• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer gepantserde koninklijke blauwe Volvo voor je geld?

Auteur: Alwood, gepost 1 mei 2013 om 22:59 – 37 Reacties

Afbeelding Meer gepantserde koninklijke blauwe Volvo voor je geld?Afbeelding Meer gepantserde koninklijke blauwe Volvo voor je geld?Afbeelding Meer gepantserde koninklijke blauwe Volvo voor je geld?Afbeelding Meer gepantserde koninklijke blauwe Volvo voor je geld?Afbeelding Meer gepantserde koninklijke blauwe Volvo voor je geld?Afbeelding Meer gepantserde koninklijke blauwe Volvo voor je geld?Afbeelding Meer gepantserde koninklijke blauwe Volvo voor je geld?Afbeelding Meer gepantserde koninklijke blauwe Volvo voor je geld?

Extra Royale Volvo
Lastig parkeren is het wel, maar verder heeft deze koninklijke ex alles wat je Volvo-hartje begeert. Van B6-bepantsering tot blauwe zwaailichten achter de grille, een 204 pk zescilinder en beeeenruimte is alles aanwezig. Een tank zoals je ze maar zelden ziet.

Binnenkort zien we wellicht nog een aantal donkerblauwe Volvo’s S80 als ‘bijna nieuw’ te koop staan. Leuk, maar niet zo leuk als dit donkerblauwe topmodelletje waar het Zweedse koningshuis vorige eeuw in rond rolde. Waar de Nederlandse S80’s ongetwijfeld ruim genoeg zijn en bescherming bieden, heeft deze verlengde Volvo 960 nog meer beenruimte, bepantsering, achterwielaandrijving en uitstraling. Een gepantserde, verlengde, 3.0 zescilinder uit 1995 met nog geen 26.000 km op de teller.

Hoewel men deze generatie Volvo’s sowieso vaak als ’tank’ bestempelt is er altijd een overtreffende trap. Soms is die overtreffende trap daadwerkelijk een tank. In dit geval is de term ‘tank‘ iets letterlijker genomen bij het aanpassen van de Volvo.

Naast een B6-pantser, dit biedt genoeg weerstand tegen .50 machinegeweren, is het onderstel flink aangepast. Dat moet natuurlijk daar het gewicht flink hoger zal liggen. Er zitten opvallende naar achteren gerichte schijnwerpers in de bumper. Achter de grille voor gaan een stel blauwe zwaailichten schuil. Ideaal om verkeer van de linkerbaan af te krijgen. Bij extra gasten zijn er achterin twee extra stoelen uit te klappen. Communiceren tussen voor- en achterin de auto kan via een intercom. Tevens is er een ‘nooduitgang’ aanwezig. Hoe dit precies werkt is niet duidelijk, het rode hendeltje in de middenconsole zal er vast mee te maken hebben.

Helaas staat de Volvo nog niet op Nederlands kenteken. Wegenbelasting zal ook een flinke kluif zijn. Toch is de leeftijd ideaal voor zakelijke rijders. Bekijk de advertentie bij cs-exclusive.nl. Prijs ‘notk’, chauffeur niet inbegrepen.

Ook interessant!

  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Hoeveel miljard is Volvo waard?
  • Polestar is evenveel waard als Volvo (?)
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

960, blauw, gepantserd, Limousine, occasion, Volvo

Vorig bericht: « Supercar garage vullen met Ferrari of Porsche?
Volgend bericht: Te koop: Bugatti EB110 SS met Brabus-goodies »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    1 mei 2013 om 23:03

    Zwaailichten in de grille maken deze wagen sneller dan elke supercar in het dagelijkse verkeer! Maar het KLPD zal wel weer flauw gaan doen over zulke gadgets.

    Login om te reageren
  2. gedece zegt

    1 mei 2013 om 23:03

    Iets voor beatrix?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 mei 2013 om 11:34

      @gedece: nee, niet hoog genoeg – dan stoot ze d’r kapsel…

      Login om te reageren
  3. autobart zegt

    1 mei 2013 om 23:34

    Een S60 heeft al een forse draaicirkel, dus zal dit al helemaal niet kort draaien…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 mei 2013 om 23:39

      @autobart: Nee inderdaad. Als je hiermee een U-turn wilt doen, kun je beter een snelweg opzoeken vermoed ik.

      Login om te reageren
      • Thomasio zegt

        2 mei 2013 om 03:01

        @SimonMc: Want op de snelweg mag je U-turns maken? :P

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          2 mei 2013 om 17:26

          @Thomasio: Hier is het van te moeten :p

          Login om te reageren
  4. norge zegt

    1 mei 2013 om 23:35

    Svenska bonde limo, nee gaaf ding hoor.

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    1 mei 2013 om 23:38

    Lol, op foto 3 zie je zo’n oranje “hendel” die lijkt op zo’n handvat waarmee je bv een grasmachine op gang trekt. Het zou toch niet? :p

    Login om te reageren
  6. bozewolf zegt

    1 mei 2013 om 23:44

    Zo’n hoge graad bepantsering op een verlengde wagen en het torretje produceert slechts 200 pk?

    Dan mag ik hopen dat het op z’n minst een diesel is voor de benodigde trekkracht. Anders ben je in een noodsituatie sneller weg als je gaat rennen.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 mei 2013 om 00:03

      @bozewolf: 6 cilinder diesel in een volvo? Lijkt me van niet. En tenzij ik niet goed gekeken heb, kon je in deze generatie enkel benzine krijgen ( oudere versies wel een diesel vreemd genoeg ).

      Login om te reageren
      • janfr1908 zegt

        2 mei 2013 om 09:53

        @SimonMc: in de 740 en 940 liggen ook diesels als ik et goed heb in de 740 sowieso

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          2 mei 2013 om 17:28

          @janfr1908: Ik neem m’n woorden terug. Er waren inderdaad 6 cilinder diesels te krijgen in onder andere de 740.

          Login om te reageren
          • janfr1908 zegt

            2 mei 2013 om 18:37

            @SimonMc: ik heb der ook niet veel verstand van zag alleen pas geleden op MP een volvo 760 2.4td ;)

            Login om te reageren
  7. realcar zegt

    1 mei 2013 om 23:46

    Hendel voor de bediening van de dubbele accu?

    Login om te reageren
  8. fit4fun zegt

    1 mei 2013 om 23:46

    Ik vraag me af of motor en transmissie opgewassen zijn tegen het veel hogere gewicht? Daar zijn ze niet op getest/ontworpen..

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 mei 2013 om 00:00

      @fit4fun: Lol…motor en versnellingsbak waren in deze volvo af-fabrieks al kogelvrij…als je begrijpt wat ik bedoel.

      Login om te reageren
  9. undifined1 zegt

    1 mei 2013 om 23:46

    Met spatlappen, dus sowieso +1000
    Doet me denken aan een e38 L7 deze auto.

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    1 mei 2013 om 23:49

    Ik vind het helemaal niets. Maar ik vind Volvo überhaupt geen interessant automerk. En dat zeg ik niet om iemand tegen het zere been te schoppen, maar ik snap het appeal van zo’n rijdende baksteen gewoon niet. Ja, ze gaan schijnbaar ontzettend lang mee. En zolang ze niet aangereden worden door een Renault Modus zijn ze best veilig. En ja, Volvo is pionier geweest op het gebied van veiligheid. En dat is allemaal heel erg mooi voor de family-man die rustig met z’n gezin van A naar B wil reizen. Maar voor mij is liefhebberij voor Volvo hetzelfde als liefhebber zijn van Miele omdat ze de beste wasmachines maken. Ze maken nog steeds wasmachines.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      1 mei 2013 om 23:57

      @Jochempie: Ik denk dat jij dit soort auto’s later nog wel gaat waarderen later, het is namelijk een tijdloos design en vaak zien de grotere auto’s er tegenwoordig ook nog wat hoekiger uit.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        2 mei 2013 om 00:01

        @bsxc2: ik weet niet of het zo tijdloos is. Als je een nette Golf 3 ziet (ok die bestaan niet meer) kom je er keurig mee voor de dag. Maar dat geldt m.i. niet voor bijv. een Volvo 460.. Die vind ik echt verouderd overkomen.

        De P1800 en de 480 vind ik overigens gaaf. Maar dat lijkt ook niet op een Volvo.

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      2 mei 2013 om 09:42

      @Jochempie:
      Fijn dat je dat met ons wilt delen.
      Ik voel me ineens een heel stuk opgewekter……………………….

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        2 mei 2013 om 09:44

        @desjonnies: That’s why I did.

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      2 mei 2013 om 20:50

      @Jochempie: ieder zijn ding. Aan de ene kant ben ik een groot liefhebber van de snelle Japanners die je adrenaline laten gieren en je hartkloppingen geven maar aan de andere kant is de charme die bijvoorbeeld zo’n Volvo 740 (hoi Alwood) heeft voor mij onweerstaanbaar. Zo onweerstaanbaar zelfs dat ik een 740 overwogen heb in plaats van een snelle Subaru Impreza. Maar ik heb ook een stel vrienden die het niet snappen en (onder andere) de 740 alleen zien als een lelijke doos en verspilde metalen.

      Login om te reageren
  11. undifined1 zegt

    1 mei 2013 om 23:51

    Heeft deze auto ook net als gepanserde 7 series uit die tijd het voor mij altijd geheimzinnige active defense system en notaustieg durch die frontscheibe?

    Login om te reageren
  12. 9000cse zegt

    1 mei 2013 om 23:57

    Als voormalig enthousiast eigenaar van 2 Volvo’s 960, één handgeschakelde, de andere een automaat, vind ik het heerlijk om deze uitvoering te zien. Niet om te hebben, maar om naar te kijken.
    Om te hebben, zou ik de voorkeur zeker laten uitgaan naar de verlengde Royal-versie, die te koop staat bij http.//www.jbover.nl in Emmer-Compascuum. Te vinden onder “Youngtimers voorraad”. Let wel op! 207 foto’s!

    Login om te reageren
    • carsandmore zegt

      2 mei 2013 om 02:20

      @9000cse: dat is indd een mooie volvo

      Login om te reageren
    • pier zegt

      2 mei 2013 om 09:49

      @9000cse: koop dat dan ;) Wat een gast trouwens, elke auto minstens 200 foto’s!

      Login om te reageren
  13. pier zegt

    2 mei 2013 om 09:39

    Wat, niet eens lederen bekleding?! Trouwens, met z’n vieren achterin ziet er al best knus uit. Een bijzondere auto dat wel, maar verder heb ik er weinig mee.

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      2 mei 2013 om 11:09

      @pier: stof is veel comfortabeler hoor.

      Login om te reageren
  14. ThomasBol zegt

    2 mei 2013 om 09:44

    Dit ding heeft jaren in de kelder bij Van Vliet langs de A20 ri Rotterdam gestaan.

    Login om te reageren
    • feddomw zegt

      2 mei 2013 om 12:15

      @ThomasBol: Dat durf ik te betwijfelen. Ik weet namelijk dat deze auto minstens 5 jaar elders heeft gestaan, en dat was niet bij Van Vliet.

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        2 mei 2013 om 12:48

        @feddomw: ik heb hem bij Van Vliet gezien in 2006 of eerder, dus het kan best dat hij daarna naar een ander bedrijf is gegaan. Was destijds zo onder de indruk dat ik het speelgoed eromheen ‘vergat’.

        Login om te reageren
        • feddomw zegt

          2 mei 2013 om 12:53

          @ThomasBol: dan staat die echt heel lang stil in NL zonder kenteken. Wat is zoiets nou waard?

          Login om te reageren
          • ThomasBol zegt

            2 mei 2013 om 13:00

            @feddomw: Tsjaa, ben het volledig met je eens dat het zonde is. Aan de andere kant zie ik niet iemand zo snel zo’n auto
            kopen. Voor een particulier te duur in gebruik en van die limoservices kopen wel een Lincoln of Hummer ofzo.

            Login om te reageren
  15. Djerno zegt

    2 mei 2013 om 13:01

    Ik Willem! ;)

    Login om te reageren
  16. ej20g zegt

    2 mei 2013 om 20:53

    Prachtige Volvo. Helaas zwaar ondergewaardeerd door de meeste mensen. Ook relatief zeldzaam vergeleken met de geijkte 850.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North