• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1000 pk sterke Ferrari 550 Maranello

Auteur: Wouter, gepost 2 mei 2007 om 23:10 – 54 Reacties

Ferrari 550 Maranello 1000pk


Narutoshi Hayashi is de man achter Garage Saurus en bouwt onder die vlag de gekste getunede auto’s. Wat dacht je van deze Ferrari 550 Maranello die een klein krachtkuurtje kreeg.

Hayashi werd benaderd door de eigenaar van de 550, omdat die gefrustreerd was over het gebrek aan tuningonderdelen (dit was vlak voor de 599 GTB werd aangekondigd). De enige serieuze optie was om alles op maat te laten maken.

En als je dat dan toch doet, kun je het meteen maar beter goed doen. Dus is het 5.4 V12 Ferrari blok uitgerust met twee HKS turbo’s. Het resultaat: 1000 pk, meer dan de eigenaar had kunnen dromen (via autoblog.it).

Ferrari 550 Maranello 1000pk

Ferrari 550 Maranello 1000pk

Ferrari 550 Maranello 1000pk

Ferrari 550 Maranello 1000pk

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

550, Ferrari, hks, tuning

Vorig bericht: « Woehaha: driewielige electrische Lambo gespot
Volgend bericht: Verkeersboetes: niet leuker, wel gemakkelijker »

Lees Interacties

Reacties

  1. Steven zegt

    2 mei 2007 om 23:12

    oke, de 550 heeft te weinig vermogen, wat ben je dan toch verwend zeg. voor de rest geld natuurlijk “you can’t have enough hp, only not enough traction”

    Login om te reageren
  2. Ejay zegt

    2 mei 2007 om 23:17

    Filmpje?

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    2 mei 2007 om 23:19

    Wel ja joh! Verkracht ff een kunstwerk. En dan heb ik het niet over de koets (dat deed me toch niets) maar over de motor.

    Login om te reageren
  4. audi racer zegt

    2 mei 2007 om 23:20

    en die gaat …km p/h?

    Login om te reageren
  5. vØlvØ frǽk zegt

    2 mei 2007 om 23:20

    en hoe zit het met het koppel?

    Login om te reageren
  6. Jesko zegt

    2 mei 2007 om 23:23

    @ steven:

    Die uitspraak klopt niet…

    OT: grappig, maar het had leuker geweest als ze het exterieur standaard hadden gelaten, eventueel een subtiele spoiler en andere (lichtere, bredere) velgen hadden gekund…

    Login om te reageren
  7. Mr. Reddingius zegt

    2 mei 2007 om 23:23

    Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Alleen hadden ze de tubing enzo wel een beetje een Ferrari-look mogen geven vind ik.

    Login om te reageren
  8. roberto zegt

    2 mei 2007 om 23:24

    Filmpje, filmpje.. :P mooi is tie niet meer, maar ff uitgelaten worden zou die denk ik wel willen

    Login om te reageren
  9. Franqie zegt

    2 mei 2007 om 23:25

    Echte Japanse tuning, zeer vet! Ik wacht op een filmpje…

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    2 mei 2007 om 23:25

    Ik ben het eens met Mr. Reddingius. Ik vind het leuker dan een getunede Japanner.

    Login om te reageren
  11. floryn zegt

    2 mei 2007 om 23:36

    wow wat een strakke bak zeg helemaal niks vernield of verkracht alleen de spoiler is wel erg groot maarja met 1000pk mag je dat er wel op zetten!

    Login om te reageren
  12. luc zegt

    2 mei 2007 om 23:41

    dat zwart ziet niet uit
    maak het dan rood
    en de velgen zijn ook lelijkin zwart

    Login om te reageren
  13. Solstice zegt

    3 mei 2007 om 00:09

    Rare Japanners… of ’t nou een Skyline is of een Ferrari, gewoon turbo’s erop, een enorme achtervleugel en driften maar! :-p

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    3 mei 2007 om 00:13

    :S beetje overtrokken als je het mij vraagt :o :P turbo’s op een ferrari is al fout… en ik vraag me ook heel erg af hoe je in godsnaam al die kracht op de weg wil krijgen!?

    Login om te reageren
  15. turbo S zegt

    3 mei 2007 om 00:27

    Dus jij vindt een ferrari F40 fout? Die heeft 2 turbo’s

    Login om te reageren
  16. Bob zegt

    3 mei 2007 om 00:28

    ach .. een vleugeltje is niet zo erg .. zo lang het maar een functie heeft.

    Login om te reageren
  17. PieterA zegt

    3 mei 2007 om 01:01

    Belachelijk zeg, hoe kan je je Ferrari zo laten verne*ken. Triestig!

    Login om te reageren
  18. matthis zegt

    3 mei 2007 om 01:43

    primeur!

    Login om te reageren
  19. Bob zegt

    3 mei 2007 om 01:53

    Ziet er een beetje uit als de 550 GTS

    Login om te reageren
  20. evo zegt

    3 mei 2007 om 01:58

    Gaaf apparaat!

    Login om te reageren
  21. Ptr zegt

    3 mei 2007 om 08:24

    Als je het mij vraagt is het gewoon een gts.. (met de turbo’s dan natuurlijk)
    Body kit is nagenoeg hetzelfde

    Login om te reageren
  22. Bramzel zegt

    3 mei 2007 om 09:34

    Dan heb jij nog nooit een GTS gezien, want die is ongeveer 20cm breder ;) De voorbumper lijkt idd op de GTS, maar de rest van de auto is gewoon lichtjes aangepast.

    Ik vind het wel gaaf eigenlijk :D Toen ik de titel zag vreesde ik het ergste, maar dit ziet er toch wel gaaf uit, helemaal als je de specs er bij houd. Alleen jammer dat ze de standaard velgjes er onder hebben gehouden, daar zouden een paar centre-lock racevelgen toch beter hebben gesmoeld.

    Login om te reageren
  23. Karaya zegt

    3 mei 2007 om 10:18

    Netjes gedaan.

    Login om te reageren
  24. MYSELF zegt

    3 mei 2007 om 10:19

    Waarom heeft hij twee keer andere velgen?
    Als hij stilstaat zijn ze zwart, en als hij rijdt zijn ze ‘goud’.
    Dat komt denk ik niet door dat stikkertje wat erop zit.

    Wel een sjiek dingetje, hopelijk gaan ze binnekort ook even met de nieuwe
    599 GTB even langs =D

    Login om te reageren
  25. Jordey zegt

    3 mei 2007 om 10:32

    kijk zo hoort een ferrari eruit te zien:D

    Login om te reageren
  26. Poekie Lauda zegt

    3 mei 2007 om 10:37

    Ik wed dat het motorblok maar ongeveer 10000km meegaat, en dat er veelste weinig grip is!

    Login om te reageren
  27. MustangZwerver zegt

    3 mei 2007 om 10:46

    Netjes, alleen al de motorruimte straalt al kracht uit. Maarjah waar moet je heen met de kracht als je geen tractie hebt Hmmmmm FILMPJEEEE!!!!!!

    Login om te reageren
  28. Murdock zegt

    3 mei 2007 om 10:52

    teering heee, dat ding spint in alle versnellingen man

    Login om te reageren
  29. Fiat Coupe 20v Turbo zegt

    3 mei 2007 om 11:15

    Respect voor de jappen! Dat is nog een customizen gewoon alles op maat maken, geniaal. Ik denk trouwens dat de V12 het geweld wel redelijk aan kan dus die 10.000 km zal wel meevallen. (hoe lang gaat en skyline blok met zoveel pk’s eigenlijk mee?)
    Wat het uiterlijk betreft functie boven vorm: prima!

    Login om te reageren
  30. jort zegt

    3 mei 2007 om 12:25

    zo zo efen bugatie naa aapen met de 1000 pk

    Login om te reageren
  31. Jeroen zegt

    3 mei 2007 om 12:56

    je kunt ook meteen een Veyron kopen….

    Login om te reageren
  32. Simon zegt

    3 mei 2007 om 12:59

    @ jort:

    Ja, want Bugatti heeft natuurlijk patent aangevraagd op de 1000-pk grens… -_-

    Enige verschil, zij hebben er een W16 van 8 liter met 4 turbo’s voor nodig, deze Ferrari een 5.4 L V12 met 2 turbo’s.

    Login om te reageren
  33. Heyhuub zegt

    3 mei 2007 om 13:10

    @Simon

    Denk je nou echt dat ze 8 liter en 4 turbo’s nodig hadden om die 1000pk uit de Veyron te trekken?

    Login om te reageren
  34. Hansie! zegt

    3 mei 2007 om 13:18

    Man, ja ok hij is tof
    maar het lijkt wel of 1000 pk tegenwoordig de standaart is.

    Login om te reageren
  35. Hansie! zegt

    3 mei 2007 om 13:20

    Heyhuub: uhhh waarvoor anders?

    Login om te reageren
  36. Marc zegt

    3 mei 2007 om 13:24

    Ik vind het wel cool eigenlijk.. Respect voor die kleine mannetjes uit het Oosten.

    Thumbs up! (Y)

    Login om te reageren
  37. niels zegt

    3 mei 2007 om 13:25

    Begrijp deze meneer niet,

    Novitec levert een heel mooi pakket voor de 550 Maranello en ook voor de 575 Maranello.

    Vind de auto er niet mooier opgeworden beetje te !!!!!

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  38. Tomaso zegt

    3 mei 2007 om 14:17

    Eindelijk een Ferrari voor echte mannen! Al dat te slicke dameskapperswerk is toch een beetje voor mietjes en andere voorwielaandrijfrijders..

    Login om te reageren
  39. Mr. Reddingius zegt

    3 mei 2007 om 14:49

    @ niels: Ik vind 5 uitroeptekens een beetje te. De auto verder: Ik juich dit soort projecten wel aan, alleen vind ik de glimmende plumbing met blauwe pijpjes niet echt goed passen in het motorruim. Hadden ze best rood kunnen maken en in plaats van gepolijst aluminium mat kunnen maken. Dan was het perfect geweest en had deze auto mijn volledige zegen.

    Login om te reageren
  40. Solstice zegt

    3 mei 2007 om 15:00

    Ik vind HKS turbo’s toch wel vloeken in de kathedraal hoor… hoewel, de F40 had volgens mij ook turbo’s van IHI (=Japans). Oh ironie…

    Login om te reageren
  41. Xhermes zegt

    3 mei 2007 om 16:13

    Bugatti had alleen zoveel vermogen nodig om 400 te gaan. 1000 pk grens is niet uniek hoor. Neem een potente 6 cilinder ( Supra, Skyline) en een enorme turbo en een goeie motorbouwer en veel plezier.

    Login om te reageren
  42. Simon zegt

    3 mei 2007 om 17:10

    @ Heyhuub:

    Het lijkt me érg sterk dat Bugatti die cilinderinhoud en turbo’s er voor de fun heeft ingegooid. En als het voor de snelheid is, waarom dan in godsnaam geen hoger vermogen? Datzelfde vermogen is met minder bewezen ook makkelijk te behalen.

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    3 mei 2007 om 17:25

    @ Simon; Er vallen veel meer pk’s uit die Veyron te halen, maar VW kiest ervoor om hem ook nog betrouwbaar te maken en lang mee te laten gaan, wat bij deze Ferrari waarschijnlijk niet het geval zal zijn…

    Login om te reageren
  44. CSL zegt

    3 mei 2007 om 17:44

    De injectoren liggen er gewoon eruit.

    Login om te reageren
  45. niels zegt

    3 mei 2007 om 17:45

    Nee denk ik ook niet dat de motor dit geweld lang volhoud,

    Daarbij is de restwaarde van dit project ook een probleem denk ik, een orignele Ferrari zal meer opleveren.

    Tuning is altijd heel persoonlijk, ik zou denk ik gewoon kiezen voor een 575 Maranello met Fiorano upgrade pack.

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  46. zondagsrijder zegt

    3 mei 2007 om 18:27

    @ Citrofiel & Heyhuub,

    De Veyron motor levert 1001 pk aan het gedeelte van de auto wat voor de voortbeweging zorgt. Daarnaast worden nog een X aantal pk’s gebruikt om de hele koelinstallatie (voorzien van 10 radiatoren) aan de gang te houden en de overige toepassingen die de wagen onder controle moeten houden tijdens het rijden. Dat is wat mij bijgebleven waS van onderstaand filmpje:

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/27/video-de-schepping-van-de-veyron

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    3 mei 2007 om 18:42

    @ zondagsrijder; Dus de Veyron levert wel meer dan 1001 pk, maar die worden gebruikt voor een koelinstallatie, die voor een langere levensduur zorgt, die deze Ferrari niet heeft? Want dan klopt wat ik zei toch nog. ;)

    Login om te reageren
  48. ThoMaster zegt

    3 mei 2007 om 19:41

    @ Citrofiel

    Wat me bij staat van een (pers-) bericht is dat het team dat de motor voor de Veyron ontwikkelde probeerde de beloofde 1001 pk te berijken maar toen ze eenmaal over de 1000 pk zaten was het werkelijke vermogen rond de 1050 pk, en in plaats van dat te verminderen hebben ze er voor gekozen de motor dat te vermogen te laten houden maar wel 1001 pk in de informatie en de papieren te zetten. Het werkelijke vermogen is dus meer als wat Bugatti zegt dat hun Veyron heeft. Puur omdat ze bij Bugatti ‘1001 pk’ mooier vonden staan.

    Login om te reageren
  49. peppie zegt

    3 mei 2007 om 20:28

    mooie auto, waar kan je die kopen. ik wil er ook een!

    Login om te reageren
  50. vincent#1 zegt

    3 mei 2007 om 23:09

    Wat een mooie foto´s zijn hier wallpapers van??

    1680*1050 ?:|

    Login om te reageren
  51. Carabo zegt

    5 mei 2007 om 16:06

    Waarom ook niet, iet’s met 1000pk mag er ook wel uitzien als een echte racewagen :)

    Van mij had ie nog wel sidepipes mogen hebben….zoals op de GTS

    Login om te reageren
  52. real driver zegt

    7 juni 2007 om 22:49

    550 te weinig PK??? rij er eerst eens mee en geef dan een reactie

    Login om te reageren
  53. Luc zegt

    10 augustus 2007 om 12:22

    vet ding joh..;)

    Login om te reageren
  54. rider zegt

    20 september 2007 om 08:45

    550pk? nee de 550 maranello had 485pk! dus een verdubbeling!
    ja de rest waarde zal voor deze man geen issue zijn. het tunen en de wagen op zich kosten al een god vermogen. de houdbaarheid. ach, dat zal hem ook worst zijn. dan bouwt hij er toch weer nieuwe onderdelen in. een skyline blok met 1000pk gaat ook maar 10000km mee en moet dan ook weer opnieuw opgebouwd worden. die mannen doen dat puur voor de lol. maar het ferrari blok kan wel een stootje hebben. zeker de v12 modellen.
    het uiterlijk lijkt idd erg op de racer van de gt series. ziet er niet verkeerd uit. al zie ik de ferrari natuurlijk het liefst standaard.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North