4 redenen waarom de Toyota C-HR zo gaaf is

Branded content, 33 Reacties

Deze Coupe High Rider, kortweg C-HR, laat zien waar Toyota qua design heen gaat de komende jaren.

Vraag een willekeurige persoon naar het meest degelijke automerk en het antwoord zal in de meeste gevallen Toyota zijn. Met auto’s als de Corolla, Starlet en Carina heeft Toyota een ijzersterke reputatie opgebouwd op het gebied van degelijkheid, maar ze gaven het merk tegelijkertijd ook een wat saai imago. Best vreemd als je bedenkt dat Toyota daarnaast meer dan veel andere automerken heel veel leuke auto’s op de weg heeft gezet: 2000GT, MR2, AE86, FJ Cruiser, Celica, Supra, GT86… En aan dat lijstje kunnen we deze C-HR ook toevoegen.

1. De Toyota C-HR lijkt veel op de conceptcars

In 2014 kwam Toyota met de eerste C-HR Concept, een futuristische, gelikte cross-over. Een jaar later kwam Toyota met de tweede C-HR Concept, die nog steeds even extravagant was vormgegeven, maar al wel wat realistischer oogde. Normaal wordt zo’n gelikt design flink afgezwakt bij het productiemodel, maar toen in Genève het doek van de definitieve C-HR ging, bleek dat Toyota heel dicht bij het concept was gebleven. Gewaagd, maar ook bewonderenswaardig!

Toyota C-HR

2. De Toyota C-HR ziet er goed uit

Een tikje arbitrair uiteraard, maar Toyota heeft duidelijk haar best gedaan van de C-HR een opvallende en onderscheidende auto te maken. Daar waar veel cross-overs in dit segment ogen als gekrompen versies van hun grotere soortgenoten, heeft Toyota de C-HR een heel eigen gezicht gegeven. Het is daarnaast een voorbode van een nieuwe designrichting die Toyota in slaat en dat kunnen we alleen maar toejuichen.

Toyota C-HR

3. De Toyota C-HR zit boordevol moderne techniek

Dat begint al bij de aandrijflijn. Je hebt keuze uit een 1.2 turbomotor met 116 pk of de 1.8 Hybrid met 122 pk, die veel van zijn techniek deelt met de Prius. Dat maakt een gemiddeld verbruik van 3.7l/100km mogelijk. Maar het houdt niet op bij de aandrijflijn, zo wordt de C-HR standaard ook uitgerust met actieve en passieve hulpsystemen als Pre-Collision System (met Pedestrian Detection), Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert en Automatic High Beam. Daarnaast is op de meeste uitvoeringen ook Road Sign Assist standaard, waardoor de auto voor jou de verkeersborden in de gaten houdt.

Toyota C-HR

4. Er is een heel dikke Toyota C-HR First Edition

En die is standaard voorzien van 18-inch lichtmetalen velgen, een JBL Premium Audiosysteem met 9 speakers en een totaal vermogen van 576 watt en half lederen bekleding. Precies die opties die je eigenlijk toch al wilde op de C-HR. Wees er snel bij, er is maar een beperkt aantal beschikbaar en veel daarvan zijn al verkocht… Meer weten? Check toyota.nl.

Toyota C-HR First Edition



33 reacties

Leuk geschreven advertentie!
En ook beste een aardige auto om te zien!
Met de doorgetrokken ‘verbreding’ tussen de wielkasten door heeft hij qua lijnenspel veel weg van de grote auto’s van de jaren ’30.

Gewaagd. Zeker voor een ToYoTa.
Wij van WC eend…
Oké, het is misschien een advertorial, en het is misschien een veel te overdesigned wagentje (stop eens met lijnen tekenen en vlakken toe te voegen!) maar het is best een kek dingetje. Zal vast weer zo’n lullig stukje afvoerpijp met zichbare lasnaden hebben als uitlaat. Wanneer leren de fabrikanten dat nou eens? Werk dat pijpje eens af als ‘ie toch zichtbaar is. Ik kijk naar jou, Toyota, met je slechte verstoppoging onder je hybrides..
@jochempie: waarom zouden fabrikanten moeten stoppen met het overdesignen van auto’s?
We hebben al genoeg VAG spul wat alleen maar in 2D ontworpen is.
We leven nu in een 3D wereld
@bullgod76: wat heb je liever, een pofjurk in bonte kleuren of een little black dress? Beiden trekken de aandacht…
@jochempie: zo eens met je…zo’n yaris hubrid die eerst 20 cm on de bumper niets heeft en dan het meest lullige pijpje ooit…dacht dat ik de enige was ?
@stgp: de enige met een lullig pijpje?
@davelepeef: hahaha, ik vond ‘m leuk! Maar je hebt gelijk, zal dat probleem volgende keer op ander blog bespreken ;-)
In Parijs achterin gaan zitten: nog nooit zo’n beklemmende auto gezien van binnen. je ziet bijna niets door die achterruiten. En toch…toch wekte het ergens begeerte op. Ja hij is veel te druk gedesigned, ja hij zal er waarschijnlijk over een aantal jaar niet meer uit zien, het is wel echt iets anders. Ook voelde het interieur vrij oke aan en zat je er lekker in. Denk dat dit net als een Juke wel eens een succes kan worden.
@jeejem:

Dan moet je voor de gein eens in een Opel Astra GTC achterin gaan zitten. Qua zitruimte voldoende, niks op aan te merken maar bij een ongeluk komt je er van je leven niet meer uit!
Leuk voor die knulletjes van autoweek maar niet voor autoblog. Als kreeg ik er geld bij…
Doe mij maar een Mazda CX-3.
Oeh, dat Nav-scherm.
Ben er nog niet uit of dat eerder jaren 80-retro is of jaren 90. I
iig niet mooi.
Meer info op toyota.nl? Blijkt direct waarom dit echt geen merk voor liefhebbers is. Info is er gewoon niet te vinden, over de motoren alleen verbruik en CO2 … vermogen, koppel, etc. niets over te vinden. Inhoud bagageruimte, gewicht auto, laadvermogen, etc.? Niet belangrijk blijkbaar. Nee, je moet waarschijnlijk eerst de brochure aanvragen (is niet even te downloaden, hallo we zijn in 2016) en dan hopen dat je daar wijzer van wordt. Jammer! Overigens zie ik dit bij steeds meer merken (en niet alleen auto’s), website met veel uiterlijk vertoon, maar informatieverstrekking?
@raw68: misschien om mensen toch naar naar de showroom zien te krijgen??
@raw68: kwestie van goed zoeken, in hun prijslijst staan de specs http://data.toyota.nl/home/data/ToyotaV8/prijslijsten/pdf_prijslijsten/c-hr.pdf
een mislukte juke en dat is knap.
Ontwerpers bij Toyota:
“Hey mannen, die Juke van Nissan he? Zullen we die NOG lelijker maken en gewoon voor de lol als concept de wereld in slingeren? Eens kijken wat ze ervan vinden!”
@kliko: Maar de Juke verkoopt…. dus… wie is er nou de verliezer? :)

OT: Ik vind het super vet! (en niet omdat ik ultragigalevel9000toyotafanboy ben) Gewoon gewaagd net zoals de Lexussssesesssesseesessen.
Leuk ding, maar die C-stijl is rampzalig. Heel mooi, maar rampzalig…
Geslaagde styling. Zeker!
Net Lexus. O wacht…..
Off Topic
ik mis hier de Camry? word misschien niet in NL verkocht maar staat toch samen met de RAV4 en corolla in de top10 modellen wereldwijd
http://www.autoguide.com/auto-news/2016/01/top-10-best-selling-cars-in-the-world-for-2015.html

On Topic

ziet er zeker geslaagd uit!
Super dikke wagen. Nog even wachten en dan kan ik daar beurtjes aan uitvoeren.
Leuk vernieuwend design. Dat kunnen die japanners wel. Mijn volgende suv wordt dan ook een lexus rx
Maar hij is lelijk!
Het is zeker een geduchte Nissan Puke concurrent (geen typefout), ik vind dit soort werkelijk afschuwelijk wanstaltig.
Teveel lijnen, achterlijk kleine achterdeuren. Zo klein dat je vooruit naar binnen moet duiken om erin te kunnen, gewoon gaan zitten zal er niet bij zijn.
En net als de Puke Nismo ga je deze ook nooit zo zien in het echt, maar in saai muisgrijs met t kleinste lichtmetaal, of liever nog deksels.
Tevens zijn de achterruiten ZOOO klein dat je er zomaar voor het eerst in je leven autoziek in kunt gaan worden wanneer je daarachter verscholen zit.

Kortom, ik vind ’t net niks.
@noudjuh: Mr. Toyota heeft net je betoog gelezen en besloten de auto niet te produceren.
@freezzr: You’d wish, ik wel in ieder geval
Tis krek een Honda
via Android app
Blijft me verbazen dat Toyota alleen de meest lelijke modellen op de Nederlandse markt brengt maar de prachtigste modellen zoals Mark X, Royal Crown en Crown Athlete hier niet verkrijgbaar zijn. Als ze dit namelijk deden hadden ze er een trouwe klant bij…..
Niemand die nu roept: nissan juke? Grappig karretje maar duidelijk een slap aftreksel van nissan

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).