• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda NSX: dik 550 pk aan hybride-heerlijkheid

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 januari 2015 om 17:07 – 43 Reacties

Acura NSX - dat ass


Dit is hem dan in the flesh: de tweede generatie Honda NSX, die eind dit jaar bij de eerste klanten staat.

In de 25 jaar die tussen de 1e en 2e generatie zit bleef 1 ding gelijk: de V6-motor achter de bestuurder. Maar daar houden de gelijkenissen dan ook aardig op: het huidige 3,5 liter-exemplaar met een blokhoek van 75 graden ligt niet meer in de breedte, maar in de lengte, en is bovendien voorzien van blaasinstrumenten in de vorm van 2 turbo’s. Tot slot assisteren nog eens 3 elektromotoren bij de aandrijving.

Het vermogen bedraagt ‘minstens 550 pk’, en aangezien ze dat in de VS ook zeggen, mag je uitgaan van in ieder geval 560 Europese peekaas.

Honda-neusje

De nieuwe NSX meet 4470 mm x 1.940 mm x 1.215 mm. Hiermee is hij marginaal langer, maar wel veel breder dan zijn voorganger. Ook groeide de wielbasis enorm, van 2.350 tot 2.630 mm. De auto kent 4 rijmodi: ‘Quiet’ (good for sneakin’ up on motherfuckas), ‘Sport’, ‘Sport+’ en ‘Track’.

Made in America

Nope, deze Honda wordt niet in Japan in elkaar geschroefd, maar in de Amerikaanse staat Ohio. Hier rolt hij als Acura van de band, maar voor de Europese markt komt er gewoon een Honda-badge op.

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

acura, Autoshows, detroit-2015, Honda, Hybride, naias, nsx, rood

Vorig bericht: « Kindernamen 2014: meer Bentleys geboren dan op kenteken
Volgend bericht: Nieuwe Audi Q7: grote SUV in een kleiner jasje »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeppie zegt

    13 januari 2015 om 17:08

    Rete dik.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      13 januari 2015 om 21:25

      @jeppie: Hmm ja, ach ja, ik weet het zo net nog niet. De eerste generatie was een heel herkenbare, sierlijke sportwagen. Deze ziet er – voor een sportauto – vrij gewoon uit. Niet heel anders dan andere sportwagens.

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      14 januari 2015 om 13:25

      @jeppie: wat een ingewikkelde lijnen allemaal. Prima basis voor een coachbuild, maar in deze vorm zou ik eerder bij de concurrent gaan shoppen.

      Login om te reageren
  2. Esprit_de_Flandre zegt

    13 januari 2015 om 17:10

    Zou Honda/Acura ook elk jaar drie speciale versies gaan maken?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      13 januari 2015 om 17:31

      @Esprit_de_Flandre: Oeh ja, doe maar een NSX-R of een Type R variant. Meer vermogen, plakkerige banden en meer passieve aerodynamica. En made in Japan als het kan.

      Login om te reageren
  3. mnblaas zegt

    13 januari 2015 om 17:11

    Uit een V6 met 2 turbo’s en ook nog eens 3 elektromotoren mag je toch wel wat meer verwachten dan 560 Europese pk’s?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      13 januari 2015 om 19:10

      @mnblaas:
      Yep, dit is echt behelpen, het is maar de vraag of je een beetje met het verkeer kan meekomen..
      Zucht..

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        13 januari 2015 om 19:40

        @tupperware: Ach, zolang ie maar max 14% bijtelling heeft toch :)

        Login om te reageren
      • motiondrive zegt

        13 januari 2015 om 21:22

        @tupperware: ik vind het geen geheel onterechte opmerking van mnblaas… voor de tools die ze uit de kast hebben gehaald is het vermogen niet optimaal te noemen. Maar ach, ik verwacht nog wel latere versies met meer vermogen.

        Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    13 januari 2015 om 17:16

    Geweldig lekkere wagen! Maar het kan niet tippen aan het oermodel

    Login om te reageren
  5. knipperlichtje zegt

    13 januari 2015 om 17:16

    Ben benieuwd wat voor impact het aandrijvingssysteem heeft op de rijeigenschappen van deze nieuwe NSX. Überhaupt ben ik benieuwd of deze NSX zijn naam eer aandoet. Ik durf al wel te zeggen dat het design, hoewel mooi, niet zo tijdloos zal blijken als dat van de originele NSX.

    Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    13 januari 2015 om 17:17

    Hoor ik hier nsx vs gt aankomen

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    13 januari 2015 om 17:20

    meer of minder dan 1700 KG ..

    heb zwaar het vermoeden dat de essentie helemaal verkwanselt is ..

    Login om te reageren
  8. richman zegt

    13 januari 2015 om 17:23

    Tesla who?

    Login om te reageren
  9. jensgib zegt

    13 januari 2015 om 17:27

    Geef mij de GT maar :)

    Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    13 januari 2015 om 17:35

    Een rede om een bezoekje te brengen bij de Honda dealer…… Ik heb toch liever iets anders onder m’n kont zitten het liefste in de vorm van een amg gt of f-type

    Login om te reageren
  11. mercedesbenz63 zegt

    13 januari 2015 om 17:53

    Ziek maar ik denk niet echt dat die de topklasse doet

    Login om te reageren
  12. kasplant zegt

    13 januari 2015 om 18:00

    Prachtige compositie, al waren we er al een lange tijd bekend mee. Ik vind alleen dat bordeauxrood de auto geen goed doet. In een fellere kleur lijkt hij me een stuk aantrekkelijker.

    Login om te reageren
  13. ablogjunk zegt

    13 januari 2015 om 18:11

    De tweede generatie? Volgens mij waren er wel wat meer. Of telt deze alleen mee als facelift?

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      13 januari 2015 om 18:26

      @ablogjunk: Nope dit is echt de 2e gen. De 1e gen is ong 15 jaar in productie geweest en is een paar keer opgefrist Belangrijkste facelifts waren in 97 (de motorvergroting van 3L naar 3.2) en in 2002 (pop-uplampen eruit en gewone koplampen erin)

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 januari 2015 om 18:27

      @ablogjunk: Dit is pas de tweede generatie van de NSX. Het vorige model is wel eens gefacelift.

      OT: ik weet het nog niet. De auto moet me met zijn prestaties gaan overtuigen.

      Login om te reageren
  14. jrmpower24 zegt

    13 januari 2015 om 18:23

    Op een of andere manier vind ik hem vies.
    Gewoon niet mooi of lekker.

    Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      13 januari 2015 om 19:05

      @jrmpower24: Maar toch niks mis mee als je er in mag rijden. Net als een hoer.

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        13 januari 2015 om 19:21

        @dennisjuh95: dat vast wel maar zou m NOOIT overwegen.

        Login om te reageren
        • rb26dett zegt

          13 januari 2015 om 22:58

          @jrmpower24: Vast wel na een ritje, het is heel vaak zo dat mensen sceptisch tegenover dit soort auto’s aankijken, maar als ze hem dan even hebben kunnen proberen, zijn ze vaak helemaal om, helaas zullen er maar weinig mensen zijn (die het daadwerkelijk kunnen bekostigen) die ook echt naast deze auto gaan kijken. Zucht

          Login om te reageren
      • badboys zegt

        14 januari 2015 om 15:04

        @dennisjuh95: aight scherpe opmerking :)

        Login om te reageren
  15. ettie zegt

    13 januari 2015 om 18:25

    Is het tegenwoordig een trent dat rockstar games een auto ontwerpt en dat die dan gekopieerd wordt door een autofabrikant ipv andersom zoals vroeger?

    Login om te reageren
    • dameister zegt

      15 januari 2015 om 16:19

      @ettie: grand theft car design

      Login om te reageren
  16. niex zegt

    13 januari 2015 om 18:45

    als vroegere hondafiel kan ik mij niet anders dan teleurgesteld voelen. ik weet niet precies waarom, eindelijk weer wat moois van honda…..maar een nsx…ik had mss te hoge verwachtingen, of ik heb te vaak die concepten voorgeschoteld gekregen. hoe dan ook, deze nsx doet me bijna niets en dat is bijna knap..

    Login om te reageren
  17. Michiel_vd_Brink zegt

    13 januari 2015 om 18:57

    Stilistisch nu al gedateerd… Jammer.

    Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    13 januari 2015 om 19:12

    Helaas dat deze niet ontwikkeld is door een F1 coureur. Heb je het over de eerste generatie NSX dan heb je het ook over Senna.

    Login om te reageren
  19. shicomm zegt

    13 januari 2015 om 19:19

    De 1e nsx was een haat-liefde auto.
    Technisch zeer sterk maar qua looks was het niet echt je van het ( geen schande voor honda btw.. )
    De verschillende concepts die te zien hebben gekregen waren misschien wat over the top maar het geheel bleef sexy en sierlijk…
    Op beeld kan ik dit niet echt fraai meer noemen ; tuurlijk is het voor honda gedurft maar toch knaagt er iets…
    Zo extreem waren die (latere) concepts toch niet gestyled ?
    Jammer want technisch zal het waarschijnlijk weer een geweldige rijdersauto worden…

    Login om te reageren
  20. tupperware zegt

    13 januari 2015 om 19:38

    Yep, destijds technisch een hele goede auto, een van de eerste sportwagens waar je probleemloos een paar rondjes ring kon doen zonder elke ronde je remmen te vervangen.

    Vooral de achterkant vond ik te zwaar aangezet, een gevolg van een eis van de Amerikaanse markt.
    Er moesten 2 golftassen in passen, No joke..

    Login om te reageren
  21. trustmeiamanengineer zegt

    13 januari 2015 om 19:39

    Ik mag toch hopen dat ze een grote groep Japanners en Europeanen naar Amerika hebben gestuurd om dit ding te ontwikkelen. Een volledig Amerikaanse Honda lijkt me nou niet echt iets dat je moet willen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 januari 2015 om 19:43

      @trustmeiamanengineer:

      Honda is een internationale toko ..
      die denken niet in landsgrenzen ..
      die denken in “wereld” ..

      maar doe geen moeite ..
      want dat kan een mediocre NL ingenieurtje toch niet bevatten ..

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        13 januari 2015 om 19:48

        @lincoln: Nee ik weet inderdaad niet hoe die wereld in elkaar steekt, ondanks dat er ik zelf deel van uitmaak ..

        Login om te reageren
  22. badboys zegt

    13 januari 2015 om 20:20

    Heerlijk dik Japans PK geweld, de Honda NSX of toch een Nissan GT-R.

    Login om te reageren
  23. roppp zegt

    13 januari 2015 om 21:28

    Die oude bleek een redelijk tijdloos ontwerp gezien het aantal jaren waarin hij/het/zij leverbaar was. Dit ding is over 5 jaar alweer over zijn houdbaarheidsdatum heen.

    Login om te reageren
    • badboys zegt

      14 januari 2015 om 15:08

      @roppp: Heeft denk ik ook te maken dat we het design van de nieuwe NSX alweer een aantal jaren kennen. Was geen verassing alsof deze auto 3 jaar rondrijdt.

      Login om te reageren
  24. v60polestar zegt

    13 januari 2015 om 22:28

    Mmm

    Login om te reageren
  25. johanw zegt

    14 januari 2015 om 08:20

    Zo triest dat mensen roepen te weinig pk als je niet weet Wat de prestaties zijn. Volgens mij is dat One of a kind met die drie electromotoren en hoe dit nu wordt toegepast. Ding heeft mogelijk mega koppel en dan heb je niet perse veel pk nodig. Ik verwacht dat honda echt wel een goede combi heeft gemaakt om zo tot fenomenale prestaties te komen.

    Buiten dat weten we nog niet meer dan minimaal 550pk en gewicht is ook onbekend maar toch branden personen hier de auto al af…waarom? Omdat het een honda is, hoe zielig…

    Login om te reageren
    • badboys zegt

      14 januari 2015 om 15:11

      @johanw: Honda is werelwijd een hele grote speler, Honda is veel meer dan auto’s alleen. Dat zijn mensen die niet weten wat Honda inhoudt.

      Login om te reageren
  26. kliko zegt

    14 januari 2015 om 11:27

    meh…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North