• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM Audi RS3: 300 km/u voor 3.000 euro extra

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 november 2015 om 11:16 – 30 Reacties

Afbeelding MTM Audi RS3: 300 km/u voor 3.000 euro extraAfbeelding MTM Audi RS3: 300 km/u voor 3.000 euro extraAfbeelding MTM Audi RS3: 300 km/u voor 3.000 euro extraAfbeelding MTM Audi RS3: 300 km/u voor 3.000 euro extraAfbeelding MTM Audi RS3: 300 km/u voor 3.000 euro extraAfbeelding MTM Audi RS3: 300 km/u voor 3.000 euro extraAfbeelding MTM Audi RS3: 300 km/u voor 3.000 euro extraAfbeelding MTM Audi RS3: 300 km/u voor 3.000 euro extra

MTM RS3 bomb-diggy
Deze week barst de bekende Essen Motorshow in alle hevigheid los, en MTM is ook van de partij. Niet met een verlaagde smurfblauwe S8 incl. belachelijke spoiler en 800 pk, maar met een 435 pk sterke RS3.

Het verschil tussen een vooraanstaande tuner en eentje van de B-garnituur is te zien in de auto’s die ze tunen. HPerformance maakte deze BEESTACHTIGE TT-RS, die echter wel gebaseerd is op een oude TT. Gelukkig heeft Audi zijn vijfcilinder al wel in de nieuwe A3 gelepeld, en dus kunnen we vandaag dit MTM-snoepje presenteren: een RS3 8V met 435 pk (standaard: 367 pk), en dikke tuningaccesoires. Extra dikke A3’tjes doen iets met de Autoblog-bezoeker, getuige de grote populariteit van deze video.

Dicke Endrohre, Alte

Als gezegd: voor 3.005 euro (incl montage) ramt MTM je RS3 naar 435 pk. Neem je de auto compleet met upgrades aan remschijven, vering, een nieuw RVS-uitlaatsysteem, een versnellingsbakupgrade waardoor je Audi onder belasting als een rallykanon klinkt (jep, dat zegt MTM), dik 19″ Nardo-lichtmetaal en diverse carbon-onderdelen, dan ben je zo 22 mille kwijt (volledige specs hier). Kost wat, maar dan krijg je ook wat.

Wie nog even geduld heeft kan een nog peppiger kitje van MTM verwachten: de tuner laat weten een 500 pk-upgrade in voorbereiding te hebben. Het begrip ‘skeere tijden’ is overduidelijk niet bekend bij Motoren Technik Mayer.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

8v, a3, Audi, essen-2015, mtm, RS3, tuning

Vorig bericht: « Volvo: ‘onze XC60 T6 levert de meeste pk’s per euro’
Volgend bericht: Charlie Sheens ex-Porsche 928 gaat hard viraal »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    23 november 2015 om 11:21

    Die 500pk is echt belachelijk (DIK)

    Login om te reageren
  2. spykerboy zegt

    23 november 2015 om 11:23

    Gaaap, een zogenaamde hothatch… Vind er maar niks aan, NEEEXT!

    Login om te reageren
    • sjoerdjeauto zegt

      23 november 2015 om 11:28

      @spykerboy: je hoeft dit bericht niet te lezen he?

      Login om te reageren
  3. carsofnl zegt

    23 november 2015 om 11:30

    Die stoelen zijn zooo lelijk!

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      23 november 2015 om 11:34

      @carsofnl:
      Knapte ik ook op af.
      Blijf dus maar voorlopig in mijn 10 jaar oude Volvo rondrijden.

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    23 november 2015 om 11:33

    Mooie upgrade voor dat geld, het uiterlijk lekker standaard laten en je hebt een bloedsnelle A3.
    Nu nog normale stoelen er in, wellicht andere velgen (geen black on black) en hij is af.

    Login om te reageren
  5. reactief zegt

    23 november 2015 om 11:37

    Hahaha… Die stoelen!

    Vind de A3 een erg mooie auto. Lijkt me wel leuk om een RS3 met MTM tuning te hebben, waarbij alle RS logo’s eraf zijn gehaald, en de standaard bumpers van een A3 op gezet zijn.
    Lekker onopvallend door het verkeer, maar gigantisch kunnen blazen als je er zin in hebt :-)
    Jep, dat is de echte Hollander in mij, niet te veel willen opvallen.

    Maar stiekem hoop ik nog altijd op een RS3 sedan. Dan ga ik echt dromen :-P

    Login om te reageren
    • vr6audi zegt

      24 november 2015 om 00:49

      @reactief: Koop dan een A3 3.2 met Turbopakketje uit aalten ofzo.
      Heeft wouter ooit een video van gemaakt. (Youtube: Audi A3 3.2 460 PK)

      460 PK in een standaard A3. En dagelijks te rijden, heerlijk.

      Login om te reageren
      • CasperH zegt

        24 november 2015 om 07:48

        @vr6audi: er zijn niet zoveel pompen meer waar je mengsmering kan tanken, helaas.

        Login om te reageren
  6. mennok zegt

    23 november 2015 om 11:39

    Ohhhh die stoelen! Gruwel!

    Login om te reageren
  7. baap zegt

    23 november 2015 om 11:41

    Toen ik uiteindelijk bij foto 12 uitkwam moest ik bijna kotsen! Wat een afzichtelijke stoelen.. lachwekkend ook wel een beetje! Deze auto is daarnaast niet echt mijn ding! Audi’s zijn te ‘clean’ op één of andere manier, te safe! En niet te vergeten: ONDERSTUURD!

    Login om te reageren
    • trident zegt

      24 november 2015 om 12:49

      @baap: wauw achterhaald much? Vergelijk anders even de rs 6 v10( onderstuurd) even met de nieuwe c7 . Jij haalt zeker je auto kennis uit blaadjes ?

      Login om te reageren
      • baap zegt

        24 november 2015 om 17:21

        @trident: Audi’s zijn in de basis onderstuurd Harmpje.. weet je ook waarom? Het blok ligt vóór de vooras, wat het insturen nu niet bepaald bevordert. Maar dat wist jij waarschijnlijk al wel! En ja ook de C7 is een ondersturend bakbeest! Heel misschien dat de R8 een beetje instuurt. Weet je ook waarom? Ach.. zoek dat maar op in de blaadjes!

        Login om te reageren
  8. tfsi zegt

    23 november 2015 om 11:50

    Breng hem naar JD en je hebt het zelfde vermogen of meer voor veel minder geld.

    Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    23 november 2015 om 11:56

    300 in je golf. Lijkt me geen slim plan.

    Login om te reageren
  10. sir_smokalot zegt

    23 november 2015 om 12:03

    Volgens mij vinden jullie de stoelen niet zo mooi..

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    23 november 2015 om 12:04

    Mooi maar wel heel duur. Voor €1200,- heb je een JM uitlaat, voor €700,- een chip op maat van JD. Zal je het zelfde resultaat hebben. Bespaar je toch mooi €1100,-

    Login om te reageren
    • tampie zegt

      23 november 2015 om 13:17

      @dutchdriftking: Chiptuning kost 1199,- en je moet naast de uitlaat ook de intercooler vervangen. Intercooler kan ook 1000,- kosten. Daarbij moet dit ook gemonteerd worden. Dan valt die 3000,- wel mee.

      Login om te reageren
    • mpowerm3 zegt

      23 november 2015 om 13:22

      @dutchdriftking: zo je hebt net 25 euro op je rekening gestort gekregen….

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 november 2015 om 14:28

        @mpowerm3: jazeker, en een snicker!

        Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        23 november 2015 om 15:55

        @mpowerm3: Mag ik ook? :P

        Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    23 november 2015 om 12:05

    Paste deze maar in men schoen

    Login om te reageren
  13. matonias zegt

    23 november 2015 om 12:07

    Ik denk alleen dat de auto voor geen meter meer comfortabel rijd

    Login om te reageren
  14. falcon zegt

    23 november 2015 om 12:29

    Geen V8 voor nodig:

    http://driveaholic.nl/duurtest-seat-leon-cupra-280-4/

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      23 november 2015 om 18:32

      @falcon: V8 ?? Volgens mij heeft een RS3 “gewoon” een 5 cilinder lijn hoor!!

      Login om te reageren
      • falcon zegt

        23 november 2015 om 18:38

        @ds3thp: klopt.. Bedoelde 8V, zoals in het bericht staat

        Login om te reageren
  15. thomasthomas zegt

    23 november 2015 om 14:31

    Power is echt geweldig maar dat 4 deurs, avant-achtige van de A3 ik vind het niets. Ik zie liever een hatchback.

    Login om te reageren
  16. ds3thp zegt

    23 november 2015 om 14:47

    MTM levert prima spul, maar wat een prijzen joh….
    Betaal je €3000 en dan heb je een kastje wat de standaard ECU fopt.
    Sorry, maar doe mij dan maar een OBD chip kuurtje van JD-Engineering voor €799,-
    Houdt je gelijk nog €2200 in je broekzak om bijv. een andere uitlaat mee te bekostigen!!

    En die stoelen…. Wat een gedrochten zeg!! Dan liever de RS3 kuipstoelen

    Login om te reageren
  17. clarkson zegt

    23 november 2015 om 19:46

    Misschien volgende keer de voorstoelen in de zelfde kleur als de achterbank. Maar voor de rest is dit gewoon gaaf!

    Login om te reageren
  18. maliks zegt

    23 november 2015 om 20:14

    Lijken de stoelen van de metro wel met kauwgom stukken erop geplakt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North