Ferrari Enzo replica lijkt voor 95% op het origineel

Auteur: , 78 Reacties

Als je wil dat iets goed wordt gedaan dan moet je het door een Duitser laten doen. Als je een goed gelukte replica van een Ferrari Enzo wil hebben, dan moet je dus ook in Duitsland zijn. De replica die je hier ziet lijkt verdomd netjes en heeft ook nog eens een V12 (van BMW) achterin liggen.

De bouwer noemt zijn schepsel “BFE – AE 750” en op de foto’s zijn alle Ferrari logo’s weggeshopt, want hij zal ongetwijfeld geen zin hebben in ruzie met advocaten van het Italiaanse merk.

Doordat het chassis speciaal voor deze auto is gebouwd was het mogelijk om een replica te maken die (ongeveer) dezelfde afmetingen heeft als een echte Enzo. Daardoor kloppen de verhoudingen ook (redelijk). Het grootste verschil? Deze ‘Enzo’ heeft wel een handgeschakelde versnellingsbak en niet één of andere saaie moderne flipperbak.

De 5.0-liter V12 die achter ligt levert 400 pk/500 Nm en is afkomstig van BMW. Het uitlaatsysteem is volgens de verkoper afkomstig van een Ferrari F50. Wat zo’n grapje moet kosten? Momenteel is er op eBay iets meer dan €40.000 geboden.

Deze Duitse replica ziet er in elk geval stukken beter uit dan de Amerikaanse en Chinese replica die we in het verleden gezien hebben. (via: carscoop)



78 reacties

Wow die lijkt echt heel goed!
@mercedesclk350: zou er nog best in willen rijden! Vette bak!
Dan is hij dus beter dan het origineel….
Niet lichtontvlambaar.
Dagelijksbruikbaar zonder belachelijk duur onderhoud.
En duits, dus waar kan je hem leasen….
@jrk68: Dagelijks bruikbaar? Met een 5 liter V12? Met deze brandstofprijzen? :P
@euro95:
Hé, we zitten niet allemaal in de bijstand….
@jrk68: goed dat je de grap “licht ontvlambaar” pas voor de 14e keer gebruikt op deze site en nog steeds plusjes krijgt hiervoor!

Chapeau! ;-)
@gj8003: ik denk bij Ferrari toch ook altijd aan vlammen……..
Beste tot nu toe, alleen de C-stijl klopt niet helemaal
@bastiaanstultjens: daklijn is sowieso te recht, daar zit mer bolling in. Het zwarte om de achterruit moet ook bol lopen ipv hoekig en de hoek waar de achterruit het dak raakt is ook te hoeking, zou iets boller moeten zijn. maar al met al een goeie replica, als dit op de snelweg langskomt moet je toch goed kijken voor het verschil
@darkpluisje: eens! De achterruit lijkt voor geen meter!
Ook de foto van de zijkant doet me aardig twijfelen over de gelijkenissen…
Erg mooi! Maar als dat chassis custom is gebouwd, hoe krijg je zoiets op kenteken?
@nasty: in Sommige landen binnen de Europesche unie krijg je een rijdende plee op kenteken dus dan is een volledig werkende auto helemaal geen probleem.
En dan met replica R8 velgen… :’)
Ik denk dat er velen zijn die in het voorbijgaan denken, dat is een echte. Knap werk en met een mooie V12. Zal niet heel veel wegen denk ik dus power zat zo.
Op foto 10 vind ik het dak een vreemde vorm hebben. Of is dat bij de echte ook zo?
@sirmustang: geen idee, probeer google ?
@darkpluisje: Het kan aan de hoek van de foto liggen. Ik denk dat het vrij moeilijk is om een foto te vinden met exact dezelfde hoek als foto 10.
Ziet er erg goed uit, zal zowel in onderhoud als in gebruik een stuk goedkoper zijn!
Wat eruuùùùg
@fristie: het stuur is walgelijk.
@amd762mpx:

walgelijk rond ??
@lincoln: nope. Ik had het niet over de moeder van deze of gene. Beste wensen!
ik zou er hands down intrappen ..

zou ik er achter komen dat het een “nepper” was dan had ik de eigenaar gecomplimenteerd met zijn betere keuze ..
had het wel leuk gevonden als hij de logo’s in die van Porsche had veranderd…
Prachtig gedaan, had er zelf echter geen Ferrari badges opgedaan maar iets wat er op lijkt.
@norge: Van die Volvo dingen met een steigerende eland.
Ziet er goed uit. Dit lijkt wel ongeveer het niveau wat je ziet bij replica’s van bv AC Cobra, Porsche 356 etc. Maar toch, het blijft veel geld voor een “niet echte”. Daar heb je ook een nette klassieke 911 voor, een 2e hands M3, Z4, TT, whatever…
Waar is die 95% op gebaseerd?
@leuiken: 12 regels tekst, lees ze…
@leuiken: handgeschakeld tegen dlippers
@koenh: flippers*
De voorkant is zeer goed gedaan, zou ik 100% intrappen. Maar de achterkant is duidelijk anders. De ‘koepel’ met achterruit is te breed. Verhoudingen kloppen niet helemaal. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik het wss niet beter zou doen… :)
Wel eindelijk een replica met een acceptabele paintjob.
Ziet er netjes uit maar toch net niet. Ik snap niet dat er een markt is voor dit dingen. Neppe horloges, shirtjes e.d. dat snap ik maar dit…
@amd762mpx: neppe horloges zijn voor kinderen op de basisschool. Dat heb ik juist nooit begrepen.
Ziet er goed uit, maar ik vraag mij af hoe de rij-eigenschappen zijn. Ik bedoel, ik kan mij niet voorstellen dat een 1-malig project zoveel aandacht krijgt als een productie model.
Replica van een naar mijn smaak lelijk rood hok. Toch jammer dat dat rood zó’n aantrekkingskracht heeft op zoveel mensen.
De auto waar die motor van origine in lag was waarschijnlijk een stuk beter qua wegligging en rijplezier. En dan ben ik nog niet eens fan van BMW.
@sjamp:
Nee joh, hij wilde gewoon een mid-engined BMW hypercar, maar BMW wil geen echte sportwagens meer bouwen….
Dat is nu eens een replica!
Knap werk!
Jep, 95% is hetzelfde. Net zoals apen ook voor 95% dezelfde genen hebben als wij..
@lambo4all: Als wij? Spreek voor jezelf.
@alcantara:
Ook jouw genetische materiaal komt voor 98% overeen met dat van een Chimpansee…, net als het mijne trouwens.
@jrk68: zou het omdraaien…
@Megakix:
Yep, sec genomen komt het DNA van een Chimp voor 98% overeen met dat van Homo Sapiëns.
Bij een Bonobo is dat nog fractioneel meer trouwens.
@jrk68: leuk boek voor jou: een kleine geschiedenis van bijna alles van Bill Bryson…Prachtig om te lezen, indrukwekkend zelfs. Gewoon een tip.
@Megakix:
Dankje voor de tip, ik zal ereens voor kijken.
Heb ooit 8 jaar in een Zoo gewerkt dus ik heb wel iets met beestjes….
@jrk68:
Let wel dat wij geen Homo Sapiëns zijn maar Homo Sapiëns Sapiëns.
Klein detail….
actieve en pasieve veiligheid van zon ding onbreekt ,ook wetende dat 95 % van de mensen niet de vereiste wagenbeheesing heeft .
Leuk die exterieur foto’s, maar ik ben toch wel erg benieuwd naar hoe het interieur eruit ziet!
@thewillempiej:
Dan bekijk je toch gewoon even de plaatjes….
@thewillempiej: Scroll door in de gallery…
Goed gelukt. Nice job.
Mooie replica :-D
Leuk maar als je dit kan waarom bouw je dan niet iets dat je zelf ontwierp. Specs zijn wel leuk maar kom iederen andere ferrari aan de lichten tegen (zelfs de california) en die rijdt je eruit. Maar toegegeven als replica zeer goed gedaan dus schouderklopje verdiend
@urtarget1992: knap dat je dat weet zonder iets te weten over het gewicht, de versnellingsbak verhoudingen of de koppel/pk kromme
Als je dit kan maken, probeer eens wat originelers en bedenk je eigen auto en misschien zit er dan wel een toekomst in als autobouwer of nieuw merk.
(oh ja hier boven hetzelfde commentaar)
@maferick74: kijk naar China. Iets namaken is al lastig, maar zelf iets goeds en moois maken is een enorm grote stap verder… Dan zou het wss een mislukkeling worden, met als gevolg dat iedereen hier op AB de bouwer als sukkel gaat bestempelen. En de vergelijkingsmongolen zullen de auto volledig afbranden omdat er hier en daar wat terugkomt van een andere auto. Laat deze man lekker genieten van replica. In mijn ogen de juiste keuze als je toch graag iets in elkaar zet.. ;)
Je ziet gelijk dat ‘ie nep is. Het plaatwerk bij de neus sluit niet goed aan.

Duidelijk kleurverschil ook over de hele auto…
Best leuk allemaal, maar ’t blijft een replica.
Een niet bijster goede ook nog. Veel tijd investeren betekent echt nog geen garantie voor een goed resultaat. Waarom niet gewoon een Lotus 7 kitcar bouwen? Net zoveel bekijks.

En iemand heeft z’n stofzuigerslangen achterin laten liggen.
Voor dat geld heb je ook een echte Ferrari.

http://www.autotrader.nl/auto/zoekresultaten/ferrari/prijs-tot-40000/
@topless: inderdaad, en niet zo’n lelijk namaak hok wat altijd maar de vraag blijft of het allemaal blijft werken
@boonoman: haha en jij vraagt je niet bij een ferrari van minder als 40.000 af of het blijft werken ? :P
Lijkt mij meer 60% ofzo… voor dat geld kun je beter iets fatsoenlijks kopen…
Wat heb ik hier toch een hekel aan; heb je een heel verhaal getypt, wil je m plaatsen, je klikt op ‘versturen’, en je ziet dat er wat gebeurt, want pagina verspringt naar top vd pagina. Vervolgens zie je je reactie nergens terug!! En nee, hij is ook niet verwijderd. Hier moeten jullie echt iets aan doen AB!! Gebruik de app voor iOS.
OT: erg goed gedaan!! 960K goedkoper dan een echte..
Nummer 1 ergernis bij AB; een reactie willen plaatsen, maar die gewoonweg niet doorkomt. Je verhaal dus voor Jan Lul getypt. (Gebruik iOS)
@camber24: heb ik ook regelmatig last van!!!! Ik betaal liever wat geld voor een goed werkende app dan vaak een verhaal voor jan lul typen die niet doorkomt.
Wannabes altijd -1!!!
als je dit voor elkaar krijgt doe je Het goed
Hihi..dat stuur
duitse premium meuk
Als deze voorbij zou rijden, zou ik echt denken dat het een echte zou zijn, erg knap gedaan
Koop dan gewoon een schaalmodelletje. Hier rijd je echt mee voor lul!
Coole naam ook, erg veul fantasie ….
Sorry hoor, maar 95%? Ik zie toch echt wel dat deze fake is..
Best okee gedaan! Wel echt heel grappig, die Seat handgrepen binnen ;)
Een van de lelijkste ferrari’s ooit. Ik dacht dat mensen hem kochten voor z’n prestaties in zo’n geval is een replica dus echt wel een domme keuze.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).