
Ford heeft details en foto’s van de Mustang Boss 302 het wereldwijde web op geslingerd. En dat is goed nieuws voor de muscle car liefhebber.
Het vermogen ligt namelijk op 446 pk en 514 Nm koppel die uit een 5.0 liter V8 komen met een redline bij 7500 toeren. De Mustang Boss 302 is gebaseerd op de Ford Racing Boss 302R en heeft zelfs onderdelen één op één overgenomen van de racewagen. Volgens Ford is dit de snelste Mustang ooit in serieproductie.
Om tot deze heerlijke muscle car te komen werd de volledige Mustang onder handen genomen. Onder meer het onderstel, de remmen, de motor, het uitlaatsysteem en het in- en exterieur zijn onder handen genomen. Dat het om een racewagen gaat die net de straat op mag is wel duidelijk, de schokbrekers zijn bijvoorbeeld handmatig in te stellen en er komt zelfs een speciale “Laguna Seca” versie die track-ready is. In die versie worden de achterstoelen weg gelaten, wordt er een aerodynamicapakketje gebruikt wat ook op de Race 302R te vinden is en wordt het chassis nog stijver afgeleverd. Verder wordt er indien gewenst nog een Torsen slip-dif geïnstalleerd samen met een set Recaro’s en wordt het onderstel nog meer afgestemd op racen. Ook worden er 19 inch lichtgewicht velgen gemonteerd. Lekker hoor!
Gruwelijk!
http://www.youtube.com/watch?v=lCRp9PussNU&playnext=1&videos=-Tkkcyub6hI&feature=sub
Liever de Shelby GT500, ook stukken mooier..
ik voel liefde ..
jammer dat ik meer van het lompere werk hou ..
en “houden van” en “liefde” zit een groot verschil ..
ziet er goed uit:D
lekker dik
als ze er nou eens grotere velgen onder zetten!!1
dingen zijn veel te klein.
voor de rest: kwijl kwijl
Dat is zeker een BAAS :D.
Omfg wat een ongelooflijk stoere auto zeg! Ben benieuwd hoe snel ie de top gear track doet, maar wat een macho uitstraling, echt fraai
Awesome ! Prijs in $ al bekend ?? Zal tussen de GT en GT 500 in liggen zo’n 40k. Nu al een collector’s item.
Nu maar wachten op de Top Gear USA/Motortrend test. :)
@Rob USA:
kies maar .. 2012 Boss 302 / Firebreather ..
sorry mooi maar in mijn ogen tuning de reden
gekleurde velgen
spiegelkappen
de “cheap” stick on metertjes op het dashboard
stickers op zijkant
….
@johanbelgium: Styling bedoel je? Of bestaan er ook stickers waardoor een auto beter gaat presteren?
@johanbelgium:
zonder die stickers op de zijkant kan het geen boss 302 zijn voor de rest heb je gelijk, dit is een mustang getuned voor het cirquit
@six-trey: Cirquit? meen je dat nou :P ?!
Ziet er cool uit.. Ik zou enkel zwart in wit veranderen en dat rood misschien in donkerblauw… Past beter denk ik ;)
@Lincoln: Tja dat word lastig maar aangezien er nog een gat van $20k tussen zit zou ik dan toch voor de Boss gaan denk ik, maar dan denk ik weer aan die achterlijk mooie achterkant en voorkant van de frbrthr en dan word het toch weer moeilijker dan ik dacht en hij is super rare nog meer als de Veyron/8C. Maar dan moet de movie ook wel cool zijn, ik zal bv nooit een transformer edition willen
hebben (zker op mijn leeftijd).
Oftewel ik denk er nog maar even over maar deze in Grabber blue met mat zwarte strepen/velgen/accenten zal echt wel lekker zijn en je kan ook nog je eigen touch aan de Boss geven en aan de frbrthr veel minder tot niet.
1 woord mooiiii.
Wie weet welke regels er in 2012 zijn! Misschien rijden we dan al in een elektrik ding.
Ik heb die zin van johanbelgium wel 4 keer doorgelezen en kan er nog geen chocola van maken. Gentse waterzooi is het. En dat terwijl ik vlamingen zo’n mooi taalgebruik vind hebben.
Anyway, deze auto is zwaar focking geil. Punt. Word ik best hebberig van.
Maakt iig gehakt van de BMW M3:
Wat is die voorkant lelijk zeg! Bah! Doe mij maar wat anders… (Een M3 bijvoorbeeld;)) Daarnaast wordt je ook doodgegooid met special editions van de Mustang… Heb het wel gehad met dat ding.
@Cantago:
yep .. ik zie ook door de bomen het Boss niet meer ..
maar dit is uit Ford,s eigen huis .. en een begrip ..
German engirering (over de hele wereld terecht een begrip) is natuurlijk de target to beat ..
@Cantago: The Boss Mustang is GEEN special edition maar een begrip/legend en icoon al sinds zo’n 1970 !
En je bent vast in de war met het oude model 05-09 dit is weer een nieuwer model.
@Rob USA: Dit is dan misschien geen special edition oid., het is wel weer de zoveelste niet-originele Mustang. Iedereen die er maar iets aan kan veranderen doet dat, en dit is in mijn ogen echt niet de mooiste uitvoering. Verre van zelfs! als iemand nu eens met een échte vernieuwing komt! Zoals James Glickenhaus met de P4/5 heeft laten zien (niet dat die nu zo mooi is, maar WEL origineel!).
En dat hij gehakt maakt van de M3 (bron: robbie) is mooi meegenomen. :)
Where they aare coming from, history genoeg.
http://www.youtube.com/watch?v=mm4FTTxSKP8
@Wooody: Wat ik nou niet begrijp is, waarom ze in de GT4 nog met een vrij standaard Mustang rijden terwijl het hele veld vrijwel allemaal in de best mogelijke uitvoering van hun type rijden ??? Zoals bv M3 . Dat zou hetzelfde zijn als je daarvoor in de plaats met de 320i zou gaan rijden.
Echt irritant.
Terwijl ze keus zat hebben, Shelby/Shelby GT 500/Boss/Boss R en ik zal er best nog een paar vergeten. :(
@Rob USA: De Shelby’s zijn imo ook gewoon overpowered uitvoeringen. Chassisafstelling en de remmen kunnen de PK’s niet aan. Shelby naam is verloochenent.
Boss uitvoeringen wordt inderdaad een hele andere kwestie.
@Bozewolf: Je hebt gelijk maar die zouden ze toch ook kunnen aanpassen naar een betere circuit auto.
En het oog wil ook wat :) het topmodel ziet er toch vaak beter uit als main stream toch ?
En de intimidatiefactor van zo’n dikke voorkant (Shelby GT 500 Super Snake) in je spiegels dan ga je vanzelf opzij. :)
En heeft ‘em ook eens onafhankelijke ophanging, of is het een starre truck-achteras die eronder zit?
De Boss 302 is lekker! Goed bezig Ford, ga zo door! Maar toch blijft de Ford Mustang Shelby GT 500 nog steeds mijn favoriet, hoor!
Deze natuurlijk!
http://www.youtube.com/watch?v=_YTYaB7fP-A
ja en deze blijft mijn favoriet! http://www.youtube.com/watch?v=1JJRHodmIr0
Hahaha! COOL! Ja natuurlijk wist ik dat! De Vibe, das een magisch woord voor je!