• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW E30 M3 cabrio: suf of super?

Auteur: CasperH, gepost 17 juli 2016 om 23:07 – 43 Reacties

BMW E30 Cabrio


Een fraaie BMW E30 M3 is niet te versmaden, maar geldt hetzelfde voor een M3 cabrio?

Een BMW E30 M3 staat bij bijna alle redactieleden hoog op de verlanglijst, maar niet bij iedereen mag dat een cabrio zijn. Dat kwam ter sprake nadat we deze advertentie onder ogen kregen. En daarom zijn we benieuwd wat jullie vinden van een E30 M3 cabrio. Argumenten vóór zijn natuurlijk eenvoudig: de wind in je haren en beter kunnen horen hoe die 200 pk sterke 2.3 liter viercilinder je in 6,9 seconden naar de honderd sleept. En de zeldzaamheid, want er zijn slechts 786 stuks gebouwd. Maar er zijn ook argumenten tégen de cabrio te bedenken.

Doordat de E30 M3 Cabrio werd gebaseerd op de E30 cabrio, in plaats van de specifiek ontwikkelde E30 M3, was er nogal een verschil in uiterlijk en techniek. Uiteraard had dit invloed op de torsiestijfheid, maar de tegenstanders op de redactie vallen vooral overal de visuele aspecten. Geen opgelegde kofferklep, bijvoorbeeld. En geen achterspoiler en geen unieke daklijn. Daardoor oogt de E30 M3 cabrio misschien wat te braaf.

Zouden jullie bereid zijn de offers te brengen voor het extra plezier van open rijden? Of moet het gewoon een coupé worden?

Wederom dank aan Dennis, die deze discussie bij ons aankeilde met zijn tip

Ook interessant!

  • BMW M3 E30 Cabrio
  • M3 Cabrio Individual
    M3 Cabrio Individual heeft de gave kleine wielen
  • Video - Johnny Cecotto over 'zijn' BMW M3 (E30)
  • Voor weinig een BMW M3 E30 occasion kopen: het kan!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, Cabrio, e30, M3

Vorig bericht: « Teambaas Max Verstappen: binnenkort zo snel als Mercedes
Volgend bericht: Alleen China krijgt deze nieuwe BMW 1-serie Sedan »

Lees Interacties

Reacties

  1. v60polestar zegt

    17 juli 2016 om 23:09

    Suf zoiezo niet, maar de coupe is mooier!!

    Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    17 juli 2016 om 23:12

    Lastig.. Natuurlijk is het heel leuk om in de zomer lekker te genieten van een cabrio, maar bij een E30 ga ik toch voor een coupe met eventueel opendak om toch dat zonlicht op je hoofd te voelen.

    Login om te reageren
  3. clarkson zegt

    17 juli 2016 om 23:13

    De e30 is over het algemeen geen bijzondere wagen. En al cabrio al helemaal niks. Ik begrijp de hype ook niet. Ik vind het een prima wagen met een simpel design meer niet. Een Ford Sierra met megataartschepvleugel vind ik veel toffer.

    Jammer minnetjes geven kan hier niet
    Zo wel.. had ik eind van het jaar op nr 1 bij de meeste minnetjes gestaan.

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      17 juli 2016 om 23:25

      @clarkson: nee hoor, jij kijkt gewoon met een semi-objectieve blik naar de e30. Over smaak valt niet te twisten, maar sommige auto’s worden (hier) veel gehypt! De e30 en alfa 159 zijn daar voorbeelden van. Plusje van mij!

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        18 juli 2016 om 11:58

        @autodrop: Yup vooral de Opel 159 is een heel erg overgehypte , die vooral uitblinkt in matig zijn.

        Login om te reageren
    • klaasjevaak zegt

      17 juli 2016 om 23:26

      @clarkson: Ik kan je geen minnetje geven, dus dan maar een plusje.

      Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      17 juli 2016 om 23:56

      @clarkson: De e30 vind ik zelf fragiel uitzien met die dunne stijlen. Cabrio’s vind ik sowieso al helemaal niks.

      Login om te reageren
    • marstr zegt

      18 juli 2016 om 02:04

      @clarkson: weet je jeremy, ik mag jou wel, kom even een keer langs voor kop koffie als je tijd hebt.
      Het is alsof het niet gezegd mag worden hier, maar vind het echt10x niks zo een oude bmw, vooral deze (ex)sjonniemobielen, de echte classics en iconische BMW’s kan ik daarentegen wel waarderen

      Login om te reageren
    • svdv zegt

      18 juli 2016 om 11:28

      @clarkson: juist het simpele design maakt hem voor mij zo aantrekkelijk.

      Login om te reageren
  4. philipf zegt

    17 juli 2016 om 23:15

    Coupe in Nederland en de cabrio in Spanje.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      18 juli 2016 om 09:29

      @philipf: In Spanje rijden bijna geen cabrio’s. Is veel te warm. Nederland, Engeland, Scandinavie, daar is de cabrio dichtheid het grootst. Is ook een cultuur dingetje overigens, zodra er zon is willen wij ervan genieten. In bijvoorbeeld Spanje vinden ze de zon maar lastig.

      Login om te reageren
  5. cthijs zegt

    17 juli 2016 om 23:19

    Natuurlijk suf met dat rode kleurtje wat na een jaar rose is en die lelijke bbs velgjes

    Login om te reageren
  6. jordydeknecht zegt

    17 juli 2016 om 23:22

    Ik ben me toch zo nieuwsgierig naar wie Dennis is met al die tips!

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      18 juli 2016 om 06:53

      @jordydeknecht: dennis is een soort willeme maar dan zonder inhoud

      Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    17 juli 2016 om 23:24

    Ik zou hem lachend nemen als ik het geld had, zeker omdat het een exclusieve auto is.

    Login om te reageren
  8. cthijs zegt

    17 juli 2016 om 23:34

    Als een auto zeldzaam is zijn daar meestal verschillende redenen voor zoalsbv te duur,lelijk,slecht,releasedatum niet goed gepland,onpraktisch.ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze zeldzaam zijn omdat ze er bewust te weinig van gemaakt hebben

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      18 juli 2016 om 10:48

      @cthijs: dat is nu juist de definitie van zeldzaam: niet veel voorkomend.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    17 juli 2016 om 23:47

    Mij maar de coupe.

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    17 juli 2016 om 23:55

    Coupe is vele malen mooier

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    17 juli 2016 om 23:55

    Bij de E30 zou ik zonder meer de coupé bovenaan zetten.

    De cabrio oogt een klein beetje onevenwichtig, zeker met het dak dicht. Bij de E36 is de cabrio een stuk geslaagder, die ziet er veel volwassener uit.

    En het mooie is dat je ze gewoon allebei voor de deur kan hebben zonder al te hoge vaste lasten. De E30 coupé in het kwarttarief, de E36 cabrio gewoon erbij. Die laatste gebruik je dan ook gewoon in de wintermaanden, desgewenst met hardtop.

    Login om te reageren
  12. SvenB zegt

    18 juli 2016 om 00:00

    Een m3 koop je voor de rij eigenschappen.
    En dan moet je dus geen cabrio kopen….

    Deze auto is het eerste bewijs dat de marketing afdeling meer macht had dan de motorsport afdeling.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 juli 2016 om 12:00

      @SvenB: Ach een Radical SR8LM is anders ook een cabrio, heeft nog steeds het ring record ;)

      Login om te reageren
    • riri zegt

      18 juli 2016 om 12:31

      @SvenB: Ik denk dat de meeste mensen ze kopen om de badge wie gaat er nou de track op alleen een enkeling

      Login om te reageren
  13. thomasthomas zegt

    18 juli 2016 om 00:08

    Eigenlijk hoor ik bij deze M3 nooit iemand zeggen dat er maar een 4 cilindertje in ligt.

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      18 juli 2016 om 09:17

      @thomasthomas: al zou er een driepitter in liggen, 231 pk is toch wel lekker rijden denk ik zo

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 juli 2016 om 12:00

      @thomasthomas: yup en daarom ook geen echte bmw haha.

      Login om te reageren
  14. beetec zegt

    18 juli 2016 om 00:40

    De cabrio mist behalve de motor alles wat de coupe zo goed maakt. De coupe is een kart met subtiele design details die het simpele design enorm krachtig maakt.
    Coupe voor mij dus.

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    18 juli 2016 om 00:47

    Meh, niet mijn ding. Een gewone M3 E30 vind ik nog wel wat hebben, zeker in originele staat, maar een cabrio E30 M3 heb ik nooit mooi gevonden. Zonder achterspoiler oogt het toch alsof ze het project halverwege gestopt zijn.

    Login om te reageren
  16. hahaha zegt

    18 juli 2016 om 02:21

    Net zo knullig als een golf cabrio imo.
    En die prijs 85K, tranen van het lachen.

    Login om te reageren
  17. erwh zegt

    18 juli 2016 om 04:15

    Ik ga voor de coupé. Al dat vermogen in een cabrio is vrij nutteloos als het chassis het niet kan bijhouden.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      18 juli 2016 om 12:34

      @erwh: Hard rijden betekent de dealer op zoeken voor reparaties

      Login om te reageren
  18. mrmiyagi1982 zegt

    18 juli 2016 om 05:55

    Doe mij maar de cabrio. Die m3 worden toch alleen met mooi weer gereden. om te cruisen en af en toe een sprintje. Dan lekker met t dak open dan kun je er extra van genieten. ?

    Login om te reageren
  19. leaper035t zegt

    18 juli 2016 om 07:06

    The yuppies are back! In die tijd sowieso de coupe maar moest ik er nu eentje als funcar voor in het WE kopen, doe mij dan maar de cabrio.

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    18 juli 2016 om 07:19

    Eerder jammer
    jammer dat BMW als serieuze fabrikant van sportieve klasse wagens zich door goedkope marketing liet verleiden.
    de gewone cabrio van dit model was vooral een fijne wagen ook met lichtere motorisering, let wel een cabrio dat is iets anders dan een roadster.
    Meer flaneer dan rijdersauto, en laat dat nu HET verschil zijn met de M3

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 juli 2016 om 12:01

      @desjonnies: van sportief zijn alleen kun je niet leven, juist een slimme zet van Bmw.

      Login om te reageren
  21. aadnus zegt

    18 juli 2016 om 07:44

    Cabrio kun de beter meej ne sekscylinderd neeme. Veul rielekster.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      18 juli 2016 om 08:44

      @aadnus: wat??

      Login om te reageren
      • aadnus zegt

        18 juli 2016 om 11:36

        @rolov: Stikt oew vinger in oew gat!

        Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    18 juli 2016 om 07:53

    Ik zie liever de coupe en dan met een dakraam.

    Login om te reageren
    • aadnus zegt

      18 juli 2016 om 08:07

      @pinut187: Geen dakkapel à la Rodius?

      Login om te reageren
  23. shibby zegt

    18 juli 2016 om 08:53

    Ja! Hebb0n! Maar toch als het er om gaat de coupé.

    Login om te reageren
  24. bofkont zegt

    18 juli 2016 om 12:01

    Heerlijke wagen , alleen die laffe 4 cilinder is dan weer zo jammer ;)

    Login om te reageren
  25. undifined1 zegt

    18 juli 2016 om 17:00

    Liever een gewone m3 en een 320i of 325i cabrio ernaast, de s14 is niet echt geschikt om te cruisen en een 6 cilinder loopt toch net ff mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North