• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: Volvo 960 met brute 2200 pk

Auteur: MrBrown, gepost 11 oktober 2013 om 20:06 – 31 Reacties

Afbeelding Te koop: Volvo 960 met brute 2200 pkAfbeelding Te koop: Volvo 960 met brute 2200 pkAfbeelding Te koop: Volvo 960 met brute 2200 pkAfbeelding Te koop: Volvo 960 met brute 2200 pkAfbeelding Te koop: Volvo 960 met brute 2200 pkAfbeelding Te koop: Volvo 960 met brute 2200 pkAfbeelding Te koop: Volvo 960 met brute 2200 pkAfbeelding Te koop: Volvo 960 met brute 2200 pk

Volvo 960 met een 'big engine'
Een V8 met vier turbo’s, 2200 pk en een groot gat in de motorkap. Niet iets wat je van een doorsnee Volvo uit 1992 verwacht. Deze 960 biedt het.

Grote Volvo’s zijn bedoeld om op een veilige manier je familie van A naar B te brengen. De Volvo 960 hierboven is net zoals iedere andere Volvo. Het tweewekelijkse bezoek aan je schoonmoeder, de wintersport of het ophalen van de kinderen; het is geen probleem voor de 21 jaar oude sedan.

Maar deze youngtimer kan meer. Voor de veiligheid verzekert deze Volvo 960 je van extra power bij het inhalen. Maar liefst 2200 paarden en 1350 Nm staan paraat om met gezin + skibox de wintersportbussen op de rechterbaan voorbij te zoeven. Dat wordt mede mogelijk gemaakt door een enorm V8 blok met vier turbo’s.

De eigenaar van de Amerikaanse 960 heeft duizenden dollars en heel veel tijd zitten in zijn hobby-project, toch moet-ie deze ultieme sleeper nu verkopen. De eBay-advertentie is een waslijst vol aanpassingen, alles lijkt op maat gemaakt. In de ‘normale’ stand levert de bizar snelle Volvo slechts 875 pk. Schakel je de boost in en rijdt je op 100 octaan, dan heb je alle power voorhanden om letterlijk stoepstenen uit de straat te trekken.

Heb je liever die 2200 pk in een andere auto? De verkoper is bereid de motor los te verkopen. Dus grijp je kans, vlieg naar Amerika en haal je nieuwe vakantiebarrel op.

Ook interessant!

  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • dikste Volvo V50 T5
    Koop jij de dikste Volvo V50 T5 van Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

960, ebay, occasion, tuning, Volvo

Vorig bericht: « Gaat Volkert van der G. weer Toyota rijden als hij vrijkomt?
Volgend bericht: Video: speelgoedauto doet een bizarre 329 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincegail zegt

    11 oktober 2013 om 20:12

    Als het nu een stationwagen zou zijn geweest…
    Ik moet mijn koelkast, partytent en de rest van mijn kampeergerief ook nog kunnen meenemen natuurlijk!

    Login om te reageren
  2. sebasjuhh zegt

    11 oktober 2013 om 20:13

    Belt iemand @Alwood ff

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 oktober 2013 om 20:25

      @sebasjuhh:
      Dat kan ook, Ik heb net @Norge gebeld, maar die was te druk om dit met zijn 240 te overtreffen.
      Ik vroeg mij al af waar hij zo druk mee bezig was dat hij hier niets meer post….

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        11 oktober 2013 om 21:21

        @jrk68: Dat vroeg ik mij ook af. Ik zat aan een stille ban te denken, maar dat lijkt me wat vergezocht.

        Login om te reageren
        • kor1 zegt

          15 oktober 2013 om 18:31

          @sebasjuhh: het zou mij niets verbazen hoor :)

          Login om te reageren
  3. alassad zegt

    11 oktober 2013 om 20:15

    Aan de lampen te zien is het meer een 940?

    Een.960 is net iets ronder vormgegeven toch? In ieder geval hier in NL

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 oktober 2013 om 20:27

      @alassad:
      Nope, de 960 en 940 zijn exact dezelfde bodies. zij verschillen slechts op details en motorisering.

      Login om te reageren
      • draadloos zegt

        12 oktober 2013 om 09:05

        @jrk68: niet, 1e serie waren de koplampel al iets anders, daarna kreeg de 960 de rondere voorkant.

        Login om te reageren
    • draadloos zegt

      11 oktober 2013 om 20:54

      @alassad: is eerste model 960 :-) ronde is facelift

      Login om te reageren
    • tmenges zegt

      11 oktober 2013 om 21:01

      @alassad: Verschil tussen 940 en 960 zit puur in het aantal cilinders, 940 = 4 cilinder en 960 = 6 cilinder…. In dit geval zou je dus kunnen spreken van een volvo 980 ;)

      Login om te reageren
  4. ej20g zegt

    11 oktober 2013 om 20:30

    Op zich een leuk iets. Ik heb bij straatauto’s met nitro helaas altijd het gevoel dat mensen de “makkelijke” route kiezen omdat ze het beoogde vermogen met alleen boost niet kunnen bereiken. Dat neemt uiteraard niet weg dat deze man erg goed werk heeft afgeleverd!

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      11 oktober 2013 om 21:15

      @ej20g: zeg alsjeblieft dat je dit niet hebt vanwege fast and the furious weet ik hoeveel? :p

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        11 oktober 2013 om 21:48

        @darkpluisje: nee hoor. Ik heb dat idee gekregen door het feit dat alle écht goede “tuners” (bouwers doet hen meer eer aan) hun auto’s opbouwen zonder nitro. Met nitro geeft mij dus al snel het “amateur” gevoel, al is dat natuurlijk lang niet altijd gerechtvaardigd.

        Login om te reageren
        • draadloos zegt

          12 oktober 2013 om 09:06

          @ej20g: niet mee eens, nitro werkt net zo goed, alleen op lange termijnis een supercharger / turbo goedkoper doordat je niet elke keer flessen hoeft te vullen

          Login om te reageren
  5. escort77 zegt

    11 oktober 2013 om 20:44

    Die velgen kunnen echt niet… Verder natuurlijk een leuk project.

    Login om te reageren
  6. gerjan zegt

    11 oktober 2013 om 20:50

    wij zoeken nog een auto voor de carbage run winter editie. Dit is geen verkeerde auto voor door de sneeuw :)

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      12 oktober 2013 om 10:06

      @gerjan: los van 2200 pk… Geen Volvo doen! Het is al een grote Volvo optocht..

      Login om te reageren
  7. gash zegt

    11 oktober 2013 om 21:15

    Die kofferbak heeft nog genoeg ruimte voor een flinke LPG-tank.

    Login om te reageren
  8. bofkont zegt

    11 oktober 2013 om 21:37

    Hier gaan we weer het zoveelste turbo project, niets bijzonders meer aan getuige ook de vele youtube filmpjes. Respect voor het vakmanschap en de techniek maar voor de rest is het maar een verkracht hok kwa uiterlijk ook.

    Login om te reageren
  9. patrickww zegt

    11 oktober 2013 om 22:07

    Als je hem koopt gelijk maar andere wielen met dragradials erop leggen?

    Login om te reageren
  10. awesome zegt

    11 oktober 2013 om 22:12

    Die dubbele uitlaat verziekt het ‘sleeper’ idee, verder zie je het er niet aan af joh….

    Login om te reageren
  11. rob68 zegt

    11 oktober 2013 om 22:33

    Leuke sloop auto.

    Login om te reageren
  12. Corrado16v zegt

    11 oktober 2013 om 22:33

    Jammer van de velgen, 4 mooie stalen velgen er onder en die motor een verder wegwerken en alles kwijt rijden bij het stoplicht. En oh ja een paar van die dierenstickers op het raam kan ook geen kwaad.

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      11 oktober 2013 om 22:34

      @Corrado16v: En heel snel dat ”Nascar” plaatje er af halen.

      Login om te reageren
  13. deladude zegt

    11 oktober 2013 om 22:50

    Sleeper? Er zit een gat in de motorkap… Een echte sleeper heeft geen uitstekende motoronderdelen en geen 4 uitlaatjes. Dit is net niet zeg maar…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 oktober 2013 om 10:53

      Daar heb je een punt, maar deze auto ga je voornamelijk van de achterkant zien, en daar oogt ie nog redelijk normaal :)

      Login om te reageren
  14. fa5test zegt

    11 oktober 2013 om 23:09

    Deze moet mee doen met unlim 500+

    Login om te reageren
    • mikehks zegt

      12 oktober 2013 om 09:47

      @fa5test: Helemaal mee eens !

      Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    12 oktober 2013 om 12:40

    Dit moet zo een beetje de definitie zijn van övermotoriserad, die koets, dat onderstel en die bandjes zullen zelfs die 875pk zo goed als nooit aankunnnen, misschien ergens tussen 160 en 170km/h, krijgt ie het net aan de grond en net voordat is van de weg schuift omdat dat ding zo onstabiel is…

    Login om te reageren
    • volvo350pk zegt

      12 oktober 2013 om 14:49

      @Onehp: 250 rijden gaat prima in een 960 hoor.. Is stabieler dan je denkt!

      Login om te reageren
  16. volvo350pk zegt

    12 oktober 2013 om 14:50

    1350 nm en dan 2200 pk.. Hoeveel toeren draait dat ding dan 20.000? Anders ga je dat nooit halen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North