• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Shelby knalt over de Ford Mustang met viercilinder

Auteur: ricardo, gepost 11 september 2015 om 15:08 – 28 Reacties

Afbeelding Shelby knalt over de Ford Mustang met viercilinderAfbeelding Shelby knalt over de Ford Mustang met viercilinderAfbeelding Shelby knalt over de Ford Mustang met viercilinderAfbeelding Shelby knalt over de Ford Mustang met viercilinderAfbeelding Shelby knalt over de Ford Mustang met viercilinderAfbeelding Shelby knalt over de Ford Mustang met viercilinderAfbeelding Shelby knalt over de Ford Mustang met viercilinder

Shelby knalt over de Ford Mustang met viercilinder
Shelby is heer en meester in het ‘superchargen’ van Mustangs met achtcilinders. Ze blijken over een flinke dosis aanpassingsvermogen te beschikken, want ze hebben zich nu ook over de viercilinder versie ontfermd.

Nu Ford globaal gaat met de nieuwe Mustang was het onvermijdelijk dat deze geleverd zou worden met een viercilinder. De 2,3-liter EcoBoost-motor is standaard goed voor 317 pk en 434 Newtonmeter, met de toevoeging van het Ford Performance Pack (louter een herschrijving van de ECU) stijgt dit naar 340 pk, die voortaan beter hoorbaar zijn dankzij een nieuw uitlaatsysteem.

Aan de voorkant hang Shelby een splitter aan de bumper en wordt de vierpitter afgedekt met een koolstofvezel motorkap. De flanken krijgen skirts, opgetrokken uit hetzelfde lichtgewicht goedje, en de achterklep krijgt een subtiele spoiler aangemeten die uitsteekt aan de uiteinden. Amerikanen gonna Amerikaan, dus is de Shelby GT EcoBoost voorzien van dikke striping. Optioneel, gelukkig.

Het pakket – inclusief 20-inch velgen – kost in de VS $23.995. Aangezien het via Shelby Mod Shops wordt verkocht, zou de kit ook in Europa leverbaar moeten zijn. Wat deze mods hier gaan kosten is echter nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, shelby

Vorig bericht: « Porsche 911: zo houd je de verschillende versies uit elkaar
Volgend bericht: McLaren 650S is het nieuwste ‘Down Under’-politiespeeltje »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    11 september 2015 om 15:18

    Ik sprak een kerel bij de dragstrip die bewust een Ecoboost Mustang had genomen om te kijken hoever hij er mee kon gaan. Die had hem net over de 400pk tot nu toe. Hij was er zeer tevreden mee. Liep als een beer en gaf geen krimp volgens hem. Gebruikt hem als daily. Hij wil nog meer gaan aanpassen. Blijkbaar heeft het blok best reserves.

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      11 september 2015 om 15:32

      @E34M5Touring: Ik geeft het blokje 150 000km en het gezeik begint :P

      Login om te reageren
      • Smokey zegt

        11 september 2015 om 15:49

        @G-Ammo: EcoBoosts draaien nu al 3/4jaar en km standen van 300.000 zijn tot nu toe zonder problemen behaald.

        Login om te reageren
        • jmeverts zegt

          11 september 2015 om 17:38

          @smokey: maar niet met 400pk uit 2.3l. Denk dat g-ammo daarop doelt

          Login om te reageren
          • swid zegt

            12 september 2015 om 06:09

            @jmeverts: Ik gok dat het met menig subaru dit 10 jaar geleden ook al kon.

            Login om te reageren
            • werf76 zegt

              12 september 2015 om 07:26

              @swid: Ach, ik heb met mijn Ford Sierra Cosworth na enige mods (362pk) gereden vanaf 162000km tot 256000km. Enige wat ik heb gehad is koppakking die door was door verkeerde montage. Dus, het is wel mogelijk zolang je maar niet elk moment benut om alles er uit te halen wat er in zit.

              Login om te reageren
      • turbobrick zegt

        12 september 2015 om 22:41

        @G-Ammo: De meesten rijden niet eens zo lang in zoiets …. Zelden zie je auto’s die zo lang met tuning rijden. Meestal gebeurt dat pas na jaren.

        En dan nog, die ecoboost 4 cilinders zijn eenvoudig te vinden, worden in meerdere motoren gebruikt. Tevens is het opnieuw en steviger opbouwen ervan relatief goedkoop vergeleken met een 8 cilinder.

        Login om te reageren
  2. snorrie zegt

    11 september 2015 om 15:19

    Leuk hoor, een sjonniepakket.

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      11 september 2015 om 15:24

      @snorrie: nee tis geen premium mobiel of gti. Nu mag het wel.. voor een keertje!

      Login om te reageren
      • snorrie zegt

        11 september 2015 om 15:25

        @lamborgfan: Ok, ik geef ’t een jaar. Dan wel.

        Login om te reageren
  3. vvti zegt

    11 september 2015 om 15:27

    Voor dat geld koop je hier een kale golf!!! Wat een belachelijk hoog prijsverschil met de Europese prijzen.

    Login om te reageren
    • vvti zegt

      11 september 2015 om 15:28

      @vvti: ik heb het over de aanschafprijs en niet over pakket prijs.

      Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    11 september 2015 om 15:29

    Helemaal niet verkeerd! Alleen de carbon motorkap zou ik achterwege laten. Maar de striping niet: ’t ‘hoort’ eigenlijk gewoon op een Shelby Mustang

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    11 september 2015 om 15:35

    Moet meer uit te halen zijn, maar doe mij maar de Focus RS. Zelfde blok, veel leukere Ford!

    Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    11 september 2015 om 15:41

    Er is niks mis met een lekkere sterke vierpitter. Maar in zo’n bak hoor toch op z’n minst een zescilinder eigenlijk.
    Anders kun je beter een Focus RS nemen.

    Login om te reageren
    • jaccovdzaag zegt

      11 september 2015 om 15:56

      @trustmeiamanengineer: Dan doet u dat.

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      11 september 2015 om 16:23

      @trustmeiamanengineer: En toch ben ik het er niet eens. Ja bij Mustang denk je aan een V8. Maar als je dat even vergeet en ziet een coupe met achterwielaandrijving, 317pk en een turbogeblazen 2.3 klinkt mij dat toch goed.

      Hoewel een Focus RS en V8 natuurlijk ook niet verkeerd zijn.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        11 september 2015 om 18:22

        @reistje: Een focus rs hoeft geen v8 te krijgen. Veelste zwaar!

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        11 september 2015 om 22:34

        @reistje: u vraagt, wij draaien. 11 jaar geleden stond er op de SEMA beurs in Las Vegas een Ford Focus RS met V8, de Focus RS8. Met een dikke Cammer V8 en achterwielaandrijving. Hier een rij-impressie van zo’n achtcilinder Focus met V8:

        http://m.motortrend.com/roadtests/coupes/112_0408_ford_focus_rs8_lamborghini_gallardo/

        Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    11 september 2015 om 15:54

    Een Shelby-Mustang met een vier cilinder, da’s net zoiets als een Porsche 911 met waterkoeling !

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 september 2015 om 16:37

      @desjonnies: of een viercilinder in je Porsche.. Oh wacht…

      Login om te reageren
  8. gieltj zegt

    11 september 2015 om 16:42

    Nee, een Mustang hoort gewoon een V8 te hebben.

    Login om te reageren
    • pjeey zegt

      12 september 2015 om 23:11

      @gieltj: ik heb juist ervaren dat de V8 uit de mustang zo lui als maar kan is. Niet vooruit te branden en meer gebrul dan daadwerkelijk snelheid. Geweldig gebrul, dat wel, maar er vervolgens uitgetrokken worden door een pick-up…

      Login om te reageren
      • pistolero zegt

        14 september 2015 om 21:06

        @pjeey: Lui?! In 4,8 sec naar 100… zou nog wel es willen zien welke pick-up die bijhoudt!!
        Trouwens, je hebt al snel een Europeaan van ± 80.000 € nodig om de V8 bij te houden.
        En als je boven op die 45k er nog es 40 bij legt, dan heb je 650 pk voor de Shelby GT en rij je wagens t.e.m. 200.000 los!! :-D
        Trust me, I’ve driven one!! (2015 Shelby GT that is) :-P
        https://www.youtube.com/watch?v=xPsvfAVELTc

        Login om te reageren
  9. jeppie zegt

    11 september 2015 om 17:08

    Die motorkap gewoon in de kleur die de hele auto heeft. Dan is ie best mooi

    Login om te reageren
  10. clarkson zegt

    11 september 2015 om 18:24

    Niet verkeerd toch? Ieder wat wils.

    Login om te reageren
    • philipf zegt

      11 september 2015 om 19:38

      @clarkson: wilds:)

      Login om te reageren
  11. newguy92 zegt

    11 september 2015 om 20:00

    Carbon motorkap eraf en de striping door laten lopen, dan is het een leuke aanzicht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North