• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota GT86 glijdt naar nieuw driftrecord: 144,12 km!

Auteur: ricardo, gepost 29 juli 2014 om 16:07 – 16 Reacties

Glijwaarts!


Even de afstand tussen Almelo en Dortmund zijwaarts afleggen.

Er is in de laatste jaren een ware wedloop rond dit wereldrecord losgebarsten. Het begon rond 2009 met Vaughn Gittin Jr die bijna 2 kilometer rokend en sputterend aflegde. Mercedes ging daar vervolgens overheen met een C63 AMG, en beulde 2,3 kilometer lang de achterbanden van het sedankanon af. Keurig rookwerk.

Daarna kwam BMW de fun uit de wedstrijd driften door een recordpoging op een natte baan te doen. Guinness World Records knikte echter instemmend toe en accepteerde de 82,5 kilometer vochtrit van Johan Schwartz in een M5 als het nieuwe record. Een afstand die de Duitse drifter Harald Müller eerder deze maand weer voorbij gleed in Turkije, door een geprepareerde GT86 2 uur en 25 minuten over een klein lapje asfalt te hoeken. Ook hier was sprake van gripvermindering door het op een zeiknatte baan te doen.

De eerste poging van Müller mislukte, maar hij kreeg een tweede kans van de organisatie, die hij bijna tweeënhalf uur volhield, om op een totaalafstand van 144,126 kilometer uit te komen. De volledige recordrun bekijken? Nee, dat wil uiteraard niemand. Een korte uitsnede van de glijpartij hebben we wel, waarin opvalt dat het Müller blijkbaar is toegestaan om de drift af en toe te onderbreken om van drifthoek te wisselen. Check het op Autojunk.

Toyota GT86 glijdt naar nieuw driftrecord: 144,12 km!

Ook interessant!

  • Video: Camry doet Christijan Albers na
  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Video: tel het aantal overtredingen
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

driften, gt86, record, Toyota, Video

Vorig bericht: « Wat is een elektrische turbo?
Volgend bericht: Kijk mee in de supercargarage van Mr X »

Lees Interacties

Reacties

  1. autonieuwsvandestraatje zegt

    29 juli 2014 om 16:12

    Hoe misselijk word je hier van?

    Login om te reageren
  2. sulobb zegt

    29 juli 2014 om 16:18

    Dat van Mercedes blijft toch mijn favoriet. Op een natte baan driften dat is eerder amateuristisch…

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      29 juli 2014 om 16:36

      @sulobb: als je het record op je velgen wil verbreken moet je vooral 144 km op een droge baan driften

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        29 juli 2014 om 17:43

        @marikoelolo: dat zei ik toch niet!?? xD İk vind het gewoon van een ander niveau. Op een natte baan zie je geen ROOK. I want to see SMOKE!

        Smoke some tiiiiires….

        Login om te reageren
        • marikoelolo zegt

          29 juli 2014 om 19:05

          @sulobb: excuseer, ik dacht dat je bedoelde dat je liever had dat het record op droog asfalt werd verbroken

          Login om te reageren
          • sulobb zegt

            29 juli 2014 om 19:08

            @marikoelolo: ne hoor, haha…ik weet ook wel dat dat bijna onmogelijk Is :) Hierbij is dit rechtgezet.

            Mijn excuses als ik niet duidelijk was.

            Login om te reageren
  3. jasperjvr zegt

    29 juli 2014 om 16:20

    Op een gegeven moment moet er natuurlijk ook wel een soort grens zitten op het record. dan zijn de banden gewoon op..

    Login om te reageren
  4. arii zegt

    29 juli 2014 om 16:40

    Niet dat ik het beter kan (zou het graag willen) maar driften hoort gewoon op een droog asfalt. Ik heb vroeger wel een filmpje gezien van een mercedes met een dikke watertank achterin en met sproeiers bij zn achterwielen, ging die ff rondje nurburg driften. Dat vind ik al een stuk beter

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      29 juli 2014 om 19:10

      @arii: Die video wil ik graag zien. Moest je het ergens vinden, wil ik de link wel hebben :-)

      Login om te reageren
      • Ollie zegt

        30 juli 2014 om 08:35

        @sulobb: http://youtu.be/TSw0pyS–FE

        Login om te reageren
        • sulobb zegt

          30 juli 2014 om 11:38

          @Ollie: dank u :)

          Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    29 juli 2014 om 16:41

    Waar eindigd dit? Op een geoliede stalen baan met stalen banden?

    Login om te reageren
  6. Onehp zegt

    29 juli 2014 om 17:50

    Moet best vermoeiend zijn geweest want de baan was niet gelijkmatig nat en met zichtbare verschillen in gripniveau. Ook duiden de piepende banden dat ze redelijk warm lopen ondanks het natte (maar niet continue bewaterd) circuit, dus relatief veel grip/vermogen.

    Dus toch knap gedaan op deze relatief low-powered auto.

    Het record op zich blijft redelijk onzinnig maar dat is niet anders dan pakweg 90% van de andere GWRs….

    Login om te reageren
  7. awesome zegt

    29 juli 2014 om 19:42

    *pakt sleutels van Focus en twee dienbladen en waagt poging*

    Login om te reageren
  8. schuimbekje3 zegt

    29 juli 2014 om 22:10

    prius banden zijn perfect voor driften… alleen niet op een prius… die schuift alleen over de voorwielen weg om dan met een ruk een andere richting te kiezen nadat het ESP te laat inschakelt.

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    30 juli 2014 om 01:42

    Zow k had het hem zeker niet na gedaan. Kotsmisselijk op nog niet eens de helft van de poging.

    Netjes van de coureur

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North