• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

3 toffe motorfietsen om Gentleman’s Ride mee te rijden

Auteur: Bart Oostvogels, gepost 10 mei 2022 om 18:32 – 21 Reacties

Deelnemen aan de Distinguished Gentleman’s Ride doe je natuurlijk in stijl. En voor het goede doel. We selecteren drie motorfietsen waarmee je goed voor de dag komt.

Distinguished Gentleman’s Ride

Wellicht lees of hoor je voor de eerste keer over Distinguished Gentleman’s Ride (DGR), daarom eerst even wat uitleg. Deze rit is ooit gestart door Mark Hawwa. De inspiratiebron was een foto van Don Draper uit Mad Men, die in zijn mooiste pak op een klassieke motor zat.

Het was voor Mark reden genoeg om een thema-rit op te starten, want dat was volgens hem een goede manier om de vaak negatieve stereotypes van mannen op motoren te ontkrachten, en tegelijkertijd niche-groepen binnen de motorwereld samen te brengen. Dat is aardig gelukt, want na de eerste editie in Sydney is de Distinguished Gentleman’s Ride uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen.

22 mei 2022

Op zondag 22 mei 2022 vindt de volgende DGR-editie plaats. In honderden steden stappen tienduizenden heren strak in pak op de motor. Op hun klassieke en vintage motoren zamelen ze geld in en creëren ze bewustzijn voor de gezondheid van mannen, en in het bijzonder voor onderzoek naar prostaatkanker en programma’s rondom zelfmoordpreventie.

Meedoen? Dat kan natuurlijk. Maar het hebben van een klassieke of vintage motorfiets is wel een pre. Daarom speurden we op Marktplaats naar drie retro motorfietsen.

Suzuki Tour GSX 750 ES cafe racer 1996

Deze Suzuki heeft 1996 als bouwjaar en is volledig omgebouwd naar cafe racer. Hij heeft recent onderhoud gehad, kreeg daarbij een nieuwe koppeling en ook de kleppen zijn gesteld. Inmiddels heeft de machine 58.000 kilometer gereden. Met 86 pk en 217 kilogram snel genoeg voor een fijne toertocht. Ohja, deze Suzuki heeft een tank van Honda, dat is dan weer opvallend. En het prijsje? Ze vragen 2.250 euro.

Triumph Bonneville T140 1977

Je kan ook iets meer investeren en gaan voor deze Triumph Bonneville T140 met 750 cc krachtbron. Hij is helemaal origineel en volgens de aanbieder in perfecte technische staat. Het is al wel een oudje, want bouwjaar 1977. Al 45 jaar oud dus. Leuk detail: er zit een werkplaatshandhoek bij, evenals originele luchtfilters. Hij kost 5.250 euro.

Triumph Bonneville T140

Honda CB750 1981

En toen zagen we ook nog deze fraaie Honda CB750 uit 1981. Helemaal gerestaureerd, van top tot teen. De motorfiets heeft nieuwe banden, bobines, een frisse ketting met nieuwe tandwielen en meer. Denk hierbij aan een nieuwe oliefilter, gereviseerde carburateurs en ga zo maar door. Alles is origineel gelaten. Een prijs hebben we niet, want de aanbieder heeft gekozen voor ‘bieden’. Dus doe een leuk bod en wie weet is ie dan van jou.

Ook interessant!

  • Video: daarom rijden mensen crossovers
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Ook fraude met tellerstanden motorfietsen aangepakt
  • Video: achteruit rijden is een kunst

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Motorfiets

Vorig bericht: « Heeft het nog zin om een tweedehands diesel te kopen?
Volgend bericht: Deze villa in Laren is ideaal voor de fervente autospotter »

Lees Interacties

Reacties

  1. nickmercedes zegt

    10 mei 2022 om 19:09

    Ik rijd al jaren mee, dir jaar op een Honda cb750 k2 uit 1975. Sponsoren wordt gewaardeerd op mijn pagina: https://www.gentlemansride.com/rider/NickWindmeijer

    Login om te reageren
  2. sabrerator zegt

    10 mei 2022 om 19:14

    Het lijkt me wel wat strak in het pak op mijn Daytona 900 te zitten.

    Maar ik zie niet in hoe ik dat veilig kan doen, mijn maatpakken hebben geen protectie. En mijn fraaie brogues van Church worden lelijk van het schakelen en een wapperende stropdas achter je aan is ook zo vervelend.

    Dus ik pas.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      11 mei 2022 om 08:11

      Heb je niet nog wat knie- en elleboogbeschermers op zolder liggen uit de tijd van onze BMX-jes en skates?

      Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        11 mei 2022 om 09:08

        @Gulli:
        Die heb ik weggedaan toen ik met die gekkigheid ben gestopt 😄

        Login om te reageren
    • rnej zegt

      13 mei 2022 om 08:26

      Same here, gaaf initiatief , maar ben een keer met 35 in volledig motorpak op m’n plaat gegaan en dat is genoeg reden om te weten dat ik dat niet wil doen zonder motorpak… :-/

      Login om te reageren
  3. pignon zegt

    10 mei 2022 om 19:18

    Als echte gentlemen zou ik graag een Europese motor, beetje klassiek uiterlijk, willen rijden. moto Guzzi V7 of zo?

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    10 mei 2022 om 19:54

    Royal enfield continental natuurlijk.

    Login om te reageren
    • HFdude80 zegt

      11 mei 2022 om 02:25

      @dutchdriftking: letterlijk de meest beroerde motoren leverbaar momenteel. Voor mij nooit meer enfields na er 3 gereden te hebben.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 mei 2022 om 07:20

        @HFdude80: Oke vertel? Geen persoonlijke ervaringen mee namelijk.

        Login om te reageren
        • HFdude80 zegt

          11 mei 2022 om 10:12

          @dutchdriftking: Altijd ellende met die krengen. Nooit dure reparaties, maar je kan er gewoon niet van op aan. Dan weer ontsteking, dan valt er een bout af, dan blokkeert de achterrem. Altijd wat. Gelukkig erg goedkoop aan te schaffen en te onderhouden hier in india, nooit meer dan eur 25,- voor een grote beurt betaald.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            11 mei 2022 om 13:15

            @HFdude80: Kortom, leuk als je zelf kan sleutelen, en bij vervanging meteen upgraden. Ik rij een 1150gs, doet het altijd, en onderhoud is te doen, maar onderdelen en manuren zijn wel een stuk prijziger.

            Login om te reageren
  5. sportabgasanlage zegt

    10 mei 2022 om 20:03

    De DGR rijdt je op een oude (of retro) Britse fiets natuurlijk. Anders heette het wel “vornehme Herrenfahrt” of “著名な紳士の乗り物”

    Login om te reageren
  6. racerx zegt

    10 mei 2022 om 20:07

    Denk niet dat ik daar met m’n Panigale aan hoef te komen, los daarvan zou mijn maatpak door de hitte onvrijwillig gaan fuseren met mijn bovenbeen hahaha. Wel een mooi evenement, veel plezier aan de deelnemers!

    Login om te reageren
  7. rendomjoeser zegt

    10 mei 2022 om 21:25

    Goed plan. Eindelijk een beetje evrouwcipatie. Ik heb een moderne fiets, maar als ik een klassiek pak aantrek mag ik vast wel mee.

    Login om te reageren
  8. luchtgekoeld zegt

    10 mei 2022 om 21:26

    Mijn CB500T uit “76 met 22.000 km…..

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    11 mei 2022 om 08:02

    Twee ongerelateerde goede doelen en stimuleren dat mannen zonder geschikte motorkleding gaan motorfietsen, thema zelfmoordpreventie en maar wel gaan motorfietsen terwijl er zoveel motorrijders juist zo rijden dat je denkt dat ze zelfmoord proberen te plegen. Ik vind dit maar een vreemd fenomeen.
    De naked bikes in het artikel vind ik wel leuk, ik wacht wel op de World Naked Bike Ride…

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      11 mei 2022 om 10:03

      @mashell: er is een tekort aan donoren, dat wordt hiermee ook opgelost.

      Login om te reageren
  10. Melvinkorrels zegt

    11 mei 2022 om 09:08

    Yamaha TR1: https://www.manify.nl/te-koop-the-pearl-of-moto-adonis/
    What about this one?

    Login om te reageren
  11. avantgarde541 zegt

    11 mei 2022 om 17:25

    Die “Suzuki Tour GSX 750 ES cafe racer 1996” is wel bij uitstek het grootste bij een geraapte zooitje wat ik de laatste tijd heb gezien… Gek als je dat koopt.

    Login om te reageren
  12. luchtgekoeld zegt

    11 mei 2022 om 20:17

    Ja hoor daar hebben we er weer een paar die ongefundeerde dingen roepen@Mashell en Janjannsen

    Login om te reageren
  13. rnej zegt

    13 mei 2022 om 08:27

    Is mijn 1997 speed triple al geschikt? Of mag ik die nog niet vintage noemen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North