Dodge Challenger is officieel

Auteur: , 33 Reacties

Voor degenen die nog twijfels hadden: de Dodge Challenger heeft officieel groen licht gekregen! Dit is door Chrysler Group President en CEO Tom LaSorda bekendgemaakt. De meningen over deze nieuwe Challenger verschillen echter nogal, is dit een kansloze actie van DaimlerChrysler of een waardevol nieuw retro-model?

Dodge’s “Pony Car” maakte zijn debuut in 1969 en kwam als 1970 model op de markt. 35 Jaar later komt er dus een vervolg op de Dodge Challenger en volgens het persbericht zal de Challenger terugkomen “as the Ultimate Modern American Muscle Coupe“.

De Challenger zal in 2008 te koop zijn. Onder de kap komt waarschijnlijk een 6.1 liter Hemi V8 maar daar zijn verder nog geen officiële details over vrijgegeven.

Dodge Challenger concept



33 reacties

Lijkt me zeker “waardevol nieuw retro-model”, als ze de V8 uit de 300c srt8 erin doen gaat die zeker goed verkopen in VS.
goed om te horen :D
hopen dat hij ook naar Europa komt :cool:
Schitterend design !
Vanishing Point 2 . . . – de jaren 90 versie was shite – . . . met deze beauty graag. :lick:

Zoek op YouTube op ‘Vanishing Point’ om in de stemming te komen.

Nu nog een update van de 440 Magnum . . . :rubkneess:
lelijke achterlichten ma voor de rest valt ie wel mee
lama komme :-D
de camaro als eerste concurrent >P en de mustang is eigenlijk trendsetter geweest…

ik hou echt van V8 power en in europa zijn we echt te snel naar hoogtoerige motoren en v10’s gegaan…
hopen dat dit hier oook eens succesvol wordt!
lijkt sterk op Lightning McQueen uit Cars :D
God i hate American cars!!
Hmm, ik geef toch sterk de voorkeur aan hoogtoerige motoren en ik krijg al helemaal een spontane zaadlozing van een hoogtoerige V10 (M5/M6 & Carrera GT..)

Alwood, wat is de charme volgens jou van een V8. Als ik zo bij mezelf te rade zou gaan, zou ik denken, het luie karakter van de motor, het “ik-heb-genoeg-NM-over-om-hoe-dan-ook-te-versnellen”?

Maar dit zijn niet echt kenmerken die ik associeer bij een auto waar een echte rijder van kan genieten, die wil juist het maximale uit een blok en wil de thrills van hoge toeren.

Toegegeven, met lage toeren kan het ook leuk zijn, zie bijvoorbeeld de 535d, een geweldige motor, geen hoogtoerige motor, maar toch erg sportief en sterk.

Maar toch heb ik het gevoel dat ik het “gevoel” van affectie voor een laagtoerige 32,6 V8 nog niet kan benoemen.
de uitlaten mochten wel wat meer opvallen
@Marten : Er zijn ook mensen die een auto willen waar je eens vol gas kan geven zonder dat het blok uiteenspringt…
Marten zei:
‘Hmm, ik geef toch sterk de voorkeur aan hoogtoerige motoren en ik krijg al helemaal een spontane zaadlozing van een hoogtoerige V10 (M5/M6 & Carrera GT..)’


haha
Marten toch.
Geweldig mooie auto, jammer dat zulk soort modellen nauwelijks in Europa op de markt zijn.

Een Mustang, of deze Challenger vind ik supermooie auto’s in ieder geval!
vette bak!
yes eindelijk weer een muscle car ofzoiets
misschien een vergelijking die Marten kan volgen…..
een vrouw die een uurtje nodig heeft voordat ze een beetje op gang begint te komen of een dame die bij de eerste zoen al in je oor fluitstert dat je op moet schieten……..

Een hoogtoeren motor werkt alleen als de auto al op dat hoge toerental zit. In een te hoge versnelling (dus bij een laag toerental) gebeurt er helemaal niets……

Oftwel doe mij maar een turbo……… (veel koppel bij lage toeren en bij hoge toeren gaat ze nog harder… ;-)
WOW !! niet alle dromen zijn bedrog :P
Ik kan je volgen Woody, ;).

Maar dan heb ik ook een argument dat hier tegenin gaat: Liever een vrouw waarbij het iets langer duurt, maar waarna er wel een spetterend (niet interpreteren als beeldspraak a.u.b…;)) hoogtepunt komt en geen deceptie. Daarnaast is het natuurlijk altijd leuk om een klein beetje met de versnellingsbak te rommelen voordat er wat loskomt, ;)
Nog een grote Confederate Flag op het dak schilderen en dan is de Charger echt helemaal “af”. Vroem.
Ja, ik verheug me al op een DoH versie…….

Kunnen Bo en Luke weer spelen met de General Lee, Rosco P. Coltrane en co. gek maken.

Moet er alleen nog een bullbar voorop !
d_vdm: dit is een Challenger, het elegante neefje van de Charger ;)
http://images.webkrafters.com/trinity/22300/71chall22373-A.JPG

Liever deze Dodge dan de Challenger die ze voor heel veel geld de lucht in schieten . . .
Vind hem in het oranje toch verdacht veel op die bak van bo en luke lijken, ookal is het er dus geen directe opvolger van :D

Ik hoop echt dat zoiets ook eens naar Europa komt, Muscle cars leeft hier eigenlijk niet maar volgens mij is er echt wel een markt voor :)
De V8 in deze bakken bezorgt je rillingen zo donderend, en hij valt gelukkig in de categorie zo-fout-dat-ie-toch-weer-cool-is, dus je kunt er in je vintage jeans als een stoere urban cowboy in- en uitstappen (wel eerst ff die zwarte strepen op de motorkap wegwerken, das een beetje te)
Schitterende bak, zal hier wel via het grijze cirquit opde markt gezet worden. Waarschijnlijk kost ie in Amerika zo’n 30 a 35 duizend dollar wat erop neerkomt dat ie hier voor zo’n 55 a 60 duizend euro over de toonbank gaat, als he tniet meer is. Lang leve ons belastingstelsel! By the way, dat verhaal over die hoog toerige motoren? Amerikanen denken in liters en niet in toeren. Bovendien heb je dan bij lage toerentallen het maximale koppel tot je beschikking wat weer veel lekkerder is om me te cruisen. Bovendien gaan zulke (laagtoerige) motoren wat langer mee dan die jankgevallen!
Cuore sportivo
wood, een turbo moet men laten werken op latere toeren he, tenzij je wil dat de turbo eraan is …
de charger …de camaro …

lekker retro en met degelijke groot cilindrische motoren …. echt geweldig!!
Een schot in de roos zeker weten.
Na de softe nieuwe versie van de Charger eindelijk weer een echte vette muscle car van Dodge! Hoewel de ’69 Charger een geweldige bak is, heb ik z’n broertje altijd al mooier gevonden. Deze nieuwe versie is naar mijn mening een prachtige interpretatie van de ’70 variant.

Om nog even op Marten te reageren: het lijkt er sterk op dat deze knaap nog nooit met muscle cars te maken heeft gehad. Op me werk (USA auto dealer) hadden we laatst een ’70 challenger 440 R/T Six Pack. Als je die hoort ronken dan weet je meteen waarom je kan verlangen naar een dikke V8. Bovendien moet je nooit de design filosofie achter auto’s buiten beschouwing laten, de 535d (wat een ballenbak trouwens) is DUIDELIJK niet te vergelijken met een Amerikaanse pony car!! Bij Amerikanen draait alles om displacement, en dat gaat uiteraard ten koste van hoge toeren. Duitse autos draaien om refinement..
amarikan muscle
perfect dikke pk’s onder de kap
echt mooi (ze moeten eigenlijk de motor van de nieuwe cl63 amg erin zetten)
Hele vette wagen, al hou ik het bij mijn eigen Dodge Challenger uit 1970 die nu bijna klaar is! http://www.dodgechallenger.nl
nu nog hopen dat die in europa komt !!
dan staat die bij mij zeker wel in de garage :D
een van de mooiste auto’s ooit. alleen jammer dat er niet een tammere versie komt, want je kan immers ook goed showen met de Challenger. Een V6 uit een 300C zou perfect zijn voor mij dan. Of een 4 cilinder uit de Caliber. Ik hoef er alleen mee te toeren. Het gaat mij alleen om het gezien worden.
gelukkig is het interieur donker, dan valt het plastic niet zo op. Ik ben namelijk bang dat het een soort Caliber kwaliteit is. Een afwerking al la 300C is voor mij voldoende.

wat ik heel erg jammer vindt is dat de achterlichten zijn gewijzigd ten opzichte van het concept model. geen hele lange aaneengesloten balk. jammer/jammer. Dat had misschien de doorslag gegeven om dan toch voor de V8 te gaan!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).