• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komen

Auteur: Author, gepost 5 september 2016 om 13:54 – 47 Reacties

Afbeelding SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komenAfbeelding SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komenAfbeelding SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komenAfbeelding SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komenAfbeelding SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komenAfbeelding SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komenAfbeelding SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komenAfbeelding SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komen

SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komen
Een dakloze rijdersauto. Tijden veranderen.

Zoals WillemE zojuist terecht op de redactie foeterde: rijdersauto’s hebben per definitie een vast dak. Punt. Er kwamen een hoop biertjes en oude Formule 1-videobanden aan te pas om de beste man weer te kalmeren, maar het is gelukt. Enfin. Bijgaande plaatjes kregen we doorgespeeld van de man in regenjas en het lijkt er toch wel heel erg op dat dit the real deal is.

De M2 (rijtest) is eigenlijk de auto die de M3/M4 had moeten zijn en geldt dan ook als een spirituele opvolger van de E30 M3, die door BMW-fans zo ongeveer als de heilige graal wordt beschouwd. We vragen ons dan ook af of er serieus autokopers zijn die zitten te wachten op een M2 Cabrio, maar goed. Dat vroegen we ons bij de Active Tourer/Gran Tourer ook af.

Vooralsnog zien de plaatjes in bijgaande gallery er legit uit. Contact met BMW leverde helaas (nog) geen uitsluitsel op over de vraag of we de dakloze M2 binnenkort in de showroom terugvinden, maar als we het zo zien is dat wel een zekerheidje. En dat terwijl BMW onlangs nog stellig ontkende dat de M2 Cabrio eraan zat te komen…

Ook interessant!

  • Gespot - BMW 'M2' Cabrio
  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Video: nieuwe BMW M2 klinkt als M4

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, Cabrio, gelekt, m2, zwart

Vorig bericht: « Mercedes gaat lege parkeerplekken voor je vinden
Volgend bericht: Richard Verschoor wordt de nieuwe Max Verstappen »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    5 september 2016 om 13:59

    Eigenlijk ben ik het eens met Willem. Maar het extra gevoel van dakloos rondgummen en het beter te horen uitlaatgeluid weegt wat mij betreft toch op tegen die paar kg extra en die paar procent minder stijfheid.

    Login om te reageren
  2. teddiebeer zegt

    5 september 2016 om 13:59

    De meerijders op de achterbank worden wel lekker van links naar rechts gegooid in de bochten (of tijdens een drift), die stoelen zitten bijna recht boven de achteras. Daarnaast geldt dit alleen voor kleine kindjes, want erg veel beenruimte voor volwassenen is er ook niet..

    Bovenstaande betekent echter niet dat ik hem niet zou willen hoor, wat een gave bak!

    Login om te reageren
  3. Rohrl-fan zegt

    5 september 2016 om 14:00

    Ter info… De E30 M3 was er ook als cabrio. ;-)

    Login om te reageren
    • jdmpetje zegt

      5 september 2016 om 14:43

      @rohrl-fan: van de normale 3-Serie wist ik het maar de M3 ook?

      Login om te reageren
      • Rohrl-fan zegt

        5 september 2016 om 14:52

        @jdmpetje: Jawel!

        Ze zijn zeldzaam, maar ze bestaan. :-)

        http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-e30-m3-cabrio-suf-of-super-89173

        Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    5 september 2016 om 14:02

    Ben het met WillemE eens, dit soort auto’s dient een vast dak te hebben. Omdat :
    – stijver geheel dan zo’n badkuip.
    – scheelt gewicht.
    Maar als er een markt voor is zijn dergelijke argumenten aan dovemansoren gericht, vrees ik.

    Login om te reageren
  5. carsofnl zegt

    5 september 2016 om 14:03

    van mij mag ie zeker gemaakt worden. behalve dat lullige saab antennetje

    Login om te reageren
  6. vonklausenburg zegt

    5 september 2016 om 14:03

    Binnenkort in de garage van de hopeloze midlifecrisisman. Daarnaast met Willem eens. Een rijdersauto hoort een vastdak te hebben. Het gaat om de beleving, die hoort middels blok, onderstel en geluid goed te zijn. Je moet er hard mee kunnen in de bochten, je moet er met 150 lekker mee kunnen cruisen zonder bloedende oren te krijgen. Zonder schaamte 100 rijden met Classic FM op, maar op het moment dat er een petje langsraast met een Golf Mk3 wel even het pedaal indrukken. Een dakloze auto is alleen leuk als er een dikker blok in zit en de auto qua afmetingen ook wat ruimer is.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      5 september 2016 om 14:46

      @vonklausenburg: dikker blok is hier wel van toepassing denk ik

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        5 september 2016 om 14:56

        @futse: zie ook na ‘en’! :)

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      5 september 2016 om 14:52

      @vonklausenburg: We hebben een M235i cabrio thuis en die doet alles wat jij noemt. Dan kan deze toch ook gewoon?

      Login om te reageren
  7. jasbelle zegt

    5 september 2016 om 14:03

    Tja, de mensen die dit kopen, doen het alleen om status, dus ze zullen er ongetwijfeld genoeg van verkopen ;)

    Maar….hoe meer geld er bij BMW binnenkomt, hoe dichter we komen bij een supercar, dus ik juig dit alleen maar toe!

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      6 september 2016 om 07:30

      @jasbelle: een M2 Cabrio status? Zal zo’n 90K kosten. Daarvoor kun je ook een jonge Range Rover kopen. Dat is toch veel meer status?

      Login om te reageren
  8. gerjan zegt

    5 september 2016 om 14:03

    Laat het maar bij de foto’s.

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    5 september 2016 om 14:07

    Als BMW stellig ontkent dat iets er komt, ga er dan maar vanuit dat het zeker komt. Daar ben ik wel achter.

    Login om te reageren
  10. launchcontrol zegt

    5 september 2016 om 14:08

    En die man in regenjas is eigenlijk een tiener met Photoshop, toch? Leuk verhaal….

    Login om te reageren
    • Author zegt

      5 september 2016 om 14:25

      @launchcontrol: als die tiener zo kan fotoshoppen staan werkgevers vast voor ‘m in de rij, denk je ook niet?

      Login om te reageren
      • launchcontrol zegt

        5 september 2016 om 14:37

        @MauritsH: Nee hoor! Gewoon naar de configurator van BMW gaan, M2 en een M240i cabrio samenstellen met dezelfde kleur, plaatjes met dezelfde hoek opslaan, in Photoshop met lagen op elkaar leggen, een beetje gummen en bijwerken en je hebt al heel snel hetzelfde resultaat…. Kunnen heel wat tieners zonder goede baan…. :-)

        Login om te reageren
        • Author zegt

          5 september 2016 om 15:08

          @launchcontrol: je begrijpt: ik kan zelf voor geen meter photoshoppen ;)

          Login om te reageren
  11. jansuh87 zegt

    5 september 2016 om 14:08

    Ik ben het ook enigszins met WillemE eens, maar los daarvan zal hij wel verkocht worden, net zoals de overige M3 cabrio’s van alle generaties

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    5 september 2016 om 14:11

    Als je heel snel klikt is het net een animatie! :P

    Login om te reageren
  13. koen0373 zegt

    5 september 2016 om 14:14

    Rij al 15 jaar in een Lotus Elise en ben het dus niet eens met @Willeme!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 september 2016 om 14:18

      @koen0373: de Elise is als open auto ontworpen en derhalve minder een compromis dan een open gevouwen 2-serie. Echter, de Exige, gebouwd op hetzelfde 111 chassis, maar dan met dak is nog even een paar graadjes stijver.

      Login om te reageren
      • koen0373 zegt

        5 september 2016 om 15:11

        @willeme: :-)

        Login om te reageren
  14. germancarsftw zegt

    5 september 2016 om 14:30

    Als je zo graag ‘open’ wil rijden, bestel dan de coupe met het schuifdakje. Niet deze M2 Cabrio, het ontbreken van het dak doet hier mijns inziens echt afbreuk aan het karakter van de auto.

    Login om te reageren
  15. aikon1694 zegt

    5 september 2016 om 14:57

    > rijdersauto’s hebben per definitie een vast dak. Punt.
    En vervolgens over Formule 1 te beginnen om hem te kalmeren… Lekkere contradictie
    Die hebben geen van allen een vast dak!

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    5 september 2016 om 14:59

    Ik ben sowieso geen fan van cabrio’s, maar ik snap het idee erachter opzich wel. Alleen wegen de voordelen in mijn ogen niet echt op tegen de nadelen. Het is duurder, zwaarder en het wordt er meestal niet mooier op (uitzonderingen daargelaten). In het geval van een sportieve auto, vind ik vooral het gewicht en het gebrek aan stijfheid een probleem. Nu is de M2 al geen lichte jongen, maar er is dan ook helemaal geen reden om hem nog zwaarder te maken.

    Login om te reageren
  17. petrolhead4life zegt

    5 september 2016 om 14:59

    Ik vind dit wel vet hoor maar een rijders auto hoort een dak te hebben. Zit eigenlijk ook meer te wachten op de M2 gran coupe

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      5 september 2016 om 19:33

      @petrolhead4life: maar die is er toch al? Als in de vorm van een M3?

      Login om te reageren
  18. exclusieviteitsfreak zegt

    5 september 2016 om 15:08

    Ik wil ‘m alvast wel, al is’t maar om m’n vriendin d’r ’n plezier mee te doen . . .

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 september 2016 om 15:37

      @exclusieviteitsfreak: Ik wil je vriendin wel zijn dan.

      Login om te reageren
      • exclusieviteitsfreak zegt

        5 september 2016 om 16:37

        @berlinetta: Wat zijn dan je lievelingskleuren (exterieur ~ interieur) ? . . . , en voorts ga ik hem laten voorzien van de Auro-3D technologie qua geluidsweergave, dat is gewoonweg hemels : http://www.auro-3d.com , dat is de beste technologie die er wereldwijd bestaat, en een Belgische ontwikkeling is, namelijk van : http://www.galaxystudios.com , en ik die mensen persoonlijk vrij goed ken.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          5 september 2016 om 17:15

          @exclusieviteitsfreak: Doe maar Estoril Blau met een cognackleurig interieur. Dat houdt me voorlopig wel even zoet.

          Login om te reageren
          • exclusieviteitsfreak zegt

            5 september 2016 om 20:54

            @berlinetta: Een aangename kleur-combinatie alvast, hetgeen ook al mijn voorkeur was, en het vermoedelijk een BMW individual versie zal worden, of een G-Power versie : http://www.g-power.com , afhankelijk of BMW individual het zal aanbieden, want daar heb ik geen echte vat op, wel zal ik er navraag naar doen bij de dealer.

            En voorts hoop ik dat een opzet of planning waar ik mee bezig ben, snel zal afgerond zijn, want daar hangt de bestelling van af, het heeft alvast te maken met de grootste bank ter wereld, en dat in samenwerking met: Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander. Is de opzet rond, hopelijk over enkele dagen tot weken dan komen er nog enkele andere zeer exclusieve auto’s, die in een zeer exclusief kader zullen gestald staan als er niet mee gereden wordt. Er is dus heel veel geld mee gemoeid, anders zou ik geen samenwerking hebben met Koning Willem-Alexander.

            Login om te reageren
            • Crosscabouter zegt

              5 september 2016 om 22:13

              @exclusieviteitsfreak: of je hebt echt een leuke deal in T verschiet, of t is grootheidswaanzin….. Ik weet t echt niet, maar ik weet wel dat de zakenlui die ik (persoonlijk) ken minder te koop lopen met hun deals.

              Nb. De deal is pas rond (reken jezelf pas rijk) als de handtekening staat/geld overgemaakt wordt….. Luchtkastelen is alleen ene V M zeer goed in.

              Login om te reageren
              • exclusieviteitsfreak zegt

                5 september 2016 om 22:29

                @crosscabouter: Dit gaat niet over iets dat de zakenwereld voorlopig nog niet kan vatten, iets gigantisch . . .

              • exclusieviteitsfreak zegt

                5 september 2016 om 22:32

                @exclusieviteitsfreak: Even corrigeren; Dit gaat over iets dat de zakenwereld voorlopig nog niet kan vatten . . .

              • exclusieviteitsfreak zegt

                5 september 2016 om 22:35

                @crosscabouter: Even foutief aangeklikt, en even corrigeren; Dit gaat over iets dat de zakenwereld voorlopig nog niet kan vatten, iets gigantisch . . .

          • exclusieviteitsfreak zegt

            6 september 2016 om 14:32

            @berlinetta: Ik heb net de dealer gecontacteerd en de M2 Cabrio komt pas in 2018 effectief op de markt, maar ik ga nu al voor de M4 Cabrio ‘ns m’n opzet rond is.

            Login om te reageren
  19. reistje zegt

    5 september 2016 om 15:14

    @willeme blijft een man naar mijn hart.

    Het idee van een cabrio spreekt mij al niet aan, en al helemaal niet in een sportauto. Om te begonnen vind ik het gewoon afschuwelijk lelijk… of een zwaar klapdak wat al je ruimte in beslag neemt, of een soort tent wat je een dakloze gevoel geeft. Een targa kan natuurlijk ook nog, maar goed mijn punt is dat ze allemaal de mooie coupe lijnen verpesten. Ook doet het de stijfheid geen goed, uiteraard kan je je afvragen hoe belangrijk de gemiddelde rijder dat vind. Maar goed het zal nooit gewichtsbesparend of goed zijn voor de stijfheid.

    Login om te reageren
  20. mcshine zegt

    5 september 2016 om 18:40

    Kijk, dit lijkt me nu een mooie opvolger voor onze Z4 sDrive35iS, die had namelijk ook al het 1M blok erin.

    En ja ik ben purist, vandaar dat ik zo intens mogelijk het autorijden wil kunnen beleven. En dus open… Zonde van die 6-in-lijn anders.

    Login om te reageren
  21. sulobb zegt

    5 september 2016 om 20:14

    Best sexy!

    Login om te reageren
  22. Silverarrow zegt

    5 september 2016 om 20:31

    Ben het niet vaak met willempie eens, maar in dit geval duidelijk wel. Liever als coupé.

    Login om te reageren
  23. MrSkyline zegt

    5 september 2016 om 21:59

    “Zoals WillemE zojuist terecht op de redactie foeterde: rijdersauto’s hebben per definitie een vast dak. Punt.”

    Ga je mond spoelen en ga vervolgens een rondje in een Honda S2000 rijden.

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      6 september 2016 om 10:15

      @mrskyline:

      Een roadster heeft geen achterbank en is daardoor minder gevoelig voor torsie. Ik denk dat een S2000 Coupé nog beter zal rijden. Deze is alleen nooit gemaakt dus kunnen we niet vergelijken. Kijk maar naar Porsche. Een Cayman is iets beter dan een Boxster. Een BMW Z4 Coupé is ook beter dan een Z4 Roadster.

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        6 september 2016 om 10:33

        @bartsmit: in tegenstelling tot de z4 en z3 is de s2000 ontworpen als een auto waar nooit een dak op zou komen. Hij gebruikt dan ook een andere bouw dan wat gangbaar is voor roadsters. Het schijnt dat een dak erg weinig uit zou maken. Kijk maar eens een youtube video over het ontwerp, het zal je verbazen. Ik ken in ieder geval maar weinig autos die prettiger rijden.

        Login om te reageren
  24. pinut187 zegt

    6 september 2016 om 07:49

    Zal wel goed verkopen in Amerika. Daar hoef je alleen maar rechtdoor te rijden..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North