Lexus CT 200h – 14% bijtelling

Lexus CT200h 2014
Bij zijn introductie in 2011 had de Lexus CT200h de nummer één ‘groene’ benzinemotor, maar ook vandaag de dag zijn de cijfers van de inmiddels gefacelifte versie niet onverdienstelijk. Daarom valt de auto nog altijd binnen de 14 procent bijtellingscategorie.

De CT200h biedt premium rijden voor een minder premium prijsje, waar wel een aantal concessies voor zijn gedaan. Hoewel in het interieur gebruik wordt gemaakt van mooie materialen, laat de CVT te wensen over. De motor wordt snel op toeren gebracht, wat ondanks de extra geluidsisolatie die werd toegevoegd nog erg hoorbaar is. Ook is het topvermogen van 99 pk en het maximumkoppel van 142 Nm voor de 1.8 motor erg laag. Samen met de elektromotor heeft de auto dan wel 136 pk, maar een diesel met hetzelfde vermogen zal het nog altijd winnen.

Meer details zijn te lezen in de rijtest van de Lexus CT200h (video).

Voordelen
– lage onderhoudskosten
– mooie prijs voor een mooie auto
– interieur oogt premium
– standaard rijk uitgerust
– Red Carpet Treatment

Nadelen
– goede verbruikscijfers alleen op de kleinere 15 inch velgen
– verbruik sterk afhankelijk van rijstijl
– langzamer dan diesel met hetzelfde vermogen
– motor maakt snel veel toeren door CVT (lawaai)
– zeer korte elektrische range
– mag niets trekken

Specificaties
 
MerkLexus
ModelCT200h - 1.8
Carrosseriehatchback
BrandstofHybride met benzine
Co2-uitstoot82 gram/km
Vermogen100 pk
Koppel142 Nm
Acceleratie 0-10010.3 seconden
Topsnelheid180 km/u
Prijs28.690 euro
Leaseprijs pmvanaf 428 euro
Bijtellingspercentage14% bijtelling
Concurrenten
 
Skoda Citigo - 14% bijtelling
Lees meer »
Seat Mii - 14% bijtelling
Lees meer »
Fiat Punto - 14% bijtelling
Lees meer »
Ford Fiesta - 14% bijtelling
Lees meer »
Opel Corsa - 14% bijtelling
Lees meer »