Speakers op 10: Hennessey ZR1 Camaro wordt gestart

Auteur: , 100 Reacties

Kijk, in Europa worden er een heleboel verfijnde supercars gemaakt met nauwkeurig afgestelde motoren. Auto's die absoluut mooi klinken, maar die als puntje bij paaltje komt toch wel erg... Netjes zijn. Soms wil je gewoon eens ouderwets herrieschoppen, ordinair langsdenderen met de smeerolie nog op je klauwen in een auto waarvoor kleine kinderen hun handjes op hun oren houden. Voor zoiets moet je bij de Amerikanen zijn.

De Texaanse tuner Hennessey heeft de prettige gewoonte om veel video’s van hun producten op YouTube te plaatsen. Video’s met geluid, wel te verstaan. Of eigenlijk niet te verstaan, want deze Chevy Camaro met ZR1-blok hamert en rochelt er op los dat het een lieve lust is. Als ik ooit eens echt engelen hoor zingen, dan hoop ik dat ze veel whisky gedronken hebben zodat ze klinken als deze auto.

En kijk dan nog eens even naar de cijfertjes: 714 pk, 972 Nm, 0-96 km/h in 3,7 seconden, een topsnelheid van 323 km/h en een kwartmijltijd van 11,3 seconden @ 201 km/h. Oh, en een prijskaartje van $109.000 plus belastingen. (via jalopnik)



100 reacties

Damn, die rochelt er lekker op los zeg :D
Al die pk’s voor dat geld, ’t is voor niets :)
OOOOOOh en dat geluid :P Monsterlijk !!!
What!!! Zet ik hem lekker hard…..nou, de verwarming trilt hier mee! Toch wel lekker op zijn tijd idd, zo’n rauw blok.
Nou, hij loopt anders nog als een natte krant…
Maar dat komt best goed daar, kan je wel aan Hennessey overlaten.
dat geluid krijg je uit elke koppel-rijke V8 ..
maar bij een amerikaan hoort een beetje ..

in de jaren 70 waren dat de enige V8 leveranciers .. daarom ..
Tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke tuut tuut!! O, wacht. Het was geen trein?
hij mag dan nog als een natte krant lopen, en waarschijnlijk ook de wegligging hebben van een natte krant, maar my god wat zou ik dat graag op mn oprit hebben staan, heerlijk dat geluid.
Dat kost echt niks er zullen er nie veel zijn de een betere prijs-pk verhouding hebben de mustang shelby cobra mischien.
heerlijk genieten, na al dat gezever tegenwoordig over A-labels en Hybrides ;-)
Zo mooi, genieten.
die roept alleen maar nog nog nog nog :D
Volgens mij zijn m’n laptop speakertjes nu aan gort ;) Aardig geluidje, maar ik heb toch liever Europees materiaal. Dat is nergens op gebaseerd, alleen maar emotie :p
Klinkt als of ie er ieder moment mee kan ophouden.. Wel leuk geluidje als die hem eenmaal start.
Ik ben toch meer voor de Mustang en Challenger.
Dit is het mooiste tuningproject in tijden! Maar tuning is verschrikkelijk dus dat zegt niet zo veel.

Geniaal geluid. Prachtig idee om dit blok er in te leggen. Visueel spreekt het mee ook aan. De Charger is wel nog wat mooier maar dit komt in de buurt.
StoplichtSprintertje
heerlijk
FANTASTISCH! Wat een geluid, wat een brute rochelaar!
@ Citrofiel

:lol:
dat geluid… is niet wat het moet zijn.
zo klinken auto’s ook soms als we ze hier voor de eerste keer starten en ze totaal niet afgeregeld zijn.

doe mij dan toch maar het europese geroffel van een dikke V8 ala AMG, audi en BMW (de laatste maken tegenwoordig een lekkerder geluid op toeren moet ik wel zeggen)
bruut!
Dit is ‘nog maar’ de HPE 700, ze zijn ook nog met een HPE 800 en HPE 1000 bezig :shock:

http://www.hennesseyperformance.com/ListItems.php?cart=XmElhMgj&DoThis=Chevrolet+Camaro+%282010%29&ActionReq=Where
zeker een lekker geluid ook als die stationair draait is ie egt al fantastisch
Ik zou wel weten wat als ik het geld had :D
@KippieKnaus

Charger mooier? Je bedoeld toch niet die vier(4!)deurs totaal mislukte bak die werkelijk niks met het design van een 68′ charger te maken heeft?

Dodge heeft dit goed gemaakt met de nieuwe Challenger en als ik tussen de Challeneger en de CAmaro mocht kiezen wist ik het nog wel een tijdje niet.

Hoewel… de challenger blijft voor mij toch DE musclecar.
@: De echte is voor mij nog de pontiac gto.
Lekker geluid, maar het is en blijft Amerikaanse rommel…
Het klinkt als een zieke, rokende ijsbeer op een Harley met kapotte uitlaten.
Nee dank je, dan luister ik liever naar Ferrari’s of zo.
als hij het gas intrapt begint hij lekkerder te klinken
heerlijk dit geluid
lekker dik gegorgel inplaats van een hybride geval .
zet maar maar op de brug bij me school dan maak ik hem wel af met 1000 pk ofsoo :P:D
Jahahaaa!!! Dat zijn de leuke dingen des levens! Wat een heerlijke takkeherrie!
Geweldig hoeveel mensen er al een Camaro hebben gekocht en er gelijk mee aan het knutselen zijn, van deze bak gaan we (letterlijk) nog een hoop horen de komende jaren!

Wel een heftige prijs, de LS9 (motor) kost $22K, Camaro SS voor rond de $30k, kom je op 52 duizend… (De echte ZR1 kost overigens (adviesprijs)$107k)

En aangezien de LS9 eigenlijk gewoon een supercharged versie is van de LS3 die in de SS ligt, kan je nog veel goedkoper zelf hobbyen…

Mijn voorkeur zou uit gaan naar een LS7 (7 liter, NA 500+pk uit de Z06) dat moet ook best vooruit komen denk ik…
Ik blijf erbij dat die top erg laag is voor t opgegeven vermogen. Ik denk dat die opgaaf veel te voorzichtig is. Ik zie dit ding wel 350 halen hiermee.
Jongens, ik schrok me eerlijk waar wezenloos! :|
Wat een herrie maakt dat ding!:D
Vind een corvette geen mooie auto, maar dit !? Dit is porno voor fuelheads.
Echt zo’n mooie vrouw die door drie gasten tegelijk genomen wordt.
Echte romantiek dus.
Geillllll, lijkt net op een speedboat, dat geluid!
heerlijk!
http://www.youtube.com/watch?v=ezKqAnCltx0&feature=channel_page
Jeetje, dat lijkt wel een musclecar! :lol:
God ik heb het idee dat hij elk moment weer kan uitdonderen.
Lijkt ook geknipt in het filmpje dus dat zal ook wel gebeurd zijn.
Geef mij die echte ZR1 maar. die blijft wel lopen. Tuning is zo 2004
Chevrolet, zet deze motor op de optielijst van de Camaro verkoop die voor een $70.000 en heef hem de naam Z28 bring back the Z28!

hij klinkt nog wel wat ongeregeld maar dat is op een middagje af te stellen, slechts details… maar je hoort het dit zijn 2000 orgasmes/minut ;)

@Ikke
de Camaro heeft de zelfde wegligging als de Corvette dus hij stuurt echt goed hoor ik heb al met de “normale” Camaro SS gereden en ik was zeeer aangenaam verrast

@Frits
om het zo vriendelijk mogelijk te houden, ga dood en maak plaats voor plezante mensen
dat vind ik juist wel gaaf, dat geluid als of ie bijna uitvalt.
Wat een geluid !!

Nu we toch over amerikanen bezig zijn ….

Michael Jackson is gestorven ! Graag 1 dag rouw AUB !
Dit lag er dus in de two-tone brommobiel..
Allemejezus zeg, dat klinkt als een sumoworstelaar met diarree. Ik wist niet dat dat geluid vet kon zijn…


@ AMGJunk

Maar je hebt wel door dat dat een diesel is?
Wat een heerlijke sound, zeker voor de echte USAcarlovers onder ons.
Bruut,bruter,bruutst !
Camaro komt duidelijk als winnaar uit de bus in het vernieuwde musclecar tijdperk.
Amerika staat op zijn kop door dit nieuwe monster, aftermarket draait al op volle toeren en vele eigenaars zijn al vollop bezig met het upgraden van hun ultimate ride.
Ik ga vandaag ook in de 2010 Camaro rijden! :)
Als ik handig genoeg ben een filmpje op autojunk.
Doet me ook gelijk weer verlangen naar de Dragraces in Drachten 10-12 juli en de Harleydag in Breda ! :)
Maar deze klinkt ook wel lekker voor dagelijks gebruik en scheelt al gauw zo’n $70.000 en voor dat geld is hij sneller van 0-100 als een M5!! http://slptv.slponline.com/user_video_detail.php?mId=9636r
Volgens mij zegt mijn bose-set hier: NEE, Wat een jammerlijk geluid zeg.
Lelijke auto, met een lelijke motor en nog een lelijker geluid. Doe mij voor dat
geld maar een C63 AMG, dat kan net. Dan heb je ook nog eens een veel
mooier V8 geluid en ook een mooie wagen.
@:

Bose = grootste troep in audio wereld, maar met een geniale marketing afdeling…. daar klinkt alles kut op.
En ja als je een beetje googled zie je dat dit ook technisch heel goed te onderbouwen is, bose spul is echt super slecht gebouwd en ontworpen.
@Lucas Eman: Top. Precies de toevoeging dat dit topic uit 2009 nodig had
Klinkt mooi… :-)

Net wat je zegt.. met nog het smeer aan de klauwen en een bult herrie lekker rondrijden! heeeel fout! maar toch stiekem wel erg leuk ;)
Zo hoort een V8 te klinken. 8) :)

Ben ook gek van Japanse auto’s, maar Amerikaanse auto’s mogen er absoluut wezen.
k had mn gheluid beetje hard staan en er zat stof nou nu niet meer xD
egt lekker dat gekuidje zij ik best op mn kart willen :P:P:P
PantheraLeo205
Daar word ‘k elke ochtend wakker door, alleen is het de Chevrolet C10 (’71) van m’n buurjongen, klinkt precies zo.
Gaaf :D Mis eigenlijk wel de roots blower :P
gisteravond om elf uur heb ik even geluisterd, maar met de speakers zacht, want de rest lag hier al op bed…
Nu daarintegen heb ik ze redelijk luid gezet :) heerlijk :D
Klinkt best goed

alleen ruist het een beetje alsof de mic van de camera het niet zo lekker vind
woooww!!
lekker geluid
ik vind de topsnelheid een beetje tegenvallen in verhouding tot de 0-96 tijd. dus aan de overbrenging kan en zal het niet liggen. is de aerodinamica zo slecht dan van deze camaro dat hij niet sneller wil dan die 323km/h? met dik 700pk moet meer mogelijk zijn. kijk alleen al naar de corvette met hetzelfde blok. die gaat een heel stuk sneller en trekt ook nog iets sneller op. (zal wel komen door het fors lagere gewicht van de corvette in verhouding tot de camaro). maar hij klinkt wel heerlijk zo!
Mijn speakers gaan op 100 :D .
Verschrikkelijk bruut.
klinkt net alsof de boel ieder moment uit elkaar kan vallen
vind er niks aan
Geluid wordt idd vervormd door de microfoon (op het moment dat hij start vooral), maar je kunt wel goed horen dat het errug lekker klinkt zo! Zou ‘m graag in het echt horen, zonder slechte microfoon en echo van de garage :9
mm! goddelijk! :D

maar daar ging wel weer 10 liter aan brandstof..
Hahaha heerlijk zeg, eens wat anders dan al die door en door gecultiveerde blokken. Leuk voor op het pleintje op zondag morgen om 08:00 uur. Hahaha…
Hebbe hebbe

Wel n bout tijd op de 1/4 voor zoveel power. Op n warme dag nog maar es proberen met sticky bandjes. Moet onder de 11 kunnen.
peter - italia
zo slecht loopt ie niet denk ik… tis eerder dat ie 700 rpm loopt met een redelijk open uitlaat ;-)

Of kan hennessey geen motoren mappen?
*niet dat ik het kan overigens*
Vandaag gereden in (helaas) de V6 met 300pk …maar wat een beest van een wagen, kan zich meten met het beste duitse spul maar dan met 10x zoveel emotie en geschiedenis!Perfecte wegligging en comfort ondanks de “20 rims. Ik weet het nou echt zeker dat hij er komt, als de cabrio er is (mei 2010) maar dan de V8 SS/RS.
Voor de liefhebber: Morgen artikel in het AD (dezelfde waar ik in gereden heb!) :)
Ruben ik meld me als vrijwilliger als jullie hiermee gaan testrijden :)

Als je bijvoorbeeld in de file staat of je mocht onverwachts ziek worden, stuur maar een mailtje ;)
Dit zijn we toch wel gewend van Hennessy. Lekker veel pk’s in een musclecar stoppen.. Specs zijn geweldig, alleen de top is in mijn ogen zwaar matig maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de tandwieloverbrenging.
@Rob USA

Wat versta jij onder ”Duits spul”.. Als je de CL of SL bedoelt heb ik nieuws voor je. Die zijn allebei een stuk beter zowel kwalitatief, materiaalgebruik als de topspeed en acceleratie. Ik bedoel dus de AMG versies.. ;)
En de geschiedenis van bijvoorbeeld de SL is zeker niet klein of oninteressant. Integendeel, deze auto heeft een zeer grote historie. (Vooral in de racerij!
@Benz: Ja, de SL is een klasse apart maar niet mijn smaak en gelukkig maar want hij is ook te duur voor mij.
Duits spul, noem ik die wagens waar de wegen en straten van overlopen…dat zijn dus niet de AMGtjes.
Maar welke MB/bmw/audi/vw/porsche enz enz koop je voor 88.000 euro met 427 pk/brembo’s rondom/dik in het leer, zeer aparte, met deze looks ???
Die SL van jou is bijna 3x duurder! Mag er dan ook wat mooier plastic in zitten.

Net wat foto’s op autojunk geplaatst (Benz alleen voor de liefhebber aub :) )
@Rob
88.000euro voor een Camaro :shock: of wel verdubbeld de prijs bij jullie met de BPM of wel word je extreem opgelicht
wtf:O
@Six-trey: In NL komt naast bpm (ik dacht nu zo’n 40%) en nog ff wat slurptax a zo’n 18000 euro !! :(
Waar verkoop jij ze voor dan ?
micheal jackson
this is not a 10 second car.
so i dont whant it
@ Benz: Om mezelf even te citeren uit een eerder topic: En dan te bedenken dat dit beest (in de states) in dezelfde prijsklasse valt als een bmw 128i coupe of een 328i, of een audi TT 2.0… Met alle respect voor die wagens hoor, maar damn, ik zou het wel weten!

Dit gaat dus over de standaard SS met “slechts” 430 pk… Dat soort auto’s is dus de concurrentie. Nou zullen die ongetwijfeld meer kilo’s leer hebben, maar ik denk toch dat de Camaro ook wel wat pluspunten heeft in die vergelijking!
Oh en rond de $30.000 kan je van jouw merk kiezen uit een instap C klasse of een instap GayLK…
Tinus Tussengas
-edit: nutteloze bijdrage-
@RobUSA
De V6 zonder opties 28.000
De V8 SS2 met opties 47.000
alles incl BTW enz
@ kippieknaus

wat is er mis met tuning.

verwar je het niet met die ricers hier (tupperware, picknicktafel, kachelpijp etc). dat is geen tunen he ;-)
@Rob USA

De SL is zeker een klasse apart, in positieve zin zeker! En in de SL (55 AMG of 500) is het gehele dashboard te verkrijgen in leder. Ik heb onlangs in een SL 55 gereden en het is (ondanks misschien het hoge gewicht) een goed te rijden auto met een goede wegligging. De acceleratie is ook zeker niet verkeerd evenals de tussensprints!

Dus het welbekende Goedkope Amerikaanse Plastic-Fantastic is over het algemeen niet verkrijgbaar in het interieur van een Benz.. (Gelukkig maar)

En ja, de Camaro is vast heel goedkoop met z’n 88.000 euri’s + brembo-remschijfjes.. Het zijn trouwens 422 pk’s (dacht ik althans)..

Ach ja.. who cares! :)

@C6_R

Dat jij de concurrentie tussen een bepaalde klasse auto’s alleen bepaald via de prijs, is op z’n minst kortzichtig te noemen. Je vergelijkt een 1-serie toch zeker niet met een New Camaro?? Die zijn alleen al qua afmetingen, motorisch, prestaties, praktisch niet te vergelijken. Je vergelijkt directe concurrenten van elkaar niet alleen via een prijs.. Dat heeft niet echt zin volgens mij.

Pff.. even nog over die tunnelvisie ;)
@clubbtraxx Ik heb de neiging om de Challenger en Charger nogal door elkaar te halen…
@timberleek Ik vind de optische tuning die wordt toegepast door veel tuner’s zoals Mansory verschrikkelijk banaal en lelijk. Er zijn weinig gevallen van optische tunig die niet van een fabrikant zelf komen die me aanspreken.

Tuning projecten die ik tot nu toe mooi vond zijn de EDO MC12 (niet echt optisch, De Gemballa Carrera GT, de M5 Hurricane, Brabus Rocket, RUF Yellowbird en RT12 en een bepaalde Techart Porsche zag er niet slecht uit. Vreemd genoeg heeft zelfs Mansory ,de meest banale tuner ooit, met die Veyron ook nog eens wat leuks gebouwd. Meer Tuningprojecten die een succes zijn kan ikme niet voor de geest halen.

Voor 99% is tuning dus een enorme gigantische fail.
@ Benz: Nee lieverd, ik ga ze zeker niet vergelijken, ik probeer slechts te laten zien in welke prijsklasse deze bak valt. (En dat het in die klasse naar mijn zeer bescheiden mening een geweldige bang for your buck deal is…)

Net zo min als ik deze Camaro ooit zou vergelijken met een SL of CL AMG, dat zijn wagens uit een hele andere categorie, niet alleen qua prijs. Die met de Camaro gaan vergelijken is op z’n minst kortzichtig te noemen, vind je niet?

Voor de mensen die de Camaro op dit moment massaal kopen is de prijs overigens wel degelijk een relevant gegeven, deze wagens worden niet gekocht door multimiljonairs die op zoek zijn naar een leuke vijfde wagen. Het zijn veelal relatief gemiddelde mensen die zich een leuke auto voor er naast kunnen veroorloven, maar ook veel jonge mensen die de Camaro als hun daily driver kopen. Het type mensen wat je anders in een C klasse of 1 serie zou zien rijden zeg maar…
omg zet mijn boxen niet weer zo had heb ze een beetje opgeblazen :? stomme amerikaanse 8cilinders :P
@ kippieknaus

voor zover ik weet is tuning alleen maar het verfijnen van de afstelling van je auto. vooral de drijftrein. veel uiterlijk werk noemt iedereen wel tunen maar dat is volgens mij helemaal niet de betekenis van het woord

maar ik snap je punt en daar ben ik het mee eens
@C6R

Ehm.. dan heb ik toch echt nieuws voor je..

Ten eerste: Ben je ‘lieverd’ niet,
Ten tweede: Je kunt een Camaro totaal niet vergelijken met een SL of CL AMG, die in een hele andere klasse vallen.
Ten derde: De Camaro kan niet tippen aan zo’n degelijke Duitse klassebak met AMG-power + het feit dat zowel de kwaliteit, comfort als materiaalgebruik een stuk beter is.. (Het is gewoon zo..) ;)

Tevreden?

Mooi!

Verder: Een CL bijvoorbeeld hoeft echt niet altijd gekocht te worden door multimiljonairs ofzo.. (ligt ook aan de uitvoering) Maargoed.. Onzin, zo goedkoop is hij dan ook wel weer.. Als je er een Brabus Rocket bijpakt, tja dan wordt het natuurlijk anders met een prijs van om en nabij de 350.000 euro (Excl. BPM/BTW)

En wat is er mis met een 1-serie of C-klasse? ;)
@Benz.. Leer eens lezen. Hij vergelijkt De Camaro niet met de SL of CL.
@KippieKnaus

Leer zelf eens lezen zou ik je willen adviseren.. Ik benadrukte het gewoon, thats all! Hij zei ook helemaal niet dat de Camaro met de SL/CL te vergelijken is. Hij zei zelfs van niet.. Dat is gewoon logisch.

Nog meer..?
Ik denk ik gebruik een kooswoordje dan word ie wat milder maar heb het tegenovergestelde bereikt geloof ik…

Ik snap steeds minder van je bijdragen hier (zal wederom wel aan mij en KippieKnaus liggen), ik zeg zelf dat de Camaro inderdaad in een totaal andere categorie valt, waar komt dan het “ik heb nieuws voor je” vandaan? Of was dat sarcasme?

Hihi!

Verder heb ik ook totaal niet beweerd dat de CL voor multimiljonairs is, dus waarom je denkt dat nog even te moeten benadrukken is mij een raadsel. Was mijn posting te vaag geformuleerd of heb je ‘m te snel gelezen?

:roll:
@C6_R

Ik ben niet boos hoor, ik vond het enigzins grappig.. Niets meer, niets minder. En over jou post(s) Ik vond hem inderdaad nogal vaag geformuleerd.. (Als dat mag van jou)
Je had het erover dat het geen auto is voor miljonairs die hem als vijfde auto willen. Ik noemde in mijn post de SL/CL AMG. Dat zijn echter ook geen auto’s die in de garage worden gezet en er 3 keer per jaar uitmogen. Dat zijn ook echt rijdersauto’s.
In je post legde ik de link tussen multimiljonairs en AMG’s.. Als ik dat fout begreep? Okay, het zij zo. Prima.. Ik snap idd steeds minder goed wat je nou duidelijk wil maken in je posts.
Je zei ook zoiets als ‘GayLK’.. Is het een gayauto? Nee, totaal niet. Het is een nieuwe, goedogende en moderne SUV ontwikkeld door Mercedes-Benz om te gaan concurreren met merken als BMW en Audi met de X3 en Q5.

Maar waar kwam dat ‘lieverd’ nou vandaan? Sarcastme?

Hihi! :lol:



Ik had als nieuws voor je dat de meeste Amerikaanse auto’s niet kunnen tippen aan de hedendaagse Duitse klasse auto’s (lees: Mercedes, BMW, Audi..) Qua power zitten de yanks ongeveer op één lijn, maar alleen met power kom je er gewoon niet. Er bestaan ook nog een aantal dingen als Comfort, Uitstraling, Design, Materialengebruik, Vormgeving, Duurzaamheid…

Is het duidelijk voor je..?

;)
@Benz:Natuurlijk ben ik het niet met je eens:
Power, is vaak meer voor veel minder geld.
Alleen power, wegligging word met het model beter.
Comfort, is duits vaak beter maar daar betaal je ook grof geld voor.
Uitstraling:duits-saai en de categorie SL/SLR/M6 te aso/mafia.
Design:duits-midden/hogere klasse saaie grijze massa topklasse SLR/A8/A5 mooi.
Materialengebruik:duits-in één woord beter maar ook voor weer grof geld.
Vormgeving:zie design.
Duurzaamheid:duits-matig zie vorige E-klasse . Ik hoorde dat iemand hem (nog geen jaar oud) express tegen een paal reed om ervan af te zijn na tig keer terug te zijn gegaan naar de dealer.
@Rob USA

Nee, had het van jouw wel weer verwacht..
Power en Wegligging: Ja, inderdaad ja, alleen de power wordt aangescherpt en het weggedrag ook ietsjes. Voor de rest is het nog steeds dezelfde saaie, grijze, inspiratieloze Mustang.. (Blij dat je DAT in ieder geval met me eens bent!)
Comfort: Is bij merken als Mercedes en Audi inderdaad vele male beter dus betaal je er ook meer voor. Ze zijn (ook qua ontwikkeling) veel doorgedachter te werk gegaan.
Uitstraling: Jijzelf vind een M6 of SL(R) misschien maffia.. Het zijn gewoon degelijke, klasseauto’s met een hoop power, een goed weggedrag (beter dan de yanks), een mooier en beter design.. (Al is dat smaak) Als ik een Cadillac zie (vooral oudere types, nieuwere af en toe, vind ik dat auto’s die er te aso uitzien en worden gereden door louge types..
Materialengebruik: Is bij bijv. Mercedes vele malen beter en mooier afgewerkt. Vergelijk een Cadillac XLR-V eens met een Mercedes SL500 of 55 AMG en we zijn gelijk uitgepraat!
Duurzaamheid: Ik ontken het niet dat de vorige E-klasse een hoop problemen meegaf. Vooral qua elektronica bleek het soms niet allemaal te kloppen. Maar deze problemen heb ze met de nieuwe E-klasse zo goed mogelijk, dan wel helemaal verholpen. Dat iemand zijn auto expres tegen een paal rijdt om ervan af te zijn getuigd (vind ik) alleen al van grote domheid.
@Benz: Dat van die E tegen een paal: Hij nog geen één jaar oud en de dealer bod zo weinig dat hij voor de hoofdprijs ging.. nieuwprijs van de verzekering na total-los.

Je kan nu éénmaal een Caddi niet vergelijken met de SL500 of 55AMG en anders moet je die auto’s vergelijken met Ferrari’s en Bentley’s en dan zijn die interieurs van de MB’s opeens ook niet zo mooi meer.
En wat de rest betreft, worden we het gelukkig nooit eens.
@Rob USA

Als die desbetreffende E-klasse nog zoo jong was, kan ik het misschien begrijpen.. Al blijft het natuurlijk een domme actie!

Maar er is één ding wat ik nogal vaag vond aan jouw reactie..

Jij zegt:
”Je kan nu éénmaal een Caddi niet vergelijken met de SL500 of 55AMG en anders moet je die auto’s vergelijken met Ferrari’s en Bentley’s en dan zijn die interieurs van de MB’s opeens ook niet zo mooi meer.”

Ye, keep on dreaming my boy.. Komop zeg, natuurlijk was/is de Caddi wel een concurrent voor de Mercedes SL. Er is zelfs nog een dubbeltest geweest op Autoblog! Mercedes SL 55 AMG vs. Cadillac XLR-V. Waarbij de Mercedes gewoon de test won! De afmetingen van de auto’s ligt bij elkaar in de richting, het vermogen, de 0-100 tijd, de vormgeving.. De prijs dan weer niet echt, maar niet alleen de prijs van een auto zegt iets of je een andere auto ermee kan laten concurreren. Een Corvette ZR1 is toch zeker ook een (directe) concurrent van bijvoorbeeld de Lamborghini Mursielago LP640 terwijl eerstgenoemde een stuk goedkoper is?
En dan moet je dus helemaal niet een SL vergelijken met auto’s als Ferrari’s en Bentley’s.. Die vallen wee in een geheel andere klasse. Dat is appels met peren vergelijken. Sorry, maar ik snap jou beredenering totaal niet!
Wat je zegt is gewoon niet waar.

Ik hoop voor je dat het een grapje was.. :lol:

En wat de rest betreft, worden we het inderdaad gelukkig nooit eens.

Gelukkig maar!
DiedikkevanRTLrallyreport
@Benz

Als ik het allemaal een beetje samen mag vatten, mag je de SL niet vergelijken met een camaro, niet met een ferrari, niet met een bentley etc. etc.

Het lijkt er een beetje op dat die SL van je nergens mee vergeleken mag worden….

En laat ik nou weten waarom je een SL nergens mee mag vergelijken :lol:
Wat een heerlijk geluid .. :D
@DiedikkevanRTLrallyreport

Man, je mag hem van mijn part vergelijken met een Lada Niva of Chevrolet (Daewoo) Captiva. Wat je maar wilt. Maar is het zinvol? Relevant? Logisch?

Nope, De SL heeft concurrentie van de 6-serie, 911, Bentley Conti GT (toch wel ja) e.d.

”En laat ik nou weten waarom je een SL nergens mee mag vergelijken”

Nou, voor de draad ermee..
nee, je weet het gewoon niet!
wat een fantastisch geluid!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).