Wilde speculatie maar het woord komt wel van Bugatti’s eigen opperhoofd. Er is leven na de Veyron. Bugatti bestaat om de snelheidsrecords dus komt er een nieuwe supercar.
De nieuwe supercar staat op de lange-termijn planning. Eerst krijgen we de Royale/Galibier, die houdt de boys in Molsheim de komende jaren zeker bezig. Volgens de planning de snelste vierdeurs ter wereld. Mocht de Veyron echter van de troon gestoten worden dan zal de luxe sedan daar weinig tegenin kunnen brengen.
Mogelijk wil Wolfgang Durheimer op den duur een nieuwe Supercar naast de Royale produceren. Er zal wat tijd overheen gaan want voor de Veyron had Bugatti grof 10 jaar nodig. Een belangrijke verbetering die Bugatti ook in de Grand Sport update zou kunnen doorvoeren is de aerodynamica. De baas ten tijde van de Veyron ontwikkeling was zo met het (bolle) uiterlijk geobsedeerd dat hij geen enkel compromis tolereerde. Durheimer is een kundig engineer die meer richting form follows function neigt.
Een meer functioneel vormgegeven Veyron? De Supersport was al een stap in de goede richting. Het lijkt mij de juiste weg voor het merk. Nu eerst genoeg 8 liter 16-cilinder vierdeurs hybride’s verkopen. (bron: carmagazine.co.uk)
maxx1 zegt
kan niet wachten om te horen hoeveel pk’s hij heeft en wat dan wel niet de prestaties zijn!
alcantara zegt
Boeit me eerlijk gezegd weinig. Al heeft het ding 2000pk en kan het daardoor in 40 seconden naar de 400 sprinten dan kan ik me daar nog geen voorstelling bij maken.
EFB zegt
Ik zeg 0-300 in 10 sec. dat kan m’n veyron in GT5 ook, is vast niet moeilijk…
easygoingmartin zegt
@EFB: gt5 is zo onrealistisch als het maar zijn kan.. Forza 4/ live for speed, dat zijn sims..
Ot: kan niet wachten :) ben benieuwd hoelang ik aan die moet wennen net sls de veyron:p
fant zegt
@easygoingmartin: In Forza 3 kun je met een getunede veyron ook onrealistische snelheden halen :P Maar kan dat dat in 4 anders is.
The360box zegt
@fant: Dat valt reuze mee, mijne kan max. 431 en dan zijn de setups ook veranderd
maxx1 zegt
@The360box: gt5 kun je 480 km/h met een bugatti…
The360box zegt
@maxx1: GT5 is voor mietjes.
maxx1 zegt
@The360box: ik heb ook forza 3 hoor! al vind ik ps3 fijner spelen
amazinglaurent zegt
@easygoingmartin: en jij hebt dus duidelijk een xbox…
easygoingmartin zegt
@amazinglaurent: ik heb er wel een maar ik speel veel meer op mn pc sinds die veel sterker is:P
en lfs is een online racing simulator, de enige echte(chocomelXD)simulator die ik ken..
Sheep zegt
@easygoingmartin: Forza 4 is nog niet eens uit, en ik heb nog nooit van live for speed gehoord… Nfs daarin tegen. Je bent wel een overduidelijke xbox fanboy.
Ot: Die veyron doet me helemaal niks, miljoenen investeren in een merk dat de auto’s met verlies verkoopt om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Vroeger waren het teminste mooie auto’s.
dresign zegt
@easygoingmartin: echte sims … gtr2 race07 ;)
undifined1 zegt
@dresign:
helemaal mee eens! je mist alleen nog 2: gt Legends en rFactor
xilver zegt
Ik kan niet wachten! Hopelijk zal het wow-effect even groot zijn als bij de Veyron.
adyton zegt
We zullen er maar niet te wild van worden voorlopig want het zou nog heel lang aftellen zijn eer hij er eindelijk zal zijn :-)
Sciurida zegt
Hmmm, ik zeg: doe het dan ook meteen goed, hopla minstens 475-500km/h anders niet doen!
Alwood zegt
@Sciurida: dan ga ik me toch afvragen of VW’s testbaan daar wel lang genoeg voor is :P
joosthoeve zegt
@Alwood: Na het verlies dat ze hebben geleden door de Veyron, kunnen ze ook nog wel een extra stukje verlies pakken en hun circuit uitbreiden!;)
koenmb zegt
@joosthoeve: Een groot verlies op financieel vlak, maar een gigantische winst voor het imago van VAG. De Veyron is razend populair en iedereen die Bugatti kent, weet dat het onderdeel van VAG is.
joosthoeve zegt
@koenmb: Ik had het over financieel ja.
Maar ik twijfel over je punt over imago.. Als de Veyron zo populair is, waarom was die dan niet sneller uitverkocht? Daarnaast is imago natuurlijk behoorlijk relatief
koenmb zegt
@joosthoeve: De Veyron is vooral populair op de blogs en in de pers omwille van zijn prestaties. Er zijn dus veel dromers, maar slechts enkelingen hebben het geld. Maar ik geloof wel dat VAG zijn imago hiermee verbeterd. Bugatti (en ook Bentley en Lamborghini) bewijst het kunnen en de prestige van VAG, dit zal volgens mij tot hogere verkopen leiden bij VW en Audi. Puur om het imago van de VAG group, ook al hebben VW/Audi verder niets met Bugatti te maken.
Zelfde geldt voor Maybach en Mercedes, Rolls Royce en BMW.
joosthoeve zegt
@koenmb: Ik betwijfel het. De gemiddelde autokoper zal niet weten dat Bugatti van Volkswagen/Audi is. Daarnaast, als men het wel weet, gaat men naar een VW/Audi dealer omdat een ander merk van hetzelfde bedrijf een aantal wereldrecords heeft? Lijkt mij niet. Denk eerder dat het een goede reïncarnatie van het merk is, en een goed punt om de aandacht op Bugatti te vestigen en nu andere modellen te gaan verkopen.
Ik zelf denk dat de Veyron niet snel uitverkocht was, is deels om het geld maar ook om het volgende. Er zijn zat autofanaten die geld genoeg hebben voor de Veyron. Echter de Veyron richt zich alleen op topsnelheid met hoogst mogelijk comfort. Dit is niet echt iets voor de gemiddelde autofanaat, die wil beleving. Dan heb je nog genoeg mensen met genoeg geld die niet super veel interesse hebben in auto’s, en die hebben er denk ik het geld niet voor over. Maar we zullen het wel nooit zeker weten
undifined1 zegt
@joosthoeve:
dat heeft vw inderdaad niet slim gedaan, ze hadden dat ding gewoon skoda of seat of vw moeten noemen, moet je eens kijken wat voor effect dat op de verkopen had gehad!
joosthoeve zegt
@undifined1: Ik zeg niet dat het niet slim is! Het is alleen niet zozeer bevorderlijk voor de verkopen van VW/Audi, maar wel goed voor de toekomst van Bugatti. En daar heeft VAG weer profijt van
325mm zegt
@Sciurida: precies!
ascari15 zegt
Niet dat ik hem ooit kan betalen, maar toch kan ik niet wachten tot hij komt.
dennisr zegt
Ben heel benieuwd, zal wel een mooi tijdje duren voordat we het te zien krijgen, maar ik ben zeer benieuwd..
bpc zegt
rechtdoor snelheidsrecords hebben me nooit veel gedaan, voor hard rechtdoor te gaan moet je niks kunnen, zeker niet met een automaat, zeker topsnelheid vind ik iets vrij saai om over op te scheppen, als het dan toch over rechtdoorsnelheid gaat is acceleratie al iets intressanter, maar voor de echt fun moet je toch bochten hebben , rechtdoor verveelt snel
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Tja Bugatti… Het artikel zegt het eigenlijk al: ‘Molsheim’, ‘Wolfgang Durer’… Heeft geen zak meer met de originele Franse glorie te maken! Ik blijf het raar vinden en krijg er een enorm vooruitgang-is-niet-altijd-verbetering-gevoel bij…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Hm, Molsheim ligt in Frankrijk zie ik net. Weer wat geleerd! Maar het gevoel is hiermee niet weg…
rechercheur zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
hahahaha … :-)
lincoln zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Molsheim was toen de Italiaan Bugatti zich daar ging vestigen nog wel Duits ..
dus die Franse glorie is discutabel ..
sebasjuhh zegt
@lincoln: scherp!
gerard1710 zegt
@lincoln: Maar toen hij zijn eerste Bugatti maakte was het weer Frans, dusja..
Relief zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Jouw types zijn echt zielig. Eerst iets roepen, daarna erachterkomen dat je fout zit, maar alsnog toch hetgene wat je eerst riep blijven roepen.
Citrofiel zegt
@Relief: Het gevoel kan nog steeds bestaan, niets vreemds aan. Daar waren zelfs geen Duitse namen voor nodig, hij had niet eens argumenten hoeven noemen, iedereen weet dat Bugatti van VAG is. Wie is hier zielig? :roll:
W115 zegt
waarom geen superduperluxe sportwagen? Niemand zit te wachten op aerodynamische kogels
Citrofiel zegt
@W115: Superdeluxe sportwagen? Oftewel, de Bugatti Veyron. Klaar! ;)
lincoln zegt
potverdorrie jongens .. hoe moeten we dat nu doen ??
we moeten de Bugatti wel een ras geven ..
is het nu Duitse/Italiaanse of Franse troep ??
we moeten em ergens op kunnen scapegoaten ..
en het liefst op ras of afkomst ..
Citrofiel zegt
@lincoln: Ho, wacht. Je maakt een foutje. Italiaanse of Franse troep, oké. Maar als Bugatti Duits blijkt te zijn, dan kan en mag het geen troep zijn. Dus voor de gemiddelde autoblogger is het van wereldbelang!
lincoln zegt
@Citrofiel:
wat is de beste biografie van Andre Citroen ??
ben ik al een tijdje naar op zoek ..
on-topic .. mooie bak man ..
Citrofiel zegt
@lincoln: Ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik die nog nooit heb gelezen, ondanks de voornemens daartoe… Mijn vader heeft er één staan, maar ik kan niet eens zeggen welke. Helaas, ik weet het dus niet.
On-topic: Ja, doen! :mrgreen:
norge zegt
Dus eerst nog 10 jaar lang golfjes verkopen om een nieuwe Veyron te kunnen maken. Lijkt me dan toch Duits.
luuktb zegt
@norge: Ja een veyron is net een lange golf…….. Juist ja :s ?
Als het VAG is moet je er natuurlijk wel even over zeiken.
norge zegt
@luuktb: Wat nou ? Ik zeg alleen dat het ontwikkelen van zo’n Veyron veel geld kost ,meer als ze aan de verkoop van dat ding ooit kunnen verdienen .Betekent dus dat ze veel golfjes moeten verkopen om de ontwikkeling te kunnen betalen.
Als dat nou weer als negatief gezien wordt weet ik het ook niet meer hoor:oops:
desjonnies zegt
@norge:
Dat was ook het eerste wat in mijn gedachten opkwam :
Blijft Bugatti traditioneel verliesgevend, als dat zo is, dan sponser jij dus Bugatti met een VW Fox !
BmwMPower zegt
Wij alleswetende autobloggers weten natuurlijk dat we nog eerst warm worden gemaakt met allerlei speciale edities van de 4-deurs Bug.
De nieuwe supercar heeft een triljoen peekaa, en gaat sneller dan het licht. En dat in de vorm van een Dartz.
luuktb zegt
@BmwMPower: Nee ik heb zojuist vernomen dat het de vorm van een golf heeft..
BmwMPower zegt
@luuktb: Je snapt de comment van Norge niet.
laurensl zegt
Natuurlijk dat Bugatti dit probeert, het is het enige wat het merk onderscheidt van alle andere exclusieve merken.
bempi zegt
Zou wel een mooi plan zijn, maar dan wel eentje waarbij er geen modellen in productie gaan, anders is wordt het weer een cheasy project om een 1 miljoentje xtra te vragen boven op de Veyron. Ik hoop dat ze met een auto komen die als hoofdbron kern energie onder de kap heeft zitten.