• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

2009 Toyota Land Cruiser gespot

Auteur: autoblogger, gepost 21 juli 2007 om 16:05 – 42 Reacties

Toyota Land Cruiser 2009


Zie hier de nieuwe Toyota Land Cruiser. De 4×4 deelt het design met de vergelijkbare Lexus LX570 en heeft een fris design met een meer prominente grille. De auto zal waarschijnlijk in oktober (Tokyo Autoshow) onthuld worden en komt in 2008 op de markt.

Hoe kun je tegenwoordig nog een nieuw model lanceren zonder dat de auto vroegtijdig op het net staat? Ik snap eerlijk gezegd niet dat de automerken het uberhaupt nog proberen. Je moet reclamespotjes opnemen, foto’s voor de folder maken, materiaal laten drukken, website bouwen, etc. Vind je het dan raar dat er constant dingen (bewust of onbewust) uitlekken?

Ditmaal zijn de plaatjes te vinden op carscool.net. De nieuwe Land Cruiser zal voor het eerst de beschikking krijgen over de 381 pk sterke 5,7-Liter V8 en de 4,5-Liter V8 turbodiesel (via autoblog.com).

Toyota Land Cruiser 2009
Toyota Land Cruiser 2009

Ook interessant!

  • Toyota voorkomt doorverkoop Land Cruiser door terrorisme
  • speciale Land Cruiser
    Deze speciale Land Cruiser kost slechts 55K
  • Kahnn International Land Cruiser
    Khann International Land Cruiser kost €286 MRB per MAAND
  • Video - Kogelvrije Land Cruiser wordt beschoten door overvallers

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

land-cruiser, spyshot, SUV, Toyota

Vorig bericht: « Honden en katten in de autogordel aub!
Volgend bericht: Biobrandstof rules: 80% stijging »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    21 juli 2007 om 16:08

    Ik hoopd at ze met dit model meer succes hebben, de Landcruisers zijn aardig duur.. wie koopt daarvoor een Toyota :D

    Login om te reageren
  2. Racer X zegt

    21 juli 2007 om 16:10

    Moet je telkens op ‘I Agree’ drukken voordat je de motor kan starten? :P

    Login om te reageren
  3. Michael zegt

    21 juli 2007 om 16:10

    Dat is een rare opmerking.

    Login om te reageren
  4. PieterA zegt

    21 juli 2007 om 16:11

    Ik vind het op zn minst gezegd nogal raar dat er interieurfoto’s zijn.

    Login om te reageren
  5. H.J. Vaesen zegt

    21 juli 2007 om 16:11

    @ RenJie

    Een Landcruiser 100 zou ik gerust willen hebben. Heb al eens bij een transportbedrijf opgevangen dat ze die gebruiken om 20 ton vrachtwagens aan te trekken.

    En dat, zie ik jou met een XC90 2.5t niet doen.

    Login om te reageren
  6. Saab 9000 zegt

    21 juli 2007 om 16:24

    mmm..in ethiopië ook met een Landcruiser 100 gereden, wat een geweldige auto zeg…

    Login om te reageren
  7. Peter zegt

    21 juli 2007 om 16:27

    Zoals altijd ziet het er niet uit , Toyota ligt flink achter kwa design

    Login om te reageren
  8. bouwman zegt

    21 juli 2007 om 16:29

    @RenJie

    Toyota heeft binnen de (echte) terreinwagens een aardig groot marktaandeel anders met de 100.

    Login om te reageren
  9. Félix zegt

    21 juli 2007 om 16:34

    een landcruiser is gewoon de phantoms onder de 4×4’s

    Login om te reageren
  10. Brecht zegt

    21 juli 2007 om 16:55

    Nu een turbodiesel van 4,6L das wel een een vermeerdering van 1,6L!
    Dan zal hij toch wel krachtiger uit de hoek komen dan de ouwe 3.0L Diesel.
    Want die motor was juist genoeg om hem vlot te laten rijden.

    Vanbinnen ziet er het vrij goed uit wat betrefd de afwerking.
    Vanbuiten gaat het wel, alleen is die sticker op de zijkant is wat te overdreven.

    Login om te reageren
  11. Brecht zegt

    21 juli 2007 om 16:58

    4,5 L Diesel is het.

    Login om te reageren
  12. Michel zegt

    21 juli 2007 om 17:06

    Fris design…., zien Landcruisers er niet al 100 jaar zo uit dan?

    Login om te reageren
  13. Van den Abbeele zegt

    21 juli 2007 om 17:27

    Ach,ja wat is design;Heb seat,langleve Toyota……..vorige was er één!

    Login om te reageren
  14. cheese dippers zegt

    21 juli 2007 om 18:26

    hij ziet er in ieder geval stoer uit. maar mooi?hoe groot de motor ook is deze auto weten ze bij toyota vast en zeker traag te maken.

    Login om te reageren
  15. cheese dippers zegt

    21 juli 2007 om 18:41

    eigenlijk is het net een mitsubitshi pajero van voren tenminste.

    Login om te reageren
  16. cheese dippers zegt

    21 juli 2007 om 18:42

    ahum de koplampen humhum

    Login om te reageren
  17. nichos zegt

    21 juli 2007 om 19:01

    @brecht: zit er geen 4.2l in de huidige?

    fantastische auto trouwens, mn achterbuur heeft zo eentje

    Login om te reageren
  18. Marc zegt

    21 juli 2007 om 19:56

    voorkant ok daar kan ik mee leven, maar die achterkant gruwelijk de gruwelijk this toch verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  19. Arie Nap zegt

    21 juli 2007 om 21:51

    Net zoals de Hiace is het design van deze auto blijven steken in het tijdperk 1985-1995

    Login om te reageren
  20. Classic red zegt

    21 juli 2007 om 22:01

    “de Landcruisers zijn aardig duur.. wie koopt daarvoor een Toyota”

    Iemand die ergens woont waar niet alles netjes geasfalteerd is en je niet met pech wil stranden. In menig gebied is dit wat bij ons een 911 e.d. is: de ultieme droomauto. Ze verkopen er daardoor dus genoeg. In een land als Nederland niet natuurlijk.

    Login om te reageren
  21. speedlimit zegt

    22 juli 2007 om 00:15

    De Landcruiser 100 is de grote versie v/d gewone Landcruiser.
    Dat ’t uiterlijk niet te veel veranderd wordt komt omdat ze ’t design v/d oer-landcruiser willen behouden…en deze ziet er geeneens zo gek uit.
    Deze bak wordt merendeels in ’t terrein of als trekauto gebruikt en dat kan ie als de beste…geen Q7 of X5 die daar tegenop kan…die schijten al in hun broek als ze ’t woord modder horen ;)

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    22 juli 2007 om 01:36

    Zo! Maar dit ziet er werkelijk waar saai uit! En het ziet er ook nog eens typisch Japans uit……goedkoop dus…..

    Login om te reageren
  23. HGP-ert zegt

    22 juli 2007 om 06:16

    @RenJie
    De Landcruiser is waarschijnlijk een van de meest succesvolle modellen van Toyota, het vorige model (heet hier de 100) is in landen van het midden oosten en Afrika het meest verkocht en mateloos populair. Daar staan ze echt op iedere hoek van de straat. Geldt ook voor de kleinere broer (Prado, die hier in NL ook Land Cruiser heet) en de pickup versie van de 100.

    Dus succes hadden ze al en zullen ze zeker weer hebben, maar blijft inderdaad een Toyota…maar wel een oersterke.

    Login om te reageren
  24. cheese dippers zegt

    22 juli 2007 om 11:34

    WAAROM ZOU JE DEZE KOPEN ALS JE IN NEDERLAND WOONT??
    VOOR ZN UITERLIJK OFZO?? BOVENDIEN IS IE POKKEDUUR.

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    22 juli 2007 om 11:41

    WAT ZEG JE?

    Login om te reageren
  26. RenJie zegt

    22 juli 2007 om 12:31

    ow oKe, ik wist niet dat ze zo goed verkocht werden, in Nederland zie ik ze maar zelden! :D

    Login om te reageren
  27. Bentley zegt

    22 juli 2007 om 16:26

    Niet slecht, alleen die gril. idd wat ouderwets, maar dat maakt mij niet uit. Beter dan hedendaags en lelijk, zoals zoveel jappen.

    Login om te reageren
  28. Brecht zegt

    22 juli 2007 om 20:07

    @ nichos:
    In België is er toch alleen 1 diesel van 3.0L turbodiesel met 173 pk.
    En een 4.0 benzine met 249pk. ;)

    Login om te reageren
  29. JeejEm zegt

    22 juli 2007 om 23:59

    @Brecht

    Dan hebben ze bij jullie in België waarschijnlijk alleen de landcruiser 90. In Nederland wordt de 100 naast de 90 geleverd en dan heeft hij ineens een 4.2 TD of een 4.7 V8:D. Daar is de prijs ook naar…

    Login om te reageren
  30. H.J. Vaesen zegt

    23 juli 2007 om 09:56

    @ Autoblogger

    HIJ ZEGT DATTIE POKKEDUUR IS!

    Login om te reageren
  31. GerreLekker zegt

    23 juli 2007 om 10:01

    Zo, hmmm, ik heb de indruk dat de LandCruiser steeds meer een meer allures begint te krijgen van die luxe, nutteloze SUV’s.

    Een landcruiser is voor mij synoniem voor een spartaans, onverslijtbaar, betrouwbaar werkpaard. Dat is precies de laatste jaren zo niet meer :(

    Login om te reageren
  32. Brecht zegt

    23 juli 2007 om 12:57

    @ JeejEm:

    Hier verkopen ze wel de landcruiser 100 maar alleen met de 4.2 Turbodiesel met 204 pk en 4 trapsautomaat. prijs: 68.650 Euro
    Een 4.7L benzine is niet verkrijgbaar hier in België.

    En van de landcruiser 90 verkopen ze de 3 deurs alleen met de 3.0 Turbodiesel met 163 pk en manuele zesbak of met optionele 5trapsautomaat. prijzen variëren: 36.600-49.250 euro.

    De 5 deurs daarin tege, is met een een dieselmotor dezelfde van de 3deurs verkrijgbaar. De prijzen variëren: 38.800-52.450 voor de diesel.
    En ook een 4.0 benzine van 249pk met 5trapsautomaat voor: 55.500.

    Voor méér inf. gelieve naar de belgische site te gaan van Toyota ;)

    Login om te reageren
  33. Dave zegt

    24 juli 2007 om 01:27

    @Brecht

    Sorry kerel maar wij zijn Toyota dealer en daarnaast heb ik in België ook een aantal jaar voor Toyota gewert maar er klopt maar weinig van je verhaal.

    Van de 100 is de 4.2 6 in lijn diesel(204 Pk) verkrijgbaar en de 4.7 V8 benzine (238 Pk)

    en van de 120 (90 was de voorloper) zijn ook beide moteren leverbaar n.l. de 3.0l 4 cilinder diesel (173 Pk) en de 4 liter V6 benzine (250 Pk).

    Dat is in België hetzelfde als in Nederland.

    Login om te reageren
  34. utty-marrie zegt

    6 augustus 2007 om 14:15

    Heb in australie een landcruiser gehad om tracks te rijden tussen perth en darwin, nog nooit zo’n fantastische auto gehad. Achteraf spijt gekregen dat we hem niet naar nederland hebben laten verschepen i.p.v. verkopen tegen meer dan inkoopsprijs.
    We zagen overal bij industrieen zoals mijnen cruisers rijden.. onverwoestbaar!

    Login om te reageren
  35. Pim zegt

    20 augustus 2007 om 19:31

    Zeker een betrouwbare auto, dat kan niet anders met toyota, bovendien zijn er mensen in bouw, of argrariers die zo een auto juist makkelijk vinden, en willen kopen. Ik rij zelf een land cruiser 90 3.0 turbodiesel, en heb met de oude 100 gereden, heerlijke auto, en dat was een standaard 4,2 l. diesel, je heb ze ook in 4.7 l. benzine

    Login om te reageren
  36. Aerts Jos zegt

    31 augustus 2007 om 21:10

    Hoy
    Toyota is en blijft mijn droommerk.
    Ik rijd met een 4Runner van 1992 en heb ondertussen al 325.780 km op de teller. Heb een intercooler laten plaaten om een optimale koeling te verkrijgen, en bovendien nog een vernieuwde en dikke radiator. Ik trek een caravan van max. 1800 kg. Ben onlangs naar het Garda meer geweest en via de Gottardo pas (tunnel) naar huis toe gekomen. Met zeer warm weer, steeg de temperatuurmeter maar heel miniem. Niet om zorgen over te maken. Ik heb bewondering voor Toyota, en zeker voor mijn wagen.
    De nieuwe landcruiser is een zeer mooie wagen. Voor mij onbetaalbaar.
    Ik rij al van 1995 met Toyota, en zal er me blijven rijden tot de dood.
    Mijn wagen word 4à5 jaar geschat door velen. Dat geeft me een goed gevoel.

    Groeten Jos

    Login om te reageren
  37. Peter zegt

    12 september 2007 om 16:08

    Ik rij nu al 6 jaar in een LC 100 (geel kenteken).
    Wereldwagen, nooit problemen mee.
    Ruim 250.000 kilometer gereden en nog nooit laten staan.
    Trek er zware aanhangers mee, 3500 kilo, zonder enig probleem.

    Ik zie reactie’s van mensen dat ze duur zijn, dat klopt maar je krijgt wel waar voor je geld.

    Geloof me zodra de eerste van het nieuwe type in nederland leverbaar is bestel ik hem direct.
    Een toyota kan nooit tegenvallen !

    Login om te reageren
  38. kaasboer leen zegt

    12 september 2007 om 17:29

    ik ben een marktkoopman en heb een aanhanger van max. 3500kg (meestal vol geladen met kaas). Voor deze kar heb ik sinds 2003 een toyota LC 100 staan. Tot nog toe geen problemen en een superfijne wagen met ook nog eens 600 kg laadvermogen!!!!! hiervoor een patrol en een landrover discovery gehad, maar daar waren steeds problemen mee. Toyota blijft voor mij gewoon het beste materiaal hebben. Groetjes daalderkaasboer

    Login om te reageren
  39. Mart zegt

    24 september 2007 om 23:30

    ben sinds 3 jaar ook een trotse bezitter van een landcruiser ( ik rij al 22 jaar toyota ) er zijn geen betere auto’s kunnen alle europeanen & amerikanen nog veel van leren , zeker wat betreft betrouwbaarheid .

    Login om te reageren
  40. wilfried zegt

    2 december 2007 om 21:04

    Wij rijden voor ons bedrijf al jaren met Landcruisers, werkelijk wereldauto’s!
    trekken er aanhangers mee waar auto’s in vervoerd worden twee dikke auto’s er in? wordt alleeen maar leuk joh! dan krijgt ie t echt naar z’n zin.
    Met een luchtreminstallatie gemonteerd trekken wij RDW gekeurd 5 ton.
    Echter, 6.5 ton of meer is ook mogelijk! geen enkel probleem voor de LC.
    Vorige ingeruild met 170.000 km, alleen normaal onderhoud gehad, enige defect een kapotte antennespriet. Zelfs nooit nieuwe remschijven gemonteerd.
    Zijn echt onwaarschijnlijk sterke en betrouwbare auto’s. kan niet wachten op die nieuwe V8 diesel met 650NM. 0-100 8.2 sec.! lachen, volgens mij is die opgave MET aanhanger :D

    Login om te reageren
  41. mercedes zegt

    22 januari 2008 om 12:28

    hoi,

    ik hoop maar dat dit wat mooier en wat sterker is dan die ouwe landcruisers
    en dat ze wat goedkoper worden wie gaat er voor dat geld een toyota rijden.

    Login om te reageren
  42. Rob zegt

    11 november 2008 om 22:38

    Lees ik nu net dat die 3.0 D niet trekt?
    Ik rij er sinds een tijdje mee met een wagen van 7 meter met 2.5 ton erop en je merkt haast niet dat er iets aanhangt. Dat wil ik met andere 4×4’s ook weleens zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North