15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

Auteur: , 38 Reacties

De Lamborghini is een hit, ook in Nederland.

15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

Een auto volgen van concept tot daadwerkelijk product vind ik altijd een leuk proces. Zeker in het geval van de Lamborghini Urus was er veel om te doen. Je kunt uren discussiëren of dit wel een ‘echte Lamborghini’ is en wat dan ook. Feit is dat de Italianen een meesterzet hebben gedaan door dit praktische model te lanceren. In het weekend in het centrum van Rotterdam lopen of in Amsterdam door de PC zwerven en de kans is groot dat je er eentje tegenkomt. Dat hebben ze gewoon goed gedaan.

Hieronder een overzicht van Nederlandse exemplaren die zijn gespot op Autojunk. Van een knalgeel exemplaar tot een meer ingetogen grijze Urus. Voor zover je over ingetogen kunt spreken natuurlijk. Wat de eigenaar heeft mogen aftikken voor zijn SSUV staat er ook bij. Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken.

XB-479-V – blauw – 290.820 euro
De enige uit het lijstje die minder dan 300.000 euro heeft gekost. Best ingetogen zo. De kleur oogt zelfs wat paarsig.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

XJ-395-V – bruin – 309.801 euro
Een uitzonderlijk kleurtje. Voorlopig de enige die op Autojunk is gespot in deze tint.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

XT-305-X – geel – 311.596 euro
De eerste kanarie-Urus van de top 15. Zeker niet de enige
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

TH-960-X – rood – 318.102 euro
Brandweerman Sam zou jaloers zijn op dit exemplaar.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

XJ-776-K – geel – 318.921 euro
Geel staat de Urus erg goed.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

TH-436-B – zwart – 319.603 euro
Nu volgt er een lijst met saaie exemplaren. Eigenaren die wel Lamborghini willen rijden, maar niet willen opvallen.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

XP-374-T – grijs – 319.909 euro
Zoals deze, in het grijs. Je moet iets als Audi nog geen RS Q8 in het gamma heeft.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

XP-373-T – grijs – 320.790 euro
De kentekens volgen elkaar op en ook de kleur is een match.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

XJ-777-K – grijs – 323.038 euro
Jij een grijze Urus en jij en jij!
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

XJ-154-L – zwart – 324.556 euro
Naast grijs is zwart uiteraard ook een vrij anonieme kleur.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

XJ-155-L – zwart – 324.556 euro
Bizar, de kentekens volgen elkaar op, de kleur is een match en zelfs de prijs is exact gelijk aan zijn kenteken-voorganger.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

XJ-872-T – zwart – 326.607 euro
En een derde zwarte Urus op rij maakt bijna memory.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

TJ-384-D – geel – 330.405 euro
Yes! Een kleurtje, deze gele Urus heeft meer dan 330.000 euro gekost..
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

TV-199-R – zwart – 330.914 euro
Deze zwarte Lamborghini bewijst wederom dat donkere tinten onder Nederlanders favoriet zijn.
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken

TG-795-K – grijs – 334.225 euro
De duurste Urus van Autojunk is dit grijze exemplaar. De Lambo heeft maar liefst 334.225 euro gekost!
15 keer Lamborghini Urus op Nederlands kenteken



38 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Wel fijn dat jullie de prijzen erbij zetten. Dat is namelijk ook het doel van de eigenaren, om te laten zien hoeveel poen ze (niet meer) hebben.
@fanboy: bizar duur idd. kost een keer zoveel als mn eerste huis tering jantje, snap best dat sommige auto’s zoveel kosten, maar hier zie ik totaal geen waarde in, audi q8 met een chipje en een een bodykit, kan toch niet zoveel kosten
Wat een vreselijke hokken zijn dit, alleen al dat je niet meer kan zeggen dat lamborghini als enige nog vasthoudt aan de atmosferische motoren door deze creatie.
Het succesnummer van Lamborghini, misschien ooit nog wel succesvoller dan de Gallardo. Of ik hem mooi vind? Nee, totaal niet. Hoe vaak ik hem ook zie, wordt er niet beter op.
@ghost: De Huracán gaat de Gallardo eerder voorbij denk ik zo dan de Urus. Productieteller van de Huracán is al voorbij de 11.000!
@RubenPriest: die is er ook alweer wat langer. Mijn vermoeden is dat de Urus uiteindelijk beiden voorbij zal gaan in totale productieaantallen.
@ghost: helemaal gezien lamborghini de productie ook is aan het opschroeven
@RubenPriest: vorig jaar maakten ze 7 Urussen, 6 Aventadors en 13 Huracan’s per dag. De productie van de Urus gingen ze toen opschroeven naar 25(!) stuks per dag.
Als je 15 keer snel achter elkaar Urus zegt hoor je een dikke V8.
Nu volgt een lijst die niet willen opvallen…

Niet opvallen in een Urus is dat mogelijk dan.
@thomasthomas: ja. Als er geen Lamborghini op staat is het net een soort Quashqai Sport. Of een of andere hippe Nissan Urban Cross Explorer.
@loserboi932: Yeah right
Zodra je die zilveren diffuser gaat opvallen..
@donjunior: can’t be unseen. Cheap Halfords plastic ding. Niet erg hoor. Maar wel voor 300k
@donjunior: Los van de backbox die je bijvoorbeeld in de laatste afbeelding onder dat gedrocht van een diffuser ziet hangen, om te huilen haha
@donjunior:
Als dat kreng nou nog functioneel was, maar nee, er was dus echt iemand die dit ding goedgekeurd heeft puur voor de looks.
Maar goed, vertel die italianen niks over design, dus die goedkope aziatisch jaren negentig look komt blijkbaar helemaal terug deze zomer.
@harrie: de Duitse accountant bedoel je;)?
Zonde van al dat saaie lease grijs
Ik vond het een lelijk hok op foto’s maar in het echt zijn er bepaalde hoeken waarop ik hem te pruimen vind. Zeker de spitse neus is best stijlvol. Opzij en langs achter blijven moeilijk.
Hoe zeer ik ook een kleur kan waarderen, ik. kan begrijpen dat je niet in een felrode of knalgele wilt rijden. Het ziet er wel heel erg kinderlijk uit. Daarbij: het is een mega breed, vrij platte en scherp gelijnde SUV. Opvallen ga je écht wel doen. Ik zou zelf voor die paarstint gaan, met vanille bekleding en zilveren jetsers eronder.

Het is op zich wel begrijpelijk dat die eigenaren kiezen voor grijs en zwart. Ten eerste: het ziet er gewoon goed uit. Het staat echt heel erg goed bij de Urus. Ook in verband met de restwaarde is het wel lekker om een zwarte of grijze te hebben. Het verkoopt gewoon makkelijker. Natuurlijk, als het een bijzondere kleur is, dan komt de occasion misschien op AB, maar dat wil niet zeggen dat ‘ie sneller wordt verkocht.

Als een verkopert van zo’n exoten paleis zijn passie preekt over hoe zeldzaam de uitvoering is: pas op, dan bedoelt ‘ie zeldzaam incourant de auto is :-D.

Dus gewoon een zwarte bestellen en meteen een leuke wrap erover doen. Zo’n felle kleur ben je heel snel zat en dan kun je wat anders proberen :-D
@willeme:
Koop dan gewoon een Q8
@harrie: maak je geen zorgen, ik zal beide nooit overwegen. Daarbij lease je een Q8 …
Ik mis de Diablo en de Countach….
XJ-873-T is ook een urus en een opvolgend kenteken.
De importeur heeft familie werken bij het Rdw.
300k….!
Zonder de Lambo-badge ziet het ding er uit als een getunde Kia SUV met voorwielaandrijving; instapprijs 22k, met pimp 30k. Zeker die blauwe op de 1e foto…
geen haar op mijn hoofd die zon hok zou kopen, maar als het moet: dan die rooie maar.
Ik heb de TG-795-K een keer gespot bij Century Groningen, zo in het grijs valt hij nauwelijks op. Ik vind het wel een dik ding maar er moet gewoon een V12 in.
De duurste is dan ook t demomodel van Lamborghini Leusden
Toch maar eens aan FIAT vragen of ze er heel erg rouwig om zijn nu de Multipla van de “lelijkste auto” troon is gestoten.
@rhellema: Ik herken inderdaad wat lijnen van de Pontiac Aztec.
Kan me best voorstellen als je toch een mega smak vennootschapsbelasting moet betalen dat je zoiets als cadeau’tje voor jezelf op de firma aanschaft, op zich ook niet zoveel BPM als je ziet dat ze in Duitsland al tussen de 240.000 en 300.000 kosten. Persoonlijk zou ik ook wat anders kopen maar smaken verschillen natuurlijk.
Bizar. Ik vraag me af hoeveel je maandelijks moet binnen harken aan inkomen om een wagen van meer dan 300.000 euro aan te schaffen én te onderhouden. Vast niet de enige luxewagen in het gezin en vast niet geparkeerd in een bescheiden woonst. In België kon je er dan het kenteken “Loaded” op zetten :)
In het geel graag! Of dat gave groen. Als het ingetogen moet dan dat blauw/paarse en anders gewoon lekker sinister zwart. Ik zou er wel 1 willen.
Met een Skoda logo zou ik het ook geloven.

Maar het zal wel lekker rijden:) Een goeie auto zal het dus wel zijn. Maar voor 300k verwacht ik wel een auto met allure.

Dit is gewoon een snel VAG hok voor Rolls Royce geld..
Mooi ding dit. Niks meer aan doen
3 ton je moet echt gek zijn al ben je miljardair…. want hij ziet er niet uit.
Ik mis de XK-170-K… rijdt heerlijk.
Als ik er al een zou nemen zou ik de gele of de rode nemen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).