• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt de Lexus UX met non-hybride instapper wél een succes?

Auteur: machielvdd, gepost 15 april 2021 om 13:15 – 10 Reacties

Lexus UX instapper

Waarschijnlijk niet, ondanks het feit dat je met de nieuwe instapper van de Lexus UX een prima deal hebt.

Een Aziatisch premiummerk en de Nederlandse consument: het blijft een ongelukkige combinatie. De verkoopcijfers van Lexus steken altijd schril af tegen die van de Duitse concurrentie. Zelfs voor een compacte cross-over (de Lexus UX) loopt het geen storm.

Het motorenaanbod van de UX was ook niet heel uitgebreid. Sterker nog: aanvankelijk was er maar één variant: de UX 250h. In 2020 kwam daar de volledig elektrische UX 300e bij.

Nu voegt Lexus een nieuwe variant toe aan het gamma. Althans, die versie was er al wel, maar niet in Nederland. Het gaat om de UX 200. Zonder ‘h’ of ‘e’ dus. Deze versie moet het alleen met een 2,0 liter viercilinder doen en komt daarmee uit op 173 pk. Daarmee doet ‘ie niet veel onder voor de 250h, die een systeemvermogen heeft van 184 pk.

Goed, wat betekent dit voor het financiële plaatje? De Lexus UX is dankzij de nieuwe instapper nu voor het eerst onder de €40.000 te krijgen. Dat wil zeggen: de vanafprijs van de UX 200 is €39.995. Dat is toch zo’n €4.500 goedkoper dan de instap-250h die tot voor kort in de prijslijsten stond.

Lexus UX instapper

De UX 200 is ook leverbaar als Preference Line. Dit nieuwe uitrustingsniveau omvat onder meer 18 inch lichtmetaal, parkeerhulp, LED-mistlampen voor en een zwik extra rijhulpsystemen. Dat krijg je dus naast de standaard zaken als adaptive cruise control en rijstrookassistent. De UX 200 Preference Line kost €41.495. Kanttekening die daarbij geplaatst moet worden is dat deze versie maar een tijdelijke aanbieding is. De 250h is overigens ook als Preference Line, die kost niet heel veel meer: €43.395.

Is dit een beetje een goede deal? Daar kunnen we vrij kort over zijn: ja. De instapper van de directe concurrenten zijn namelijk stuk voor stuk duurder, of je nu de basis UX 200 als uitgangspunt neemt of de Preference Line. De UX heeft met zijn 174 pk ook nog eens meer pit en de UX 250h heeft dat zeker. Helemaal geen gekke aanbieding dus. Helaas betekent dat waarschijnlijk niet dat de Nederlanders hem nu ook massaal gaan kopen.

  • Lexus UX 200 (174 pk): €39.995
  • Lexus UX 250h (184 pk): €43.395
  • Audi Q3 35 TFSI (150 pk): €42.930
  • Volvo XC40 T3 (164 pk): €43.495
  • BMW X1 sDrive 18i (140 pk): €43.284
  • Jaguar E-Pace P160 S (160 pk): €60.858

Ook interessant!

  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Prijs van de nieuwe Lexus NX is niet heel verkeerd
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze

Nieuwste artikelen

  • Video: echt alles gaat mis in dit filmpje
  • Waarom er vandaag meer bergingsauto’s rondrijden in Nederland
  • 13 jaar oude Model S krijg weer een opfrisbeurt
  • ID. Buzz Anniversary Edition valt vies tegen
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Lexus, ux

Vorig bericht: « Matchbox maakt milieu-vriendelijke Tesla Roadster
Volgend bericht: Gelekt: de Mercedes EQS in al zijn glorie! »

Lees Interacties

Reacties

  1. raoufff zegt

    15 april 2021 om 13:47

    Je moet je ogen op een heel andere plek hebben zitten wil je dit voor je deur neerzetten.

    Login om te reageren
    • tysson zegt

      15 april 2021 om 14:41

      @raoufff: Hoezo? Stevie Wonder heeft er ook 1!

      Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      15 april 2021 om 14:50

      Vergeleken met de VW t-roc is het een schoonheid. En jong gebruikt kosten die met een 1.5 tsi rond de 32k, deze als 250h kosten ook rond de 32k. Makkelijke keuze imo.

      Login om te reageren
  2. bakboord1 zegt

    15 april 2021 om 13:52

    Wat is dit toch een belachelijk duur segment dat premium kleine cross-over. Stuk voor stuk gebakjes waar je geen drie tieners fatsoenlijk op de achterbank in kwijt kunt.

    En koop je nu nog zo’n auto of kies je een enyaq, id4 of ionic 5 met het oog op de toekomst.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      15 april 2021 om 14:39

      @bakboord1: juist nu nog een benzinestoker kiezen. Zo lang het nog kan!

      Login om te reageren
  3. mark997gt3 zegt

    15 april 2021 om 14:02

    Lexus exterieurs vind ik altijd wel geslaagd. Wat gedurfder en scherper dan de concurrentie. Interieurs echter altijd zum kotzen. Zelfs bij de LFA hebben ze dat weten te verprutsen!!!

    Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    15 april 2021 om 14:08

    Ben benieuwd of je met de hybride niet het verschil wegwerkt in lagere benzinekosten.. MRB zal dan weer hoger zijn.. best een rekensommetje..

    Login om te reageren
  5. 406_v6 zegt

    15 april 2021 om 15:54

    Beetje jammer voor degeneb die een benzineversie zouden willen kopen vanwege de sleurhur dat er maar 750kg trekgewicht is… dat kan zelfs Dacia beter…

    Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      15 april 2021 om 17:33

      @406_v6: Mijn hemel mag hopen dat als je Lexus rijdt je niet met een ‘sleurhut’ op vakantie gaat. Lijkt me idd eerder iets voor de Dacia koper.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        15 april 2021 om 22:28

        @burninrubber: waarom zou je met een Lexus NX niet met een sleurhut op vakantie mogen? Doelgroep is niet ze e/s klasse of 5/7 serie rijder, maar meer de Tiguan/T-roc klasse.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North