• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er komt een Porsche GT2, maar krijgt ‘ie een handbak?

Auteur: Author, gepost 14 maart 2017 om 16:11 – 28 Reacties

GT2


De nieuwe GT3 is amper onthuld of we focussen ons alweer op de nóg snellere 911.

Groot nieuws in Genève! Porsche bracht de handbak terug naar de 911 GT3. De “purist” blij, de koper blij, Porsche blij. Maar hoe zit het eigenlijk met de GT2 RS? Wordt dat ding überhaupt nog gebouwd en mogen klanten in deze straatraket eveneens zelf roeren?

Om met de belangrijkste vraag te beginnen: ja hij komt. Porsche-baas Oliver Blume heeft in Genève tussen neus en lippen verklaard dat de daddy der 911’jes er komt. Traditiegetrouw krijgt deze versie een dikke geblazen krachtbron met bizar veel pk’s. Reminder: de laatste GT2 RS (997) herbergde maar liefst 620 pk in de bips. Wij zetten voor de nieuwe versie in op 700 stuks. Gewoon, omdat het kan.

Dan door naar de handbakvraag! Die krijgt de nieuwe GT2 RS namelijk niet. Omdat de GT2 RS met een geblazen motor wordt uitgerust, vindt Porsche de PDK-bak beter bij het karakter van deze auto passen. Meer info laat Blume helaas niet los, maar met een beetje mazzel wordt de nieuwe GT2 RS volgend jaar al geïntroduceerd. We hebben reeds een slabbetje om geknoopt. (Via: Car Advice)

Foto: Porsche 997 GT2 door @lacarphotography1, via Autojunk

Ook interessant!

  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, gt2, gt2-rs, Porsche

Vorig bericht: « Huidige VW-CEO verdient minder dan Winterkorn
Volgend bericht: Dit kost de Opel Crossland X »

Lees Interacties

Reacties

  1. persian1 zegt

    14 maart 2017 om 16:14

    700 pk op de achterwielen…dit is geen auto voor beginnende bestuurders…

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      14 maart 2017 om 16:22

      @persian1: ik gok ook niet voor arme bestuurders…

      Login om te reageren
      • persian1 zegt

        14 maart 2017 om 16:27

        @keeper1: Gok ik ook ja…

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      14 maart 2017 om 16:27

      @persian1: met handbak, wel een auto voor bandenboeren!

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      14 maart 2017 om 17:01

      @persian1: 812 superfast, McL 720s?

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        14 maart 2017 om 17:38

        @sr20det: Zijn beide ook geen wagens voor beginnende bestuurders uiteraard ….

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        14 maart 2017 om 18:01

        @sr20det: Als we toch bezig zijn: Koenigsegg Regera/One:1.

        Login om te reageren
    • alcantara zegt

      14 maart 2017 om 17:03

      @persian1: Ook niet voor ‘ervaren’ bestuurders, want de meesten hebben amper benul en gevoel bij overstuur, hoe ver ze kunnen gaan en hoe op te vangen. Sterker nog de meeste automobilisten rijden nooit op de limiet.

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    14 maart 2017 om 16:21

    Ik interesseer me eigenlijk weinig voor de Porsche 911, maar de 997 GT2 is een gigantische guilty pleasure… Maar eigenlijk puur vanwege hoe hij eruit ziet: een geweldige combinatie van kracht en rust. Ging niet over het topic, maar soit.

    Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      14 maart 2017 om 18:05

      @Jochempie: off topic of niet, ben het helemaal met je eens. GT2 is de Turbo van vroeger

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    14 maart 2017 om 16:22

    Lijkt mij ook niet het type auto om een handbak bij te willen hebben. Het gaat straks zo ongelooflijk hard dat je het amper bij kunt houden met een handbak. En waarom zou je in zo’n ding een handbak willen? Zeker nu er bij Porsche genoeg alternatieven zijn.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      14 maart 2017 om 16:27

      @viezefreddyw: Omdat je op een toffe manier dood wilt gaan, natuurlijk. Dat is het hele punt van de GT2 :)

      “Hier ligt Jan Klaassen. Hij reed zich kapot in een handgeschakelde Porsche 991.2 GT2. Nu jij weer.”

      Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      14 maart 2017 om 20:04

      @viezefreddyw: we hadden James Dean die zich doodreed in ” The little bastard” laten we hopen dat straks niet iemand zich doodrijdt in ” The fat bastard die 2 x zoveel weegt als het orgineel…
      of gaan alle 2 deurs Porsches weer een handbak optie krijgen ? Wordt schakelen weer wat voor echte kerels? Ik denk het wel

      Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      14 maart 2017 om 20:09

      @viezefreddyw: nog ff wat. Het gaat niet meer om de acceleratie van 0 tot 100 maar om het gevoel dat je gaspendaal direct verbonden is met de aandrijflijn en je linkervoet de finesse van de voorbeweging bepaald. Ik wil niet dat ze ons terugvinden over 1000 jaar met een rudimentair linkerbeen omdat we niet meer koppelen…. niet dan?

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    14 maart 2017 om 16:28

    Met 700 pk op de achterwielen hou ik mijn klamme zweethandjes toch liever aan het stuur dan aan een pookje.

    Login om te reageren
  5. jack_abarth zegt

    14 maart 2017 om 16:49

    Met de 620pk/700(!!)Nm is een handbak ook niet verstandig. Een normale sterveling stamt daar de koppeling binnen 1.000km finaal naar de klote.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      14 maart 2017 om 17:12

      @jack_abarth: ja maar vergeet niet dat wij, autobloggers afstammelingen zijn van de goden, en heersen over ’s werelds wegen!

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        14 maart 2017 om 17:15

        @peug206: https://media.giphy.com/media/1Z02vuppxP1Pa/giphy.gif

        Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        14 maart 2017 om 17:16

        @peug206:

        Ik wist niet eens dat ik kinderen had, bedankt voor de reminder :P

        Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      14 maart 2017 om 20:12

      @jack_abarth: een juiste koppeling kan alles aan. Ergo racekoppeling. Is geen argument dus.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        14 maart 2017 om 22:14

        @gokartmozart:

        Ooit mee gereden met een racekoppeling, je weet waar de Porsche CGT om bekend staat? Die was niet rijdbaar vanwege de racekoppeling.

        Login om te reageren
  6. sracert zegt

    14 maart 2017 om 17:01

    Lelijke velgen zeg, gruwelijk.

    Login om te reageren
  7. reistje zegt

    14 maart 2017 om 17:44

    Dus de handbak komt pas bij de update? Dan wacht ik nog even.

    Login om te reageren
  8. rob636 zegt

    14 maart 2017 om 18:46

    Iemand een doekje om mn kwijl op te vegen?

    Login om te reageren
  9. VeniVidiVici zegt

    14 maart 2017 om 18:47

    Gelukkig! Anders werd de GT2 met handbak een stukje langzamer.

    Login om te reageren
  10. Porsche_Fan zegt

    15 maart 2017 om 00:05

    650 pk met PDK, had ik ergens gelezen!

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    15 maart 2017 om 11:43

    Een gt2 dat moet echt heerlijk zijn

    Login om te reageren
  12. hotze zegt

    15 maart 2017 om 17:50

    Bij de vorige GT2 was de aanpassing gebaseerd op tuning van Ruf; mocht dat weer het geval zijn: Ruf heeft op de 991 twee stages in de aanbieding: 635 pk en 670 pk. “Probleem” met de pk-stijgingen is waar de volgende versie weer op moet uitkomen… Benieuwd, hopelijk met (optioneel) een handbak voor de liefhebber.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North