• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Radical RXC Turbo: 460 pk in een lichtgewicht

Auteur: robbie, gepost 10 januari 2014 om 13:02 – 29 Reacties

Radical RXC Turbo


Mocht je niet genoeg hebben aan de standaard Radical RXC met zijn 380 pk sterke 3.7-liter V6, dan heeft het kleine Britse merk goed nieuws voor je. Er is nu namelijk de Radical RXC Turbo met een extra potente aandrijflijn.

De 3.7-liter V6, van Ford, die normaal achterin een RXC ligt, is vervangen door een Ford EcoBoost 3.5-liter V6 met twee turbo’s. Die motor levert 460 pk/678 Nm en dat is meer dan genoeg om de 940 kilo wegende RXC Turbo van zijn plek te krijgen.

Het sprintje van 0 naar 96 km/u (60 mph) klaart deze lichtgewicht in slechts 2,6 seconden en de topsnelheid ligt op 296 km/u. Van de reguliere RXC heeft Radical inmiddels al 20 exemplaren afgeleverd en deze RXC Turbo zal ongetwijfeld voor wat extra orders zorgen.

Je kan als klant kiezen tussen een RXC Turbo die geschikt is voor de openbare weg, of voor eentje die alleen het circuit op mag. De prijs, exclusief belastingen, ligt op iets meer dan 130.000 euro. Volgens Radical komt er minimaal één RXC naar Nederland.

Een geruststelling voor de toekomstige eigenaar, een Radical RXC kan prima overweg met drempels.

Radical RXC Turbo

Ook interessant!

  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla
  • Deze Turbo 3 is een kneiterdikke restomod
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

EcoBoost, Ford, Racing, radical, rxc, turbo

Vorig bericht: « Bentley is een populaire babynaam in Nederland
Volgend bericht: Topsnelheden Nederlandse snelwegen live in beeld [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. mout zegt

    10 januari 2014 om 13:07

    3,5 V6 turbo – niet wat ik lichtgewicht vind.
    Totaalgewicht van 960 kg is dan ook wel spectaculair voor deze auto – maar maakt mij vooral nieuwsgierig wat ie zou zijn op basis van een 4-pitter.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      10 januari 2014 om 13:39

      @mout: vroeger wogen alle auto zowat onder de 1000 kg tegenwoordig noemt met dat een lichtgewicht.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        10 januari 2014 om 14:50

        @Kvgorp: Omdat het toen totaal geen moeite was om een auto onder de 1000kg te laten wegen, je had immers niet meer nodig dan een simpele verwarming, een laagje stof over het blik van de deuren en plaatstaal zo dik als overtrekpapier.

        Tegenwoordig willen mensen dikker plaatstaal tegen deukjes, een lekker zacht knuffeldashboard, een goede airco-installatie en een belachelijk hoge veiligheidsscore. Om met al die hoge eisen toch een (relatief) laag gewicht te bereiken is gewoon moeilijker.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 januari 2014 om 14:33

      @mout: Waarom vind je dat spectaculair? Een 4C weegt bijna hetzelfde.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        10 januari 2014 om 15:14

        @berlinetta: Lees anders mijn comment nog eens? Omdat dit een V6 is, en de 4C een 4-cilinder. Dat scheelt nogal.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          10 januari 2014 om 15:26

          @mout: Dan vind het gewicht alsnog niet heel spectaculair. Er had zeker 150 kilo af gekund.

          Login om te reageren
    • ZwerverRoodbaard zegt

      11 januari 2014 om 17:34

      @mout: Dat is dus de SR3 SL, maar wat gek dat ze de RXC Turbo dan als een extremere auto omschrijven :S

      http://uniquetrackdays.files.wordpress.com/2011/05/lizevo-mag-radical-article-04-20113.jpg

      Login om te reageren
      • mout zegt

        11 januari 2014 om 17:36

        @ZwerverRoodbaard: Dat bedoel ik dus!
        Dan is ie opeens 675 kg. Hasta la vista!

        Login om te reageren
  2. Kvgorp zegt

    10 januari 2014 om 13:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    10 januari 2014 om 13:11

    Heftig speelgoed.

    Login om te reageren
  4. porsche928 zegt

    10 januari 2014 om 13:12

    Ik ben benieuwd of ik er ooit1 op NL kenteken zie rijden.

    Login om te reageren
    • Ferry_76 zegt

      10 januari 2014 om 13:35

      @porsche928: Vorig jaar nog een open Radical in de buurt van Schiphol zien rondscheuren; helaas lag de camera in de kofferbak.

      Login om te reageren
  5. 645ci zegt

    10 januari 2014 om 13:13

    Nuttig voor als je heel snel een kist in wilt.
    verdikkie, dat is gewoon een 3 keer betere pk/gewicht verhouding dan mijn auto heeft.
    Ik denk niet dat ik daarin durf te rijden

    Login om te reageren
  6. vale46 zegt

    10 januari 2014 om 13:13

    Ik had eigenlijk meer in de richting van 750-800kg verwacht, geen 960kg. Voor een circuit-auto zonder enige luxe vind ik dit eigenlijk al een dikkerdje aan het worden, gelukkig heeft hij 460pk.

    Login om te reageren
  7. mout zegt

    10 januari 2014 om 13:29

    Ik reed ooit een D-segmenter die minder woog.
    Jullie mogen raden welke.
    Hmmm, was dat misschien de lichtste D-segmenter ooit?

    Login om te reageren
    • bertone zegt

      10 januari 2014 om 13:56

      @mout: Toyota Me.We?

      Login om te reageren
    • bertone zegt

      10 januari 2014 om 14:01

      @mout: Ohh, D-segment. My bad…

      Login om te reageren
      • mout zegt

        10 januari 2014 om 14:15

        @bertone: Lol. Ik zou ook wat meer ‘vintage’ denken. Het was gewoon een afgelebberde derdehands.

        Login om te reageren
    • rikkon zegt

      10 januari 2014 om 14:51

      @mout: Maar dan ook wel gelijk de lelijkste ooit. Toch wel een wiite hoop ik? Een BX hoort wit te zijn.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        10 januari 2014 om 15:10

        @rikkon: Netjez!
        Het was een zilvergrijze. Maar wel met roestbruine accenten, toen ik ‘m met dik 500k naar de sloop bracht :-)

        @bertone: Nou mág je eens een Bertone ontwerp raden, kom je met een Toyota aan!

        Login om te reageren
        • rikkon zegt

          10 januari 2014 om 15:48

          @mout: Zag er gisteren nog 1 rijden dus zat voor in het hoofd. Schitterende dingen.

          (wel even het gewicht gechecked, je wilt niet op je neus gaan)

          Login om te reageren
  8. tvr1974 zegt

    10 januari 2014 om 14:15

    en dan moet je dus nagaan dat er ook nog een V8 is…. het vermogens verschil wordt wel erg klein daarmee nu…

    Login om te reageren
  9. thomcarspotter zegt

    10 januari 2014 om 14:41

    “Volgens Radical komt er minimaal één RXC naar Nederland.”
    Hebben ze het hier over de Turbo of een gewone?
    Want er rijdt al een gewone op Nederlandse platen.

    Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      11 januari 2014 om 12:25

      @thomcarspotter: Drie.

      Login om te reageren
  10. toroloco zegt

    10 januari 2014 om 14:41

    Sweet!

    Login om te reageren
  11. kaytje123 zegt

    10 januari 2014 om 14:50

    Wwaauuww

    Login om te reageren
  12. barchetta zegt

    10 januari 2014 om 15:54

    Je zal zo’n beest maar bezitten. Lijkt me wel wat, dan is het forenzen minder vervelend.

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    10 januari 2014 om 19:33

    Het wordt tijd voor een radicale 2de hypotheek

    Login om te reageren
  14. dodge-hemi zegt

    11 januari 2014 om 12:29

    Op een of andere manier zie ik hier Peugeot in..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North