• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

2012 Mustang Boss 302 is een baas

Auteur: CasperH, gepost 13 augustus 2010 om 19:58 – 37 Reacties

Ford Mustang Boss 302


Ford heeft details en foto’s van de Mustang Boss 302 het wereldwijde web op geslingerd. En dat is goed nieuws voor de muscle car liefhebber.

Het vermogen ligt namelijk op 446 pk en 514 Nm koppel die uit een 5.0 liter V8 komen met een redline bij 7500 toeren. De Mustang Boss 302 is gebaseerd op de Ford Racing Boss 302R en heeft zelfs onderdelen één op één overgenomen van de racewagen. Volgens Ford is dit de snelste Mustang ooit in serieproductie.

Om tot deze heerlijke muscle car te komen werd de volledige Mustang onder handen genomen. Onder meer het onderstel, de remmen, de motor, het uitlaatsysteem en het in- en exterieur zijn onder handen genomen. Dat het om een racewagen gaat die net de straat op mag is wel duidelijk, de schokbrekers zijn bijvoorbeeld handmatig in te stellen en er komt zelfs een speciale “Laguna Seca” versie die track-ready is. In die versie worden de achterstoelen weg gelaten, wordt er een aerodynamicapakketje gebruikt wat ook op de Race 302R te vinden is en wordt het chassis nog stijver afgeleverd. Verder wordt er indien gewenst nog een Torsen slip-dif geïnstalleerd samen met een set Recaro’s en wordt het onderstel nog meer afgestemd op racen. Ook worden er 19 inch lichtgewicht velgen gemonteerd. Lekker hoor!



Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Boss, Ford, mustang

Vorig bericht: « Handig! Ram pickup met ruimte voor je shotgun
Volgend bericht: Wheelsandmore presenteert Italian Job Maserati’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimoBac zegt

    13 augustus 2010 om 20:02

    Gruwelijk!

    Login om te reageren
  2. jzaero zegt

    13 augustus 2010 om 20:03

    http://www.youtube.com/watch?v=lCRp9PussNU&playnext=1&videos=-Tkkcyub6hI&feature=sub

    Login om te reageren
  3. Diederik zegt

    13 augustus 2010 om 20:04

    Liever de Shelby GT500, ook stukken mooier..

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    13 augustus 2010 om 20:06

    ik voel liefde ..
    jammer dat ik meer van het lompere werk hou ..

    en “houden van” en “liefde” zit een groot verschil ..

    Login om te reageren
  5. hidde15 zegt

    13 augustus 2010 om 20:18

    ziet er goed uit:D

    Login om te reageren
  6. jonahim zegt

    13 augustus 2010 om 20:22

    lekker dik

    Login om te reageren
  7. g40freak zegt

    13 augustus 2010 om 20:37

    als ze er nou eens grotere velgen onder zetten!!1
    dingen zijn veel te klein.
    voor de rest: kwijl kwijl

    Login om te reageren
  8. atakan zegt

    13 augustus 2010 om 20:46

    Dat is zeker een BAAS :D.

    Login om te reageren
  9. Sciurida zegt

    13 augustus 2010 om 21:00

    Omfg wat een ongelooflijk stoere auto zeg! Ben benieuwd hoe snel ie de top gear track doet, maar wat een macho uitstraling, echt fraai

    Login om te reageren
  10. Rob USA zegt

    13 augustus 2010 om 21:01

    Awesome ! Prijs in $ al bekend ?? Zal tussen de GT en GT 500 in liggen zo’n 40k. Nu al een collector’s item.
    Nu maar wachten op de Top Gear USA/Motortrend test. :)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 augustus 2010 om 21:07

      @Rob USA:
      kies maar .. 2012 Boss 302 / Firebreather ..

      Login om te reageren
  11. johanbelgium zegt

    13 augustus 2010 om 21:06

    sorry mooi maar in mijn ogen tuning de reden

    gekleurde velgen
    spiegelkappen
    de “cheap” stick on metertjes op het dashboard
    stickers op zijkant

    ….

    Login om te reageren
    • Oli4k zegt

      13 augustus 2010 om 22:30

      @johanbelgium: Styling bedoel je? Of bestaan er ook stickers waardoor een auto beter gaat presteren?

      Login om te reageren
    • six-trey zegt

      14 augustus 2010 om 01:26

      @johanbelgium:
      zonder die stickers op de zijkant kan het geen boss 302 zijn voor de rest heb je gelijk, dit is een mustang getuned voor het cirquit

      Login om te reageren
      • atakan zegt

        14 augustus 2010 om 10:37

        @six-trey: Cirquit? meen je dat nou :P ?!

        Login om te reageren
  12. Dimglor zegt

    13 augustus 2010 om 22:40

    Ziet er cool uit.. Ik zou enkel zwart in wit veranderen en dat rood misschien in donkerblauw… Past beter denk ik ;)

    Login om te reageren
  13. Rob USA zegt

    13 augustus 2010 om 23:02

    @Lincoln: Tja dat word lastig maar aangezien er nog een gat van $20k tussen zit zou ik dan toch voor de Boss gaan denk ik, maar dan denk ik weer aan die achterlijk mooie achterkant en voorkant van de frbrthr en dan word het toch weer moeilijker dan ik dacht en hij is super rare nog meer als de Veyron/8C. Maar dan moet de movie ook wel cool zijn, ik zal bv nooit een transformer edition willen
    hebben (zker op mijn leeftijd).
    Oftewel ik denk er nog maar even over maar deze in Grabber blue met mat zwarte strepen/velgen/accenten zal echt wel lekker zijn en je kan ook nog je eigen touch aan de Boss geven en aan de frbrthr veel minder tot niet.

    Login om te reageren
  14. corvette z06 zegt

    13 augustus 2010 om 23:22

    1 woord mooiiii.

    Login om te reageren
  15. The360box zegt

    14 augustus 2010 om 00:14

    Wie weet welke regels er in 2012 zijn! Misschien rijden we dan al in een elektrik ding.

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    14 augustus 2010 om 05:49

    Ik heb die zin van johanbelgium wel 4 keer doorgelezen en kan er nog geen chocola van maken. Gentse waterzooi is het. En dat terwijl ik vlamingen zo’n mooi taalgebruik vind hebben.

    Anyway, deze auto is zwaar focking geil. Punt. Word ik best hebberig van.

    Login om te reageren
  17. robbie zegt

    14 augustus 2010 om 13:26

    Maakt iig gehakt van de BMW M3:

    “The entire team at Ford felt the time was right and with the right ingredients, the world-class 2011 Mustang could support a successful, race-bred, worthy successor to the original Boss 302. For us that meant a production Mustang that could top one of the world’s best – the 2010 BMW M3 – in lap times at Laguna Seca. We met our expectations.”

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    14 augustus 2010 om 17:02

    Wat is die voorkant lelijk zeg! Bah! Doe mij maar wat anders… (Een M3 bijvoorbeeld;)) Daarnaast wordt je ook doodgegooid met special editions van de Mustang… Heb het wel gehad met dat ding.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 augustus 2010 om 19:57

      @Cantago:
      yep .. ik zie ook door de bomen het Boss niet meer ..
      maar dit is uit Ford,s eigen huis .. en een begrip ..

      German engirering (over de hele wereld terecht een begrip) is natuurlijk de target to beat ..

      Login om te reageren
  19. Rob USA zegt

    14 augustus 2010 om 19:47

    @Cantago: The Boss Mustang is GEEN special edition maar een begrip/legend en icoon al sinds zo’n 1970 !
    En je bent vast in de war met het oude model 05-09 dit is weer een nieuwer model.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      23 augustus 2010 om 19:11

      @Rob USA: Dit is dan misschien geen special edition oid., het is wel weer de zoveelste niet-originele Mustang. Iedereen die er maar iets aan kan veranderen doet dat, en dit is in mijn ogen echt niet de mooiste uitvoering. Verre van zelfs! als iemand nu eens met een échte vernieuwing komt! Zoals James Glickenhaus met de P4/5 heeft laten zien (niet dat die nu zo mooi is, maar WEL origineel!).

      Login om te reageren
  20. Rob USA zegt

    14 augustus 2010 om 19:48

    En dat hij gehakt maakt van de M3 (bron: robbie) is mooi meegenomen. :)

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    14 augustus 2010 om 22:14

    Where they aare coming from, history genoeg.
    http://www.youtube.com/watch?v=mm4FTTxSKP8

    Login om te reageren
  22. Rob USA zegt

    15 augustus 2010 om 05:22

    @Wooody: Wat ik nou niet begrijp is, waarom ze in de GT4 nog met een vrij standaard Mustang rijden terwijl het hele veld vrijwel allemaal in de best mogelijke uitvoering van hun type rijden ??? Zoals bv M3 . Dat zou hetzelfde zijn als je daarvoor in de plaats met de 320i zou gaan rijden.
    Echt irritant.
    Terwijl ze keus zat hebben, Shelby/Shelby GT 500/Boss/Boss R en ik zal er best nog een paar vergeten. :(

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      15 augustus 2010 om 06:43

      @Rob USA: De Shelby’s zijn imo ook gewoon overpowered uitvoeringen. Chassisafstelling en de remmen kunnen de PK’s niet aan. Shelby naam is verloochenent.

      Boss uitvoeringen wordt inderdaad een hele andere kwestie.

      Login om te reageren
  23. Rob USA zegt

    15 augustus 2010 om 08:44

    @Bozewolf: Je hebt gelijk maar die zouden ze toch ook kunnen aanpassen naar een betere circuit auto.
    En het oog wil ook wat :) het topmodel ziet er toch vaak beter uit als main stream toch ?
    En de intimidatiefactor van zo’n dikke voorkant (Shelby GT 500 Super Snake) in je spiegels dan ga je vanzelf opzij. :)

    Login om te reageren
  24. Fortuna zegt

    16 augustus 2010 om 21:11

    En heeft ‘em ook eens onafhankelijke ophanging, of is het een starre truck-achteras die eronder zit?

    Login om te reageren
  25. Shelby3000 zegt

    3 november 2010 om 18:57

    De Boss 302 is lekker! Goed bezig Ford, ga zo door! Maar toch blijft de Ford Mustang Shelby GT 500 nog steeds mijn favoriet, hoor!

    )

    Login om te reageren
  26. Shelby3000 zegt

    3 november 2010 om 18:58

    Deze natuurlijk!

    Login om te reageren
  27. Shelby3000 zegt

    3 november 2010 om 19:01

    Login om te reageren
  28. Shelby3000 zegt

    3 november 2010 om 19:02

    http://www.youtube.com/watch?v=_YTYaB7fP-A

    Login om te reageren
  29. pontiac zegt

    9 november 2010 om 19:19

    ja en deze blijft mijn favoriet! http://www.youtube.com/watch?v=1JJRHodmIr0

    Login om te reageren
  30. Shelby3000 zegt

    9 november 2010 om 20:37

    Hahaha! COOL! Ja natuurlijk wist ik dat! De Vibe, das een magisch woord voor je!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North