• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf is

Auteur: advertorial, gepost 7 oktober 2016 om 15:15 – 33 Reacties

Afbeelding 4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf isAfbeelding 4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf isAfbeelding 4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf isAfbeelding 4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf isAfbeelding 4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf isAfbeelding 4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf isAfbeelding 4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf isAfbeelding 4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf is

Toyota C-HR
Deze Coupe High Rider, kortweg C-HR, laat zien waar Toyota qua design heen gaat de komende jaren.

Vraag een willekeurige persoon naar het meest degelijke automerk en het antwoord zal in de meeste gevallen Toyota zijn. Met auto’s als de Corolla, Starlet en Carina heeft Toyota een ijzersterke reputatie opgebouwd op het gebied van degelijkheid, maar ze gaven het merk tegelijkertijd ook een wat saai imago. Best vreemd als je bedenkt dat Toyota daarnaast meer dan veel andere automerken heel veel leuke auto’s op de weg heeft gezet: 2000GT, MR2, AE86, FJ Cruiser, Celica, Supra, GT86… En aan dat lijstje kunnen we deze C-HR ook toevoegen.

1. De Toyota C-HR lijkt veel op de conceptcars

In 2014 kwam Toyota met de eerste C-HR Concept, een futuristische, gelikte cross-over. Een jaar later kwam Toyota met de tweede C-HR Concept, die nog steeds even extravagant was vormgegeven, maar al wel wat realistischer oogde. Normaal wordt zo’n gelikt design flink afgezwakt bij het productiemodel, maar toen in Genève het doek van de definitieve C-HR ging, bleek dat Toyota heel dicht bij het concept was gebleven. Gewaagd, maar ook bewonderenswaardig!

Toyota C-HR

2. De Toyota C-HR ziet er goed uit

Een tikje arbitrair uiteraard, maar Toyota heeft duidelijk haar best gedaan van de C-HR een opvallende en onderscheidende auto te maken. Daar waar veel cross-overs in dit segment ogen als gekrompen versies van hun grotere soortgenoten, heeft Toyota de C-HR een heel eigen gezicht gegeven. Het is daarnaast een voorbode van een nieuwe designrichting die Toyota in slaat en dat kunnen we alleen maar toejuichen.

Toyota C-HR

3. De Toyota C-HR zit boordevol moderne techniek

Dat begint al bij de aandrijflijn. Je hebt keuze uit een 1.2 turbomotor met 116 pk of de 1.8 Hybrid met 122 pk, die veel van zijn techniek deelt met de Prius. Dat maakt een gemiddeld verbruik van 3.7l/100km mogelijk. Maar het houdt niet op bij de aandrijflijn, zo wordt de C-HR standaard ook uitgerust met actieve en passieve hulpsystemen als Pre-Collision System (met Pedestrian Detection), Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert en Automatic High Beam. Daarnaast is op de meeste uitvoeringen ook Road Sign Assist standaard, waardoor de auto voor jou de verkeersborden in de gaten houdt.

Toyota C-HR

4. Er is een heel dikke Toyota C-HR First Edition

En die is standaard voorzien van 18-inch lichtmetalen velgen, een JBL Premium Audiosysteem met 9 speakers en een totaal vermogen van 576 watt en half lederen bekleding. Precies die opties die je eigenlijk toch al wilde op de C-HR. Wees er snel bij, er is maar een beperkt aantal beschikbaar en veel daarvan zijn al verkocht… Meer weten? Check toyota.nl.

Toyota C-HR First Edition

Ook interessant!

  • Toyota bungelt onderaan
    Toyota bungelt onderaan tevredenheidsonderzoek
  • Toyota C-HR facelift
    Toyota C-HR update voorkomt boete van meer dan 300 euro
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Hybride Honda HR-V
    Hybride Honda HR-V voor Europa (en ook NL!)

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, c-hr, Hybride, lijstjes, Toyota

Vorig bericht: « Verkiezingsbelofte VVD: gepersonaliseerde kentekens
Volgend bericht: 10 Nederlanders betaalden meer dan 50k voor een Golfje »

Lees Interacties

Reacties

  1. reactief zegt

    7 oktober 2016 om 15:20

    Leuk geschreven advertentie!
    En ook beste een aardige auto om te zien!

    Login om te reageren
  2. martinus zegt

    7 oktober 2016 om 15:21

    Met de doorgetrokken ‘verbreding’ tussen de wielkasten door heeft hij qua lijnenspel veel weg van de grote auto’s van de jaren ’30.

    Gewaagd. Zeker voor een ToYoTa.

    Login om te reageren
  3. zweed zegt

    7 oktober 2016 om 15:22

    Wij van WC eend…

    Login om te reageren
  4. jochempie zegt

    7 oktober 2016 om 15:23

    Oké, het is misschien een advertorial, en het is misschien een veel te overdesigned wagentje (stop eens met lijnen tekenen en vlakken toe te voegen!) maar het is best een kek dingetje. Zal vast weer zo’n lullig stukje afvoerpijp met zichbare lasnaden hebben als uitlaat. Wanneer leren de fabrikanten dat nou eens? Werk dat pijpje eens af als ‘ie toch zichtbaar is. Ik kijk naar jou, Toyota, met je slechte verstoppoging onder je hybrides..

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      7 oktober 2016 om 15:38

      @jochempie: waarom zouden fabrikanten moeten stoppen met het overdesignen van auto’s?
      We hebben al genoeg VAG spul wat alleen maar in 2D ontworpen is.
      We leven nu in een 3D wereld

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        7 oktober 2016 om 16:50

        @bullgod76: wat heb je liever, een pofjurk in bonte kleuren of een little black dress? Beiden trekken de aandacht…

        Login om te reageren
    • stgp zegt

      7 oktober 2016 om 15:39

      @jochempie: zo eens met je…zo’n yaris hubrid die eerst 20 cm on de bumper niets heeft en dan het meest lullige pijpje ooit…dacht dat ik de enige was ?

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        7 oktober 2016 om 17:09

        @stgp: de enige met een lullig pijpje?

        Login om te reageren
        • stgp zegt

          14 oktober 2016 om 07:12

          @davelepeef: hahaha, ik vond ‘m leuk! Maar je hebt gelijk, zal dat probleem volgende keer op ander blog bespreken ;-)

          Login om te reageren
  5. JeejEm zegt

    7 oktober 2016 om 15:26

    In Parijs achterin gaan zitten: nog nooit zo’n beklemmende auto gezien van binnen. je ziet bijna niets door die achterruiten. En toch…toch wekte het ergens begeerte op. Ja hij is veel te druk gedesigned, ja hij zal er waarschijnlijk over een aantal jaar niet meer uit zien, het is wel echt iets anders. Ook voelde het interieur vrij oke aan en zat je er lekker in. Denk dat dit net als een Juke wel eens een succes kan worden.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      7 oktober 2016 om 15:44

      @jeejem:

      Dan moet je voor de gein eens in een Opel Astra GTC achterin gaan zitten. Qua zitruimte voldoende, niks op aan te merken maar bij een ongeluk komt je er van je leven niet meer uit!

      Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    7 oktober 2016 om 15:34

    Leuk voor die knulletjes van autoweek maar niet voor autoblog. Als kreeg ik er geld bij…

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    7 oktober 2016 om 15:45

    Doe mij maar een Mazda CX-3.

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    7 oktober 2016 om 15:46

    Oeh, dat Nav-scherm.
    Ben er nog niet uit of dat eerder jaren 80-retro is of jaren 90. I
    iig niet mooi.

    Login om te reageren
  9. RAW zegt

    7 oktober 2016 om 15:54

    Meer info op toyota.nl? Blijkt direct waarom dit echt geen merk voor liefhebbers is. Info is er gewoon niet te vinden, over de motoren alleen verbruik en CO2 … vermogen, koppel, etc. niets over te vinden. Inhoud bagageruimte, gewicht auto, laadvermogen, etc.? Niet belangrijk blijkbaar. Nee, je moet waarschijnlijk eerst de brochure aanvragen (is niet even te downloaden, hallo we zijn in 2016) en dan hopen dat je daar wijzer van wordt. Jammer! Overigens zie ik dit bij steeds meer merken (en niet alleen auto’s), website met veel uiterlijk vertoon, maar informatieverstrekking?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      7 oktober 2016 om 17:10

      @raw68: misschien om mensen toch naar naar de showroom zien te krijgen??

      Login om te reageren
    • carjunk1000 zegt

      7 oktober 2016 om 22:17

      @raw68: kwestie van goed zoeken, in hun prijslijst staan de specs http://data.toyota.nl/home/data/ToyotaV8/prijslijsten/pdf_prijslijsten/c-hr.pdf

      Login om te reageren
  10. martingtv zegt

    7 oktober 2016 om 15:54

    een mislukte juke en dat is knap.

    Login om te reageren
  11. kliko zegt

    7 oktober 2016 om 16:04

    Ontwerpers bij Toyota:
    “Hey mannen, die Juke van Nissan he? Zullen we die NOG lelijker maken en gewoon voor de lol als concept de wereld in slingeren? Eens kijken wat ze ervan vinden!”

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      7 oktober 2016 om 16:36

      @kliko: Maar de Juke verkoopt…. dus… wie is er nou de verliezer? :)

      OT: Ik vind het super vet! (en niet omdat ik ultragigalevel9000toyotafanboy ben) Gewoon gewaagd net zoals de Lexussssesesssesseesessen.

      Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    7 oktober 2016 om 16:31

    Leuk ding, maar die C-stijl is rampzalig. Heel mooi, maar rampzalig…

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    7 oktober 2016 om 17:09

    Geslaagde styling. Zeker!

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    7 oktober 2016 om 17:48

    Net Lexus. O wacht…..

    Login om te reageren
  15. B00G1E zegt

    7 oktober 2016 om 17:54

    Off Topic
    ik mis hier de Camry? word misschien niet in NL verkocht maar staat toch samen met de RAV4 en corolla in de top10 modellen wereldwijd
    http://www.autoguide.com/auto-news/2016/01/top-10-best-selling-cars-in-the-world-for-2015.html

    On Topic

    ziet er zeker geslaagd uit!

    Login om te reageren
  16. toyotavenray zegt

    7 oktober 2016 om 17:58

    Super dikke wagen. Nog even wachten en dan kan ik daar beurtjes aan uitvoeren.

    Login om te reageren
  17. racemees1 zegt

    7 oktober 2016 om 18:14

    Leuk vernieuwend design. Dat kunnen die japanners wel. Mijn volgende suv wordt dan ook een lexus rx

    Login om te reageren
  18. pjotr zegt

    7 oktober 2016 om 18:15

    Maar hij is lelijk!

    Login om te reageren
  19. noudjuh zegt

    7 oktober 2016 om 18:32

    Het is zeker een geduchte Nissan Puke concurrent (geen typefout), ik vind dit soort werkelijk afschuwelijk wanstaltig.
    Teveel lijnen, achterlijk kleine achterdeuren. Zo klein dat je vooruit naar binnen moet duiken om erin te kunnen, gewoon gaan zitten zal er niet bij zijn.
    En net als de Puke Nismo ga je deze ook nooit zo zien in het echt, maar in saai muisgrijs met t kleinste lichtmetaal, of liever nog deksels.
    Tevens zijn de achterruiten ZOOO klein dat je er zomaar voor het eerst in je leven autoziek in kunt gaan worden wanneer je daarachter verscholen zit.

    Kortom, ik vind ’t net niks.

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      7 oktober 2016 om 20:00

      @noudjuh: Mr. Toyota heeft net je betoog gelezen en besloten de auto niet te produceren.

      Login om te reageren
      • noudjuh zegt

        7 oktober 2016 om 21:32

        @freezzr: You’d wish, ik wel in ieder geval

        Login om te reageren
  20. doewap zegt

    7 oktober 2016 om 19:45

    Tis krek een Honda

    Login om te reageren
  21. michaeln88 zegt

    8 oktober 2016 om 07:02

    Blijft me verbazen dat Toyota alleen de meest lelijke modellen op de Nederlandse markt brengt maar de prachtigste modellen zoals Mark X, Royal Crown en Crown Athlete hier niet verkrijgbaar zijn. Als ze dit namelijk deden hadden ze er een trouwe klant bij…..

    Login om te reageren
  22. shalomleon zegt

    8 oktober 2016 om 08:39

    Niemand die nu roept: nissan juke? Grappig karretje maar duidelijk een slap aftreksel van nissan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North