Motorproblemen bij aantal Lexus-modellen? (V6/V8)

Auteur: , 45 Reacties

Bij verschillende Lexus-modellen kan mogelijk een defect optreden bij de klepveren. Het gaat om auto's met V6- en V8-motoren waarvan er in Nederland zo'n 400 rondrijden. Toyota heeft nog geen terugroepactie afgekondigd, wel is bekend dat er nog geen ongevallen of andere doemscenario's zijn voortgekomen uit dit euvel.

In het ergste geval kan er een klepveer breken door verzwakking, dat zou betekenen dat er een cilinder “stilvalt”. Wereldwijd zou het om 270.00 auto’s gaan volgens Toyota Motor Corporation. Toyota Nederland kon dit niet bevestigen, ze verwachten overigens dat het aantal auto’s in ons land niet ver boven de 400 zal uitkomen. Eerder was er al ophef over de LS 460 en LS 600h, later bleek dat een storm in een glas water.

Ook weten ze nog niet of dit een grootschalige recall gaat worden. Veel meer info is er op dit moment ook nog niet, wanneer we meer weten over een eventueel “probleem” bij de zes- en achtpitters van het Japanse merk laten we het weten. Het zou vooralsnog gaan om de Lexi met typeaanduidingen GS450, GS460, LS460, LS600 en LS600H.



45 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
niks mis mee..cilinder wordt toch onder garantie vervangen..klaar
Leuk hoor toyota bashen!
270.00 moet 270.000 zijn neem ik aan.
Wel weer jammer voor het merk.
niet echt ernstig ..
merk je niet eens als er een cilinder stil valt ..

vervangen gaat alleen wel een duur geintje worden voor Toyota ..
@lincoln:
Dat merk je wel degelijk, opeens zal je minder vermogen tot je beschikking hebben.. maar verder is het inderdaad niets ernstig aan de hand.

Vind het juist goed van Lexus (Toyota) dat ze toegeven dat er problemen zijn, andere fabrikanten ontkennen het stellig en laten je gewoon de volle mep opdraaien voor veel voorkomende problemen, terwijl het dan blijkbaar aan het model ligt.
Ook de IS350 hoort in dat rijtje thuis dacht ik.
Verder wel bijzonder dat ze zo ineens geconstateerd hebben dat er iets mis is met de klepveren van zoveel motoren.
Kunnen we niet beter nieuwsberichten over recalls achterwege laten.
Recalls gebeuren zo vaak.
En de autobezitter wordt toch wel op de hoogte gehouden door de dealer.
V-Power

Als je bovengemiddeld veel garantieclaims op klepveren krijgt dan wordt zoiets toch snel duidelijk.
@ V-Power

De IS350 is in Nederland nooit origineel geleverd.;)
Heeft Toyota het nog niet aangekondigd of nog niet afgekondigd?
Stopt Toyota dezelfde klepveer niet in alle (hybride) motoren? Meestal gaat die klep dan door de zuiger overigens. Maar als je gas blijft geven ;-)

OT: het zal wel weer de schuld van de toeleverancier zijn.
@Laurens: ook zo benieuwd hoe onze vriend rene dit recht gaat lullen om zijn “mechanisch ist über”-standpunt overeind te houden? ;-)
@w0o0dy: hij heeft het te druk met repareren van de vorige recall… my toyota was fantastic :-)
Andere merken zoals VAG of FIAT group zouden hierover geen spel maken omdat deze problemen zich meestal stellen wanneer de garantie allang is verlopen. Bij Toyota zouden ze nog de auto herstellen op hun koste ver na de garantie.
@Prisma

Zo kan je het ook zien idd, bij diverse merken krijg je na 2 jaar garantie ook echt helemaal niks meer.
hmmmm V6 en V8 modellen… zo een beetje alles dus….
Wat een lelijke auto is dit toch.Echt zon jaren 90 ontwerp
@lincoln

Dat merk je echt wel. Wij hadden laatst last van een uitvallende bobine (3.0 v6). Dat merk je heel goed. sowieso heb je een stuk minder vermogen en in ons geval schudde hij ook (uit balans). En hoe meer gas je geeft hoe erger het schudden wordt natuurlijk.

Maar ziet er niet echt ernstig uit. Ja het is vervelend, maar je motorvermogen valt weg en hij zal misschien schudden. Verder kun je gewoon rustig naar de vluchtstrook oid zonder problemen.
Sinds de productie uit Japan is is de kwaliteit ook achteruit gegaan

Heb zelf een Corolla uit 99 ben gek op Toyota maar ze maken het voortaan wel bond
Test eens wat vaker Honda’s, Subaru’s, Lexussen en Toyota’s. Wel die in Japan zijn geproduceerd het liefst.
Het verschil met VW is, dat Toyota het een mankement vindt als de motor stukgaat. VW ziet het terugkomen van kapotte DSG’s en TSI’s als klantenbinding.
Terugroepacties zijn aan de orde van de dag.
Waar ik me wel over verbaas is dat ze lang niet allemaal in het nieuws zijn.
Vanochtend had het RTL4 nieuws wel weer aandacht voor deze (mogelijke) Toyota Recall, maar ik hoor die knakkers bij RTL nooit over de terugroepacties van anderen. Of zie ik dat verkeerd?…
@Ramshoek: viel mij ook al op .. ging nergens over ..
Wat zijn ze betrouwbaar hè die toyodas??
In Japan houdt men zich eraan een produkt (wat dan ook)zo betrouwbaar mogelijk te maken.
Loopt er dan toch wat fout ,zal men de waarschijnlijk betrokken produkten peventief herstellen ,zelfs dikwijls nog na de toch al lange waarborg.
@rene: een gebroken klepveer, zou bij Fiat Multi Air nooit gebeuren, zo simpel dat systeem ;-)

Hou je taai verder, lekker sleutelen! Nog jaren werk aan al die nu al verkochte rommel…
Laurens techniek man ,op een multiar zitten ook klepveren.
@rene: oh ja joh… al sinds 1897 of zo toch, en dan nog breken LOL

Hoeveel van die sukkelaars hebben harakiri gepleegd inmiddels, daar in Japan?
Laurens ,ach was weer een domme opmerking ,had beter je technische achtergrond weer eens nagelezen.
Laurens ,al eens gekeken wat er achteraan een deftig electronisch toestel staat ,je mag je gelukkig achten als het made in japan is.
Laurens en die multiair ,net als de meeste rommel uit je weet wel waar,houdt het wel 2 jaar(50k) vol ,de rest is dan voor eigen rekening.
VOOR EIGEN REKENING.
We hebben net Brazilië verslagen, wat interesseert mij dat… lexus is het hybride kwaliteitsmerk, komt die batterij aandrijving nog goed van pas, maar of je de garage haalt :-)
laurens ,eerst een paar lessen basistechniek (kan in jouw geval wel tijdje duren) dan verder lullen.
Laurens ,bravo Nederland (meen ik),hier moet ik echt voorzichtig zijn.
Laurens,
“Hoeveel van die sukkelaars hebben harakiri gepleegd”
Noem dit verantwoordelijkszin ,ver te zoeken in onze gemeenschap.
Al is dit het ons(naar onze normen) niet waard.
sorry,verantwoordelijkheidszin.
mout,
Vind ik goed man.
“VW ziet het terugkomen van kapotte DSG’s en TSI’s als klantenbinding” en…zelf te betalen.
mout ,was daar dan geen recall van.
Eigenaardig.
Misschien wist men niets van die problemen?
Kan.
Laurens voetbal is nu toch al afgelopen of is er weer dat anders aan de hand ?
Vincenzo ,zin in nog wat onzin ,gooi het in de groep.
w0o0dy ,’“mechanisch ist über” eens vroeg slapen zeker?
Laurens ,als je het al moelijk hebt met het technisch aspect (zie vorige forums) van gewone HUIDIGE brandstofmotoren is een objetieve benadering (voor de lezers van autoblog) van bv hybride technieken (dewelke dan ook) gewoon verloren tijd .
Spijtig, maar bijleren helpt.
Laurens “of je de garage haalt” ,bestaan statistieken over en daar ben jij nu echt geweldig goed in (theorie weet je wel).
Moet wel de juiste statistieken laten zien natuurlijk en niet de voor U best uitkomende.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).