Is deze Infiniti FX een amfibievoertuig?
Daar lijkt het wel op als je naar de stand van de wielen kijkt, maar schijn bedriegt. De gouden Rus kwam even voor het schieten van bovenstaande foto hard in aanraking met een Ford Mondeo en belandde zo in deze positie op de vangrail. Een bizar gezicht.
De twee wagens hebben hun baasjes goed beschermd maar raakte zelf zwaar beschadigd. De inzittenden van beide auto’s konden zelfstandig uit het verwrongen staal kruipen. Gelukkig voor de Infiniti-eigenaar is goud goed om te smelten.
Wonderbaarlijk genoeg zijn er tot nu toe geen dashcam-beelden opgedoken van het Russische ongeluk. De aanleiding blijft dus onbekend. (via carscoops.com)
sulobb zegt
Doet me denken aan GTA Vice City: je schreef ‘seaways’ op je toetsenbord, en dan kon je met je auto op het water rijden. De wielen stonden dan horizontaal (zoals op de foto, maar dan ietsjes horizontaler dan).
dimi zegt
Mooi kleurtje wel voor een FX.
rob5nismo zegt
Dat is pas hella flush
Of off camber
knipperlichtje zegt
Wel nee, de trend van het absurd negatieve camber is gewoon voorbij. Deze hipster-infiniti is een van de 1e met DE trend van 2015: absurd positief camber!
jmcclane zegt
Wat ik mij afvraag, het alsmaar lichter worden van auto’s en het meer gebruik van aluminium in de autobouw heeft volgens mij ook zo zijn nadelen. Is het uiteindelijk ook niet ten nadele van de veiligheid?
tupperware zegt
@jmcclane:
Nee, meer massa betekend ook meer botsenergie, daarnaast is aluminium zachter dan staal en voert het dientengevolge de botsenergie beter af.
Het enige voordeel van een zware auto is een crash met een veel lichtere, die schiet je gewoon af..
Laue zegt
@jmcclane: Kreukelzones zouden deze nadelen moeten opvangen, zelfs verbeteren als je het mij vraagt.
timberleek zegt
@jmcclane:
Waar en welke materialen gebruikt worden wordt natuurlijk heel goed berekend en getest. “moderne” materialen hebben ook zo hun voordelen. De ouderwetse stalen ladderchassis offroaders zijn bijvoorbeeld veel minder veilig dan men denkt. Als je daar een flink frontaaltje mee krijgt vouwt de auto op de raarste plekken op. En je ziet bijvoorbeeld bij veel tests dat het dashboard naar binnen komt.
Bij huidige auto’s wordt alles zo bedacht dat bij een ongeluk de kracht wordt geabsorbeerd door het materiaal (waardoor de auto dus wel zwaar beschadigd raakt) en de krachten wegleid van de cabine waardoor je daar veilig bent.
Er zijn wel een aantal crashtests te vinden van oude en nieuwe auto’s tegen elkaar, daar zie je de verschillen heel goed.
De moderne materialen zijn weliswaar veel lichten enzo, maar de auto’s zijn ook veel beter uitgedacht. En lager gewicht is ook minder energie
parker zegt
@timberleek: klopt, dat filmpje van een Volvo 940 die aan barrels wordt gereden door een nieuw Renaultje is leuk
Laue zegt
Lekker kleurtje voor een Infiniti. Ik wil er wel één!
volvov70 zegt
@Laue: Jetcars heeft er binnenkort eentje te koop staan!
Laue zegt
@volvov70: lolz, met APK zeker.
volvov70 zegt
@Laue: Nee want hij schijnt uit Rusland te komen. De assen en wielen hebben laatst een professionele revisie ondergaan.
tmenges zegt
@volvov70: Dat scheelt, Normaal moet je bij jetcars 50 euri extra betalen voor de lichtmetalen wielen die er al onder zitten.
trustmeiamanengineer zegt
Zeker goedkope spacers of slechte bouten gebruikt ofzo. Bizar dat alle wielen zo afbreken, zie je niet vaak/nooit.
toyotafortuner zegt
Zeer geslaagde kleur op die FX. <3
heer zegt
@toyotafortuner: jazeker!! 350Z achtig oranje.
stancedjetta zegt
Zit er een bumper pakketje op dit ding? Of is ie gewoon al zo godsgruwlijk lekker van zichzelf?
heer zegt
Gevalletje total los?
Gulli zegt
Allememaggies dat is een klap geweest. Mooi ook om te zien dat in tegenstelling tot Russische auto’s de vangrails dit keer eens níet van snijkoek zijn gemaakt.
bartsmit zegt
Rusland, waar anders?
harie zegt
“Roads…? Where we go, we don’t need roads….”
Design_Driven zegt
Goedkoop en inferieur lichtmetaal uit China vermoed ik.
Corrado16v zegt
Verdorie, dat moet een goede klap geweest zijn. Tof kleurtje staat er wel op. Had hem graag wel een keer willen aanschouwen in een stuk.