• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth 600e

Net als de elektrische 500 krijgt ook de grotere 600 een hetere Abarth-versie. De Abarth 600e is echter niet zomaar een Fiat 600e met meer vermogen.

Omdat Stellantis, Stellantis is houdt het stug merken in het portfolio tijdens de EV-transitie. Zo ook Abarth. De Fiat-verbeteraar mocht eerder al de 500e bijpunten, maar ook de praktischere 600e krijgt een agressiever uiterlijk, sportievere genen en meer vermogen.

600e nieuws

  • De eerste Fiat Grande Panda’s staan op Nederland kenteken

    Lees meer
  • Fiat verkleint prijsverschil tussen elektrisch en hybride

    Lees meer
  • Eindelijk: de Abarth 600e is hier (incl. Nederlandse prijs)

    Lees meer
Meer 600e nieuws

Inhoudsopgave

  • Het bekende Fiat-Abarth-recept
  • Bekende, maar fijne techniek
  • Meer artikelen over de Abarth 600e

Het bekende Fiat-Abarth-recept

De Abarth 600e is uiteraard gebaseerd op de Fiat 600(e), maar is – in tegenstelling tot de Fiat 500 – altijd elektrisch. Ook de 500 Hybrid is verboden terrein voor Abarth. Net als de Abarth 500e is de 600e voorzien van een sound generator, voor een “sportief, opzwepend” nepgeluid.

De Fiat en Abarth onderscheiden is een eitje. Daar zorgen de agressieve bumpers, een flinke spoiler en 20-inch velgen wel voor. Dat de auto minder hoog op zijn pootjes staat helpt natuurlijk ook.

Bekende, maar fijne techniek

Stellantis is niet van gisteren. Het moederbedrijf van verschillende merken gebruikt voor de 600e dezelfde techniek als in de Alfa Romeo Junior Veloce en Lancia Ypsilon HF. De basisversie heet Turismo en heeft 240 pk. Het koppel bedraagt 345 Nm en de auto heeft een topsnelheid van 200 km/u.

De extra hete versie heet Scorpionissima. Deze heeft met 280 pk net zoveel vermogen als de Junior Veloce. Bij de Scorpionissima krijg je het mechanische Torsen-sperdifferentieel, een onderstel wat afgesteld is door Stellantis Motorsport en Alcon-remschijven en -klauwen. Dat wil je!

Meer artikelen over de Abarth 600e

Abarth 600e

20 augustus 2025

Continue Reading

De eerste Fiat Grande Panda’s staan op Nederland kenteken

5 mei 2025

Continue Reading

Fiat verkleint prijsverschil tussen elektrisch en hybride

6 februari 2025

Continue Reading

Eindelijk: de Abarth 600e is hier (incl. Nederlandse prijs)

28 oktober 2024

Continue Reading

Hete Abarth 600e nu van alle kanten te zien

1 april 2024

Continue Reading

Eerste beeld Abarth 600e toont een aardig dik bommetje

9 februari 2024

Continue Reading

600, 600e, abarth, Fiat

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North