• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hansen GTR is een ware oranjeknaller [gespot]

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 augustus 2013 om 16:05 – 22 Reacties

Hansen GTR


Een fijn stukje compromisloos Nederlands design, inmiddels voorzien van een atmosferische V8 uit de BMW M3. Jazeker, de Hansen GTR leeft nog steeds, hoog tijd voor een update.

In 2007 hoorden we voor het eerst van de Hansen GTR, twee jaar daarna was het nog steeds alleen een showcar. Een nieuwe auto neerzetten gaat niet van de ene op de andere dag natuurlijk.

Gaan we weer ruim twee jaar verder in de tijd, naar 2012, dan wordt duidelijk dat de GTR niet langer een ongespecificeerde V10 onder de kap heeft, maar een zware VAG 6.0 liter W12, en dat men zich louter gaat richten op de racerij. Er komt dus voorlopig geen straatauto.

Inmiddels zien we de GTR vrolijk zijn rondjes draaien op Circuitpark Zandvoort. De motorkeuze is ‘vrij’ geworden, het huidige exemplaar gaat voor iets minder zwaars dan het VAG-blok, maar opteert voor de heerlijke, niet-drukgevulde, hoogtoerige 4.0 liter V8 uit BMW’s M3 (E90-E93), lichtelijk opgepept naar 430 pk. Deze ligt tussen de bestuurder en de achterwielen.

Standaard is de GTR, gebouwd door Technocars, voorzien van een volledig polyester koets. Het chassis is een eigen ontwerp buizenframe, volgens de FIA-normen opgebouwd. Door zijn bescheiden afmetingen van 4.240 x 1.980 x 1.171 mm is een leeggewicht van 1.100 kg mogelijk. Een handbak bleek niet zo praktisch, daarom is gekozen voor een Sadev sequentiële versnellingsbak. Een setje 18″ lichtmetaal van OZ maakt de Hansen af.

Bij het project schijnt, naast raceplezier, vooral gemikt te worden op bereikbaarheid. Verwacht dus geen magnesium wielen en superduur koolstofvezel, maar gewoon degelijke materialen met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Naar wens kan uiteraard wel met duurder spul gewerkt worden.

Een video van een naakte Hansen staat op autojunk, de foto’s die jeffreyderuiter maakte ook. Bekijk ze HIERRR.

Ook interessant!

  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot: Nederlandse Ferrari SF90 heeft gewaagde kleurstelling
  • Gespot - De nieuwe Maserati MC20 in het Nederlandse straatbeeld
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, gtr, oranje, Racing, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « Video: crashende telefoon-Rus op zijn nummer gezet
Volgend bericht: Rolls-Royce Phantom ‘Ruby Motif’, ode aan de robijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. motoragent zegt

    24 augustus 2013 om 16:39

    Ah, ik vroeg me al af hoe het met dit project verliep, lange tijd niets over gehoord. Eerlijk is eerlijk, ziet er niet verkeerd uit voor een ‘budget’circuitwagen.

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    24 augustus 2013 om 16:42

    Hansen….HANSEN…Hensen, nee sorry klinkt niet echt…

    Login om te reageren
  3. 6cylinder zegt

    24 augustus 2013 om 16:51

    Aah goede motorkeuze voor zo’n MR circuit speeltje.

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    24 augustus 2013 om 16:51

    Waarom leggen ze zo’n duur stuk carbonfiber gewoon op het asfalt? Zou ik even een dekentje onder leggen, dat is wel zo netjes…

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      24 augustus 2013 om 16:58

      @pomoek: Carbonfiber? Lees de tekst nog eens, staat in dat er geen koolstofvezels worden toegepast dus die kap is verwacht ik gewoon van glasvezel.

      Koolstofvezel kan trouwens wel wat hebben hoor, die paar kleine krasjes die je er van over houd maken op een circuitauto waarschijnlijk niet veel uit ;)

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    24 augustus 2013 om 17:34

    Beter dat die zware W12 eruit gekieperd is. Dat is geen circuitblok.

    Login om te reageren
  6. bentley1969 zegt

    24 augustus 2013 om 17:43

    Zou ‘het bedrijf Hansen’ (als merk en model) met een dikke 6-cylinder niet een veel betere kans maken?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      24 augustus 2013 om 18:34

      @bentley1969: * cilinder ( in het Nederland althans ) .

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        24 augustus 2013 om 18:34

        @SimonMc: *Nederlands

        Login om te reageren
      • bentley1969 zegt

        24 augustus 2013 om 18:38

        @SimonMc: Heel belangrijk… schrijf dan zelf “Nederlands”.
        Je moet de mensjes verbeteren die “ik worDT” schrijven…

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          24 augustus 2013 om 21:24

          @bentley1969: Ik zal u nog eens wat bijleren…

          Login om te reageren
  7. adyton zegt

    24 augustus 2013 om 17:51

    @sir_smokalot: Interessant! Als het een merk is uit de thuisland, is het niet eens mogelijk voor Autoblog die te gaan bezoeken en een reportage te maken met Wouter of zo? Weten we direct meer van het project, levert leuk artikel en is mooie reclame voor hen! (Niet alleen Hansen maar ook de andere kleine veelbelovende projecten)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 augustus 2013 om 17:55

      @adyton:

      yeah right ..
      het Louwman museum is zelfs al teveel moeite ..

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        24 augustus 2013 om 18:54

        @lincoln: Zie het zo. Is dan toch gewoon weer een artikel waar je je frustraties los kan laten.
        Als Belg ben ik daar idd nog niet onmiddellijk geraakt.

        Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        25 augustus 2013 om 13:24

        @lincoln: Heh, laten we daar nou net met de hele redactie geweest zijn…Maar sommige dingen moet je voor jezelf houden :)

        Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    24 augustus 2013 om 18:00

    geweldig hoor ..
    hebben ze dan ook nog toegevoegde waarde ergens in ??

    en GTR is ook al zo,n rete originele 3 letterige combinatie ..

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      24 augustus 2013 om 18:03

      @lincoln: Als je het zo bekijkt, wat is uberhaupt de toegevoegde waarde van sportwagens?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 augustus 2013 om 18:10

        @motoragent:

        bij audi/mb/bmw werkt dat leaseprijs verhogend op hun burgerbakken ..
        bij Ferrari kunnen ze petjes kwijt met 3000% winst ..

        Login om te reageren
  9. d15b2 zegt

    24 augustus 2013 om 21:42

    Mooi hoor, komt de Vandenbrink GTO ook een keer om de hoek kijken?

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      25 augustus 2013 om 00:50

      @d15b2: Die is nooit gebouwd geweest. En over het studiemodel is hier al veel geschreven geweest, ook door Michiel vdB zelf.

      Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    25 augustus 2013 om 10:06

    Heeft er iemand het laatste jaar nog iets gehoord over die Savage Rivalle of hoe het ook heet? Jaren in het nieuws geweest nooit 1 aan een klant verkocht,terwijl er wel belangstelling voor was,dacht ik.

    Login om te reageren
  11. ricksmits zegt

    25 augustus 2013 om 18:18

    Heb even wat (iphone) foto’s geupload via de app, bijzonder apparaat om te zien en te horen! Jammer dat ze problemen kregen aan t einde van de dag

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North