Komt dat zien! De opvolger van de Fiat Punto

Auteur: , 38 Reacties

Fiat zwengelt opnieuw zijn marketingmachine aan door nieuwe kiekjes te tonen van de Argo. Deze auto volgt in Zuid-Amerika sowieso de Punto op.

Nog voor het einde van deze maand zal Fiat de Argo helemaal uit de doeken doen, gevolgd door de lancering in juni. Het is alleen nog maar de vraag of de auto ook in Europa de Punto op gaat volgen. Een opvolger zou in ieder geval geen overbodige luxe zijn aangezien de huidige generatie Punto alweer 12 jaar meegaat. Ter vergelijking dat is even lang als twee generaties van de Renault Clio of de Peugeot 208. In autotermen is de Punto dus al aardig op leeftijd, maar toch worden er nog 62.000 van verkocht in Europa.

Achterkant Fiat Argo

Eind april teasede de Braziliaanse tak van Fiat de Argo al een klein beetje, maar nu lijkt de nieuwe hatchback dan toch dichterbij te komen. De wagen zal een veelzijdige stadswagen worden in het B-segment. Volgens Fiat blinkt het nieuwe model ook uit op het gebied van kwaliteit, comfort en techniek. De Argo ziet er in ieder geval een stuk sportiever en agressiever uit dan zijn voorganger. Qua vorm ziet de Argo er enigszins uit als het kleinere broertje van de Fiat Tipo. Zuid-Amerika kan zich alvast opmaken voor de fonkelnieuwe telg in de Fiat familie, terwijl voor ons is het nog even spannend of we kennis mogen gaan maken.



38 reacties

Lijkt wat kleiner dan de (grande) punto. Wel mooi ding.
Fiat Stilo ..
Ziet er gelikt uit iig ..
Mooie Kia concurrent ..
Gaaf ding! Geen verkeerde zet, zou het goed kunnen doen in Europa.
@patrick: Hmmm, ik vind het vooral een nogal anoniem ding. Plak er een Hyundai-logo op en ik zou het ook geloven.
Hoi Marchionne! Doe deze maar ook hier in NL bezorgen! Groetjes Fratelli
Vind de oude altijd net een baby-Maserati, veel mooier ontwerp dan deze. De Tipo is ook nogal on-Italiaans saai
Wat een druk ding. Dan vind ik de punto mooier, dat is een zeldzaam strakke auto. Nog steeds.
@lekbak: veel lijntjes maken een auto snel oud. Een wat meer smooth design blijft veel langer jong om te zien, daar is de punto een goed voorbeeld van. Maar je ziet het goed bij aston, of tegenovergesteld bij veel koreanen.
@lekbak: Eens. Schitterend en tijdloos die Pinto.
Dit is natuurlijk de dikste uitvoering, nu graag foto’s van het model met wieldoppen en helder glas.
@blo3to3t: Ja dit is de HGT (geen idee waar dat voor staat) versie en heeft vermoedelijk de 1.8ltr E-torQ” motor met iets van 136 pk en 190 Nm.
De eerste generatie, de Grande Punto, is mooier dan de tweede, de Punto Evo.
Toch ziet dit er wel erg lekker uit!! Zoveel leuker dan een Polo. Breng deze ook hier maar op de markt! Want de 500+ vindt ik niet de allerlekkerste..
@cloverleaf: Van voren zeker. Maar de achterlichten van de Evo zijn een stuk moderner, en zeker het interieur is stukken mooier geworden bij de Evo.
@trustmeiamanengineer: ben ik niet met je eens. De vorm van de koplampen op de oude vindt ik mooier dan op de EVO. Maar als die lichtjes aan gaan zijn ze zeker moderner. Maar hoe dan ook een zeer geslaagd tijdloos design. Mooi strak en clean.
Ziet er goed uit op de foto.
Hoop dat het deze niet wordt. Liefst de huidige punto en op dat concept een nieuwe. Zoals De Golf 5,6,7… dat werk.
Ziet er top uit!!
Knap ding. Zou ook wel tijd worden!
Volgens mij riepen ze vorig jaar nog dat ze geen opvolger voor de Punto zouden ontwikkelen, teveel concurrentie voor de 500-serie. Zijn ze daar dan weer op teruggekomen?
@potver7: misschien dat de teruglopende verkopen en tegenvallende aantallen van de 500 reeks een wijziging in de koers teweeg hebben gebracht? Andere afstelling, ander interieur en knallen maar!
Ik ben voor. Het kan niet zo zijn dat Fiat in dit segment geen aantrekkelijke auto km neerzetten.
Mooie auto.
Best een mooi wagentje. En ondanks dat de Punto nu nog steeds goed smoelt wordt het inderdaad wel eens tijd voor een nieuwe.
De huidige Punto was natuurlijk ook een schot in de roos, tijdloos ontwerp dat nog steeds prima mee kan. Zou ik ook niet zomaar afscheid van durven nemen…
@lavoro: Ik zag er vandaag nog één rijden, netjes verlaagt met mooie velgen er onder en in het zilver grijs.
En profil heeft het wat weg van een Kia Picanto. Ik vind het persoonlijk niet enorm geslaagd helaas
Ziet er goed uit
Ik houd het bij mijn Grande Punto. Nog steeds een tijdloze verschijning.
Fiat begint zowaar leuke auto’s te maken! Hoop dat de standaard versie er ook nog enigzins leuk uit ziet..
@oemplus: Fiat is imo altijd een leuk merk geweest. Heeft ook best wel een paar leuke auto’s ontworpen.
En Volkswagen zakt steeds meer omlaag in de ranglijst
Mooie auto.
En dat de huidige Punto nog aardig verkoopt, is niet zo gek natuurlijk. Prijstechnisch is die namelijk uitermate scherp.
Wat een leuk bakkie! Hopen dat ie naar Europa komt
Stiekem vind ik deze heel erg leuk. Beter dan al die Polo’s en whatnot om het straatbeeld op te fleuren.
@720s:

Jahaaa .. Tis een vrolijk ding ..
In eerste instantie dacht ik:”hey dezelfde lijnen als een Fabia”. Ik de Fabia er even naast gelegd en dan zie je dat de Fiat van een compleet andere orde is. Ziet er echt goed uit! Frisse verschijning. Of deze net zo tijdloos wordt als de huidige betwijfel ik wel.
Wat een heerlijk bakkie om te zien zeg!
Nee dank je, ik hou mijn zwarte Punto uit 2013 wel. Het model was toen al aardig op leeftijd, maar toch verkoos ik de Italiaanse schone als mijn eerste wagen boven de Corsa, Fiesta en Mazda 2.

Ondertussen zijn we vier probleemloze jaren verder en spaar ik rustig verder voor een Italiaanse schone van Alfa.
“De wagen zal een veelzijdige stadswagen worden in het B-segment”
de stadsauto’s van Fiat heten Panda en 500. De Punto’s vanaf 1994 tot heden zijn qua formaat vergelijkbaar met bv een VW Polo. Dat is geen stadsauto.
On topic; de auto is van voren een Tipo/ Aegea en van achter een Giulietta.
Er zijn er die er ook een Kia Rio in zien.
Ik ben er als Fiat liefhebber en berijder niet kapot van het design.
Maar het wordt wel tijd dat de Punto nu een frisse opvolger krijgt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).