BMW E30 M3 cabrio: suf of super?

Auteur: , 43 Reacties

Een fraaie BMW E30 M3 is niet te versmaden, maar geldt hetzelfde voor een M3 cabrio?

BMW E30 Cabrio

Een BMW E30 M3 staat bij bijna alle redactieleden hoog op de verlanglijst, maar niet bij iedereen mag dat een cabrio zijn. Dat kwam ter sprake nadat we deze advertentie onder ogen kregen. En daarom zijn we benieuwd wat jullie vinden van een E30 M3 cabrio. Argumenten vóór zijn natuurlijk eenvoudig: de wind in je haren en beter kunnen horen hoe die 200 pk sterke 2.3 liter viercilinder je in 6,9 seconden naar de honderd sleept. En de zeldzaamheid, want er zijn slechts 786 stuks gebouwd. Maar er zijn ook argumenten tégen de cabrio te bedenken.

Doordat de E30 M3 Cabrio werd gebaseerd op de E30 cabrio, in plaats van de specifiek ontwikkelde E30 M3, was er nogal een verschil in uiterlijk en techniek. Uiteraard had dit invloed op de torsiestijfheid, maar de tegenstanders op de redactie vallen vooral overal de visuele aspecten. Geen opgelegde kofferklep, bijvoorbeeld. En geen achterspoiler en geen unieke daklijn. Daardoor oogt de E30 M3 cabrio misschien wat te braaf.

Zouden jullie bereid zijn de offers te brengen voor het extra plezier van open rijden? Of moet het gewoon een coupé worden?

Wederom dank aan Dennis, die deze discussie bij ons aankeilde met zijn tip



43 reacties

Suf zoiezo niet, maar de coupe is mooier!!
Lastig.. Natuurlijk is het heel leuk om in de zomer lekker te genieten van een cabrio, maar bij een E30 ga ik toch voor een coupe met eventueel opendak om toch dat zonlicht op je hoofd te voelen.
De e30 is over het algemeen geen bijzondere wagen. En al cabrio al helemaal niks. Ik begrijp de hype ook niet. Ik vind het een prima wagen met een simpel design meer niet. Een Ford Sierra met megataartschepvleugel vind ik veel toffer.

Jammer minnetjes geven kan hier niet
Zo wel.. had ik eind van het jaar op nr 1 bij de meeste minnetjes gestaan.
via Android app
@clarkson: nee hoor, jij kijkt gewoon met een semi-objectieve blik naar de e30. Over smaak valt niet te twisten, maar sommige auto’s worden (hier) veel gehypt! De e30 en alfa 159 zijn daar voorbeelden van. Plusje van mij!
@autodrop: Yup vooral de Opel 159 is een heel erg overgehypte , die vooral uitblinkt in matig zijn.
@clarkson: Ik kan je geen minnetje geven, dus dan maar een plusje.
@clarkson: De e30 vind ik zelf fragiel uitzien met die dunne stijlen. Cabrio’s vind ik sowieso al helemaal niks.
@clarkson: weet je jeremy, ik mag jou wel, kom even een keer langs voor kop koffie als je tijd hebt.
Het is alsof het niet gezegd mag worden hier, maar vind het echt10x niks zo een oude bmw, vooral deze (ex)sjonniemobielen, de echte classics en iconische BMW’s kan ik daarentegen wel waarderen
@clarkson: juist het simpele design maakt hem voor mij zo aantrekkelijk.
Coupe in Nederland en de cabrio in Spanje.
@philipf: In Spanje rijden bijna geen cabrio’s. Is veel te warm. Nederland, Engeland, Scandinavie, daar is de cabrio dichtheid het grootst. Is ook een cultuur dingetje overigens, zodra er zon is willen wij ervan genieten. In bijvoorbeeld Spanje vinden ze de zon maar lastig.
Natuurlijk suf met dat rode kleurtje wat na een jaar rose is en die lelijke bbs velgjes
Ik ben me toch zo nieuwsgierig naar wie Dennis is met al die tips!
@jordydeknecht: dennis is een soort willeme maar dan zonder inhoud
Ik zou hem lachend nemen als ik het geld had, zeker omdat het een exclusieve auto is.
Als een auto zeldzaam is zijn daar meestal verschillende redenen voor zoalsbv te duur,lelijk,slecht,releasedatum niet goed gepland,onpraktisch.ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze zeldzaam zijn omdat ze er bewust te weinig van gemaakt hebben
@cthijs: dat is nu juist de definitie van zeldzaam: niet veel voorkomend.
Mij maar de coupe.
Coupe is vele malen mooier
Bij de E30 zou ik zonder meer de coupé bovenaan zetten.

De cabrio oogt een klein beetje onevenwichtig, zeker met het dak dicht. Bij de E36 is de cabrio een stuk geslaagder, die ziet er veel volwassener uit.

En het mooie is dat je ze gewoon allebei voor de deur kan hebben zonder al te hoge vaste lasten. De E30 coupé in het kwarttarief, de E36 cabrio gewoon erbij. Die laatste gebruik je dan ook gewoon in de wintermaanden, desgewenst met hardtop.
Een m3 koop je voor de rij eigenschappen.
En dan moet je dus geen cabrio kopen….

Deze auto is het eerste bewijs dat de marketing afdeling meer macht had dan de motorsport afdeling.
@SvenB: Ach een Radical SR8LM is anders ook een cabrio, heeft nog steeds het ring record ;)
@SvenB: Ik denk dat de meeste mensen ze kopen om de badge wie gaat er nou de track op alleen een enkeling
Eigenlijk hoor ik bij deze M3 nooit iemand zeggen dat er maar een 4 cilindertje in ligt.
@thomasthomas: al zou er een driepitter in liggen, 231 pk is toch wel lekker rijden denk ik zo
@thomasthomas: yup en daarom ook geen echte bmw haha.
De cabrio mist behalve de motor alles wat de coupe zo goed maakt. De coupe is een kart met subtiele design details die het simpele design enorm krachtig maakt.
Coupe voor mij dus.
Meh, niet mijn ding. Een gewone M3 E30 vind ik nog wel wat hebben, zeker in originele staat, maar een cabrio E30 M3 heb ik nooit mooi gevonden. Zonder achterspoiler oogt het toch alsof ze het project halverwege gestopt zijn.
Net zo knullig als een golf cabrio imo.
En die prijs 85K, tranen van het lachen.
Ik ga voor de coupé. Al dat vermogen in een cabrio is vrij nutteloos als het chassis het niet kan bijhouden.
@erwh: Hard rijden betekent de dealer op zoeken voor reparaties
Doe mij maar de cabrio. Die m3 worden toch alleen met mooi weer gereden. om te cruisen en af en toe een sprintje. Dan lekker met t dak open dan kun je er extra van genieten. ?
The yuppies are back! In die tijd sowieso de coupe maar moest ik er nu eentje als funcar voor in het WE kopen, doe mij dan maar de cabrio.
Eerder jammer
jammer dat BMW als serieuze fabrikant van sportieve klasse wagens zich door goedkope marketing liet verleiden.
de gewone cabrio van dit model was vooral een fijne wagen ook met lichtere motorisering, let wel een cabrio dat is iets anders dan een roadster.
Meer flaneer dan rijdersauto, en laat dat nu HET verschil zijn met de M3
@desjonnies: van sportief zijn alleen kun je niet leven, juist een slimme zet van Bmw.
Cabrio kun de beter meej ne sekscylinderd neeme. Veul rielekster.
@aadnus: wat??
@rolov: Stikt oew vinger in oew gat!
Ik zie liever de coupe en dan met een dakraam.
@pinut187: Geen dakkapel à la Rodius?
Ja! Hebb0n! Maar toch als het er om gaat de coupé.
Heerlijke wagen , alleen die laffe 4 cilinder is dan weer zo jammer ;)
Liever een gewone m3 en een 320i of 325i cabrio ernaast, de s14 is niet echt geschikt om te cruisen en een 6 cilinder loopt toch net ff mooier.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).