• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Challenger is officieel

Auteur: autoblogger, gepost 2 juli 2006 om 09:53 – 33 Reacties

Dodge Challenger concept


Voor degenen die nog twijfels hadden: de Dodge Challenger heeft officieel groen licht gekregen! Dit is door Chrysler Group President en CEO Tom LaSorda bekendgemaakt. De meningen over deze nieuwe Challenger verschillen echter nogal, is dit een kansloze actie van DaimlerChrysler of een waardevol nieuw retro-model?

Dodge’s “Pony Car” maakte zijn debuut in 1969 en kwam als 1970 model op de markt. 35 Jaar later komt er dus een vervolg op de Dodge Challenger en volgens het persbericht zal de Challenger terugkomen “as the Ultimate Modern American Muscle Coupe“.

De Challenger zal in 2008 te koop zijn. Onder de kap komt waarschijnlijk een 6.1 liter Hemi V8 maar daar zijn verder nog geen officiële details over vrijgegeven.

Dodge Challenger concept

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, concept, Coupe, Dodge, Retro

Vorig bericht: « Teaser Transformers film
Volgend bericht: De snelste van Japan »

Lees Interacties

Reacties

  1. M zegt

    2 juli 2006 om 10:05

    Lijkt me zeker “waardevol nieuw retro-model”, als ze de V8 uit de 300c srt8 erin doen gaat die zeker goed verkopen in VS.

    Login om te reageren
  2. JeffreyG zegt

    2 juli 2006 om 10:24

    goed om te horen :D
    hopen dat hij ook naar Europa komt :cool:

    Login om te reageren
  3. K zegt

    2 juli 2006 om 10:50

    Schitterend design !

    Login om te reageren
  4. Dink zegt

    2 juli 2006 om 11:09

    Vanishing Point 2 . . . – de jaren 90 versie was shite – . . . met deze beauty graag. :lick:

    Zoek op YouTube op ‘Vanishing Point’ om in de stemming te komen.

    Nu nog een update van de 440 Magnum . . . :rubkneess:

    Login om te reageren
  5. Dr.BAS zegt

    2 juli 2006 om 11:22

    lelijke achterlichten ma voor de rest valt ie wel mee

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    2 juli 2006 om 11:42

    lama komme :-D
    de camaro als eerste concurrent >P en de mustang is eigenlijk trendsetter geweest…

    ik hou echt van V8 power en in europa zijn we echt te snel naar hoogtoerige motoren en v10’s gegaan…
    hopen dat dit hier oook eens succesvol wordt!

    Login om te reageren
  7. thomas zegt

    2 juli 2006 om 12:57

    lijkt sterk op Lightning McQueen uit Cars :D

    Login om te reageren
  8. silasse zegt

    2 juli 2006 om 13:52

    God i hate American cars!!

    Login om te reageren
  9. Marten zegt

    2 juli 2006 om 13:55

    Hmm, ik geef toch sterk de voorkeur aan hoogtoerige motoren en ik krijg al helemaal een spontane zaadlozing van een hoogtoerige V10 (M5/M6 & Carrera GT..)

    Alwood, wat is de charme volgens jou van een V8. Als ik zo bij mezelf te rade zou gaan, zou ik denken, het luie karakter van de motor, het “ik-heb-genoeg-NM-over-om-hoe-dan-ook-te-versnellen”?

    Maar dit zijn niet echt kenmerken die ik associeer bij een auto waar een echte rijder van kan genieten, die wil juist het maximale uit een blok en wil de thrills van hoge toeren.

    Toegegeven, met lage toeren kan het ook leuk zijn, zie bijvoorbeeld de 535d, een geweldige motor, geen hoogtoerige motor, maar toch erg sportief en sterk.

    Maar toch heb ik het gevoel dat ik het “gevoel” van affectie voor een laagtoerige 32,6 V8 nog niet kan benoemen.

    Login om te reageren
  10. db zegt

    2 juli 2006 om 13:58

    de uitlaten mochten wel wat meer opvallen

    Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    2 juli 2006 om 14:00

    @Marten : Er zijn ook mensen die een auto willen waar je eens vol gas kan geven zonder dat het blok uiteenspringt…

    Login om te reageren
  12. silasse zegt

    2 juli 2006 om 14:01

    Marten zei:
    ‘Hmm, ik geef toch sterk de voorkeur aan hoogtoerige motoren en ik krijg al helemaal een spontane zaadlozing van een hoogtoerige V10 (M5/M6 & Carrera GT..)’

    haha
    Marten toch.

    Login om te reageren
  13. J. zegt

    2 juli 2006 om 14:04

    Geweldig mooie auto, jammer dat zulk soort modellen nauwelijks in Europa op de markt zijn.

    Een Mustang, of deze Challenger vind ik supermooie auto’s in ieder geval!

    Login om te reageren
  14. snador zegt

    2 juli 2006 om 14:35

    vette bak!

    Login om te reageren
  15. h2 zegt

    2 juli 2006 om 15:02

    yes eindelijk weer een muscle car ofzoiets

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    2 juli 2006 om 16:10

    misschien een vergelijking die Marten kan volgen…..
    een vrouw die een uurtje nodig heeft voordat ze een beetje op gang begint te komen of een dame die bij de eerste zoen al in je oor fluitstert dat je op moet schieten……..

    Een hoogtoeren motor werkt alleen als de auto al op dat hoge toerental zit. In een te hoge versnelling (dus bij een laag toerental) gebeurt er helemaal niets……

    Oftwel doe mij maar een turbo……… (veel koppel bij lage toeren en bij hoge toeren gaat ze nog harder… ;-)

    Login om te reageren
  17. Benny zegt

    2 juli 2006 om 18:10

    WOW !! niet alle dromen zijn bedrog :P

    Login om te reageren
  18. Marten zegt

    2 juli 2006 om 20:02

    Ik kan je volgen Woody, ;).

    Maar dan heb ik ook een argument dat hier tegenin gaat: Liever een vrouw waarbij het iets langer duurt, maar waarna er wel een spetterend (niet interpreteren als beeldspraak a.u.b…;)) hoogtepunt komt en geen deceptie. Daarnaast is het natuurlijk altijd leuk om een klein beetje met de versnellingsbak te rommelen voordat er wat loskomt, ;)

    Login om te reageren
  19. d_vdm zegt

    2 juli 2006 om 22:50

    Nog een grote Confederate Flag op het dak schilderen en dan is de Charger echt helemaal “af”. Vroem.

    Login om te reageren
  20. Turbopaultje zegt

    3 juli 2006 om 08:05

    Ja, ik verheug me al op een DoH versie…….

    Kunnen Bo en Luke weer spelen met de General Lee, Rosco P. Coltrane en co. gek maken.

    Moet er alleen nog een bullbar voorop !

    Login om te reageren
  21. Dink zegt

    3 juli 2006 om 09:23

    d_vdm: dit is een Challenger, het elegante neefje van de Charger ;)

    Liever deze Dodge dan de Challenger die ze voor heel veel geld de lucht in schieten . . .

    Login om te reageren
  22. J. zegt

    3 juli 2006 om 13:30

    Vind hem in het oranje toch verdacht veel op die bak van bo en luke lijken, ookal is het er dus geen directe opvolger van :D

    Ik hoop echt dat zoiets ook eens naar Europa komt, Muscle cars leeft hier eigenlijk niet maar volgens mij is er echt wel een markt voor :)

    Login om te reageren
  23. Summer zegt

    3 juli 2006 om 15:52

    De V8 in deze bakken bezorgt je rillingen zo donderend, en hij valt gelukkig in de categorie zo-fout-dat-ie-toch-weer-cool-is, dus je kunt er in je vintage jeans als een stoere urban cowboy in- en uitstappen (wel eerst ff die zwarte strepen op de motorkap wegwerken, das een beetje te)

    Login om te reageren
  24. Navarone zegt

    22 juli 2006 om 15:10

    Schitterende bak, zal hier wel via het grijze cirquit opde markt gezet worden. Waarschijnlijk kost ie in Amerika zo’n 30 a 35 duizend dollar wat erop neerkomt dat ie hier voor zo’n 55 a 60 duizend euro over de toonbank gaat, als he tniet meer is. Lang leve ons belastingstelsel! By the way, dat verhaal over die hoog toerige motoren? Amerikanen denken in liters en niet in toeren. Bovendien heb je dan bij lage toerentallen het maximale koppel tot je beschikking wat weer veel lekkerder is om me te cruisen. Bovendien gaan zulke (laagtoerige) motoren wat langer mee dan die jankgevallen!

    Login om te reageren
  25. Cuore sportivo zegt

    30 juli 2006 om 21:14

    wood, een turbo moet men laten werken op latere toeren he, tenzij je wil dat de turbo eraan is …

    Login om te reageren
  26. joske zegt

    11 augustus 2006 om 20:02

    de charger …de camaro …

    lekker retro en met degelijke groot cilindrische motoren …. echt geweldig!!
    Een schot in de roos zeker weten.

    Login om te reageren
  27. Jagstang zegt

    8 oktober 2006 om 23:57

    Na de softe nieuwe versie van de Charger eindelijk weer een echte vette muscle car van Dodge! Hoewel de ’69 Charger een geweldige bak is, heb ik z’n broertje altijd al mooier gevonden. Deze nieuwe versie is naar mijn mening een prachtige interpretatie van de ’70 variant.

    Om nog even op Marten te reageren: het lijkt er sterk op dat deze knaap nog nooit met muscle cars te maken heeft gehad. Op me werk (USA auto dealer) hadden we laatst een ’70 challenger 440 R/T Six Pack. Als je die hoort ronken dan weet je meteen waarom je kan verlangen naar een dikke V8. Bovendien moet je nooit de design filosofie achter auto’s buiten beschouwing laten, de 535d (wat een ballenbak trouwens) is DUIDELIJK niet te vergelijken met een Amerikaanse pony car!! Bij Amerikanen draait alles om displacement, en dat gaat uiteraard ten koste van hoge toeren. Duitse autos draaien om refinement..

    Login om te reageren
  28. michiel zegt

    22 december 2006 om 13:44

    amarikan muscle
    perfect dikke pk’s onder de kap

    Login om te reageren
  29. car freak zegt

    23 december 2006 om 20:52

    echt mooi (ze moeten eigenlijk de motor van de nieuwe cl63 amg erin zetten)

    Login om te reageren
  30. Tom zegt

    31 januari 2007 om 20:07

    Hele vette wagen, al hou ik het bij mijn eigen Dodge Challenger uit 1970 die nu bijna klaar is! http://www.dodgechallenger.nl

    Login om te reageren
  31. Martinez zegt

    1 maart 2007 om 22:18

    nu nog hopen dat die in europa komt !!
    dan staat die bij mij zeker wel in de garage :D

    Login om te reageren
  32. databekker zegt

    22 april 2008 om 20:26

    een van de mooiste auto’s ooit. alleen jammer dat er niet een tammere versie komt, want je kan immers ook goed showen met de Challenger. Een V6 uit een 300C zou perfect zijn voor mij dan. Of een 4 cilinder uit de Caliber. Ik hoef er alleen mee te toeren. Het gaat mij alleen om het gezien worden.
    gelukkig is het interieur donker, dan valt het plastic niet zo op. Ik ben namelijk bang dat het een soort Caliber kwaliteit is. Een afwerking al la 300C is voor mij voldoende.

    wat ik heel erg jammer vindt is dat de achterlichten zijn gewijzigd ten opzichte van het concept model. geen hele lange aaneengesloten balk. jammer/jammer. Dat had misschien de doorslag gegeven om dan toch voor de V8 te gaan!

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    22 april 2008 om 20:32

    @databekker

    Een tammere vesie komt er ook aan.

    http://www.autoblog.com/2008/04/22/dodge-challenger-could-start-at-23-995/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North