• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ken Blocks nieuwste sneeuwspeeltje: Ford F-150 RaptorTrax

Auteur: ricardo, gepost 22 januari 2014 om 13:15 – 21 Reacties

Ford F-150 RaptorTrax


Terwijl wij hier in Nederland welhaast zijn vergeten hoe sneeuw eruit ziet, zet energieblikjesvertegenwoordiger Ken Block een Ford F-150 op rupsbanden om het witte poeder te bedwingen. Want winterbanden zijn voor beginners.

SVT Raptor

Met Kens raceteam Hoonigan Racing Division werd een Ford F-150 SVT Raptor gepakt en opgewaardeerd met vier opklik-rupsbanden van Mattracks, de wielvervangers die we eerder al onder deze Touareg tegenkwamen. Bergbewoner Block zegt dat hij de ombouw heeft gedaan om met zijn maten de betere snowboardlocaties te kunnen bereiken.

Naast een aandrijflijn-aanpassing kreeg de 6,2 liter V8 in de F-150 ook een powerboost dankzij een Whipple supercharger. De pickup werd verder uitgerust met een rolkooi, externe speakers voor de betere sneeuwparty’s, een lier aan de achterkant, een dakrek en een aantal snowboardhouders in de laadbak. Wintersportvervoer in het kwadraat!

Block zegt dat hij later dit jaar video’s zal schieten met de RaptorTRAX in de hoofdrol. Zal het driften? Bekijk de afbeelding HIER in het groot.

Ook interessant!

  • Video: Ford F-150 drift onvrijwillig de oprit af
    Video: Ford F-150 drift onvrijwillig de oprit af
  • RS200 van Ken Block
    RS200 van Ken Block kost een half miljoen
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Video: Vrachtwagen duwt Ford van de weg

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

f-150, Ford, ken-block, sneeuw

Vorig bericht: « Gestolen Audi Jan Joost van Gangelen gebruikt bij ramkraak
Volgend bericht: Voor mensen met vrienden: Mazda MX-5 met vier zitplaatsen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ricksmits zegt

    22 januari 2014 om 13:25

    kwam er via andere fora achter dat deze ombouw naar rubsband best wel gemeengoed is geworden is landen waar het nodig is en dat je het uit de doos kan bestellen voor meerdere modellen! best vet! Krijgt meteen een aanzien waar je u tegen zegt imo!

    Login om te reageren
    • DILA zegt

      23 januari 2014 om 11:05

      @ricksmits: Heb je ook toevallig een link naar zo een site voor ombouwprojecten? Lijkt me wel interessant om te bekijken.

      Login om te reageren
      • ricksmits zegt

        23 januari 2014 om 11:14

        @DILA: moest even zoeken want had het ergens gelezen!

        bij deze: http://www.mattracks.com

        ben benieuwd of het echt net zo makkelijk als een winterwissel

        Login om te reageren
        • DILA zegt

          23 januari 2014 om 12:21

          @ricksmits: Bedankt daarvoor! Lijkt me inderdaad wel interessant als je in vaak besneeuwde gebieden werkt of woont, zeker als die prijs per set is en niet wer “wiel”…

          Login om te reageren
  2. awesome zegt

    22 januari 2014 om 13:27

    Bruut! maar: jammer dat Ken Block dit trucje eerder heeft gedaan.

    Login om te reageren
    • 645ci zegt

      22 januari 2014 om 13:29

      @awesome: enorm jammer inderdaad..

      eh, waarom is dit jammer? jij doet toch ook weleens 2 keer hetzelfde?

      Login om te reageren
  3. Simpson zegt

    22 januari 2014 om 13:58

    Leuk! Maarre, een lier aan de achterkant? Voor het takelen van zware snowboarders?

    Login om te reageren
    • ruben_koldeweij zegt

      22 januari 2014 om 16:50

      @Simpson: Neen, lieren worden gebruikt in het snowboarden om bijvoorbeeld in een stadse omgeving (of vlakke grond) op een korte afstand veel snelheid op te bouwen, zonder dat daarvoor een hele ramp gebouwd hoeft te worden. Het zijn dus ook geen lieren om een auto uit de sloot te trekken, maar voor snelheid

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        22 januari 2014 om 17:12

        @ruben_koldeweij: aha, dus toch iets voor het snowboarden. Thnx voor de uitleg!

        Login om te reageren
  4. gedwongenleaser zegt

    22 januari 2014 om 14:23

    Woeptiedoe…

    Login om te reageren
  5. rolov zegt

    22 januari 2014 om 14:39

    Ken block… kan rijden als de beste , is eigenaar van DC en is loaded. Wat een kutleven heeft die man.

    Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      22 januari 2014 om 18:37

      @rolov: Is hij eigenaar van DC?
      Ik dacht dat hij ambassadeur was, weer wat nieuws geleerd.

      Login om te reageren
  6. ihrte zegt

    22 januari 2014 om 14:49

    Op z’n instagram account staat al een klein filmpje. Wat een power heeft dat ding!

    Login om te reageren
  7. kip5000 zegt

    22 januari 2014 om 15:15

    Super gaaf ding

    Login om te reageren
  8. lambowambo zegt

    22 januari 2014 om 15:50

    Het ziet er allemaal wel cool uit en zo, maar toch heeft het ook wel een beetje een ik-heb-iets-te-compenseren gehalte. Vond de Subaru trouwens wel vetter van een paar jaar terug.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      22 januari 2014 om 16:58

      @lambowambo: Compenseren…..dat van iemand met een knalgele Lambo met vleugeldeuren als avatar.

      Login om te reageren
      • lambowambo zegt

        22 januari 2014 om 17:43

        @mopar: touché, maar je bent toch met me eens dat er een verschil zit tussen een bepaalde auto/merk mooi vinden en je auto nog lomper te maken door ee rupsbanden onder te bouwen?

        Login om te reageren
        • mclarenf1lm zegt

          22 januari 2014 om 18:38

          @lambowambo: Hij gebruikt hem goed, en het heeft daadwerkelijk nut, dus ik zie het probleem niet, OK de kleuren zijn misschien iets over de top, maar dat is ook reclame.

          Login om te reageren
        • mopar zegt

          22 januari 2014 om 19:08

          @lambowambo: Je leest toch wel dat hij die wagen gaat gebruiken om op sneeuwpistes te rijden? Daar kom je met een standaard auto niet op hoor. Je hebt gewoon rupsbanden nodig in zo’n geval.

          Dus het zal met compensatie weinig te maken hebben denk ik, die laadbak zal die ook wel nodig hebben voor camera apparatuur en snowboards.

          Login om te reageren
  9. Corrado16v zegt

    22 januari 2014 om 23:01

    Leuk die rupsbanden, maar heeft die powerboost wel echt nut? Hoe is de overbrenging van de pk’s van zo’n rupsband op de ondergrond? Gaat hij er nou werkelijk sneller mee van zijn plaats na die power upgrade op rupsbanden? Topsnelheid zou denk ik niet echt uitmaken, want die wordt waarschijnlijk beperkt door de rupsbanden in het algemeen, zo lijkt mij? Vragen, vragen, vragen..

    Login om te reageren
  10. Jantje_555 zegt

    23 januari 2014 om 00:11

    he’s been there, done that…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North