• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Topsnelheden Nederlandse snelwegen live in beeld [updated]

Auteur: robbie, gepost 10 januari 2014 om 14:08 – 115 Reacties

Actuele topsnelheid Nederland


Dankzij het openbaar maken van de gegevens van meer dan 24.000 meetlocaties op het Nederlandse (snel)wegennet is het mogelijk om te laten zien wie de hoogste topsnelheid heeft op diverse Nederlandse snelwegen. Uitschieters van ver boven de 200 km/u zijn geen uitzondering.

Wegbeheerders door het hele land leveren gegevens over de situatie op de weg -en de beschikbaarheid van de weg- aan een instantie met de naam Nationale Databank Wegverkeersgegevens (NDW). Die informatie werd vroeger alleen aan andere instanties (tegen betaling) beschikbaar gesteld, maar vanaf september 2013 zijn de actuele verkeersgegevens beschikbaar als open data. Sinds eind vorig jaar zijn ook de statusgegevens hieraan toegevoegd.

Een website die handig gebruik van deze openbare informatie claimt te maken is bestwelsnel.nl. De site laat zien waar en wanneer meer dan 170 km/u wordt gereden. Deze informatie wordt verzameld door metingen met lussen in het wegdek. Daardoor zijn er wel enkele kanttekeningen te plaatsen:

  • NDW levert gemiddelde snelheden per minuut. Alleen wanneer er in een minuut maar één auto over een rijstrook gaat, is de gemiddelde snelheid ook een topsnelheid. Daarom worden niet alle topsnelheden geregistreerd.
  • Het meetnetwerk is niet bedoeld om hele hoge snelheden te meten, er zijn hiervoor geen garanties over de nauwkeurigheid.

En het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat alle gemeten topsnelheden neergezet zijn door burgers. Het is goed mogelijk dat een deel afkomstig is van hulpverleners zoals politie, brandweer en ambulance. We hebben nog een vraag uitstaan bij NDW met betrekking tot de betrouwbaarheid van deze gegevens.

Op 31 december 2013 werden in elk geval 1.609 metingen gedaan van snelheden die boven de 200 km/u lagen. In onderstaande tabel is te zien op welke snelwegen de meeste 200-plussers werden gemeten.

Top 10 snelle snelwegen

En hoe zit het dan met de privacy? Kentekens worden niet geregistreerd dus de politie kan in principe niks met deze informatie. Al kunnen ze natuurlijk wel patronen herkennen en op basis daarvan besluiten om op bepaalde wegen vaker te gaan flitsen.

Onderstaande kaart van Nederland laat zien op welke plekken mensen op oudjaarsdag het liefst het gaspedaal intrapten.

Snelwegen in Nederland 200 km/u

UPDATE 13-1 – Inmiddels is NDW met een officiele reactie naar buiten gekomen met betrekking tot bestwelsnel.nl en de betrouwbaarheid van wat op die site te zien is.

Op 10 januari is de website bestwelsnel.nl gestart. De website toont live waar er (veel) te hard gereden wordt en maakt hiervoor gebruik van de open data van NDW. Van verschillende kanten hebben wij de vraag gekregen of deze gegevens kloppen, of de maximum snelheid inderdaad zo vaak en zo ernstig wordt overschreden. Nu is kenmerkend voor open data dat de overheden de data beschikbaar stellen, maar de verantwoordelijkheid voor de producten en toepassingen bij de afnemers van die data ligt. NDW of de bij ons aangesloten wegbeheerders zijn dan ook op geen enkele manier betrokken bij deze website. Ons meetnetwerk is opgezet om grote verkeersstromen te meten en om vast te stellen of er vertragingen zijn op de weg. Eén van de kwaliteitseisen die we aan onze meetsystemen stellen is een onnauwkeurigheidsmarge van maximaal 5% over een dag. Dit is echter getest voor normale snelheden. De 5% onnauwkeurigheidsmarge kunnen we bij snelheden boven de 200 km niet garanderen.

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • Video: Nederlandse Huracan gaat kablam
  • Nederlandse bermen zijn levensgevaarlijk

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, snelweg, Verkeer

Vorig bericht: « Radical RXC Turbo: 460 pk in een lichtgewicht
Volgend bericht: Volvo V60 Plug-in Hybrid vat vlam in Gouda [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. utr1984 zegt

    10 januari 2014 om 14:11

    A2 vlak voor de trajectcontrole: 302 km/u. Mooi was die tijd.

    Login om te reageren
  2. fconderkantlat zegt

    10 januari 2014 om 14:13

    330 gepakt op a15 tussen thv gorinchem, lekker breed en nieuw asfalt op een zondagochtend 04.00, met geen andere bestuurders aanwezig uiteraard

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      10 januari 2014 om 14:19

      @arashrsf: 330? Wat voor een auto reed je wel niet?

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        10 januari 2014 om 14:33

        @Vincegail: Fantasie 2000 gti, turbo 32v

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 januari 2014 om 14:35

        @Vincegail: Je zegt het juist: in wat voor auto reed je wel NIET.

        Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      10 januari 2014 om 14:30

      @arashrsf: Wat was in staat om jouw snelheid te meten als je 330 deed, en wat voor politieauto kon je bijhouden?

      Login om te reageren
      • 370z_stillen zegt

        10 januari 2014 om 14:40

        @n54coupe: Ik denk dat hij met ‘gepakt’ iets anders bedoeld :’)

        Login om te reageren
        • Emile_Benz zegt

          10 januari 2014 om 18:58

          @emilio89: of ff aangetikt idd.

          Login om te reageren
      • motoragent zegt

        10 januari 2014 om 15:01

        @n54coupe: Ik heb een poging gedaan op mijn motor, maar bij 230km/u begonnen mijn zijwieltjes te zwabberen dus ben ik afgehaakt.

        Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        10 januari 2014 om 16:36

        @n54coupe: 330 als in BMW 330i/d miscchien…?

        Login om te reageren
        • fconderkantlat zegt

          10 januari 2014 om 23:20

          @Emile_Benz @sketcher @vincegail @berlinetta @emilio89 @n54coupe @emile_benz @motoragent excuus voor mijn onduidelijkheid. het is inderdaad aangetikt. Dit was in een 458 italia zonder oorlog of speciale of andere gekkegheid erop/eraan/erin. ( niet van mij, kan er nog geen 1 betalen haha )

          en gelukkig vloog ie niet in brand ondanks dat ie in de volle toeren al zat ( ik weet niet hoe nauwkeurig teller is maar top is 325. Denk een beetje net als die begrensers die op 250kmh afgesteld staan, maar in de praktijk toch nog een paar extra kmh kan sprokkelen

          Login om te reageren
          • jasperjvr zegt

            11 januari 2014 om 11:44

            @arashrsf: dan kan je beter rijden dan afrojack

            Login om te reageren
            • fconderkantlat zegt

              11 januari 2014 om 17:13

              @jasperjvr: maar dat is niet zo moeilijk toch :p

              Login om te reageren
          • mercedesclk350 zegt

            13 januari 2014 om 01:52

            @arashrsf: Wacht even, als ik het goed begrepen heb: Je jat een 458, jaagt hem over z’n top heen om vervolgens stoer te doen op een blog dat de politie misschien ook wel leest. Ik denk dat dit of een natte droom, of een avondje klemzuipen is geweest…

            Login om te reageren
            • fconderkantlat zegt

              14 januari 2014 om 07:14

              @mercedesclk350: nee. heb een vriend die het financieel kan veroorloven om meer dan een clk350 uit te kunnen geven. Waar kan jij in NL overdag een stuk snelweg vinden waarbij je harder dan de toegestane vmax kan rijden zonder medeweggebruikers in gevaar te brengen?
              Vandaar de tijd ( en ja was wel na het stappen maar zonder alcohol kan je ook pret maken )

              Login om te reageren
  3. xenonlampje zegt

    10 januari 2014 om 14:16

    En ik maar denken dat ik met mijn Vmax+20 een flinke doorrijder was. Gekker dan dat ga ik het ook niet maken. Iets met rijbewijs nodig voor het werk….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 januari 2014 om 17:08

      @xenonlampje: ik dacht van je hebt nog gezond verstand?

      Login om te reageren
  4. 3246cm252kw zegt

    10 januari 2014 om 14:24

    Ik kan helaas niet zien ivm het slechte internet hier op welke weg welke snelheid is gereden, maar erg leuk artikel!

    Login om te reageren
  5. punkisback zegt

    10 januari 2014 om 14:26

    A50 bij Uden blijft een heerlijke autobahn om te blazen!

    Login om te reageren
  6. mo112 zegt

    10 januari 2014 om 14:27

    240 ring a10 noord

    Login om te reageren
  7. autoradio7373 zegt

    10 januari 2014 om 14:28

    Mijn hood presteert onder de maat zie ik wel. Binnenkort de score maar een beetje opschroeven hehehe

    Login om te reageren
  8. mo112 zegt

    10 januari 2014 om 14:30

    Website bestwelsnel.nl werkt niet

    Login om te reageren
  9. sjeppie156 zegt

    10 januari 2014 om 14:30

    Hoeveel zouden er van giedo van der garde zijn nodeju die ging gewoon met ons racen op de autobahn wij gingen in nederland maar weer rustig rijden maar hij ging dood leuk door met zichzaggen met 180+ in zen megane

    Login om te reageren
  10. k-man zegt

    10 januari 2014 om 14:33

    Bestwelsnel is ‘currently not available’…

    Login om te reageren
  11. frankel zegt

    10 januari 2014 om 14:35

    250km/u op de A31 is ook geen uitzondering.
    Gelukkig amper politie hier in Fryslân!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      10 januari 2014 om 15:03

      @frankel: A31 kan ’t ook wel hebben. Niet druk, redelijk overzichtelijk, degelijk asfalt.

      Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    10 januari 2014 om 14:35

    Dat zijn dan ook maar enkel de topsnelheden die gemeten werden. Ik kan me best wel wat gekkere dingen inbeelden.

    Login om te reageren
  13. stefane30v8 zegt

    10 januari 2014 om 14:35

    een x 245 op de a58 richting goes gereden met de e30

    Login om te reageren
    • beseff zegt

      10 januari 2014 om 14:54

      @stefane30v8: 245 met je e30?:o kicken!!

      Login om te reageren
      • stefane30v8 zegt

        10 januari 2014 om 15:52

        @beseff: Het kan nog gekker. In z’n 5 loopt hij 260 en als je dan naar z’n 6 gaat wil hij nog steeds verder al ben je dan wel meer aan het vliegen als aan het rijden

        Login om te reageren
        • beseff zegt

          10 januari 2014 om 15:54

          @stefane30v8: v8 he..
          260 en nog harder :o

          Login om te reageren
  14. MJB zegt

    10 januari 2014 om 14:39

    Wat een stoere mensen hier.

    Login om te reageren
    • guidoberbers zegt

      10 januari 2014 om 15:21

      @MJB: Aha, ben jij dat dus met 100 à 110 opende linkerbaan ?;’)

      Login om te reageren
      • MJB zegt

        10 januari 2014 om 15:27

        @guidoberbers: Nee, ik was degene rustig lezend jou per trein inhaalde…

        Login om te reageren
        • mo112 zegt

          10 januari 2014 om 16:07

          @MJB: saaie lul!

          Login om te reageren
          • MJB zegt

            10 januari 2014 om 17:06

            @mo112: Dat, of gewoon een student die gratis met het OV kan en het eigenlijk gewoon zielig vindt hoe mensen hier de drang voelen hun compensatiegedrag neer te plempen.

            Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          10 januari 2014 om 20:30

          @MJB: en vervolgens over elke reis buiten amsterdam en rotterdam 2x zo lang te doen als met de auto? Droom lekker verder man! De auto is in 98% van de gevallen nog steeds het snelst.

          Login om te reageren
          • MJB zegt

            10 januari 2014 om 21:06

            @lambo4all: Haha, denk je nou echt dat ik elke afstand per trein afleg? Natuurlijk niet, ook ik vind autorijden leuk, en sinds anderhalf jaar ook motorrijden. Ik word alleen zo moe van mensen hier die denken dat het zo cool is dat ze belachelijke snelheden gereden hebben op de openbare weg. Ik rij gewoon de maximum snelheid, soms (zeker met de motor omdat dat aangeleerd wordt) nét iets erboven, maar ik tik zeker geen zwaar onverantwoorde 200+ aan, dan mis je gewoon een stuk intelligentie.

            Login om te reageren
            • wif1 zegt

              11 januari 2014 om 00:33

              @MJB: Ik voel me een stuk veilger op de weg met iemand die met verstand 200km/h rijdt, dan iemand die denkt dat hij goed rijdt omdat ie zich aan Vmax houdt maar totaal niet met het verkeer bezig is, huppaa zo zonder richting aan te geven van baan wisselen en niet in de spiegel kijken. Als motorrijder zul je dat diep in je hart wel met me eens zijn.

              Login om te reageren
              • mo112 zegt

                11 januari 2014 om 02:54

                @wif1: amen!

              • MJB zegt

                11 januari 2014 om 16:52

                @wif1: Leuke vergelijking, maar het slaat natuurlijk nergens op. Er zijn inderdaad mensen die veel te weinig opletten en daar hoef ik ook niet zo hard mee in de auto te zitten, maar genoeg mensen zijn capabel genoeg om én zich enigszins aan de snelheid te houden en daarbij ook nog eens op te letten. Da’s nou niet bepaald rocket science…

              • wif1 zegt

                11 januari 2014 om 17:13

                @MJB: Wat nergens op slaat is dat je een stuk inteligentie zou missen als je 200 km/h zou rijden. Dat is waar je mee eindigd en dat is bullshit. Mijn ervaring met motorrijden is dat juist mensen die rond of onder Vmax rijden, vaak een stukje inteligentie missen qua verkeersdeelneming. Ze denken dat ze alleen op de weg zitten, dus voor je het weet rijden ze je vol omver omdat ze zonder richting en goed kijkgedrag de wagen naar de andere rijbaan knallen. Iemand met 200+ op z’n tellertje let over het algemeen echt wel scherp op het andere verkeer (der zijn natuurlijk altijden gekke(n) uitzonderingen.

              • MJB zegt

                12 januari 2014 om 17:11

                @wif1: Er zijn zeker genoeg gevaren op de weg die zich aan de snelheid houden, die ga ik ook echt niet verdedigen en dat vind ik zeker minstens zo erg als mensen die het soort snelheden als die in dit topic genoemd worden rijden. Maar ik blijf erbij dat ik het gewoon idioot vind om 170+ te gaan rijden door het verkeer. Op een lege weg boeit het wat minder, en dat zal hier vast geregeld het geval zijn, maar het komt zeker wel voor dat dit soort snelheden gewoon aangetikt worden met andere verkeersdeelnemers. En dat vind ik al motorrijder eerlijk gezegd ook gewoon doodeng als dat langs me knalt.

              • wif1 zegt

                12 januari 2014 om 19:41

                @MJB: Tuurlijk, daarom zeg ik ook, gekken houdt je altijd. En in druk verkeer met 180 overal tussen door slingeren is gevaarlijk, maar het is niet per definitie gevaarlijk om 200 te rijden. Je moet altijd je kop erbij houden en de verkeersomstandigheden in acht nemen.

  15. RazorHead zegt

    10 januari 2014 om 14:40

    Hoeveel van die snelheden zouden verwezenlijkt zijn met een moto? Met de mijne zit je zo aan 220+

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      10 januari 2014 om 15:19

      @RazorHead: Ik denk dat het aantal wel mee valt, het percentage daar in tegen.

      Login om te reageren
    • hooligan zegt

      10 januari 2014 om 15:24

      @RazorHead:

      Zullen er niet veel zijn maar er is idd maar een heel klein stukje voor nodig !

      Gelukkig hier op de A 28 en richting DLD niks op de kaart staan :D

      235 met de auto gebeurd me nog wel eens

      en met de motor 285

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        11 januari 2014 om 16:56

        @hooligan:
        285 met de moto? holy shit! ik scheet al in m’n broek bij 250+ ! (top die ik haalde was 257)
        wat rij jij dan wel ?

        Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      10 januari 2014 om 15:27

      @RazorHead: Ik denk aardig wat, als je bedenkt dat motoren over het algemeen iets harder gaan als de gemiddelde auto hier in Nederland.

      Login om te reageren
  16. Mouzie zegt

    10 januari 2014 om 14:50

    235 A67 venlo-ehv

    Login om te reageren
  17. motoragent zegt

    10 januari 2014 om 14:55

    Wat leuk, de A73 tussen Venlo en Roermond gloeit rood op, laat daar nu ’toevallig’ de Roertunnel liggen.

    I see what you did there.

    Login om te reageren
    • dalton zegt

      10 januari 2014 om 18:46

      @motoragent: klopt, maar het zal niet het stukje zijn tussen de roertunnel en Swalmen denk ik zo.
      Maar ik moet zeggen als ik s’avonds laat naar Venlo of van Venlo af kom, het stuk vanaf Venlo tot aan Reuver wel een heel mooi stuk is! Verantwoord een keer even het gas pedaal in trappen zal ik maar zeggen. Heb het hier wel niet over de snelheden waar hier over gesproken wordt! Komen we elkaar dus wellicht nog eens tegen! :-)

      Login om te reageren
  18. rubentheys zegt

    10 januari 2014 om 15:01

    Op E313 richting Luik eens 220, bergaf met volgeladen Passat. Harder ging ‘ie niet…

    Nadien nog eens geprobeerd zonder ballast, en ik had het gevoel dat de Passat dit niet leuk vond. Ik dacht dat hij ging vliegen :).

    Login om te reageren
  19. prlwytzkofski zegt

    10 januari 2014 om 15:02

    Staat er nu een tussen van 276, das geen kattepis.

    Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      10 januari 2014 om 15:28

      @prlwytzkofski: Valt nog mee, ’s nachts komen daar motoren met een rot gang voorbij vliegen, laat je denken alsof je op de autobaan rijdt in Duitsland.

      Login om te reageren
    • costyn zegt

      10 januari 2014 om 15:32

      @prlwytzkofski: die is van 4 januari als je goed naar de datum kijkt. Dat lijkt de hoogst gemeten snelheid sinds enige tijd (geen idee hoelang; begin van de site? een week?)

      Login om te reageren
      • prlwytzkofski zegt

        10 januari 2014 om 16:11

        @costyn: Zag het al, maar alsnog. 276 op een nederlandse snelweg is belachelijk…

        Login om te reageren
  20. MrSkyline zegt

    10 januari 2014 om 15:07

    ambulance en brandweer rijden doorgaans geen 200+, politie wel, maar dan vaak enkel voor achtervolgingen, dus tsja dan zitten ze iemand achterna die minstens net zo hard rijd. Ik gok dat deze snelheden gewoon zijn neergezet door mensen met iets te snelle auto’s en een gebrek aan hersencellen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 januari 2014 om 20:33

      @MrSkyline: op de meeste snelwegen buiten de randstad is 200 geen probleem hoor in de vroege ochtend..

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        10 januari 2014 om 22:08

        @lambo4all: Klopt, een 747 kan ook ondersteboven vliegen, je kan wasabi snuiven, je kan met een banaan uit je reet tussen de gorilla’s in de apenheul gaan staan, je kan Badr Hari’s vriendin een beurt geven…. het kan allemaal… Of het heel verstandig is is een 2e.
        Daarom laat ik dat (net als 200 rijden op de snelweg in nederland) over aan domme mensen.

        Login om te reageren
        • Davidov zegt

          11 januari 2014 om 03:34

          @MrSkyline: Volgens mij is Badr Hari single, dus Estelle een beurt geven zou best kunnen denk ik xD

          Login om te reageren
  21. erce zegt

    10 januari 2014 om 15:08

    zojuist eentje met 254km per uur over de A6 gereden. toemaar

    Login om te reageren
  22. erwinowicz zegt

    10 januari 2014 om 15:10

    25 km/h op mijn gazelle langs de A28…

    Login om te reageren
  23. Arno's zegt

    10 januari 2014 om 15:13

    Al voor de afloop van de TT, Assen-Tilburg, 25 jaar geleden weliswaar met constant 250-275 gereden. Eerst nog samen met een Belg maar die haakte af. S’maandags las ik in de krant dat ze een Belg gepakt hadden met 250. Gepakt ism een helicopter. Mijn vervoer? Fzr-1000

    Login om te reageren
  24. Hubert zegt

    10 januari 2014 om 15:13

    Die bij Vierlingsbeek denkt dat als ik niet snel door het dorp mag jagen, dan doe ik het wel op de snelweg.

    Login om te reageren
  25. numpty zegt

    10 januari 2014 om 15:20

    Kunnen ze deze gemeten snelheden ook ‘live’ gaan doorgeven op de site ? Kunnen we allemaal een gooi doen naar de ‘highscore’ per autosnelweg.

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      10 januari 2014 om 15:43

      @numpty: moet je aanvinken.. lijkt me wel grappig om te proberen en erop te komen.. Alleen gaat mijn frikandelletje niet hard genoeg denk ik zo

      Login om te reageren
  26. reistje zegt

    10 januari 2014 om 15:24

    Nou alle straight speed hero’s worden wakker.

    Laat de top speed challange beginnen.

    Login om te reageren
  27. harie zegt

    10 januari 2014 om 15:25

    Boven de 200km/h op de A67…? Als ik mijn gemiddelde snelheden van 4 dagen bij mekaar op mag tellen misschien ja….

    Login om te reageren
  28. terazino zegt

    10 januari 2014 om 15:30

    Ik mis mijn 310 op de A7 met een zwaar gekietelde RS2.

    Login om te reageren
    • mo112 zegt

      10 januari 2014 om 16:10

      @terazino: sterke verhalen

      Login om te reageren
  29. costyn zegt

    10 januari 2014 om 15:30

    Bizar zeg… wordt nog aardig wat hard gereden op onze snelwegen. Zag zonet iemand blazen met 200+ over de afsluitdijk, meerdere hoge snelheidsmetingen na elkaar.

    Login om te reageren
  30. carmasterr zegt

    10 januari 2014 om 15:32

    170 op de A7.
    Met een ´76 Commodore 2.8GS.

    Login om te reageren
  31. tunefuldjmike zegt

    10 januari 2014 om 15:37

    Lol welke mafkees is er vannacht met 254 over de A29 gevlogen ?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      10 januari 2014 om 20:05

      @tunefuldjmike:
      Sorry, ik zal het nooooooit meer doen…

      Login om te reageren
  32. clioracing zegt

    10 januari 2014 om 15:42

    Slechte ontwikkeling dat de stukken waar je even ongestraft het gas in kan trappen in kaart worden gebracht. De gestapo zal zeker meekijken en op die plekken gaan flitsen.

    Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      10 januari 2014 om 15:50

      @clioracing: Lijkt me stug dat meneer de politie agent ’s nachts om 4 uur gaat staan flitsen, die ligt lekker in ze bedje of zit op het bureau koffie te leuten.

      Login om te reageren
      • clioracing zegt

        10 januari 2014 om 17:51

        @tunefuldjmike: Ik mag hopen van niet! Dat zou nog triester zijn! Maar zoals de kaart aangeeft wordt er op sommige stukken ook overdag stevig doorgereden.

        Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      10 januari 2014 om 16:00

      @clioracing: Gewone wouten ‘gestapo’ noemen getuigt van lekker onderontwikkeld historisch besef. Maar laat je vooral niet geremd voelen door enige vorm van kennis of fatsoen, hoor.

      Login om te reageren
      • clioracing zegt

        10 januari 2014 om 17:50

        @bozewolf: De Gestapo naaide toch ook mensen erbij?! Dat is al de grootste overeenkomst! En ga alsjeblieft niet doen alsof autoblog de plek is om historisch verantwoord bezig te zijn. Ik had ook tuig van de richel kunnen zeggen.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          11 januari 2014 om 04:59

          @clioracing: De Gestapo deed wel iets méér dan mensen naaien voor een boete, mijn vriend…

          Login om te reageren
          • clioracing zegt

            11 januari 2014 om 15:09

            @bozewolf: jajaja, je hoeft mij geen geschiedenisles te geven, ‘vriend’.

            Heb je Sacha destijds ook gewezen op zijn ”historisch besef” omtrent dit artikel? http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/14/flitskasten_nu_ook_in_vs_voor_

            Login om te reageren
  33. maurice_vandewaarsenburg zegt

    10 januari 2014 om 15:50

    geflitst met 106KM per uur waar je 100 mocht op de A2 !! :(
    (stoer he)

    Login om te reageren
  34. bartsmit zegt

    10 januari 2014 om 15:59

    Mijn auto is helaas begrenst op 250km/u. Ik rij regelmatig deze snelheid….
    Met “windje mee” zit je er zo op….

    Login om te reageren
  35. markc70 zegt

    10 januari 2014 om 16:02

    Ik doe niet meer mee aan de snelheidsongein. 1 keer is genoeg geweest, 71km. te hard waar je 70 mocht, 1000 euro en 4 maand voorwaardelijk (rijbewijs kwijt)… duur leergeld.

    Login om te reageren
  36. jaguarxkr zegt

    10 januari 2014 om 16:05

    @robbie; ik zie hier een kaart van de hoogste snelheden op oudjaarsdag, wat is hier de bron van en waar kan ik dergelijke kaarten vinden? Kan ik ook ergens terugvinden wat op bijv. 1 januari de hoogste snelheid op de A7 was? Etc. Bedankt.

    Login om te reageren
  37. olsen95 zegt

    10 januari 2014 om 16:05

    140 in papas auto:$$$$

    Login om te reageren
    • fordfocusecoboost zegt

      10 januari 2014 om 18:19

      @olsen95: Stoer!! 10km per uur boven de max snelheid rijden ;)

      Login om te reageren
  38. numpty zegt

    10 januari 2014 om 16:21

    @clioracing; Ik ben het met ’tunefuldjmike’ eens. Oom agent gaat heus niet iedere nacht postten in de hoop een snelheidsduivel te kunnen pakken. Dat is véél te veel moeite om de schatkist te kunnen spekken. Dat doen die mannetjes van de “accept-giro-brigade” het liefst vanuit de luie stoel, anders gaat het op ‘werken’ lijken. Midden in de nacht postten is natuurlijk al helemaal ‘not done’.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 januari 2014 om 17:19

      @numpty: maar controleren doen ze toch voor de veiligheid? En 200+ers van de snelweg is juist s’nachts een zegen voor de verkeersveiligheid. Je zit dan wel met wegwerkzaamheden, slaperige bestuurders, inhalende vrachtwagens en slecht zicht.

      Login om te reageren
  39. TCdoubleM zegt

    10 januari 2014 om 16:39

    Ik vind het stukje een beetje verwarrend. Begrijp ik nou goed dat de snelheden gemiddeldes zijn over 1 minuut:o? En zitten die lussen overal onder de rijkswegen of is dit alleen op speciale meetpunten?

    Login om te reageren
    • costyn zegt

      10 januari 2014 om 17:13

      @TCdoubleM: Het zijn inderdaad gemiddelde snelheden die die lus gemeten heeft. Dus je kan alleen zo’n maximum neerzetten op een rustige snelweg. Maar tijdens vrijdag middag kan dat bijna niet, dus begin een beetje m’n twijfels te hebben bij de nauwkeurigheid van deze gegevens.

      Login om te reageren
  40. Rob zegt

    10 januari 2014 om 16:52

    Heb ooit een keer boven de 200 km/u gereden in een auto die dat op zijn dooie gemakje haalt.
    Vond het werkelijk geen bal aan. Dus die ene keer was ook de laatste keer. Dom gedoe.

    Login om te reageren
  41. Ot92 zegt

    10 januari 2014 om 16:53

    Nu gaat iedereen opeens minimaal 170 rijden om ook erop te komen… Dat wordt nog erg leuk.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      10 januari 2014 om 20:45

      @ot92: Ach, heb vandaag amper onder de 170km/u gereden … volgende keer ff een selfie maken met live proof de achtergrond ? Uiteraard met Vmax en (g)een handje aan het stuur :) En dan op Facebook posten …ehh wacht…

      Login om te reageren
  42. hans75 zegt

    10 januari 2014 om 17:02

    Wat positief is dat het kadertje groen blijft.. tot iets van 250km/h… dat is dus nog veilig…

    Login om te reageren
    • costyn zegt

      10 januari 2014 om 17:11

      @hans75: De kleuren geven alleen aan welk tijdsvak het was. Dus groen: actueel, rood: maximums (dagmax, max alle tijd (geloof ik)), en blauw: afgelopen 5 minuten.

      Login om te reageren
  43. mashell zegt

    10 januari 2014 om 17:22

    Dat het leven in het noorden en oosten van het land niet zo jachterig is wordt hier nou eens duidelijk in beeld gebracht.

    Login om te reageren
  44. bmw1m zegt

    10 januari 2014 om 17:28

    250;-) audi A8 from the boss A7richting nieuweschans

    Login om te reageren
  45. Nerekop zegt

    10 januari 2014 om 18:40

    Van de A67 sta ik enerzijds versteld, aangezien ik daar bijna elke ochtend en avond in de file sta. Aan de andere kant is het natuurlijk wel dé plek voor veel mensen die uit Duitsland komen aangejakkerd dus dat zal er vast mee te maken hebben.

    En ja, het is natuurlijk fout, maar toch stiekem wel gaaf om die mega uitschieters te zien! (zo lang het allemaal goed gaat natuurlijk)

    Login om te reageren
  46. lennyv87 zegt

    10 januari 2014 om 18:59

    A58, 244km/h, vandaag om 18:57.

    Wait, wut???

    Login om te reageren
  47. Bart_V zegt

    10 januari 2014 om 19:57

    Oh oke opletten dus op de a67 met me oud beesje xD rij daar geregeld alleen van eindhoven naar venlo meer hoef ik denk ik niet te zeggen

    Login om te reageren
  48. house zegt

    10 januari 2014 om 20:00

    240 gereden met mijn 745Li , begrensd op 250 en geen idee hoeveel harder et kan zonder begrenzer.
    Gezien de boetes die ik zou kunnen vangen sta ik niet echt te springen om dat uit te vogelen.

    Login om te reageren
  49. nibor zegt

    10 januari 2014 om 20:17

    Binnenkoet maar eens een poging wagen om een waarde op dit lijstje te zetten :p

    Login om te reageren
  50. derx zegt

    10 januari 2014 om 20:25

    243 met een ibiza fr gechipt door revo. Maar was wel op de A3 in .de (oberhausen straight). In Nederland rij ik sinds een paar jaar vmax+5 (GPS). Het enige moment dat hardrijden hier wat oplevert is ‘snachts. Overdag zit je binnen 20sec wel weer achter de volgende sukkel die met 100 links blijft rijden of achter een inhalende vrachtwagen. Over een traject van 75km win je niet veel meer dan 5min met hard jagen overdag. Ik heb m’n rijbewijs hard nodig voor m’n werk, en die paar minuten is het me niet waard om m’n rijbewijs kwijt te raken.

    Login om te reageren
  51. alcantara zegt

    10 januari 2014 om 20:41

    Damn wat gaaf dat je dit meteen live terug kunt zien!
    Van het weekend proberen het record te verbreken op mijn favoriete traject!

    Login om te reageren
  52. gtwillem zegt

    10 januari 2014 om 20:56

    Ik rijd in Nederland nooit harder dan 170 eigenlijk. Niet omdat ik niet anders kan, maar daarboven zijn de consequenties behoorlijk zuur. En het verkeer in Nederland houdt er geen rekening mee dat auto’s zo hard aankomen. Ik heb denk ik ooit eens 190 gedaan in een onbegrensde Kleemann SLK55 (van mijn moeder). Ik kwam toen uit Duitsland gereden en moest even wennen; 190 voelde vrij kalm aan…

    Login om te reageren
  53. moveyourmind zegt

    10 januari 2014 om 21:50

    Dan ben je wel behoorlijk levensmoe om hier zulke snelheden te rijden. Al kan je zelf nog zo goed rijden, veel andere landgenoten kunnen dat niet en drukken de auto zo ervoor zonder te kijken of richting aan te geven. Wat dat betreft kunnen we nog wel iets van de Duitsers leren. Daar kan je wel relatief veilig hard rijden.

    Login om te reageren
  54. wimbers zegt

    10 januari 2014 om 22:34

    je kunt het ook interpreteren in de zin dat de max snelheden veel te laag liggen op bepaalde tijden.
    als men regelmatig zonder problemen 170 kan rijden worden de problemen met de gevolgen van de max van 120 schromelijk onderschat.

    Login om te reageren
  55. Arnoud zegt

    10 januari 2014 om 22:35

    180km/u op de N214 tussen Noordeloos en Dordrecht. Om 5u in de ochtend. Is ook V-max in de Ibiza Ecomotive TDI.

    Login om te reageren
  56. E320cdi zegt

    11 januari 2014 om 02:24

    Deze site moedigt wel aan tot het halen van records, hartstikke mooi dus! Ik heb zelf niet harder gereden dan 225 in Nederlans. De C-klasse kon niet harder en met de S-klasse was het met diezelfde snelheid te druk aan het worden op de A20. Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. Ik vond het veel gevaarlijker toen een rijdend lijk bedacht dat met 60 in een bocht invoegen op de snelweg waar je 130 mag ook prima kan. Dan is het snelheidsverschil ook 70, dus dat is net zo gevaarlijk als 200 rijden in theorie. Alleen mensen die 200 rijden zijn in de regel bewust met het rijden bezig. Van die dozen die 60 rijden niet.
    In Duitsland is dat toch wel prettig nog steeds. Rustig rond de 200 hangen met je snelheid en kilometers maken. De rest rijdt lekker mee en de rust die er dan is… heerlijk. Zo ontspannen heb ik in Nederland niet vaak gereden.

    Login om te reageren
  57. 9000cse zegt

    11 januari 2014 om 03:58

    Misschien is dit wel een aardige opgave voor alle “recordhouders” van dit item.
    Wat was mijn hoogste snelheid afgelopen dinsdag/woensdag?
    Ik had “even” een ritje met mijn Mondeo naar Gland, ca. 23 km ten noorden van Genève.
    Ik vertrok op dinsdagavond 07-01-14′ om 21.30 uur en was weer thuis op woensdagavond 08-01-’14 om 18.30 uur met de volgende onderbrekingen:
    – 4 plaspauzes (max. 5 minuten)
    – 4 x uitlaten van mijn vaste begeleider, mijn hond (telkens ca. 15 à 20 minuten)
    – 3 x koffiepauze (max. 15 minuten)
    – 1 x ontbijten (ca. 30 minuten)
    – 1 x lunchen (ca. 45 minuten)
    – 2 x tanken (ca. 10 minuten)
    – 1 x grensformaliteiten a/d Zwitserse grens (ca. 30 minuten)
    – lostijd voor mijn pakket: 15 minuten
    Totale afstand: 1.613 kilometertjes
    Ik ben benieuwd hoe dit ingeschat wordt. De vraag is dus: Wat was de hoogste snelheid die ik langere tijd (op de cruisecontrol) gereden heb?

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      11 januari 2014 om 13:24

      @9000cse:

      Ik zeg met een schuin-omhoog-kijkend–drol-uitdrukkende-duckface-selfie-ja-ja-ja-….uuuhhh-blik 90 km/h.
      En dan zeg jij met een limburgs-accent-klinkend-Phil-Hellmuth-drunk-nigga-in-the-bar-wtf-you-want-net-nog-een-lijn-pep-in-de-neus-geblazen-blik …..230 jonguh.

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        12 januari 2014 om 02:22

        @GOD:
        Heere! Wees genadig! 230 met een Mondeo? Zalig zij die niet zien en toch geloven……..
        Het was ca. 750 km lang 100km/h en de rest 120, behalve bij (de vele) wegwerkzaamheden. Daar heb ik de snelheid maar aangepast en werd daarom niet -zoals mijn Poolse medeweggebruiker- om ca. 03.45 uur ter hoogte van Appenweier op de A5 geflitst met een geschatte snelheid van 150 km/h, waar 80 was toegestaan ;-)

        Login om te reageren
  58. robbie zegt

    13 januari 2014 om 19:05

    UPDATE – Inmiddels is NDW met een officiele reactie naar buiten gekomen met betrekking tot bestwelsnel.nl en de betrouwbaarheid van wat op die site te zien is.

    Op 10 januari is de website bestwelsnel.nl gestart. De website toont live waar er (veel) te hard gereden wordt en maakt hiervoor gebruik van de open data van NDW. Van verschillende kanten hebben wij de vraag gekregen of deze gegevens kloppen, of de maximum snelheid inderdaad zo vaak en zo ernstig wordt overschreden. Nu is kenmerkend voor open data dat de overheden de data beschikbaar stellen, maar de verantwoordelijkheid voor de producten en toepassingen bij de afnemers van die data ligt. NDW of de bij ons aangesloten wegbeheerders zijn dan ook op geen enkele manier betrokken bij deze website. Ons meetnetwerk is opgezet om grote verkeersstromen te meten en om vast te stellen of er vertragingen zijn op de weg. Eén van de kwaliteitseisen die we aan onze meetsystemen stellen is een onnauwkeurigheidsmarge van maximaal 5% over een dag. Dit is echter getest voor normale snelheden. De 5% onnauwkeurigheidsmarge kunnen we bij snelheden boven de 200 km niet garanderen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North