• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520d

Auteur: Author, gepost 19 september 2016 om 15:19 – 70 Reacties

Afbeelding Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520dAfbeelding Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520dAfbeelding Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520dAfbeelding Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520dAfbeelding Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520dAfbeelding Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520dAfbeelding Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520dAfbeelding Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520d

Nederlandse toko maakt lijkwagen van BMW 520d
Misschien ook leuke business voor VDL?

Een opdrachtgever van het Nederlandse The Hearse & Limo Company kreeg een bijzonder verzoek van een uitvaartonderneming: bouw deze vijfdeurs BMW 520d in High Executive-uitvoering om tot een rouwauto. Geen sinecure, want je wil natuurlijk wel de lijnen van de auto zoveel mogelijk behouden, maar de bazen in Uden hebben het ‘m geflikt.

Het behouden van het lijnenspel in combinatie met het kunnen bieden van de benodigde extra ruimte, maakt dat het dak op een speciale manier moest worden opgebouwd en verhoogd. De Silverstone-lak en de behoorlijk sporty velgen maken van het geheel best een fraaie auto die zo te zien prima geschikt is voor de laatste rit.

Beetje zuur alleen dat de rouwstoot in die dieseldampen rondrijdt, maar een kleinigheid blijf je houden. Overigens werd laatst nog een BMW 5-serie in precies dezelfde configuratie gespot, check het op Autojunk.

UPDATE: De BMW is in Spanje gebouwd en geïmporteerd door The Hearse and Limo Company te Uden. De andere 5-serie die gespot werd (met Spaans kenteken) is inderdaad dezelfde.

Dank aan Dennis voor het tippen!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, f10, lijkwagen

Vorig bericht: « De Aston DB11 schreeuwt om een raceversie!
Volgend bericht: Cadillac CT6: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    19 september 2016 om 15:24

    Heeft ie ook massagefunctie achterin?

    Login om te reageren
    • babybenz zegt

      19 september 2016 om 17:23

      @granlusso: hartmassage?

      Login om te reageren
  2. gertjan2012 zegt

    19 september 2016 om 15:26

    Wat een grafbak

    Login om te reageren
    • ck92 zegt

      19 september 2016 om 17:38

      @gertjan2012: Maar wel een efficiënte, gezien de dakrails kan er ook nog een kist op ’t dak, ideaal!

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      19 september 2016 om 21:55

      @gertjan2012: en staat er doodleuk dat ie de lijnen behouden heeft…. Zeker een brilletje van Hans Anders.

      En kan iemand mij uitleggen waarom die dingen zo hoog moeten zijn. Je schuift de kist er toch liggend in????

      Login om te reageren
      • cla220 zegt

        19 september 2016 om 23:09

        @roppp: doodleuk haha slecht

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        19 september 2016 om 23:20

        @roppp: t was vast een schade BMW want dergelijke lijnen zie je alleen bij Ssang Yong…

        En indd; waarom zo hoog…. Goeie…

        Login om te reageren
  3. 1lunatic zegt

    19 september 2016 om 15:28

    Bijzonder nieuws.

    Login om te reageren
  4. balkanlul zegt

    19 september 2016 om 15:30

    Voor volk dat ook Nikes draagt tijdens de uitvaart? Onsmakelijk.

    Login om te reageren
    • arvid zegt

      19 september 2016 om 16:00

      @balkanlul: of voor de mensen die een hekel heeft aan een mercedes of die Amerikaanse rommel

      Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    19 september 2016 om 15:30

    Heeft meer weg van een Pausmobiel dan een lijkwagen eigenlijk (hoewel die elkaar sowieso niet heel veel ontlopen natuurlijk ;) )
    Maar die grote ramen en al die verlichting… Gooi mij maar gewoon achterin een busje hoor.

    Login om te reageren
  6. kingdante zegt

    19 september 2016 om 15:32

    Nee! Dan toch maar cremeren.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      19 september 2016 om 15:33

      @kingdante: Bij een crematie heb je geen lijkwagen nodig? Ga jij gewoon in je eigen oven liggen ofzo?

      Login om te reageren
      • kingdante zegt

        19 september 2016 om 15:40

        @straatzakelijk: ik bedoelde die auto cremeren. Ik ga zelf met 4 Friese paarden met zwarte koets natuurlijk.

        Login om te reageren
        • 't Peugje zegt

          19 september 2016 om 16:41

          @kingdante: Dat is dan wel weer klasse! Al je nabestaande door de paardenpoep laten lopen achter je koets…

          Login om te reageren
          • Maarten123 zegt

            19 september 2016 om 18:54

            @straatzakelijk: liever achter roet aanrijden, dan een berg schijt. En liever 184 paarden, dan 4 van die wandelende frikandellen.

            Login om te reageren
    • emiel79 zegt

      19 september 2016 om 15:36

      @kingdante: Hoe denk je dat dat vervoer gaat?

      Login om te reageren
  7. gash zegt

    19 september 2016 om 15:32

    Mooi waggie voor Delano’s begrafenis.

    Login om te reageren
  8. 't Peugje zegt

    19 september 2016 om 15:32

    Vin dhet wel stoer dat er gekozen is voor een achterwiel aangedreven auto. Je moet een custom made cardanas laten maken, helemaal uitgebalanceerd etc. (Daarom ben ik altijd bang bij dit soort creaties dat de vullingen uit je kies trillen van onbalans bij 100 km/h, ondanks dat het knap in elkaar lijkt te zitten)

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      19 september 2016 om 15:39

      @straatzakelijk: schei toch uit… Het is een stukje pijp. Als je een complete aandrijflijn zonder noemenswaardige trillingen kan bouwen kan een stukje buis er ook wel bij. Misschien zit er een tussenlager op.

      Login om te reageren
      • 8cylinder zegt

        19 september 2016 om 16:02

        @davelepeef: Hè waar heb jij het nou over..? De originele bouwer van deze aandrijflijn, BMW, heeft toch niets te maken met dit specifieke project..?

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          19 september 2016 om 17:21

          @8cylinder: bedoel dat enkel een cardanas een relatief eenvoudig deel is.

          Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        19 september 2016 om 16:06

        @davelepeef: Goed. Als jij denkt dat een cardas slecht een stukje pijp, heb je er vrij weinig kaas van gegeten. Ik zou zeggen, verwissel een cardanas een keer voor stukje pijp zonder kracht berekeningen en ga er mee op de snelweg karren….

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          19 september 2016 om 17:18

          @straatzakelijk: misschien moet je eerst ff weten tegen wie je bijdehand doet, maar dat lijkt normaal tegenwoordig. Maar leg ff uit, voor mij als onwetende, waar wordt een cardanas van gemaakt dan?

          Login om te reageren
          • ronnys zegt

            19 september 2016 om 21:45

            @davelepeef: waarschijnlijk denkt straatzakelijk dat een cardan van hoogwaardig piepschuim wordt gemaakt oid.

            Maar het verlengen stelt echt niet veel voor.

            Login om te reageren
          • 't Peugje zegt

            20 september 2016 om 12:13

            @davelepeef: Dus je vraagt nu eigenlijk hoe ik het in mijn hoofd haal om het niet met jou eens te zijn? Zonder dat je weet wie ik ben beweer je ver boven mij te staan? Gut o gut als je jezelf toch zo moet profileren op een website…

            Login om te reageren
    • marinepower zegt

      19 september 2016 om 15:56

      @straatzakelijk: E-klasse en oude Caprice zijn ook achterwiel aangedreven hoor.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 september 2016 om 16:06

      @straatzakelijk: pfffff…. heb zoveel cardanassen op maat laten maken, stelt geen bal voor; die dingen zijn perfect in balans.

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        19 september 2016 om 16:12

        @406_v6: Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is. Alleen er komt een niet al malse berekening bij kijken. Ik heb deze voor meerdere projecten moeten maken in mijn studietijd.. “stelt geen bal voor” vind ik te kort door de bocht!

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          19 september 2016 om 17:24

          @straatzakelijk: wat wil je hier allemaal aan berekenen dan?? De vereiste sterkte verandert toch niet? Torsiestijfheid misschien? Buiging lijkt me ook geen probleem, alleen balans lijkt me lastig. Da’s niet meer dan nauwkeurige fabricage en op een testbank uitbalanceren?

          Login om te reageren
          • 't Peugje zegt

            20 september 2016 om 12:20

            @davelepeef: Ik heb meerdere zien scheuren bij met name limo’s die door gewoon goed aangeschreven bedrijven verlengd waren. Veel verlengde auto’s hebben last van trillingen, krakende geluiden van diffrubbers/hardyschijven etc. Zoals jezelf als zegt, nauwkeurige fabricage en uitbalanceren, dat kan dus niet iedere boerenlul. Meer zeg ik niet. Jij geeft aan dat het appeltje eitje is, mwa misschien voor jou, ik ben eerder benieuwd hoe men dat bij deze 5 serie heeft aangepakt. Mag ik mij dat afvragen meneer Davelepeef?

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              20 september 2016 om 15:53

              @straatzakelijk: stel je niet zo aan. Ik zie gewoon geen problemen, jij wel, dus vraag ik waar je die ziet. Niet om je af te zeiken maar omdat ik benieuwd ben. Daar komt bij dat ik nogal eens foute/onvolledige technisch gerelateerde opmerkingen zie rond vliegen hier. En let even op, ik ben autotechnisch ingenieur volgens opleiding, werk als mech. design engineer en weet zeer zeker niet alles; ik ben vanuit mijn achtergrond daarop kritisch, da’s heel anders dan dat ik “mezelf boven een ander plaats”. Je andere reactie moet je misschien even door een andere bril lezen, en in context met mijn andere reacties maar eens afwegen of je die fatsoenlijk vindt.
              That said; vervolgens reageer je vrij beperkt, want je komt met constateringen -prima- maar niet met oorzaken, een verband met de uitbalancering van de as of de vereiste uitgebreide berekeningen, die je eerder noemt. Gaat het om structurele berekeningen, dynamische berekeningen, stabiliteit, wat? Onderbouw je statements, engineer to engineer – enlighten me?

              Login om te reageren
              • 't Peugje zegt

                20 september 2016 om 17:10

                @davelepeef: Tuurlijk kom ik niet met berekeningen. Dan moet ik mijn statica-, sterkteleer- en mechanicaboek afstoffen uit mijn HBO tijd. Dat weet ik echt niet meer uit mijn hoofd. Tau en Rho zullen vast weer om de hoek kijken maar dat is alweer zo’n 6 jaar geleden voor mij. Je weet precies wat ik nu bedoel, dat is super k*t om weer naar boven te halen. Eerlijk gezegd vind ik het ook de moeite niet allemaal…. Maar leuk een mede-engineer, in Rotterdam gestudeerd toevallig? Dan werk je vast bij Mitsubishi in Lelystad of bij DAF? Daar gingen de meeste toentertijd naar toe in ieder geval. Ik ben momenteel werkzaam bij BMW als aftersales/klantrelatiemanager, je begrijpt, niet echt iets waar je Tau en Rho nodig voor hebt. Misschien ook wel de reden waarom ik na 2 jaar elektro engineering in Engeland gekozen heb voor een functie als deze. Goed. Mocht ik ooit mijn 4 GT willen verlengen dan trek ik aan de bel bij jou voor een cardanas. Groeten.

              • davelepeef zegt

                27 september 2016 om 12:54

                @straatzakelijk: ik heb niet in R’dam gestudeerd, dat was net gestart toen ik ging studeren, en heb om die reden voor Arnhem gekozen. Er zijn op autotechnisch gebied niet gek veel banen in de randstad te vinden, daarom ben ik nu werkzaam in de offshore industrie, waar ik vrijwel dagelijks met tau’s en rho’s mag (moet :) ) spelen.
                Wat betreft die cardanas, je bent van harte welkom; sterk wordt ‘ie wel maar ik heb niet de middelen om ‘m uit te balanceren ;)

        • lekbak zegt

          19 september 2016 om 20:21

          @straatzakelijk: ach man daar heb je toch gewoon een stel standaard formule’s voor? Er zijn zat bedrijven die zulks op maat maken en dat kost echt de wereld niet. Als je het slechts een enkele keer doet snap ik wel dat het ff duurt, maar die bedrijfjes doen het wel wat vaker.

          Login om te reageren
  9. roberto zegt

    19 september 2016 om 15:34

    Ik zou er niet dood in gevonden willen worden..

    Login om te reageren
  10. davelepeef zegt

    19 september 2016 om 15:41

    Heel die opbouw past voor geen meter bij die auto. Spuit dan zo’n kleine E-klasse ambulance zwart. Dit ziet er gewoon totaal niet uit, de Cadillacs ogen veel beter!!

    Login om te reageren
  11. AMG zegt

    19 september 2016 om 15:42

    Dan toch liever in een E-Klasse

    Login om te reageren
  12. cpp1 zegt

    19 september 2016 om 15:43

    Freude am Uitfahren…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      19 september 2016 om 17:13

      @cpp1: Ausfahren…

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        19 september 2016 om 17:24

        @e1000bmw523i: Nederlandse touch, want Nederlandse auto…

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          19 september 2016 om 17:52

          @cpp1: Het is alleen wel te hopen dat de wagen de juiste Ausfahrt neemt…

          Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        20 september 2016 om 13:06

        @e1000bmw523i: wel met remus auspuff bitte

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          20 september 2016 om 18:06

          @87sandyd: Mwah, ik zorg liever voor wat reuring middels Guerrilla. Om lekker de rebel uit te hangen en een grote middelvinger naar alle milieuhippies op te steken vanuit m’n kist…

          Login om te reageren
  13. cossiekiller zegt

    19 september 2016 om 15:55

    De zwarte nieren maken het geheel wel extra sportief.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      19 september 2016 om 19:07

      @cossiekiller: samen met de m-pakket velgen.

      Login om te reageren
  14. fasteddie zegt

    19 september 2016 om 15:55

    Het lijkt wel of de achterkant eraan is geplakt, de dorpel lijn loopt niet netjes mee.
    Maar de M-performance grill doet ’t ‘m?

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    19 september 2016 om 16:10

    Die “lijkkistruimte” oogt zo steriel en klinisch dat ik eerder aan een mobiele operatietafel voor een of andere rijke maffioso moet denken dan aan een lijkwagen.

    Login om te reageren
  16. healey zegt

    19 september 2016 om 16:14

    En daarom gebruiken ze meestal Mercedessen voor dit soort auto’s. Zouden er als POI alle begraafplaatsen van Europa in de Navigatie staan?

    Login om te reageren
  17. draadloos zegt

    19 september 2016 om 16:25

    Geen grijs kenteken?

    Login om te reageren
    • clioracing zegt

      19 september 2016 om 17:01

      @draadloos: Dat lijkt me in dit geval een grijs gebied

      Login om te reageren
  18. 2wheeler zegt

    19 september 2016 om 16:32

    Naast de zwarte nieren nog een M bumperpakketje, angel eyes, velgen plastidippen en je weet zeker dat je zo je graf in swekkert.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    19 september 2016 om 16:56

    Maar met enorme Hofmeisterknik!

    Login om te reageren
  20. Breinstein zegt

    19 september 2016 om 17:16

    5 deurs 5 serie? Op basis van een GT ofzo?

    Login om te reageren
  21. potver7 zegt

    19 september 2016 om 17:27

    Voor een ombouw waarbij het lijnenspel behouden is, is het lijnenspel toch behoorlijk om zeep geholpen.

    Login om te reageren
  22. goodolddays zegt

    19 september 2016 om 17:30

    Niks nieuws Huiskamp Carroseriefabriek in Winterswijk heeft ook al is een 5-serie omgebouwd tot rouwauto, veel betere kwaliteit en verhoudingen.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      19 september 2016 om 17:56

      @goodolddays: Eens!
      http://www.huiskamp.com/wp-content/uploads/BMW_rouwautos_Huiskamp_001.jpg

      Login om te reageren
      • gtdave zegt

        19 september 2016 om 20:21

        @e1000bmw523i: ja ziet er stukken beter uit

        Login om te reageren
        • ronnys zegt

          19 september 2016 om 21:50

          @gtdave: waarom moeten die allemaal het dak zo hoog hebben? Hoe vaak komt het voor dat er iemand in moet met een doorsnee van 1,2 meter?

          Met een normaal of iets verhoogd dak schuif je toch ook prima een kist naar binnen en dan kan er nog een bloemetje op liggen.

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            20 september 2016 om 08:56

            @ronnys: sommige mensen pleuren hele bloemstukken en kransen op een kist. Die moeten er allemaal bij.

            Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    19 september 2016 om 17:40

    Lijkwagens zijn gewoon altijd lelijk.

    Login om te reageren
  24. timt zegt

    19 september 2016 om 17:45

    Het verbaast me dat ze hem nog zo moesten verlengen…

    Login om te reageren
  25. e1000bmw zegt

    19 september 2016 om 17:54

    Waarom niet op basis van de 5GT of lange 7-serie? Die zijn van zichzelf al langer…

    Login om te reageren
  26. jrsmoke zegt

    19 september 2016 om 18:10

    Welke stoot rijd er in dan? Ik zie geen bestuurster op de foto

    Login om te reageren
  27. porcay zegt

    19 september 2016 om 18:11

    Perfect voor een ramkraak!

    Login om te reageren
  28. ronaldddvos zegt

    19 september 2016 om 18:14

    Liever te dik in de kist dan een feestje gemist.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      19 september 2016 om 19:37

      @ronaldddvos: Och heden….

      Login om te reageren
  29. phaeton zegt

    19 september 2016 om 19:38

    Inclusief aangepaste remmen, keurig.

    Login om te reageren
  30. sel777 zegt

    19 september 2016 om 22:52

    Lijkt best ruim

    Login om te reageren
  31. jbjohnny88 zegt

    21 september 2016 om 13:51

    Kleine correctie. Het is geen High Executive, want er zit een Business Navigatie in.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North