• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pagani Zonda 750 leeft maar is het de laatste?

Auteur: Alwood, gepost 21 augustus 2011 om 20:58 – 38 Reacties

Pagani Zonda 7 Cinquenta


Een Zonda voor de straat, met R-power (750pk!). De laatste. Hij zou paars worden maar toen kregen koper en maker mot.

Eindelijk een Zonda one-off met een verhaal. Geen ego-strelende versie voor de zoveelste miljonair. In eerste instantie ging Pagani deze auto speciaal voor de Al-Thani familie maken. Die houden wel van kekke kleurtjes, paars zou het worden. Tot het mis ging, ruzie! Toch besloot Pagani door te gaan met de auto. Een slordige eerste versie staat inmiddels naast de fabriek, klaar voor de eerste tests.

Volgens mij kunnen ze ook bij Pagani de Zonda nog steeds niet helemaal loslaten. Ja, er is een nieuwe Huayra, een prima auto maar zo bijzonder als Pagani’s eerste?

Wat Pagani’s precieze plannen zijn met de Zonda 750 is nog onduidelijk. Aan de auto vallen in ieder geval een aantal zaken op. De typeaanduiding leest “7 Cinquenta”. Daarbij lijken de “7” en “nta” eenvoudig met verfstift aangebracht. Natuurlijk slaat de huidige kleurcombinatie nergens op. De motorruimte komt sterk overeen met die van de Cinque. De inlaat lijkt precies hetzelfde en verschilt daarmee sterk van die op de Zonda R. Bij de uitlaat geldt hetzelfde verhaal: een kleinere diameter spruitstuk dan bij de Zonda R, welke identiek lijkt aan die op de Zonda Cinque. Toch twee belangrijke onderdelen voor de motor en het karakter van de auto.

Het exacte Zonda R blok in een straatversie leggen lijkt dan ook onmogelijk. Te weinig koppel bij lage toeren, niet ‘normaal’ te rijden. Volgens de geruchten ligt er achter in deze Zonda 750 weldegelijk het 6 liter (of 6,7l?) blok van de Zonda R. Niet de ‘standaard’ 7,3 liter met 678pk of 702pk. Nog een laatste 700+ pk atmosferische V12. We hopen dat alles snel officieel wordt en Pagani de auto show-klaar maakt. Foto’s en filmpjes van naast de fabriek. (bron: autogespot.com)

Motorruimte van een Cinque of R?

Shabby merktekentje 7 Cinquenta

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • Hamilton rijdt V12
    Hamilton belooft ALLEEN EV's te rijden, rijdt toch V12

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

oranje, pagani, Supercars, zonda

Vorig bericht: « Deze Ferrari 250TR pakt door met nieuw veilingrecord
Volgend bericht: Bugatti wil toch nieuwe snelste auto na de Veyron »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hainz zegt

    21 augustus 2011 om 21:00

    Ontzettend dik!

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      21 augustus 2011 om 21:05

      @Hainz: niks aan toe te voegen :).

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      21 augustus 2011 om 21:15

      @Hainz: Nee, slechts 1210kg.
      Daarnaast snap ik de bronvermelding in het artikel niet?

      Login om te reageren
  2. maxx1 zegt

    21 augustus 2011 om 21:12

    wordt dit bij pagani gedaan of bij een of ander amateur bedrijf?

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      21 augustus 2011 om 21:23

      @maxx1: Dit is waar alle Pagani’s gebouwd worden.

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        21 augustus 2011 om 21:36

        @BmwMPower: kleine hut zeg. ik vind wel dat ze dan wat aan die letters moeten doen haha

        Login om te reageren
        • BmwMPower zegt

          21 augustus 2011 om 23:13

          @maxx1: Verwacht je dat het lopende band werk is daar!?
          De lettertjes zijn er met stift bijgezet.

          Login om te reageren
      • bullgod76 zegt

        22 augustus 2011 om 01:06

        @BmwMPower: Hier worden inderdaad nu nog alle Pagani’s gebouwd, zowel de Zonda’s als de Huayra’s.
        Maar Pagani gaat binnen 2 jaar verhuizen naar een groter pand om zo ook de productie te kunnen verhogen.

        Login om te reageren
        • technopatat zegt

          29 augustus 2011 om 22:51

          @bullgod76: Zeg maar deze zomer! Ik was woensdag bij Pagani op bezoek, en ik heb een Zonda R over de openbare weg gevolgt richting het nieuwe pand! Nog wat oppoetsen en inrichten en ze kunnen er in! Het stond er al ‘vol’ van de Zonda’s met een zeiltje er over…

          ot: Ik denk dat de Zonda niet kunnen loslaten omdat ze ze juist zo makkelijk kunnen verbouwen naar andere machine’s! Die huayra’s worden momenteel vlotjes gebouwd, meneer Horacio was woensdag in de USA om nummer 3 af te leveren bij een klant, nummer 4 zat in de assembly en nummer 5 waren ze aan het vormen in het carbon/titanium…

          En dan heb je nog een paar mecaniciens over (huayra is praktisch een 2-3 man jobke, doordat deze veel (nog) veel doordachter is dan de zonda).
          En met die mecaniciens doen ze dan andere leuke dingen, zo stond er een Zonda F die in opdracht van de klant moest omgebouwd worden om sneller te zijn dan de cinque.

          Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    21 augustus 2011 om 21:14

    gaaf ding, vast niet de laatste :)

    Login om te reageren
    • fant zegt

      21 augustus 2011 om 21:53

      @dennisr: idd, zolang je genoeg geld neertelt wil pagani vast nog wel een zondaatje voor je maken :) En ooit op een dag zal ik dat doen! Blijf ik mezelf voorhouden…

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        21 augustus 2011 om 22:53

        @fant: goedzo, altijd positief blijven, ik word ook miljonair :)

        Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    21 augustus 2011 om 21:25

    Leuk verhaaltje, maar de oorzaak van de ruzie?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 augustus 2011 om 22:09

      @BmwMPower: gok dat hij niet echt happy was met zijn andere Pagani, die stond op een gegeven moment ook alweer te koop.

      Misschien kwam hij er wel achter dat een Pagani niet heel erg geschikt is voor de binnenstad van Londen.

      Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      21 augustus 2011 om 22:14

      @BmwMPower: dat vertelt Teamspeed Member N.Althani niet:
      “this car was mading for me , its all with my configures
      i cancel the order coz i have a small problems with the company owner
      and now im planning for Grand Sport Bugatti”…:im thing Purple Chrome with black matt”

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        21 augustus 2011 om 23:18

        @MarkieS: Dat iemand met zoveel geld nog geen fatsoenlijk Engels kan tikken… Deze man is geen Pagani/Bugatti waardig.

        Login om te reageren
  5. ascari15 zegt

    21 augustus 2011 om 21:29

    De zonda blijft toch wel een special plekje op mijn droomlijst van auto’s hebben. Gewoon zoveel mooier dan de hauyra.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      21 augustus 2011 om 21:57

      @ascari15: Inderdaad. Net onder de Agera :-)
      Ik zou geen domme ruzie laten verhinderen dat ik mijn droomwagen kan ontvangen hoor.
      Maar er kwam wel meer bij kijken waarsch…

      Login om te reageren
    • Nico94 zegt

      22 augustus 2011 om 12:16

      @ascari15: Dat ben ik helemaal met je eens. Deze auto blijft gewoon veel mooier dan de Hyuara.

      Login om te reageren
  6. adyton zegt

    21 augustus 2011 om 21:51

    Jammer dat de paarse nooit het levenslicht gezien heeft. Ik vond het hem wel staan. Ben benieuwd wat dit wordt. Vreemde aanduiding. Waarom hebben ze hier een Cinque logo opgezet als het de 750 is?

    Login om te reageren
  7. adyton zegt

    21 augustus 2011 om 22:04

    Dit is toch wat een teleurstelling eigenlijk als dit min of meer definitief is. Slechte kleurcombinatie. Konden ze veel mooier gemaakt hebben.

    Login om te reageren
  8. Civic_Owner zegt

    21 augustus 2011 om 22:07

    @ascari15, volledig met u eens, tenminste als je de 1rste plek bedoelt ;-)
    Gave bak die zonda, maar in belgie mag je er niet mee op straat dacht ik?
    Wat wil je? ezo een kut land ook, echt triestig hier!

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      21 augustus 2011 om 23:12

      @Civic_Owner: Serieus? Dat wist ik niet. Rare wetten soms.

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 augustus 2011 om 16:48

      @Civic_Owner: Worden die sportwagens zoals Pagani niet gewoon Europees gekeurd? Zou sterk zijn als ze alleen in België niet welkom zouden zijn.

      Login om te reageren
  9. robbie zegt

    21 augustus 2011 om 22:11

    Het lijkt wel een soort mule die gemaakt is van allerlei onderdelen die ze nog in de fabriek hadden liggen.

    Login om te reageren
  10. sacha zegt

    21 augustus 2011 om 22:26

    Godver. Een Zonda R street legal. Ja mensen, dat is mijn natte droom. Maar alleen met sequentiële bak!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      21 augustus 2011 om 22:37

      @sacha: zal een bende zijn en je bed, al die natte dromen..

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        21 augustus 2011 om 22:50

        @dennisr:

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          21 augustus 2011 om 22:53

          @sacha: haha, laat jij jezelf even kennen vanavond :P

          Login om te reageren
          • sacha zegt

            21 augustus 2011 om 23:08

            @dennisr: Dude

            http://www.youtube.com/watch?v=YPd0ATqvoJM

            Login om te reageren
        • alcantara zegt

          21 augustus 2011 om 22:53

          @sacha: linkshandig fappen?

          Login om te reageren
    • Svensson zegt

      22 augustus 2011 om 10:59

      @sacha:

      Deze ‘750’ heeft weinig met de Zonda R te maken, afgezien van het aantal paardenkrachten. De inlaat is, net als ‘Alwood’ al zei, identiek aan die van de Cinque en mist de karakteristieke rechte velocity stacks op de ITB’s zoals de Zonda R heeft. Niks wijst er op dat hier het 6.0 AMG raceblok in zit. Lijkt me ‘gewoon’ een doorontwikkelde en getunede versie van de 7.3 à la Zonda F Preparatión R van een paar jaar geleden.

      Login om te reageren
  11. amg77 zegt

    22 augustus 2011 om 00:58

    Ja jonge HET amg blok he

    Login om te reageren
  12. Ram-G-maN zegt

    22 augustus 2011 om 01:54

    De eeuwen oude gezegde luidt: “Een Arabier met veel geld doet vele aankopen.” Hoe kun je de Pagani Zonda links laten liggen? Dan ben je gewoon geen autoliefhebber als je keuze valt op een Bugatti Veyron Grand Sport… :?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      22 augustus 2011 om 01:56

      @AutomotiveDesigner: De *Het eeuwen oude…

      Login om te reageren
  13. Alwood zegt

    22 augustus 2011 om 14:50

    Dat is even slikken! Het geluid van dit prototype in eerdere tests (deze testauto schijnt Pagani continue aan te passen).

    http://www.youtube.com/watch?v=WzOk9ymW4fg&feature=player_embedded#!

    omg :|

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      29 augustus 2011 om 22:53

      @Alwood: Elke pagani wordt bij praktisch elk onderhoud aangepast ;)!
      De auto die jij bedoelt is de Pagani met chassis NR2 (die met chassis NR1 is gebruikt voor crashtests) Die wordt inderdaad nog elke keer geupgrade om nieuwere technologie te testen, maar die was dacht ik grijs (hoewel het herschilderen nu ook niet zo lastig is…)

      Login om te reageren
  14. theblackdude zegt

    22 augustus 2011 om 15:33

    1 woord “bellisimo”.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North