Top 10: Powerhouses in Geneve

Auteur: , 38 Reacties

Ook Genève is overspoeld met groen. Zelfs Ferrari kan de dans niet meer ontspringen en bouwt zowaar een hybride. Er zijn echter ook nog auto's waarbij het wel om brute kracht en snelheid draait. Om te vieren dat we nog steeds van deze CO2 grootproducenten kunnen genieten, vandaag deze speciale top 10.

Nu is het vandaag eigenlijk meer een Top 10 nominatie. Jullie mogen bepalen welke auto er uiteindelijk met de eeuwige roem vandoor mag gaan. Iedere auto heeft zo zijn eigen sterke punten, en ze zijn allemaal zo groot, snel en vies dat daar nauwelijks een normering op los te laten is. Op willekeurige volgorde…

RUF RGT-8

RUF’s nieuwe RGT-8. Niet alleen een schop tegen de schenen van hippies, RUF’s groene monster trekt ook gekke-bekken naar Porsche zelf. Een boxer-zes met turbo’s is veel te ‘liefjes’, een échte auto heeft minimaal acht cilinders. De premiere was in Geneve, en we wachten ongeduldig op de eerste keer dat de RGT-8 zich laat horen.


Lexus LFA

De Lexus LF-A is een racemonster zoals er maar weinig bestaan. De hele auto is ontworpen, gemaakt en gefocust op heel hard rijden. Geen andere motor klimt zó snel in de toeren en de details en afwerking zijn van buitenaards hoog niveau. In cijfers is zijn vermogen niet zo groot, maar de manier waarop de LF-A het gebruikt is ongekend.


Mansory Ghost

Mansory had al een aardige reputatie als het gaat om vaute tuning. Met de Mansory Ghost gaan ze nog een stapje verder. Knalblauw op een dure auto is al ‘gewaagd’, een volledig gouden trim laat alles in de buurt verbleken. Je moet niet te verlegen zijn hierin te rijden, en Nijmegen of Amsterdam kom je waarschijnlijk zonder ‘kleerscheuren’ niet uit.


Mansory G-Couture

Vooruit, er is één auto die zelfs een Mansory Ghost kan doen verbleken. Eveneens van Mansory is er de G-Couture. Een Mercedes G55 AMG maar dan veel breder, veel sneller en veel fouter. Zelfs met een weinig glimmende carbon-print zal niemand deze auto over het hoofd zien. Omdat we het tegenwoordig niet voor minder doen heeft ook deze G 700pk.


Carlsson C25

Om in even in de foute hoek te blijven. Net als de Mansory Ghost heeft ook de Carlsson C25 ruim 700pk. Net als de Ghost heeft deze Carlsson een geblazen V12 en net als de Ghost moet je alleen op routes rijden met heel veel tankstations. Met de C25 heb je wel een zeldzamer machine, per land rijdt er maximaal één rond. In totaal worden er 25 gemaakt


Koenigsegg Agera

Koenigsegg was toe aan iets nieuws. Een nieuwe naam vooral, die letter en cijfer combinaties staan zo klinisch. Ze hebben de gelegenheid meteen gebruikt om de auto een goede make-over te geven. De Agera heeft veel nieuwe carrosseriedelen, ledjes én 910pk. Hierin ga je toch zo hard al die hybride-meuk voorbij.


Pagani Zonda Tricolore

Naast de Koenigsegg Agera staat op de supercar-ladder de Pagani Zonda (Cinque). Beiden produceren ze flink veel koolstof, beiden zijn vrijwel volledig van koolstof gemaakt. De Tricolore is Pagani’s meest zeldzame model tot nu toe. Dit is het enige exemplaar.


Bugatti Veyron Grand Sport

Is een Koenigsegg of Pagani je te wild, dan kan je ook een grote bult vermogen op vier wielen loslaten. Een beproefd recept is inmiddels de Bugatti Veyron. Nog steeds eigenlijk niet geëvenaard als je kijkt naar de handelbaarheid gecombineerd met de snelheid. Je kan de auto volledig naar wens laten maken, maar omdat de meeste kopers vrij inspiratieloos lijken brengt Bugatti iedere maand een nieuwe ‘special’ uit.


Bentley Touring Flying Star

Een Veyron is al een heel subtiel vormgegeven auto in dit gezelschap, maar als het nog iets minder op mag vallen kan je ook voor een Bentley gaan. Je zou het bijna vergeten, maar met 610pk kan je ook het teer uit het asfalt rijden. Bovendien kan je in deze Continental Touring heel veel vervoeren, waardoor hij zwaarder wordt, waardoor je meer verbruikt.


Brabus EV12 Coupe

En Last but not least heeft ook Brabus weer een nieuw speeltje klaar. De Mercedes met het minste luchtweerstand, en na een harttransplantatie bijna het meeste vermogen. Acht cilinders mag dan het minimum zijn, met twaalf en twee turbo’s tel je pas echt mee.



38 reacties

Doe mij die RUF en die Pagani Zonda Tricolore maar =þ
Mansory(Y)
de ruf en de lexus :P
prima, dan pak ik de rest wel.
Doe mij de Bentley en de Lexus maar! De Bentley om lekker te cruisen en als dagelijks vervoer, de Lexus als speeltje in ’t weekend;) De Ruf mag er overigens zeker ook weten!
Azo, een echte auto heeft 8 cilinders. Degene die dat gezegd heeft, mogen ze steningen! Of nog beter: ddie dat gezegd heeft, weet NIETS van auto’s af.
Supra kan ook met gemak 1000+ pk leveren uit 6 cilinders en 1 of 2 turbo’s. Maar doe in dit geval toch maar de Brabus!
de G55 AMG maar.Omdat modder niet zo afsteekt op die kleur en dus wel passend is voor een terrein auto
Veyron en Manosory
Carlsson C25!
die van carlson
Als ik heel eerlijk moet zijn.. Heb ik de Bentley Flying Star het liefst in mijn bezit! Niet vanwege de prijs of dergelijke, maar omdat ik hem gewoon heel mooi en apart vind. ;)
RUF’s nieuwe RGT-8
Mansory Ghost
Koenigsegg Agera
Pagani Zonda Tricolore
Bugatti Veyron Grand Sport
Brabus EV12 Coupe
die Koenigsegg Agera is toch wel mijn favoriet maar is het niet zo dat deze agera ook op E85 (biobrandstof) kan rijden en dat hij op die manier toch een heel klein beetje groen is ;)
brabus is gaaf en de mansory g is ook wel strak, maar de grand sport heeft in deze kleur stelling overduiudelijk gewonnen
De G-Klasse, Agera en LF-A als het u niet ontrieft.
Brabus graag, maar dan wel met tankpas..
De Bentley Flying Star! Voor als ik er later niet meer ben… :p
Agera voor mij zonder twijfel!
toevoeging + de veyron :P
De Bentley het minst opvallend? Onzin.

Laten we eerlijk zijn: al deze auto’s vallen op in het verkeer, maar er zijn meer manieren om op te vallen. Als iemand vraagt wat je tegenwoordig rijdt is het meest bescheiden antwoord toch echt “Lexus”.

Doe mij die LFA dus maar :)
Wat is die Carlsson bijzonder. Lelijk welteverstaan. Neem dan een gewone CL zou ik zeggen. Ook die Bentley is zeldzaam vies lelijk.

Die Mansory G-Klasse is wel baas. Puur omdat je een zeecontainer heel hard en stoer wilt laten zijn.
Brabus en de G a.u.b
Wat mij betreft zijn de winnaars de LF-A en de prachtige coachbuild van Carrozzeria Touring.
doe mij de rollsroyce van mansory ,, en de de pagani tricolore :D :D :D
Allemaal leuke wagens, moeilijke keuze….
Maar sowieso die pagani…. Is 1 van mijn lievelingsauto’s….
En die G als autootje voor naar het werk te gaan ;)
ik vind het eerlijk gezegd nog wel leuk wat Carlsson heeft gedaan. Die achterkant staat niet lelijk.
OMG die Flying Star is net zo nice :O :D
Bij het stukje van de Brabus:
“het minste luchtweerstand, moet de minste luchtweerstand zijn…
Entwicklung88
Geen enkele auto van de bovenstaande 10 maakt naar mijn mening zo’n enorm foute, vieze, benzine-slurpende, maar tegelijkertijd heerlijke indruk als de Mansory G-Couture!
Groot, lomp, snel, opvallend! Gimme!
stopwearingpants
die pagani alleen al voor het geluid
Doe mij ze maar in de volgende volgorde
1. De Continental Flying Star voor de boodschappen e.d.,
2. De Zonda Tricolore voor als ik me uit wil leven,
3. De LFA voor al het andere.

De rest vind ik veels te veel kitsch, hoewel die RGT-8 wel lekker aso is :P
heerlijk die bentley
zonda!
Die Bentley is totaal verkeerd. Vooral de achterkant
Agera, Tricolore, Grand Sport. Zonder twijfel is dat de top 3!
de agera voor mij a.u.b. :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).