Hamertijd! Zeldzame BMW E30 M3 Johnny Cecotto

Auteur: , 42 Reacties

De liefhebber van München's finest kan binnenkort zijn slag slaan in Coventry.

Ja hoor, we hebben weer een juweeltje gevonden. De BMW E30 M3 heeft sowieso al een mythische status bereikt onder autoliefhebbers, maar in dit geval gaat het ook nog eens om een heuse Johnny Cecotto editie. Dat is een speciale variant vernoemd naar een Venezolaanse coureur die in zijn tijd verdienstelijke resultaten haalde in zowel de internationale motor- als autosport. Op zijn palmares staan onder meer heldendaden in de DTM, waar hij voor BMW uitkwam in -u raadt het al- een E30 M3. Zijn zoon reed tot voor kort wel eens een GP2 race totdat het Venezolaanse oliebedrijf PDVSA ook voor hem de geldkraan dichtdraaide.

Leuk zo’n verhaal, maar hoe speciaal maakt het de auto dan? Nou, van de 18.000 gebouwde E30 M3’s waren er slechts 480 ‘Johnny Cecotto’s’. Nog zeldzamer was overigens de Roberto Ravaglia editie, vernoemd naar Johnny’s teammaat in de DTM. Daarvan zijn er maar 25 gemaakt, exclusief voor de Britse markt.

Maar goed, terug naar dit Misano-rode exemplaar. In 1989 is de auto voor het eerst uitgeleverd in Gibraltar, off all places, alvorens ‘ie al snel naar Engeland is vertrokken. Geen zorgen echter, het stuur zit gewoon aan de linkerkant van de auto. Het rood van de koets steekt mooi af met de zwarte honingraatwielen, maar dat komt wellicht omdat er een vers laagje verf op de auto zit. De auto is namelijk wel goed gebruikt al die jaren, wat tevens heeft geresulteerd in een kilometerstand van 202.000 kilometer. Doch dat kan deze BMW vierpitter prima hebben.

Aan de binnenkant is er een M-Technic stoffen interieur te vinden, afgezet met zwart leder. Ook is er airco aanwezig, wat je wel een beetje vermogen kost en gewicht toevoegt, maar stiekem toch wel fijn is als je in de zomer een toerritje gaat maken, zo blijft je betere helft ook weer wat blijer. Geïnteresseerden moeten rekening houden met een prijs van zo’n 30.000 tot 35.000 Engelse Ponden, omgerekend 39-45K in oud-Hollandse Euro’s. Je vergapen aan hoekig, snel, Duits jaren ’80-staal kan ook gratis in de gallery.



42 reacties

Het sjonny komt bij mij naar boven, maar man wat is hij heerlijk!
Jammer van de velgen. Daar had alleen het hart zwart van mogen zijn. Maar wel een koopje. Ze staan voor meer te koop/zijn voor meer verkocht.
Ik had een bedrag met een extra nul verwacht, valt me nog mee
Een Beauty
Gaaf ding. Prijzen vind ik vrij overdreven. Maar goed, vraag en aanbod.
In 1990 eens een nieuwe paarse M3 Cecotto zien staan bij Renova. Gek eigenlijk dat je altijd onthoud. Maakte waarschijnlijk echt indruk.
@thomasthomas: 1990? dan ben je niet van gister hehe
Die prijzen zijn eerder aan de lage kant geschat me dunkt.
Ik vermoed dat hij voor minstens 60.000 weg zal gaan als er wat kenners onder de bieders zijn.
Ik rij ondertussen wel gewoon verder met mijn 316…
@cadrez: ik vind de prijs ook best laag, die 2 ton gelopen zal de prijs veel omlaag halen
@2jzpower: voor een Cecotto met lage kilometerstand betaal je tegenwoordig makkelijk 80.000 euri .
Met deze kilometerstand gok ik op minstens 67.450 euro. Ben benieuwd naar de uiteindelijke verkoopprijs!
In Nederland staat er ook eentje te koop. Voor een ton mag je hem meenemen, maar dan heb je wel een krachtig exemplaar met de juiste kleurstelling qua velgen zoals ze horen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274426901
@viezefreddyw: Krachtig moet prachtig zijn.
@viezefreddyw: jammer van de witte knipperlichten voor.
@e550:

pfffff vier parkertjes man, waar heb je het over, je kunt juist nog veel krijgen voor dit model, da’s de positieve benadering !
En dat van mij !
@viezefreddyw: nummer 491, van de 480 gebouwde?
@lekbak: De Ravaglia en Cecotto uitvoeringen werden door elkaar gebouwd. In totaal 505 stuks. Er is ook een Zwitserse ongenummerde uitvoering geweest. Die was vanwege strenge Zwitserse emissie eisen een paar pk minder sterk.
@lekbak: van de Cecotto en de Ravaglia zijn er samen 505 gebouwd. Waarvan 480 Cecotto’s en 25 Ravaglia’s. De nummering liep echter door op het plaatje.
Heb liever voor dat prijs een 1m ofso
@ritchie: dat prijs?
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1454239175

Staat er hier in NL ook een te koop, daarvoor moet je budget wel ietsje groter zijn. Mooi klassiek spul!
@mike0709: verbaas me telkens weer hoe Leitner ze weet te vinden. Wat een mooie wagen!
@misterdrogba: wellicht Veilingen ofzo
Noem mij maar Sjonnie, en dan niet Johnny Cecotto, maar ik vind dat een M3 E30 pas af is als er BBS RS velgen onder zitten…

https://rthirtytwotaka.files.wordpress.com/2010/04/cimg1174.jpg
@Rick-dos: dan wel die gouden he😉
Leuk dat ze -gezien de km-stand- gebruikt werd waarvoor ze bedoeld was nl, bereden worden!
Johnny Cecotto: 480 units van april 1989 – juli 1989 in Nagaro Silver
Roberto Ravaglia: 25 units van april 1989 – juli 1989 in Misano Red

Verkeerde plaatje erbij?
@xxxheidi:
Pffff. Klopt niet. Fout van mij.
De enige echte M3…
Wat een heerlijke machine is het toch, prijs valt nog enigzins mee.
2 ton zou je m niet geven hij lijkt wel nieuw…
Schitterend! Alleen die zwarte wielen. .. doe maar niet. Gewoon zilver graag.
Velgen zijn volgens mij sowieso niet origineel: als mijn geheugen me niet in de steek laat Is een cecotto altijd grijs hart en Alu rand…? En enkel verkrijgbaar in zilver, blauw of rood.
Op Interclassic dit jaar is een Cecotto uitvoering voor ruim €100k verkocht. Was wel een plaatje, met niet te veel kilometers.
Übergeill
Staat er ook eentje bij autoleitner te koop…
@Megakix: nog meer bij BMWspecials in Uden. ;-)
@e1000bmw523i: die kosten ook net iets meer ;-)
@addiction4cars: Nog altijd goedkoper dan het exemplaar bij Premium Classics in Vught en bij Douwe.
@e1000bmw523i: ja das waar maar dan valt deze wel heel erg mee kwa prijs.. al zullen die bij bmwspecials en premium classics wel helemaal tiptop in orde zijn.. blijft n droom zo’n wagen te bezitten..
Ik kijk nog eff verder, de grill is niet gepoetst en er zitten achterin geen hooftsteunen = niet veilig. Verder echt een fantastische auto!
@ceesjan: hoofd :)
Welke hamer?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).