Vergeet de 2 Serie Gran Hoestbui met driepitter. De BMW-divisie in Japan heeft weer een paar echte BMW’s voor mannen gemaakt, met een hoge ‘hebben’-factor.
In deze tijden van downsizing zien we steeds meer BMW’s met drie- en viercilinders en voorwielaandrijving, en met een motor kleiner maken hoeft in principe niets mis te zijn. Echter, de dinosaurus in ons hunkert toch altijd naar achterwielaandrijving en een vette Reihen-sechs, zoals overigens nog steeds op diverse modellen wordt toegepast.
De Münchener motorendivisie komt tegemoet aan deze wens voor meer-meer-meer dik BMW-spul, want het modificeerde twee BMW K 1600 GTL’s met een 1.649 cc zespitter.
Project Ignite Straight Six
Aan de basis van beide projecten staat een andere designer: Keiji Kawakita maakte de een exemplaar, de andere kwam van de hand van Kenji Nagai. Motorhaters kunnen rustig verder klikken, maar als dit staaltje gedetailleerd vakwerk je wel kan bekoren, dan lees je hier meer details.
Leuke knutselwerkjes. Dat zespitter blok klinkt echt geweldig, hoog in de toeren, jammer alleen dat het in zo’n oubollig bejaarde omhulsel zit. Zou mooi zijn als BMW daadwerkelijk een andere fiets gaat maken met het blok.
Dikke powerbikes! Met een beetje fantasie heeft die ene wel wat weg van de Diavel!
Mooi is anders, worden het productie fietsen?
Kunnen deze designers asap promotie krijgen naar de auto afdeling?
@mashell: Liever niet.
Er zijn custom builders die toch iets meer gevoel voor design hebben.
Supercharger of (turbo als hij daar genoeg adem voor heeft) en het blok in een lichtgewicht rwd hatchback gooien. Dan wordt downsizing pas leuk.
Eh… eng?
Als Mad Max een motor zou berijden… Vind hem gaaf!
Kom niks tegen over vermogen oid.
@volvoturbo: 118kw
Nee dankje; te zwaar, te lomp en teveel vermogen.
Bochtjes maken is het niet voor bedoeld en op de snelweg is het zo snel dat je nooit eens lekker door kunt trekken zonder gelijk je rijbewijs kwijt te raken. Hooguit leuk voor de dragstrip.
Te weinig wielen, AUTOblog ;)
@citroenvisa:
Dan leg je dat blok toch in je Visa, moet passen….
Bijkomend voordeel is dat die Visa dan ook nog van zijn plek komt….
@jrk68: lol, ook nog historisch verantwoord om een BMW motorfietsblok in een Citroën te lepelen.
Mooie motor