09:51

      @flippiez06: Probeer jij grappig te zijn?

      Login om te reageren
    • amnesia zegt

      2 december 2013 om 10:13

      @flippiez06: debiel

      Login om te reageren
    • sls63amg zegt

      2 december 2013 om 10:19

      @flippiez06: hahaha

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 december 2013 om 10:22

      @flippiez06: Fijn hè, provoceren… hersenloze internet Troll!

      Login om te reageren
      • flippiez06 zegt

        2 december 2013 om 13:29

        @VeniVidiVici: Ik word hier eigenlijk best opgewonden van, vindt je dat erg?

        Login om te reageren
    • jaguarjunk zegt

      2 december 2013 om 10:30

      @flippiez06: mafkees..

      Login om te reageren
    • gemaskerdemuchacho zegt

      2 december 2013 om 16:32

      @flippiez06: ban..

      Login om te reageren
  4. gertjan2012 zegt

    2 december 2013 om 09:25

    Heftige klap wel …. overigens denk ik dat die bijrijder meer van geluk mag spreken.
    Vaak word er even voor zo’n dag een extra stoel in de auto gezet en that’s it.
    Kan me voortstellen dat die coureur een goed gekeurde overall heeft met dito HANS systeem en passende race kleding. Maar zo’n bijrijder krijgt een helm op en that’s it

    Login om te reageren
  5. dotternetta zegt

    2 december 2013 om 09:38

    rwd..

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      2 december 2013 om 09:58

      @dotternetta: Dat heeft er geen drol mee te maken, tijdje geleden is er nog een 500 Abarth op exact dezelfde manier afgegaan. Koude bandjes en liften terwijl de auto bovenop de heuvel nog uitgeveerd is, lijkt mij een aannemelijke oorzaak.

      Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      2 december 2013 om 11:06

      @dotternetta: Met een 130i kom je met meer dan 180km/h aan bovenaan het Scheivlak. Laat remmen levert tijdens het lichte moment bovenaan het Scheivlak al een fijne 4-wiel drift op.
      Met waarschijnlijk koude banden en iets te snel insturen is een overstuurreactie dan snel opgewekt.
      Als je die niet snel genoeg opvangt dan krijg je dit.
      Gelukkig zat hier een rolkooi in. Iedereen stapt ongeschonden uit.
      Die 130i eigenaar kan op zoek naar een nieuw chassis denk ik

      Login om te reageren
      • baap zegt

        2 december 2013 om 11:20

        @n54coupe: Niet alleen een nieuw chassis, gelijk maar een nieuwe 130i. Deze is overleden..

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      2 december 2013 om 22:55

      @dotternetta: http://www.youtube.com/watch?v=ojdOELnDoQY

      Gebeurt net zo hard met een FWD hoor ;)

      Login om te reageren
      • dotternetta zegt

        3 december 2013 om 08:43

        @jzaero: Heerlijk, rdw rijders op de kast jagen :-)

        Login om te reageren
  6. tupperware zegt

    2 december 2013 om 09:50

    Sodeknetter, die gaat serieus hard op zijn snufferd.
    Tja, het Scheivlak blijft een bocht waar de mannen van de jongens geschieden worden. De eerste keren dat ik daar in dook kneep ik hem ook wel. De entry is compleet blind dus zo’n foutje is snel gemaakt

    Login om te reageren
  7. kickass zegt

    2 december 2013 om 10:02

    Een 6’je, de landing was matig

    Login om te reageren
  8. Lustigson zegt

    2 december 2013 om 10:43

    Aiaiai…

    Login om te reageren
  9. Dino2400 zegt

    2 december 2013 om 11:03

    Rob ten Herkel, de pusher van de electronische sigaret.
    Dit staat te lezen op zijn site http://www.e-zmoke.com/: De E-zmoke is een elektronische sigaret met de look/feel en smaak van een traditionele sigaret. De uitgeademde rook bevat geen schadelijke stoffen.

    Inmiddels is, tot ieders verbazing, uit onderzoek van het RIVM gebleken dat zijn sigaretten zo niet schadelijker zijn dan gewonde sigaretten: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3552764/2013/11/28/E-sigaret-net-zo-giftig-en-verslavend-als-echte-peuk.dhtml

    Misschien tijd om die tekst op die website aan te passen Rob?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      2 december 2013 om 11:32

      @Dino2400:
      Lekker on topic ook.
      Ooit bedacht dat de anti rooklobby hier mee te maken heeft? Om nog maar te zwijgen van de tabakslobby die bang is om inkomsten mis te lopen.
      Een E sigaret bevat bijvoorbeeld geen teer en dus daarom al minder schadelijk dan een normale.

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        2 december 2013 om 11:46

        @tupperware: Niet schadelijker komt toch op hetzelfde neer als minder schadelijk.

        Login om te reageren
  10. frans1 zegt

    2 december 2013 om 11:08

    Iets meer tegenstuur had wenselijk geweest. Maar die carambole als die auto hapt in het gras, oei, daar had ik niet graag naast gezeten.

    Login om te reageren
  11. baap zegt

    2 december 2013 om 11:24

    Wat een amateur.. Hij ging daar te snel, te laat van het gas af! En dude indd, pas die site van je aan met die giftige peuken van je..

    Login om te reageren
  12. reistje zegt

    2 december 2013 om 11:41

    Klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik zei de camera, ben benieuwd naar de foto’s

    Anyways een flinke klap, komen ze toch nog goed relatief goed van af.

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    2 december 2013 om 12:34

    Achja, dat hoort erbij. Wel leuk dat tegenwoordig alles gefilmd word, dan kan hij er naderhand toch nog een beetje van genieten.

    Login om te reageren
  14. Emile_Benz zegt

    2 december 2013 om 12:55

    Ik zie remlichten branden…

    Tegensturen en extra gas voortaan…?

    Login om te reageren
    • endofline zegt

      2 december 2013 om 13:09

      @Emile_Benz: Ik denk juist dat hij net wel op de rem had moeten staan zodra hij in overstuur aan het gaan was. Iets te snel de heuvel over en daardoor bijna geen grip op de sturende wielen. Extra gas zou het uitbreken enkel nog sterker gemaakt hebben. Je ziet hem net proberen tegen te sturen. Maar het ene rubberspoortje tonen dat de andere drie wielen alle grip al verloren hadden.

      Remmen zorgt wel voor meer overstuur maar door het verschuiven van het gewicht naar voren kon hij misschien wel nog effectief sturen.

      Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        3 december 2013 om 09:58

        @endofline: sturen en grip krijgen met geblokkeerde wielen, hoe zie je dat voor je…? Misschien even aantikken dan, maar zeker niet op de rem blijven hangen…

        Login om te reageren
  15. nomar zegt

    2 december 2013 om 20:34

    Look ma’s I can durifft huhuhuhuh…

    Domme 1 serie wannabe

    quattro rules :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North